1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480196 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Östersund 2023-01-06

« · 2439719 · » Till forumet


Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Padrone78: fast han blev inbytt när det stod 4-0! lugn nu!

anmäla denna match för läggmatch deluxe
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Confusius: 8-15 i skott! 😳 han har d tungt junioren
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
grimiss: Jo det ser ju just nu ut som att dom är oerhört beroende av Lindbom i kassen.

Tycker att det är lite märkligt och även en smula naivt att en klubb som vill tillbaka till SHL bygger sin trupp runt så många juniorer. Tycker att Allsvenskan visat att det inte är någon juniorliga.

Och dessutom en junior som förstemålvakt.

Skulle dom få möta löven i slutspelet, så lär dom ju köra över Lindbom, så är den serien biff.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Smurfen: han gjorde mål, då är man topp-betyg i ÖA
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Rytter: Våra nästa matcher är; SSK borta, AIK borta, DIF hemma och DIF borta.
Känns som ganska säkra 12 poäng i framtiden.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Confusius: Hur kunde Bernadht få en 4:a som i ÖA ?
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Confusius: Är ett derby kvar, i Umeå. Då ska vi ha 2 eller 3 poäng. Inget annat räknas. Det blir en oerhört viktig match psykologiskt. En liknelse tar mig till Detroit-Colorado i mars 1997, sista grundseriemötet, bortalaget hade ett sånt där äckligt mentalt övertag som Löven tyvärr har på oss men Red Wings offrade allt de hade, var matchen där Vernon slogs mot Roy. Man vann i förlängningen och sedermera i slutspelet. Gäller att sätta tonen när vi möter dom i februari!
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
19MoDo21: Tänk på att dom saknar väldigt många spelare också! Med det sagt så imponerar dom inte
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Rytter:

Vågar nästan gå så långt som att inte ens under Ville var vi så dåliga, defensivt som DIF var i första.

Av ett lag med de spelarna är det rätt pinsamt hur de uppträder i ett toppmöte.

Det har inte blivit speciellt mycket bättre med Garpenlöv iaf.
Kommentera


Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Nooky: Rädd hoppas jag ingen, allra minst spelarna är men visst ser man hellre att vi om det blir final möter Djurgården eller annat lag.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
J F K:

Ja det ingen regelrätt överkörning som t.ex vår förstaperiod hemma mot BIK.

Löven behöver inte ens skapa chanser själva utan DIF bjuder på allt.

Tror inte ens att vi i våra sämsta stunder uppträder lika värdelöst som DIF gjorde i första. Var inte många pass som satt rätt, dålig fart och noll vunna kamper.

Löven fick en rätt enkel resa i första utan att ens behöva vara nära sitt max.

Om vi tycker vår målvaktssida ser tunn ut bakom guden så är det inget mot problemen DIF skulle ha ifall deras etta går sönder.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Nucky: Jag tar definitivt inte ut någon förlust i förskott!! Jag bara påtalar vad jag är orolig för. Tycker inte att man fick några positiva svar i derbyt senast. Känns som att vi gick i samma fällor som vi gjort dom 3 senaste säsongerna, och inte lärt oss ett dugg.

Det kan ju så klart förändras med några nyförvärv, killar som kommer in med en annan inställning och attityd. Tror att dom kommande derbyna kommer att bli oerhört viktiga, hoppas att vi får bättre svar där.

Man måste väl få kunna vara orolig utan att ta ut någon förlust i förskott, eller???
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
grimiss: Japp. Lindbom har varit seriens överlägset bästa målvakt. Man ser hur usla de är utan honom i målet.

Men som jag skrev. Löven förlorar skotten med 11-8. De dominerar inte spelet alls, men DIF har så sjukt dåligt försvarsspel så varie chans går in.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Confusius: vi får se om han ger sig till känna :)
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
J F K: men visst har dom burits av sin målis länge?
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Nooky: helt klart, oklart vad de trodde sig uppnå med tränarbytet. Tveksamt om de överlever kvarten ens som det ser ut nu.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
J F K: Nej, man tycker synd om supportrarna.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Nooky: Alltså, DIF är sämre än Västervik just nu. Man tycker synd om spelarna.

5 mål på 8 skott. Sinnessjukt. De ligger under skottstatistiken och vinner med 5-0.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Nooky: Djurgården ser helt otroliga ut.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Confusius: Om inte annat är det rätt nice att ta ut förlusten i förskott så man kan basunera ut ”vad var det jag sa!!” när det gått åt helvete.

Finns rätt många såna här på forumet
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Ska vi tippa en sisådär 13/15 mål ikväll ifrån löven?
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
grimiss: PP2 borde ju må lite bättre med Brickley på blå, han borde ju kunna bomba in några puckar?!
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
J F K: Man hade skämts röven av sig som supporter till det laget.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Confusius: Det Löven gör bra är att man är så effektiva. Det är verkligen inte så att man spelar ut Djurgården, men man gör fem mål på chanser som vi gjort max ett mål på. Sedan är Djurgården ohyggligt usla just nu. Jag trodde botten var nådd mot VIK, men det här är bottenlöst försvarsspel.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Sikken tombola Garpen-effekten verkar vara

att sparka Jocke var väldigt fel ifrån deras håll
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
BobbyG: Hahaha, vem låg bakom den sågningen?
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Keriksson: Klasen i Ytterell skadade också
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
KRB: Jag håller med dig. Jag tror att löven fortfarande är ett bättre slutspelslag än oss. Stark defensiv, seriens klart bästa målvakt i Voutilainen, Rutin, nöff-nöff deluxe, grymt PP.

