1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531659 inlägg · 4125 ämnen

Modo - Oskarshamn

Sv: Modo - Oskarshamn
Älskar inställningen och kampmomenten och det märks att man har växlat upp.
Det man saknar lite är kylan när man får avslutslägen. Oskarshamn är ett bra bevis på det.

Steken84: SYLWANDEEEER! 2-2

MODO Hockey - IK Oskarshamn 2-2

modomille: yeees va viktigt efter det ppet där de inte kommit igång än😀

Vilket jävla uselt powerplay!!
2-2 ändå. Härligt

{8384}: Sylwander runt igen!

Och PETERSSSONN! Vilket mål!

Webmaster: wow!!!!!! Vilket mål!!!😀

Hockeyporr så in i helvete

modomille: LP LP LP LP LP

Steken84: Johan Widebro är nog Modo’s bästa värvning de senaste 10 åren.

{7639}: men så mycket jävulskt!!!!

{7639}: Han skapade en jättechans från ingen chans alls, vilka dragningar! Denna kille kommer bli stor kan jag säga :)

Så underbart att LP får utdelning. Hyfsat första seniormål han gör =)

MODO Hockey - IK Oskarshamn 3-2

Webmaster: jag skiter i hur det går denna säsongen, längtar redan till o följa LP och Norlinders utveckling nästa säsong, snacka om guldkorn som kommit fram ”bara sådär”! Älska Modo!

{8384}: haha vafan e detta?^^

dempa: Dra mig baklänges! 4-2

Hockeyporr igen! Fyfan vad snyggt

Rytter: Björka ville visa handlederna också!

Det blir inte bättre än så här.

S-vikaren: VÄRLDSKLASS, bland det snyggaste mål jag sett

{7639}: passningspoäng av Hanses!

{7639}:
Kul att LP gjorde ett sånt mål när det vägde👍....

{7639}:

Han är tillbaka i formen i början på säsongen!

Fan vad rolig hockey vi bjuder på. Hoppas publiken hittar tillbaka, för det är laget värda just nu.

MODO Hockey - IK Oskarshamn 4-2

Hanses fick ass på Björkas.

Trilske: Såg lite slött it i början av tredje, men vilken fart det blev!

{7639}: 2680? Herregud hahaha, hoppas det inte är någon typ av bottennotering.

{7639}: woho!!! Lite men lite nevöst i liten stund men annars vilken grym jäkla match! Massa godis😀

Kan vi gå rent? ;)

modomille:
Mkt viktig seger. Dels så vinner vi utan att Karlqvist gör poäng, dels så ger vi OIK nåt att fundera över om vi stöter på varann igen. Sist men inte minst Linus P vinner matchen genom sin skicklighet, vilket är viktigt gör många matche är rätt jämna så de han har kan avgöra. Nu väntar vi bara på att Norlinder har en sådan match.... kommer komma.... lovar👍😉

modomille:
Ja

Hahaha Hagelin är kungen i omklädningsrummet

Tarasov: Kisar man och ändrar inställningar på Tv:n så är Linus rätt lik en annan Pettersson med Elias i förnamn.

Tarasov: Plus att vi äntligen spelar stabilt när vi spelar på resultat. ett helt annat lag än förut. Nu borde väl ett par tusen till vilja hjälpa fram oss hemma. Usel publiksiffra, men bra stämning. Alla som klankat på Hanses har väl gömt sej i en grotta nu. Grät när MoDo vann guld senast, men några tårar kom efter 3-2 målet, Gud så vackert. Hann snyfta o sen kommer Björklund från egen zon, några tårar till.

Många gånger undrar man varför man la så jävla mycket tid, energi o pengar på ett lag, sen får man se detta, haha

modomille: Nu väntar de flest på att gå på slutspelsserien och kanska även ”derbyt” innan, annars lär det bli glest

Tarasov: Norlinder hade en genomåkning som var värt ett bättre öde. Hade han skjutit mål själv eller fått fram passet till Björka hade det nog varit highlight på den också. ;-)

Monno: Detta gjorde min dag! Forza MoDo ❤💚

Monno: Om MoDo och Oskarshams formkurvor för de senaste fem matcherna håller i sig, så går vi om dem. Men med Modos vanliga flyt slutar väl då istället Leksand tvåa i serien.
Oskarshamn har iofs grym målskillnad, och möter många bottenlag. Men men, det blir spännande till helgen.

Monno: Förstalinan med Karla och C.o var faktiskt blekast ikväll(dock inte dåliga) och vi sätter ändå 4 puckar!
L.P vilken jävla rockstjärna killen är! Sjukt!!

Om detta varit Modo för några år sedan hade vi suttit och svurit över misslyckade sista-minuten värvningar medan L.P och Norlinder spelat J20..
Men inte i år!

{8225}:
Ja tror det blir en 500-600 extra nästa gång...

Tarasov: vilken härlig tredje o vilka härliga mål, snyggaste två målen jag sett i vinter o de gjordes av Modo ?

Monno:

Alltså jösses. Nu hoppas jag att hela Örnsköldsvik sluter upp och går på matcherna, det är det här vi har väntat på! Spelglädje, ungdomlig entusiasm, snygga mål, hårda tacklingar, trash talk. Nu vill ha Kempis-stämning på läktarna igen!

Jag kan till och med leva med att Hedberg fattar idiotiska beslut titt som tätt, det är ändå uppfriskande att se någon göra klubba-skridsko i eget sarghörn där de flesta hade slagit iväg pucken i panik.

Satt med ett stort leende på läpparna under hela matchen, till och med när vi låg under. Jag insåg hur mycket jag har längtat efter detta. Den här gnistan har jag inte sett på evigheter.

Heyerdal: hm skrev en glad sol på slutet blev ett ?

Tarasov: dom som var där hördes oerhört bra, men både laget o pubilken som var där förtjänar mer. Kul dag att vara MoDoit

Bad_Brett: Kempis-stämning innebar ju också att man fick gå ut i friska luften i pauserna, i snödrivorna stog kylda drickor, haha. Kempis är alltid saknat

{8225}: Det där är bara en myt. Vi gick ut och kollade att vi inte glömt halvljuset på.....

Tarasov:

Vi måste ha släppt på träningen lite. Ser ut som spelarna orkar hur mycket som helst. Vi matchar Oskarshamn som är ett skridskostarkt lag i 40 minuter och åker sönder dem sista 20.

Tycker det märks tydligt på Björka han är tillbaka i formen från början på serien när man imponerades av hur lätt och snabb han såg ut.

Skulle vara intressant att möta AIK för att se vart vi står i denna form.

Björn är det bästa som hänt oss på länge, LP och Norlinder kommer på plats 2 och 3.

Supertrött: haha,så var det säkert, men saknar Kempis så mycket, trots att nya arenan är den vackraste jag sett, både läget o inuti. Fast var i Toronto på 80talet. Maple Leaf Garden var också vacker,

« · 1949273 · »