1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479917 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Östersund 2023-01-06

« · 2439819 · » Till forumet


Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Inapat: mjo, men hade vi haft en islada hade vi inte haft en övre etage att stänga. ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
MODOJohan: Säger det lag som måste stänga övre etage för 90% av matcherna i HA och sedan kör vågen när det går bra...
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
KRB: och guden? Håller han nivån i 7 matcher?
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
KRB: Är väl bäst av 7 i alla serier, ser att finalen den sjunde spelas på valborgsmässoafton, kan bli tomt på brasorna i vår. 😃
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Keriksson:

Vela - Dick - Woods
Aagaard - EJK - Svennings
Södergran - Niederbach - Theo
Ohlson - AP - OP

Vaaaaad säger ni?!
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Keriksson: aha! En brashear deluxe haha. Fan i ett slutspel är det inte fel. Löven lär ju matcha rahimi en hel del, är vela kapabel att golva grisen?
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Keriksson: Vela är 2022 årsmodell av Kuusela
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Confusius: jojo men ändå...vafan? Hade modo sett såhör dåliga med berg, dicken, woods plus 2 till så hade då inte jag varit nöjd.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
KRB: Nja. MoDo började uselt defensivt, men är klart bättre gällande antalet insläppta mål än Löven. Bara Djurgården har släppt in mindre mål.
Det är när vi är nonchalanta som vi släpper in, men vår defensiv är rejält underskattad. Guden leder GAA i serien.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
grimiss: Tror Vela kan vara grovjobbaren som gräver fram puckar till Woods och Dickinson och framförallt skydda Woods med sin fysik. Sen känner han Dickinson så tror på bra kemi där men självklart funkar Aagaard fint i första också. Delikata problem för Karlin.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
JoseGonzales: Hur många minuter fick Dick? Hur många matcher? Jag har inte läst en enda person kritisera den krocken som inte håller på Löven. Joona var utanför målgården och Dick såg honom inte ens komma.
Du får nog läsa regelboken igen, för det var ingenting fult. Möjligen en tvåa,.men det hade varit hårt.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
grimiss:
Ang Luleås tänker jag bara att vår Målvaktstränare har en koppling till Luleå
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Confusius:

Jag tycker det går att se lite att det kan bli MoDo- Löven i en final upp till SHL i år,

MoDo kommer att bli bättre och starkare när nyförvärven och skadorna kommer tillbaka och har fått spela ihop sig, Frågan är hur jämna MoDo blir i en finalserie, anfallsspel och fart är tuffare att hålla i över tid än ett defensivt grundsystem.

Djurgården räknar jag bort nu, de har stjärnorna, men de uppträder som ett köpelag och vill inte offra sig för klubben, de lär fortsätta att värva dyrköpta spelare, men jag tror inte de har den rätta stämningen i omklädningsrummet?!

Löven har spelat ihop sig nu och är omutbara, de inledde serien lite knackigt men det ser man inget av längre. De lär bara bli bättre och bättre (tyvärr)
Deras målvakt är detaljen som gör dem bättre än MoDo möjligen?!

Södertälje, de är vassa men inte över 5 matcher i år.

Just nu en liten fördel till Löven?! :-/
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Keriksson: blir inte det lite waste? Kaka på kaka? Bättre sprida ut? Vad ska vela göra med sin fysik mellan dick och woods?
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Att så många sväljer Joses beten…
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Rödluvan: Eller så pekar jag på dubbelmoralen. Den ansåg alla här inne vara okej men när Hutch oturligt skadade Tex så grät folk och kallade det överfall.

Det är hockeysituationer som sker varje match. Jag tycker inte något av det är överfall.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Tarasov: är det nåt speciellt med luleås andremålis? Kommmer forsberg gå till slutspel iår? Kan vi int skriva honom annars?
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
JoseGonzales: Vuotilainen var väl typ en halvmeter utanför målgården?
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
JoseGonzales: Dubbelmoralen i det du skriver där! Haha.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
J F K: Fast det var inget överfall. En vanlig tackling som tog oturligt.

Ja med tanke på att Dick gjorde ett riktigt överfall på Joona så borde ni nog oroa er för era målvakter i ett slutspel.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
JoseGonzales: Nej, högst medveten tackling i huvudet är avstängning.
Det är såklart inte i närheten av Rahimis fullständigt vidriga bentackling på timråspelaren, men nog var det karma på Lindgren.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Så Löven leder med 7-3 hemma en röd dag i januari. Stämningen är likvärdig med en bouppteckning.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Confusius:
Även om jag skrivit så om Hutchings så tror jag inte man gör det medvetet däremot så blir tajtare matcher och tuffare spel i slutspel så skador uppstår, spelare är också extra slitna. Men Tex kommer tillbaka i gott slag och så skriver vi Luleås andremålis på oss så har vi 4 målisar.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
J F K: Så avstängning är ekvivalent med överfall?
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
JoseGonzales: Han blev inte avstängd då alltså?
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Ozzy: Jag förstår. Fakta passar inte din argumentation.

