1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481852 inlägg · 4079 ämnen

MoDo - SAIK 2011-12-11

« · 1449458 Till forumet


Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Bad_Brett:

Ja, för jag är skitintresserad av dina IQ-test. Men dina fånerier att det är "ofattbart" att killen har +7 är ju så jävla löjligt att det inte är sant.

Du snackar om att han har svarat för I SÄRKLASS flest indianare. Kan du backa upp det med något? Eller är det här ännu ett fall av att Bad Brett inte tycker om en spelare av någon helt oförklarlig anledning och sedan gör allting för att få honom att framställas i dålig dager? Det har hänt förut...

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

J F K: Äntligen.

första ska han ta med armen och magen, det syns tydligt, men han missar och pucken slinker in,  de andra står han ju och sover på, för mig 2 tavlor.

Dock kan jag påpeka att det är inte pga han som vi ligger under, det har hela laget bidragit med

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

NikkiNine:

Försöker du bli MoDo-bokens svar på Bragd-Birger med dina barnsliga personangrepp? Om du vill diskutera min IQ kan du skicka PM, så kan jag ge en liten sammanfattning av mina resultat på sådana tester.

De flesta med hyfsade ishockeykunskaper klarar nog av att se att Pöck ofta spelar med otroligt små marginaler och är den back i laget som har svarat för i särklass flest indianare. Samt att hans uppåkningar drar ner tempot i spelet något enormt i matcherna.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11
NuMo: Tur att det vart bortdömt? Han styr ju in Anton i målet och är solklart i målgården. Snarare borde väl SkAIK-killen kunnat åka ut för interference i den situationen.
Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11
NuMo: Anton borde tagit åtminstone ett, kanske två. Han är ju så sjukt långt inne i målet. Hade han varit bättre placerad så hade han inte ens behövt rädda puckarna, för de hade tagit på honom. Jag håller absolut inte med dig med andra ord.
Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Bad_Brett: pöck ska stänga passningsvägen och låte goren avsluta på egen hand, sen blir han väl sammtidigt förvånad hur pass enkelt goren åker förbi schremp.

Nä backspelet idag är under all kritik

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Rytter: Nä, Anton har inte kunnat göra något åt målen idag.

Däremot var det ju tur att målet som blev bortdömt blev det. Anton ser dyngtät ut i situationen, men puckjäv...slinker in ändå.

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Bad_Brett:

Ja, ett misstag är representativt för 30 matcher. Kom igen, inte ens du är så dum att du inte kan förstå varför han är +7.

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

NuMo:

Den åsikten kan jag hålla med om. Tellan känns bra mycket stabilare. Men att kalla målen för tavlor, det är det jag inte håller med om.

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Bad_Brett: 2:a är iaf ett fall framåt, men vi har glömt försvarspelet hemma tror jag!

Att räk släpper ifrån sig en sådan långsam spelare som lee är förvånande.

Äh saik är ett mycke bättre lag ikväll och vi agerar statister

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Berka:

När jag ser hur Pöck agerar vid 2-3-målet är det helt ofattbart hur han kan ha +7 inför matchen.

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Det är väl bara i ishockey spelarna blir så idiotiskt självdestruktiva?

 

Inte för att jag håller med Berka, men Anton i målet är rena rama durkslaget. På något sätt lyckas han aldrig får någon endaste kroppsdel på pucken när de skjuter rakt på honom. Är han insmord med olja eller vad är det.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Berka:

Är du säker på att inte 2-3 var en tavla av Forsberg?

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11
bra hemjobb av räk...   :/
Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11
Genant försvarsspel idag. Usch.
Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Gusse:

Där har du anledningen till varför jag inte är överdrivet förtjust i Pöck.

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

NuMo:

Fan vad vi gett bort chansen att vinna nu, först släppa till 2-3 och sedan ge dom ett avslutande PP.

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11
NuMo:
Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11
NuMo:Onödigt
Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

åHH! sÅ JÄVLA USELT!

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11
Wayne Gresky: Hade jag hejat på SAIK skulle jag varit rosenrasande.
Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

NuMo: Japp.

Fantastisk turtle av Skröder.

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Rytter: Shremp får gärna skjuta in pucken i mål, men risken är att han förstår en masssa tid i stället. Sidledspassningar framför målvakten  tack!

Eller så får DANIELSSON SMACKA IN DEN FRÅN BACKPOSITION OM HAN VILL

;o)

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Rytter:

JAAAA!!!!!

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

NuMo:

Skulle vara sådär skönt orättvist att få sätta 2-2 i PP nu.

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Helt rätt.  Skröder var oskyldig. Kan vi få göra ett PP-mål igen nu då.

