1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480015 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Oskarshamn 31/1

1868051 · » Till forumet


Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
Fan blir radio idag men kul att de har en huvudsändning för matchen iallafall. Kom igen nu modo!!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
J F K: ”Dessutom tar vi fler poäng på bortaplan procentuellt sett. ”

Fel, fel, fel

Modo har hittills tagit 1,5 poäng/match hemma och 1,3 poäng/match borta.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
Tarasov: Dessutom tar vi fler poäng på bortaplan procentuellt sett. Det behöver verkligen vara en nackdel att spela många matcher på bortaplan för oss med mindre press och att slippa föra spelet.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
J F K:
Är mest glad över att det generellt inte är samma jinxiga inställning som inför senaste matchen. Om vi skall vara lite allvarliga på köpet så tror jag forumet är en liten hint av hur spelarna känner inför matcherna.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
Monno: Jag känner mig försiktigt positiv. Jag tycker att man sett tendenser till bättre spel på slutet, men det är väl då man tar tre steg tillbaka och gör en plattmatch i sann modo-anda.

Det är en viktig match, men det är inte så att det är 40 matcher som är direkt avgörande om vi slåss om slutspel eller kval. Vi kommer vinna ett par sådana och förlora andra. Så Ztorken, den här är inte viktigare än förra matchen och kommer inte ensamt bestämma riktningen framöver. Den här, liksom många andra, är betydelsefull men inte direkt avgörande...
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
Tarasov: På det negativa ligger att han är en enorm humörspelare. Han kan när det stämme vara lätt dominant på SHL nivå. Men allt som oftast är det hängskalle som gäller.
Hårt arbete är han väl inte heller känd för alla gånger.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
Axle San:
Om vi bortser från rimligheten, vilket man kanske inte kan men ändå;) Så tycker jag just den här sortens överväganden är rätt intressanta, för han är defenitivt bättre än vår 8:e ytter, kostnadsmässigt handlar det om två månader där man dessutom kan bygga avtalet med bonusar och liknande.

På den negativa sidan ligger, hur bra är han? Så bra att han kan vinna matcher på egen hand? Man kan ju gissa att kostnaden för honom säkert motsvarar 2 habila allsvenska spelare nästa säsong.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
Eller: Skönt att de tog tag i det och skötte det snyggt!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
wolper: 5 matchers avstängning och 11500kr i böter för Manuel Ågren för tacklingen på Auvinen.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
J F K: Såg sporadiskt med. Håller med dig! björn oldeen leksansfantast och johan tornberg är ju bara amatör. första gången jag såg han i ha hade han ju noll koll och jvm när svenska målvakten fick på sig pucken i slutet men han sa att den inet tog i någon va komisk ^^
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
wolper: orkade inte se så mycket när det är världens genom tiderna sämsta kommentator. Vad har idioten på cheferna på cmore?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
wolper: alltid kul å se leksand åka på stryk :D
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
Heyerdal: å leksand får crosschecka hur de vill de. fast för modos skulle borde leksand vinna. kan dock aldrig heja på leksand
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
wolper: ja verkligen men Löven ser väldigt bleka ut, effektiva iaf 2 mål på 2 ev 3 skott...
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
på tal på annat. leksand måste ju ligga i topp på att få med sig billiga utvisningar
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
Tarasov: blir tunt på baksidan då Berglund o Walfridsson försvinner nån vecka på landslagsuppdrag , även Wernblom men lirar ju i Öhk nu
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
Tarasov: Sant, men det är en situation som ingen kan ha räknat med, ersätta ersättaren.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
bisterfinnen: Han verkar ju inte riktigt vara den karaktär som Modo behöver i laget. Sen lär han sikta högre än HA dessutom.
Kommentera


Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
Sven Tuta:
Tror det beror på hur pass illa det är med Auvinen, är det lång skada på honom kan man nog söka en ny.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
Tarasov: Nej, jag tror inte det. Vi behövde en defensiv back och fick det. Annars hade nog den spelaren varit här nu. Modo har inte ambitionen att gå upp i år, utan jag tror att det sparas för nästa år.
Kommentera


Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
Tarasov: haha ^^ jag tror inte ja men men vi nosa ju ändå på slutspelsplats så man vet ej. Undra hur länge finnen är borta då
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
wolper:
Tror ni vi plockar in någon spelare till? frågan är mer vad ni "tror" inte "borde" alt "tycker";)
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
Tarasov: ah vi hoppas på det😊 skönt å ha en bra målvakt i walle med! Kan det ha varit eventuell förkylning på de andra kanske. Säcken är hemlighetsfull han😉 vill inte avslöja något för motståndarna
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
wolper:
Han kanske behövde vila, var med på dagens träning iaf.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
Robin Ztorken L: Det kan väl inte vara så att Hanses skall lämna?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
Heyerdal: skulle va kul å veta men är det privat så förstår man. Hoppas inte skadan känns av. Kan inte va nå oenigheter med klubben va eftersom det e flera?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
Nucky: står inget i artikeln om det däremot står det att han inte är förkyld och åker med till Västervik, även Marklund o Öhman åker med men inte Waldridsson o Aunen, säger även att han undviker diskutera skador med Media
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
Robin Ztorken L: Ska han inte ens med, så tror jag att det kan vara någon form av tråkigheter i hans innersta familjekrets. Min läktaranalys är grundad på vad som är sagt och beteende från klubben. Vi får se, det kommer väl fram så småningom. Eller, så är det så enkelt att han känner av skadan. Synd om han inte är med, han har verkligen fått visa vad han kan mellan stolparna och laget har verkligen prisat honom för insatserna.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
Robin Ztorken L: Kan vara gamla skadan som gör sig påmind, att vila krävs.
Hoppas bara det räcker med en match..
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
Tarasov: Han är inte skadad, det är något annat bakom...
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
Robin Ztorken L:
Trist om han är skadad. Antar att de åker idag.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
Tarasov: Jo, men i detta fall skulle han inte ens åka med till Västervik?
Det är det som är förundrande, för så trött kan han ju inte vara.
Han har ju vilat typ två månader nyligen
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
dempa:
Ja. Tingsryd/AIK/OIK. Heja allsvenskan.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
Robin Ztorken L:
Trist, målvakternas räddningsprocent tror jag har legat över 92% i varje match sedan TIK. Men som jag förstår så drar en del lag ner på träningen/belastningen från feb och framåt så han kanske får vila helt enkelt. Det optimala tempot mellan Hanses - Wallin är ju 2-1, båda får vara med och hålls alerta.
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
Heyerdal: Han skulle inte heller spela imorgon om jag fattade rätt...
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
Robin Ztorken L: tror helt enkelt att han var ledig fr träningen av nån orsak, Säcken behöver/vill väl inte redogöra för allt, men det ger ju grund för spekulationer förstås
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
Sven Tuta: Hanses var mycket märkligt.
Inte skadad men skulle ändå inte spela eller träna, som jag förstod det hela?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
Sven Tuta: Ja nog var det lite kryptiskt. Säkerhetsåtgärd? Klev de av i slutet av matchen mot Oskarshamn eller är de frånvarande från träningar efter matchen?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
hk: har vi 3 raka segrar hemma tro?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
Sven Tuta: Tack! (Imorron lördag)
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
Eller: Lite kryptiskt Säcker säger:
Ingen skada på Hanses!!!!
Öhman en säkerhetsåtgärd!!!!
Marklund en säkerhetsåtgärd!!!!
Förmodligen ska de spela imorgon. Blev du klokare av detta?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
Robin Ztorken L: Det lät ju inte bra. Handlar det om långvariga skador?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
Nucky: Hanses Öhman o Marklund
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
wolper: Enligt Allehanda är 5 spelare skadade efter gårdagens match. Vilka är det förutom Finnen och Walfridsson?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
hockey_21: skönt. Manuel ågren är anmäld till disciplinnämnden för huvudtackling som skulle varit matchstraff! Där de tom visa ut fel spelare. Hoppas de kollar med vettiga ögon och ger honom avstängning på ett antal matcher! För det var bara fult och risk för skada. Hoppas han klara sig bra!
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
Robin Ztorken L: Då gör man det bra
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
hk: i utvisningsbåset?
Kommentera

Sv: Modo - Oskarshamn 31/1
Rytter: mm jag kalla det solklar matchstraff ja. Går in som andraspelare med axeln i huvudet bra tag efter han släppt pucken
Kommentera

1868051 · »