1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474692 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Östersund 2023-01-06

2440012 · » Till forumet


Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
7r1l5k3: Kan vi välja VIK till kvarten kan vi skicka J20 och inte tappa en match. Spara på gubbarna lite😁
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
J F K: Mora var ruggigt trögstartade ifjol och hade inte en enda trepoängare första 10 matcherna, tror den första kom i omgång 11 eller så.

Presterade som ett topplag i slutfasen och var en hårsmån från att sluta topp-6, vilket väl var en stor anledning till att vi valde KIK istället som trendade åt andra hållet. Mora var väl dessutom lite av ett bogeyteam för oss.

Men med facit i hand hade det inte varit fel att gå efter VIK som inte verkar grisa ner sig i onödan och gav löven en väldigt behaglig kvart, vilket kan ha varit det som vägde över till deras fördel i slutändan.

Där hade faktiskt löven lite tur som fick en lättare kvart helt serverad och utan att behöva göra något aktivt val (gällande tändvätska till motståndare etc).
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Bad_Brett:
Väldigt få lag lyckats vinna i 7 avgörande ofta, inträffar ju så sällan 🤣
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
simonster: Menade såklart förutom oss, vi går ju upp i år.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Nucky: Nu var det dock inte jag som sa att löven har ett psykologiskt övertag!
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Bad_Brett:

Nja så enkelt var det inte för hv, visst de var det bättre laget men jävlar vad de fick slita för segern i den serien.

Det går ju inte ens att jämföra med Timrås överkörning av löven, för det var ju smärtsamt att se hur långt ifrån det näst bästa laget var.

Fördelen med att komna etta är att vi kan välja den tuffaste vägen för våra motståndare, lite som HV gjorde förra året då de valde BIK trots att de var bättre placerade i serien för att ge oss Löven.

Viktigt att vi kan hålla formen och säkra förstaplatsen så tidigt som möjligt, då kan vi kosta på oss att vila spelare med skavanker och styra träningen för att toppa mot slutspelet.

Men sedan är slutspel alltid slutspel, det räcker med en målvakt dom tappar formen, en skada här och en avstängning där för att man ska åka i rn kvart eller semi mot typ Mora,ssk eller bik.

Men jag älskar vårt läge och lag, skulle inte byta mot något annat lag. Känns som vi byggt ett lag som kommer passa bra i slutspel ska bli kul att se AP med sin rutin, sedan har nog spelare och karlin lärt sig mycket från slutspelet förra året och speciellt serien mot löven.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Bad_Brett: Brynäs var femte avgörande:)

Men, det vore skönt att slippa en sjunde avgörande.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
JoseGonzales: Vårtan angrep Dicken och blev själv skadad..
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Rytter: Givetvis. Men medan HV71 och Timrå städade av Björklöven hyfsat enkelt, så tror jag att vi skulle få det tuffare, trots att vi är ännu mer dominanta i serien. Vi skulle mycket väl kunna vinna, men känslan är att det skulle gå till sju matcher och bli en riktig rysare. Och jag gillar verkligen inte tanken på att ha slagläge i match sex i Umeå. För vi lyckas i princip aldrig vinna sjunde avgörande på hemmaplan. Guldåret 2007 gjorde vi det mot Timrå, men i övrigt känns det som att vi aldrig har stått pall för trycket. Degraderingen mot Leksand, fiaskot mot Löven ifjol, förlusten mot Brynäs 99 etc.

Tror vi behöver skölja över dem fullständigt och vinna med 4-0 eller 4-1 i matcher så att hjärnspökena aldrig hinner infinna sig.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Rytter: Nej, såklart är vi det lag man helst undviker. När vi är som bäst finns det ingen som vi inte vinner de flesta matcherna mot. Sedan måste vi vara på topp när det gäller också. Både fysiskt och framförallt mentalt.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Bad_Brett:

Om vi vänder på det. Är det något lag i serien som verkligen vill ha oss i ett slutspel och inte tycker vi är läskiga och jobbiga att möta?

