1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480358 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Oskarshamn 1/11

« · 1847541 Till forumet


Modo - Oskarshamn 1/11
Då hälsar vi Ekarv välkommen till klubben, lämpligen avgör han matchen till vår fördel;)
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Tarasov: Och välkommen hit välkommen hem Kristian.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
atomragnar:
Verkar som andra kedjan blir
Karlqvist- Ekarv - KJ
4: Hägg-VÖ-Röy.

Blir andra slagkraftig kan vi nog ha nåt på g.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Tarasov: Ser man på pappret bör vår forwardsuppställning håll toppklass.. men annan sak på isen. Hoppas hoppas ekarv kan blomma med mer förtroende.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
atomragnar: Visst borde Modo titta över backbesättningen med tanke på JVM snart i faggorna?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
hanzon:
Bump
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Tarasov: MOLIIIIIIIIN!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
modomille:

Rätt bra uppställt pp, man försökte Marklund varianten igen (drömmålet han gjorde) och Molin kunde trycka in returen. Bra start.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Rytter: ERIKSSOOOOOON!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Rytter: Modo börjar bra men åter igen börjar man kasta bort varenda puck så Oskarshamn får äga puck och starta anfall på anfall, hur vore det om Modo försökte spela ist för att bara lägga bort pucken.
Jisses vilken skridskoåkning han har Jacobsson!!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
modomille:

Haha vad min sändning laggar efter. Tänkte skriva att det var straffslag, såg inte vem som skulle lägga. När du skrev eriksson och jag sedan såg att det var han som la så förstod jag att den satt =)
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Gavelo: Precis skillnaden mellan modo och iko är vårdandet av puck.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Domsjö: härlig start ändå, vilket nr har Ekarv?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Ben Perrault: 18 tror jag
Kommentera


Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Domsjö:

Nu får vi väl ge oss, vi ligger långt ner klart vi bara ska lyfta ut om vi inte kan spela enkelt och med bra marginaler. Helt rätt att spela så för ett lag utan självförtroende.

När vi försökt vårda pucken och varit kreativ tidigare har vi spelat fast oss och fått tryck på oss, och då klagar folk på att vi inte spelar enkelt.

För mig får vi gärna slå sarg ut hela tiden bara vi vinner matcher.

Att börja spela snyggt kan vi göra när vi får fart på laget och alla har självförtroende och bra form.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Två olika Oskarshamnspelare flyttar medvetet på Hanses klubba...
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Rytter: Om du inte förstod det så kan man vårda pucken genom att slå sarg ut också, istället för att göra en kroppsfint i egen zon bara för att bli proppad och tappa puck.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Zource: pp nu, solklaraste slashing i år
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Ben Perrault: Och Sellgren fortsätter leverera efter en tung period, kul!
3-0
Kommentera


Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Ben Perrault: Tjohoooo
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Ben Perrault: det är väl inte riktigt rättvist på något sätt, Men det skiter jag i.

Jag tycker ändå att vi håller markeringen i egen zon och släpper till då chanser sett till hur svagt passningsspel vi ha i egen zon...
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Gavelo:
Kom hem från gymmet, verkar som jag skall se sändning från början och låtsas som ingenting;)
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Gavelo:

Kul att PP levererar och skönt för Sellgren som haft det väldigt tungt ett tag.

Men det gäller att hålla i allt nu, vi vet vilken offensiv kraft IKO har.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Ben Perrault: Detta börjar ju nästan bli som Kempis-tiden i slutet på 90, början på 00-talet :) Alltid storledning efter första
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Domsjö: och helt plötsligt så ramlar det mesta in👍👍👍
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
J F K: Är ju väldigt små marginaler som gör att Modo lyckas hålla pucken i zonen där, och han får jättelång tid på sig att sikta in sig.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Zource: skulle vara väldigt passande för detta forum att klaga på nåt nu.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Zource:

Visst men samtidigt är det rätt att våga stå upp där, vi hade spelare på andra sidan som hade jobbat ut ur zon och kunnat ta pucken om den hade gått ut ur zon. Kändes inte som något farligt kontringsläge för IKO.