Ser att man redan avgjort mot Djurgården, 4-0 efter 11 minuter!!
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Keriksson: Fast att man ska gå och vara rädd för vilket lag man möter i ett slutspel , då ska man inte spela slutspel ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Rödluvan: Ja vi måste ställa in oss på att om det ska bli SHL så ska de gröngula besegras. Nu saknar DIF Lindbom och en kedja från jvm men ändå, de är snart bakom SSK och Mora.
Nej matchen i Umeå i feb blir oerhört viktig, skicka ett meddelande att det inte blir lätt. Då ska väl ändå alla vara tillbaka. Får hoppas Lövens svacka kommer i mars.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Rödluvan: mja, nog fan har vi spelare till pp2?
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Keriksson: Börjar oroa mig påriktigt inför att möta dem i slutspelet, de kommer ha klart mentalt övertag och dessutom rutin i sånna matcher och ett riktigt bra slutspelslag.
Men Djurgården alltså, allvarligt 😂
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Nucky: Så kan man se det men när de spelat rätt dåligt i längre tag blir jag lite orolig ändå. Hoppas på bättre fokus nästa då och du har rätt.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
modomille: Tyvärr verkar äckliga Löven köra Djurgården, hade hoppats på en jämn match för de ska ju mötas i semi. 🙂
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Nucky: Såklart är det så, var mest jag som ville se en kross idag bara. Dom ska inte komma hit å tro nå..
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
atomragnar:

Jag menade Boston….sorry
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Anmärkningsvärt är att jag satt bra till i arenan idag och såg kanske 3-4 ÖIK:are av 6000 på plats 😅
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Confusius: aa det är tunga skador på allt och alla! en fluga slog till mitt öga nyss så jag börjar bli blind på vänster ögat nu med
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Nooky: 2024? Det är tunga skador det
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
modomille: Sinnessjukt hur det gnälls..😆
Det är väl egentligen inte så konstigt att det är just en match som denna man släpper till frilägen när vi dominerar fullständigt. Spelarna känner det själv, börjar slarva i defensiven osv.
Slarvigt att släppa upp dom till 5-3 men vi reder ut det.

Kan sätta rätt mycket på att det inte kommer upprepas mot bättre lag
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
KRB: antar du menar Boston för Buffalo har varit värdelösa länge. Men Bostons försvar är framförallt effektivt för de har extremt bra tvåvägsforwards som Bergeron. Sen Vancouvers problem var kanske också för mycket produktion från en lina. Modo har verkligen inte de problemen de har enorm bredd i laget och produktionen nu tar det alla dagar före gnälliga defensiva backar som hellre vinner en oscarsstatyett än SHL avancemang =).
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
J F K:
Vi torde ha ett bättre lag på papperet än Löven just nu, helt skadefria vill säga,
Trixet är att jag ändå tycker att Löven med det sätt de spelar (lite som Buffalo i NHL) fortfarande har ett defensivt bättre slutspelslag än MoDo,

Jag minns väl hur bröderna Sedin trots övertag i spel ändå inte kom igenom deras skickliga backar, året de inte fick lyfta trofén…

Jag kanske bara svamlar men känslan infinner sig som så…
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Rödluvan: Plus att kommande nyförvärv måste stärka PP2, det som man såg idag var under all kritik. Kommer till exakt noll lägen och man är nästan mer orolig att Österstund ska göra mål.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
"Vela är precis som jag alltid har tyckt att han varit, långsam, oteknisk och klumpig, kommer bli en flopp som kommer få det svårt att ta en plats i någon av dom 3 första kedjorna. "

inte illa av en spelare med detta omdömde att göra hattrick :)
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Tar med mig några saker från dagens match.
Hoppas Jacobsson får stanna i laget trots fler nyförvärv på forwardssidan, tycker han har riktigt fina och nyttiga kvalitéer, ser hellre att man bänkar Svenne.
Brickley vill man ska vara en stabil tvåvägsback nu, börjar bli lite ihåligt i defensiven.
Säger det igen, Vela är ett toppenförvärv. Riktigt kul med proppen ur idag. Södergran också fin.

Niederbach har det dock lite jobbigt, men han behöver bättre kedjekompisar.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Folk verkar ha en skev bild av Brickley, det är inte Cumiskey 2.0 vi har värvat..
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Bad_Brett: såg vi inte mycket av idag..damerna vann mot DIF också!
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
J F K: Ändå rätt sjukt att vi har Berg och Norén som 7:e och 8:e back. Säger lite om hur stark backsidan är.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Gavelo: Grymt viktigt att få in en bra tvåvägs back som Brickley.
Kommentera

« · 2439719 · »