Samtidigt som många är orolig så var vi faktiskt bättre än Löven de första fem matcherna. Hade vi bara orkat fortsätta skulle vi vunnit. Vi få skylla oss själva, för vi hade allt att vinna.
Visst överfallet på Big Sam påverkade oss rejält, men det borde det inte fått göra.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
J F K: en helt väntad kommentar från en purpurröd modoit🤔🤔som vanligt kolla vad som hänt å kommentera därefter… kanske andas också
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
MODOJohan: Ja längtar till Big Dick är tillbaka, ska bli sjukt intressant ett se han med Woods och Vela i en kedja om Karlin nu har de planerna.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
J F K: Exakt så! Har för mig att löven/slumpen fick viktiga motståndare neutraliserade i varje slutspelsrunda ifjol.

Har dock inte velat säga det rent ut för jag kommer inte ihåg vilka spelare det var. Men du har ju uppenbarligen sett samma sak. Så ja jag är väldigt orolig att tappa nyckelspelare i slutspelet även i år. Skulle vi t.ex gå in i slutspelet med Nygren/Gudlevskis är jag livrädd att motståndarna ska klippa Guden, då är vi rökta.

Helt övertygad om att lag som löven, BIK, KIK, och Västerås inte skulle blinka en sekund att plocka motståndare i ett eventuellt slutspel.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
JoseGonzales: När han är som sämst är han seriens sämsta målvakt, men han kan göra bra matcher också.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Keriksson: Man kan argumentera för att vi har ett "tuffare" lag i alla fall forward mässigt nu när vi fått in Vela. Kommer inte bli kul att gå på t.ex. Riley när Josh å Vela är inne samtidigt. Är mer det mentala jag är lite orolig för men tycker att grabbarna hanterade det bra i mötet som vi vann med 3-2 eller vad det blev.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
J F K: Det är bäst ni ersätter Nygren, han är kanske seriens sämsta målvakt så skadar vi Gudlevski så är det kört för er!
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
BobbyG: På fyra semifinaler och finaler så har Löven de två senaste säsongerna skadat tre målvakter i fyra serier. De spelar medvetet för att skada.
Får hoppas att domarna står upp mot det den här gången.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Keriksson: Vi har ju även sett Dickinson stå upp rejält för laget. Och så vitt vad jag förstår är inte Hinken klar ännu. Björklöven lär nog behöva se upp med deras fulspel om vi möts i år igen
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Keriksson: deras spelare lär inte vara dummare än att de vet att om de börjar med att medvetet köra över målvakter så kommer modo att svara med samma mynt (och vise versa) till dess att det står u16 målvakter i mål och det gynnar ingen
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Lolol: Helt otroligt, Nu får DIF stå emot så det inte blir tvåsiffrigt. Inte bra för någon.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Confusius: De lär försöka köra över Guden också om Modo inte skaffar något mer stabilare bakom så är det oroande men räknar med att saker kommer hända.

Men tror att Vela och Brickley blir värdefulla i en ev serie mot Löven.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Dexter : Bars supportrar som bryr sig om sådant. Vi hade 4-0 på Luleå och torskade kvarten. Ingen jäkel bryr sig om sådan statistik.

Vi hade 4-0 säsongen innan dess.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Lolol: 7 mål på 11 skott. Har nog aldrig upplevt liknande utdelning.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Jäkla flytlag, på riktigt
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Hinken: helt osann utdelning
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Hinken: Kommer deras supportrar inte förstå...

Men, de är effektiva
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
J F K: De har i alla fall 5-1 i matcher mot oss sedan semifinal 6. Vi får räkna med att domarna släpper nivån helt i slutspelet och att Löven gynnas av det. Kommer bli en grisig och psykologiskt intensiv matchserie om den blir av.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Nooky: jaaaaaa, snabbspolade igenom period 1 nu och insåg det själv. Sorry! #fakenews
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Rödluvan: Nu har löven alltså 6 kassar på 9 skott. Känns smått osannolikt egentligen
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Keriksson: Ahh ok, hade för mig att det var 2 kvar. Ännu viktigare då rent psykologiskt precis som du säger. Resultatet rätt oviktigt, men attityden desto viktigare.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
BobbyG: Herrejävlar vad vass Fitzgerald är i PP. Hoppas vi scoutar honom rejält..
Kommentera


Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Smurfen: Med tanke på hur försvarsspelet såg ut ikväll, är det minst sagt förvånande att 3 backar fick 4 ugglor!!!???
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Keriksson: Ärligt talat upplever jag verkligen inte att Löven har något mentalt överläge. I call bullshit.
Kommentera

« · 2439819 · »