Måste våga stå upp på blå i fem mot fyra, för vinner man dessa öppnar sig boxen mer och man kan få lägen.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Harry Luras: Så 3-0 efter en period en gång denna säsong är att det liknar 99/00? ;-)

Nä men tycker vi spelar relativt bra ändå. Främst sett till förutsättningarna. Oskarshamn är ett bra lag som imponerat. Vi kan inte förvänta oss att spela ut dom i 60min. Visst får dom lite väl farliga lägen ibland men i regel håller vi dom utanför. Låt dom ha en del puck, håll dom utanför och kontra. Med en spelare som Jakobsson ska man inte vara rädd för att kontra.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
greykarn ska väl vara sändningen då ;)
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
greykarn: jag kan ta det klagomålet.
Sjutton va kass ml är. Han trodde nyförvärven skulle försämra i stället för att hjälpa.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Rytter: Ja i första matchen mot Oskarshamn när man vann med 3-0 spelade man sarg ut och Oskarshamn var det klart spelförande laget. Man får gärna fortsätta spela enkelt för min del
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Rytter: Ja, det håller jag med om. Riktigt kämpainsats för att hålla kvar pucken i offensiv zon där! Det som är så underbart med hockey, beroende på vilket lag man håller på. Oskarshamn kunde lika gärna gjort 1-1 tidigare då Modo slarvade i egen zon, och då vet man aldrig hur det hade fortsatt.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Gavelo: Alla Modos hemmamatcher har en konstig gulaktig färg tycker jag ;P
Sen har ju kommentatorn försvunnit vid iaf två tillfällen. Bland annat när Molin gjorde 1-0 i PP. Enda gångerna det är dugliga kommentatorer är ju vid "Veckans match" då Harald Luckner kämpar för att inte jubla när Modo gör mål :)
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Djuunaz:

Håller med, gör man det enkla varje gång och skapar självförtroende och trygghet så kan man senare lägga på mer kreativitet och utveckla offensiven.

Defensiv bygger offensiv och man vinner matcher genom att släppa in få mål och nyttja chanserna som ges.

Jakobsson har lika härligt driv som man minns, klart ok första period. Ekarv har man inte sett så mycket av, han tar nog längre tid på sig att komma in i det. Hade någon fin aktion där han jobbade fram ett läge på egen hand där han trampade runt mål och in mot slottet.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Zource: Återigen visar Sellgren hur bra han är offensivt. Fascinerande hur mycket skit han fått här i forumet senaste veckorna, och ingen verkar sett en ung Erik Karlsson eller Victor Hedman för den delen. Inga framtidsjämförelser i övrigt. Det extremt viktigt att dessa spelare får ta ut svängarna och spela med små marginaler för utvecklingen. För när det lossnar det så lossnar det. Att coacha han försiktighet och defensiv skulle vara tjänstefel. Tycker han är en fröjd att titta på. Skridskoåkningen, blicken för spelet.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
greykarn:

Han har knappast fått skit för att han är bra offensivt. Han har med all rätt fått skit för att han inte kan markera, spelar vekt framför eget mål och bjudit på ett par mål under ett par omgångar.

Om han vill nå så långt han kan så måste dessa delar bli bättre för detta är grundläggande delar för en försvarare.

Det vore snarare tjänstefel att inte ge honom denna utbildning.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
MODO Hockey - IK Oskarshamn 3-1
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Vilket skitmål, vi är tre pers hem mot två och det blir röra framför mål och den ramlar ner på en IKO klubba som kan stöta in den.

Nej nu är det bara att jobba på.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Två feta interference höll på skrämma slag på mig. Skärpning nu
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
MorganaLefaey: Jakobsson är som jag skrev väldigt vass när han kommer med fart längs högerkanten.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
J F K:

Sjuka är ju att han kan ta pucken vända och bara öka farten och det blir farligt direkt! Härligt driv!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
J F K: jag fick en chock när han bröt in o kirrade straff.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
J F K: lite jobbigt med en smålandssupporter alltid kommenterar smålandslagen. Det är alltid oerhört mycket mer kunskap engagemang och favorisering när den här snubben tjattrar sönder matcherna.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
MorganaLefaey: förklara för mig då varför aj alltid spelade honom på vänster sida. Då har han klubban utåt och blir inte lila farlig.

1-1 i tydliga trippingar förra bytet. Supportern såg bara den ena...
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
J F K: Nu är Modo inne i en tung period, jisses vad stillastående man är mot iko spelarna!!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
J F K:

Jakobsson gör samma sak igen, konstigt att vi inte fick något med oss där. Dock så missades ju en klockren tripping på en IKO spelare strax innan.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
J F K:
Jakobsson känns som det där skeppet Han Solo kör i star wars när han sätter fart. Gissar att Karlqvist är gläds över sina nya lekkamrater...
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 1/11
Rytter: Där tog Eriksson vad man kan kalla en nödvändig utvisning. Men känns som vi är lite på hälarna nu...
Kommentera

« · 1847541