1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478931 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Pantern 15/10

« · 1842796 Till forumet


Modo - Pantern 15/10
Ny match...
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Tarasov: Nu måste grabbarna hitta tillbaka till trenden de hade i början av serien.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Tarasov: Pantern - Modo :)
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Gavelo:
Bror tänker så här: viktigaste först ;)
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Tarasov: Haha
Legit
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Jimmie Ericsson ska vara klar för Modo.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
McFire: Enligt?

Är det sant så måste man omvärdera som hockeykarta lite. Först Oves Pajken. Sen Jimmy jump. Vem blir det härnäst? Peter Nordström?
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
McFire: Det gillar jag. Även om han inte spelar en match, så har det ett signalvärde.

Däremot måste jag tyvärr meddela alla kära MoDo-supporters att det blir tufft idag. Jag kommer nämligen att finnas på plats och det är inte ofta som jag bevittnat mitt kära lag vinna bortamatcher. Låt oss inte gå närmare in på vilka matcher det handlar om. Dock kan jag meddela att jag såg Mif-MoDo i Malmö Isstadion för många år sedan. Jag tror MoDo var i offensiv zon två gånger och de vann med 2-1. Andra gången de var i zon, så var Susse ganska ensam MoDO-it izonen, så han knäppte iväg ett skott ribba in. Det var f.ö. innan han åkte över för att spela i NHL, så då kan ni själv räkna ut att det är en gammal gubbe som skriver detta. Jag lovar emellertid göra mitt yttersta för att hjälpa laget till en poäng. Jag har ganska stora lungor och jag har en förkärlek att skrika på dommaren när MoDO-spelare ramlar.
Det finns alltså ingen anledning att drabbas av panik om de förlorar. De finns en logisk förklaring.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
McFire: Källa?
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Kent Norberg och andra med insyn.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
McFire: Säger bara Brett Smith
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
McFire: isåfall en RIKTIGT HÄFTIG värvning som ger eko! blir glad även om han går sönder efter en match. tänker han känns som en riktig Leksands-värvning annars. eller varför inte hem till Hästen.

Kul, hoppas ryktet stämmer!

Pantern borta, usch äckligt svårt. Panterns dräkter är SÅ snygga, Boston-replicas till trots.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Förlust ikväll och jag vet fan inte vad jag gör. Kommer gå i taket. Blodtrycket, ilskan och besvikelsen kommer vara i topp.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Tarasov: Bjurö verkar starta för Pantern idag.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Eller: Leksand på plats 12 just nu, lite anmärkningsvärt men inte ett dugg oväntat heller!
Stommen kvar från ett av de sämsta lagen i shl genom tiderna håller inte i toppen av AS!

Modo behöver vinst ikväll för att haka på i toppen
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Gavelo: Väldigt viktig match ikväll,Modo fansen har delat upp sig i två grupper efter hästen matchen. Dom som tror på en säsong i toppen och dom som tror att det blir som förra året.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Gavelo: försvarsspelet måste fungera bättre än de senaste matcherna. Vi får spela "äckligt disciplinerat" som Timo Lahtinen uttryckte det.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Eller: Ja hellre Gneta till sig 3 poäng än att spela snyggt och tappa poäng
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Gavelo: första gången man måste streama Modo denna säsong, dålig stil av cmore ;)
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Eller: Det låter som om man kan bli ganska less på kommentatorn.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Eller: undrar hur många som är där och tittar. Ser väääldigt tomt ut
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Eller: Drygt att klockan inte visas.
Men jaha, ska det bli ännu en sådan där match. %#}*+^#}{#%%
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Ben Perrault: Herregud vilket jävla bedrövligt försvarsspel, båda backarna tappar en gubbe framför mål, skärpning för hel.....!
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Gavelo: vilken skitbörjan. Helt klockren utvisning på Berglund som inte åker skridskor var väl symtomatiskt. När förra matchen var riktigt bra i två perioder börjar den här fruktansvärt. Kanske kan vi avsluta bra istället då?
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Gavelo: De stabila försvarspel vi sett i inledningen lyser med sin frånvaro, usla markeringar och många som stirrar puck.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
J F K: Ja du, detta är nog modos sämsta 10 minuter för säsongen, det blir farligt så fort pantern får pucken eftersom ingen verkar intresserad av att ta jobbet. Sen är vi lika offensivt starka som filmjölk, verkligen inget som stämmer nu!
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Gavelo: fan. Passningar flera meter fel. Nonchalanta mottagningar. Dåligt tempo. Vinner vi det här är jag förvånad.
Samtidigt är inte pantern heller bra.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
J F K:

Liknar Troja matchen, riktigt dålig inledning av oss.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
McFire: Visst har han gått knäskadad en längre tid, och det var därför han inte fått förlängt av SAIK?
Imponerande värvning oavsett. Någon som såg honom regelbundet ifjol, och kan ha en aning om vad vi ska förvänta oss?(om det stämmer)

Wernblom börjar starkt denna match. Han har snart skrapat ihop till en kasse.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Bjurö ser svag ut. Kasta in allt på mål och krascha buren.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
J F K: Tycker Berglund hade en hel del problem förra matchen också.

Tycker Modo som lag, blivit sämre för varje match. Det säkra defensiva spelet i egen zon. Farten i uppspelen och de längre anfallen har blivit sämre/färre.
Sen verkar laget också lite slöa o tafatta.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Rytter: Skillnaden är väl att mot Troja åkte vi skridskor i alla fall. Här gör vi inte ens det.
Förlorar galet många en mot en över hela banan.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
J F K: ja nä detta är katastrof faktiskt, ta timeout å skäll ut laget tack!!