Skulle tro att alla lag helst vill undvika oss tills de blir tvingade att göra det i en final eller att de hoppas att något annat lag skräller och slår ut oss i kvart/semi.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
J F K: De led av svagt målvaktsspel förra hösten och huserade farligt nära negativt kval ganska länge. Ser man enbart efter jul och framåt så var de i princip topp 4.
Men kanske att de tappade lite i slutet också. De är ju lite som BIK att de aldrig riktigt har det där lilla extra som krävs i ett slutspel.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Bad_Brett: Övertygad om att vi kan slå exakt alla i en matchserie. Men ja, vissa är nog svårare än andra.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
KB65: Vill minnas att de hade en svag period kring slutspelet ifjol också. Det är ett lag som har lite streaks, både gällande vinster och förluster.
Men, nog kan de ge Löven en match absolut. De är bättre organiserade, men saknar kanske samma bredd.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
KB65: Känns ändå som vi tar dem i bäst av sju.

Björklöven är dock sjukt läskiga då de stundstals har sådant ruskigt anfallsspel...
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Keriksson: Blir nog bra att flytta på Aagard. Han kan producera överallt.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
J F K: Hedbergs Mora har haft en ganska tydlig tendens till svagare spel på hösten och tokbra form den avslutande halvan i grundserien de senaste säsongerna. Tror definitivt de går om Djurgården och kanske till och med kan utmana om andraplatsen i slutändan.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Tarasov: Skulle verkligen vilja ha upp er i shl så de blir riktiga derbyn igen eller hur???? men skriver man ngt i er bok som inte faller er på läppen blir man ignorerad fastän man bara vill surra hockey!!! Men många lägger all energi på att skriva fula saker om min kompis Jonte!!!!🇺🇿🇺🇿🇺🇿
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
hk: Mora brukar alltid falla igenom när man på allvar tror att de är ett hot. Får se om de håller det här spelet, för då håller jag med dig. De är bättre än DIF och något vassare än SSK för närvarande.
De vann ganska klart mot Löven borta nyligen också.
Kommentera


Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Silly: exakt, men ingen gör det så snyggt som en center, haha
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
puffe:
Hade kunnat varit en ytter/woods/Skrøder😁
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
hk: Det kan vissa tro, men vi som håller på MoDo tycker nog vi är största hotet. Sluta oroa dig och tro på oss istället 👍
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
puffe: Mora och Löven känns som det största hoten nu.
Kommentera


Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
J F K:
Håller, med, Tycker det bara var konstigt med svaret att det inte var några Centermål. Hur ser sådana ut då om ingen av målen var det?
Och som speciellt är centermål som inte ytrrar gör? Och vice verse? Förklara...?
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Silly: Nja, första är för han har den rollen i pp. Dvs, att stå i mitten. Något Mannberg gjorde ifjol, men Aagaard, AP och flera har haft den ganska otacksamma rollen där man inte rör pucken mycket.
Andra hade lika gärna kunnat vara för att han kom med fart från högerkanten och vek in, men visst. Nu kom han från en centerroll.
Tredje är väl vanligare att en ytterforward är i, men det är generellt svårt att se att målen kom för att han spelade center eller ytter.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
puffe: ser gärna löven mot Bik först så de får lite blåmärken.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Bad_Brett:
2 av målen var väl riktiga Centermål?

1:a står han i slottet och nyper till, Där har han gjort ett antal mål i Vvik.
2: a kommer han med full fart från sin position bakifrån i mitten och får passen och går i mellan båda backarna.
3: e var ett lite typiskt J.D eller Aagaard mål att vara på rätt plats framför målet.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Nucky: Med tanke på att förstafemman varit ur spel ett tag, tycker jag vi gjort det jävligt bra. allt blir bara bättre o bättre framåt vårkanten
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Tarasov: Vore skönt om vi vann serien, så får Löven o Djurgården kriga om en finalplats. Ser bara 3 lag som allvarliga slutsegrare, trots Moras 5 raka segrar o.s.v.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Confusius: Eller så är det så enkelt att vi gått ner oss en aning(precis som också Karlin var inne på) den senaste tiden och då räcker man inte till mot en toppkonkurrent som tvärtom oss har en stigande formkurva just nu.
Gången innan vann vi mot Löven hemma, och jag tycker vi var bättre även i fjolårets slutspel, vi föll dock på en något naiv inställning och lite för många unga spelare i laget.