Modo ser ju ut som juniorer mot pantern, kommer ju knappt ut egen zon
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
MorganaLefaey: Jag tycker att man två perioder mot vita hästen var bra. Det här det sämsta jag sett hittills.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
J F K: Liknar mer och mer det cementerad bottenlag vi var förra säsongen.
Försvaret är så ihåligt och Panternspelarna ser ut att åka åttor omkring oss
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
S-vikaren:

Märklig coaching nu. Varför molin/Eriksson tillsammans med berglund/Eriksson i 4 mot 4. Våra sämsta defensiva backar och forwards inne samtidigt. Därför vi får långt tryck på oss i 4 mot 4.

Hägga kedjan skulle spelat framför dom backarna och hedman/carnestad eller js/mo bakom molin kedjan.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Gavelo: Apropå juniorer är det inte dags att ta upp två nya och skicka ner Wahlgren och Lyran?
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Rytter: Endast Hanses, och svaga avslut från Pantern som håller liv i denna match..
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Rytter: Ni känns inte riktigt på tå. Pantern vinner nästan alla närkamper. Ett tydligt exempel var nu när Oskarsson var nån sekund före en Panternspelare på pucken i egen zon bakom mål men Panternspelaren gick bara in och hämtade den. Lojt.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Nucky:

Det enda vi kan vara nöjda med är att vi bara ligger under med ett mål.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
J F K: när man sitter mer o läser/skriver på forum/twitter än faktiskt ser matchen så säger det en del.
Nej man får väl hoppas på Hollywood , även om det tar emot
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Nucky: Vinner tekningen i offensiv zon i PP, spelar bak till back som skall spela över till andra back, passningen är så dålig att pucken åker ut i mittzonen, säger ganska mycket om modos kvalité på passningarna just nu!!
Nä denna period får vi vara extremt nöjda med bara 1-0 i arslet
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
MorganaLefaey:

Jag hoppas inte på honom. En hårdjobbare från shl som troligen är väldigt dyr. Dessutom en knäskada som hotade hans karriär så vi vet inte vart han står eller ifall den kommer hålla honom borta många matcher.

Känns det inte som vi prövat detta förr?

Signar dom honom blir jag faktiskt väldigt besviken på klubben. Måste finnas bättre centrar att få tag i som vi kanske kan få nytta av i fler säsonger än en halv.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Jag förstår inte varför alla är så förvånade att vi är så pass ojämna som vi är. Det kommer ta nån säsong att etablera sig i allsvenskan. Det Modo gjorde fel i fjol och gör fel direkt i år är att gå ut och surra om SHL spela om det först. Man sätter en sådan sjuk press på dessa yngre spelare vi har och det klarar dom ej av att bära helt enkelt. Timrå är ett jäkligt bra exempel på rätt tankesätt dom har inte en gång sedan dom ramlade ut surrat om nå shl utan dom bygger om bygger rätt och utvecklas år för år. Det är så man får unga spelare att utvecklas och våga ta för sig. Som det är nu så kommer vi aldrig att få ut den potential många av dom yngre sitter på med den press som alla pratar om.

Låt grabbarna spela sätt upp delmål börja inte surra om nå jävla shl för det har vi inte ens ett spelarmaterial för att ha med att göra överhuvudtaget. Förra säsongen var riktigt tung börja med att försöka ta en top 8 plats i år och sedan bygger man därifrån så har timrå gjort och det ser oneklingen ut som dom gjort rätt visst det har tagit 4 säsonger att nå dit med dom har fått en stomme av unga hungriga gubbar som stannat kvar på resans gång. Och i år verkar det som dom är i toppen för att stanna. Även om det är tidigt på säsongen.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Gäsp: Ja. Låt två-tre riviga juniorer spela istället. Anton Karlström är en sådan spelare. Upp med grabben. Låt seniorerna känna flåset från ungtupparna.
OSL borde försöka utveckla sitt fysiska spel. Han skulle kunna bli en bra powerforward om han ville spela fysiskt.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
S-vikaren: Ja men vi ska ju komma till den zonen också...
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Dundee: Har Modo snackat om SHL efter säsongsinledningen?
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Dundee:

Köper inte riktigt det där. Ingen som sagt att vi ska upp i år va? Utan det pratas väl istället om visionen i återväxten och det är väl om 1-2 säsonger. Detta är det officiella. Sedan tycker jag gruppen måste internt ha målsättningen att sluta i topp och utmana om shl plats.

Faran med ett lågt satt officiellt och internt mål kan ofta vara kontraproduktivt, vadå spela dåligt vi så ju topp 8 och nu ligger vi topp6 så vad gnäller ni på vi har ju nått målet och presterat som förväntat.

Sedan tror jag inte unga spelare är så sköra som du vill få det till. Ofta klarar dom pressen nästan bättre då dom är unga och naiva. Sedan kan man ju fråga sig om spelare som inte klarar att fokusera på varje match och känner press är rätt spelare som ska spela upp oss i en bäst av sju mot ett shl lag.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Monno: Nej kanske dom ej gjort men felet jag menar är att dom börjar säsongen med att ha klart vi ska till shl vi är bäst vi har grymt material osv osv. Blir fel hela jävla vägen. Låt andra surra om sådant du lägger för mycket press på laget.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Monno: Modo behöver längre PP, 2 minuter räcker inte för att hinna ställa upp!

Molin visar iaf kvalité
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
IK Pantern - MODO Hockey 1-1
Låst ämne

« · 1842796