Men jag hatar dock att älta fjolåret. Det är nya lag och nya förutsättningar, så det som hände då är egentligen så jävla ointressant. Att tro att Löven ska ha en psykologisk fördel pga det är närmast skrattretande.

Försök vara lite POSITIV för en gångs skull. Våga vara det.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
J F K:
Tror det där är för att man tänker mer risk om ser sig i förarsätet. Såsom vi spelat hittills tycker jag vi är favoriter även mot Björklöven. Det betyder inte att man inte löper risk att förlora eller att vår form kan tala. Tror faktiskt även DIF blir farliga om de får ordning på sitt närkampsspel som är obefintligt.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
J F K:
Tror det där är för att man tänker mer risk om ser sig i förarsätet. Såsom vi spelat hittills tycker jag vi är favoriter även mot Björklöven. Det betyder inte att man inte löper risk att förlora eller att vår form kan tala. Tror faktiskt även DIF blir farliga om de får ordning på sitt närkampsspel som är obefintligt.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
KRB: Det spelar nog ingen roll hur MoDo spelar. Vissa kommer nog ändå hålla dem som favoriter. Vi släpper in minst mål per match i allsvenskan(mer än 0,3 mål färre per match än Löven och då har Nygren haft en jobbig säsong). Leder serien med 15 poäng om vi vinner hängmatchen, men ändå ska vi vars underdogs?
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Silly: Fast målen var inga typiska centermål...

Han bör gå som tekande ytter. Sedan är det bara positivt att han är bekväm i centerrollen exempelvis om vi går ner på folk.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Silly: vela och wernblom?
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Padrone78:
Tyvärr så tror jag att Vela kommer gå som center,

1: a matchen som han är tillbaka i den positionen så gör han hatrick!

J.D & Woods kommer nog få en nyinköpt lekkamrat! Ytterplatsen var nog bara en introduktion i spelsystemet?

Vela & Brickley kommer ge oss ett starkt PP2
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
grimiss:

Guden håller nog i 7 matcher, undrar just varför jag använde ordet ”nog”?! Han övertygar mig till 99 % ännu så länge!
Jag håller Lövens målvakt + försvar i ett slutspel just nu snäppet vassare än Modos motsvarande,
Vårt återstående möte mot Löven i grundserien blir en riktig prestige värdemätare!
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Inapat:
Fattar inte varför ni säljer paprikachips… 😜
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
SSK-Modo är huvudmatch på onsdag, då får man kanske valuta för C More pengarna.
.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Keriksson: Haha! Ja, vårt mögliga skjul är inte mycket att hänga i julgranen😅 Det är väl mer innehållet som jag har synpunkter 😉
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Inapat: Man vill ju inte ge sken av att det skulle förekomma någon form av luffarschack på läktaren. Men som någon sa... Vi kan, och vi gör det.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
ToddW: Till Inapats försvar, svarade han på en kommentar som gav konstruktiv kritik till stämningen i WinPos Arena. 🥸😊🙃

Lite som en ”stinky glove” efter avblåsning. 😜
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Inapat: varför kommer ni in och är osköna så fort ni råkar vinna en match? Herregud, ni är ju värre än kulltorp i timråboken..
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Inapat: Er lada är väl anpassad för att fortsätta i HA, våran är SHL mässig. 😀
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Keriksson:

Det stämmer, bäst av 7 (skriv tankevurpa)
Jag såg att den sjunde spelades på valborg, redan bokat hotell i hamnen i Övik (y
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Keriksson:
Jag tolka Karlins intervju som att Vela kommer få lira i andrakedja.
Även sättet att ställa upp nu tycker jag antyder att man kommer fortsätta med
Aagaard- JD - Woods.

Svaret lär vi få nästa match när Woods spelar
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Padrone78: Garpen verkar hyfsat nöjd.
Kommentera

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
Donald: Ja fast Kuusela är väl mindre till växten men samma typ av spelare absolut. Glömmer aldrig Kuusela.
Kommentera

2440012 · »