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Berka:

Du tycker att modo spelar som kärringar och jag tycker att du är en riktig gnällkärring Berka.

1-0 får helt klart backarna Meyer och Tolle ta på sig. Han ska inte få gå igenom där och skjuta. Sedan visst kan man tycka att Anton ska vara tätare, men skottet kommer dolt och han är säkert lite skymd av Tolle och Meyer.

2-0 får den forward som hade markering på Forsberg ta på sig, han ska inte få skjuta helt ostörd där direkt på tekning. Tror du det är lätt för en målvakt att ta ett direktskott från slottet direkt på tek?

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Berka:

Hahaha! För diskussionens skull kan vi säga att det var ett misstag av Anton (jag tycker inte det), då menar du alltså att alla andra målvakter, förutom Timrås av någon anledning, aldrig gör misstag?

Eller menar du att jo, målvakter kan göra misstag dom också men då ska dom minsann bytas ut direkt?

Jag kommer ihåg när Per Svartvadet gjorde mål mot Skellefteå direkt på tekning. Undrar vad det var för målvakt som stod då.

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Rytter: vilken målvakt som helst förutom kanske timrås tar dom alla dagar i veckan!

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11
Nieminen: madsen madsen madsen.... vad har hänt, killen har ju inte ett rätt numera!
Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Berka:

Tycker du på allvar att SAIK's mål är två tavlor av Forsberg?

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

NikkiNine: Är du dum i huvudet på riktigt?

skrev jag de?

jag skrev vad jag vet inget om lagets spel, utan att målvakten har stått för 2 blunders.

läs rätt nästa gång!!

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Nieminen: Fan i helv! Så gjorde Ritola mål, ett mål försent. Hade  ju 40 kr på honom till 20 gånger ända till Skellefteå gjorde sitt mål.

Jaja. Man får väl vara glad ändå.

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11
Berka: Dick ska inte tillåta Skaikarn att skjuta.
Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Berka: Vi är som gäng sniglar. Vi komemr inte att ha någon chans ikväll verkar det som.

Vi vinner inga 50/50 situationer. oroande vekt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Berka:

Ja, det är helt klart Antons fel att hela laget spelar som kattskit. Är du på riktigt?

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Berka:Finns inget som tyder på att Modo skall orka vända!

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Bad_Brett:

Med nuvarande poängsnitt når han 25 poäng. Det är inte bra? Vad ska vi förvänta oss av en offensiv back egentligen?

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

NikkiNine: byt ut den där jävla sopan i mål nu för fan...... 

SUCK

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

NikkiNine:

...Vilket i och för sig säger mer om hur få skickliga offensiva backar det finns i Elitserien. 14 poäng på 30 matcher är inte överdrivet imponerande.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om Pöck. Stundtals är han otroligt bra, men han är också den i laget som slarvar mest och han drar ner tempot med alla sina uppåkningar. Jag kan dock inte bortse ifrån att han har +7, vilket är bäst att MoDos backar, så uppenbarligen gör han ett bra jobb i det tysta även defensivt.

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

NikkiNine:

Dessutom har bara Skröder och Danielsson bättre +/- än Pöck. Finns absolut ingen anledning från Modos sida att inte plocka upp hans optionsår. Ingen.

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11
Om Pöcken gör ett poäng idag (förslagsvis ett mål) så är han delad tre i backarnas poängliga. Bara så att ni vet...
Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11
Bad_Brett: tolle och meyer då, dom är ju sämst bland backarna!
Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

NikkiNine:

Skröder är ett mysterium. Han började säsongen mediokert, men blev sakta bättre och bättre. På senare tid har han växt till en riktig gigant och var lagets bäste forward under flera matcher.

Men i de två senaste matcherna har han varit fullständigt oduglig. Passar fel konstant, missar pucken och grejer. Hur kan det svänga så fort?

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Undrar om inte Dicken hade dubblat sin poängskörd vid det här laget ifall hans medspelare kunde sätta ditt pucken på hans fantastiska passningar.

Annars är det oroväckande att vårt hemmaspel inte är bra. Även underligt att SAIK passar oss så illa, vi brukar vara bra mot bra lag som vill spela anfallshockey.

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11
Paddan:
Goalies  
32. Tellqvist, Mikael
1. Forsberg, Anton

1st Line  
34. Meyer, Frederick
55. Tollefsen, Ole Kristian
 
44. Danielsson, Nicklas
24. Sundström, Niklas
10. Skröder, Per-Åge

2nd Line  
22. Pöck, Thomas
3. Lehtivuori, Joonas
 
23. Svensson, Björn
18. Ritola, Mattias
31. Axelsson, Dick

3rd Line  
2. Westin, Jens
51. Ahnelöv, Jonas
 
13. Andersson, Fredric
19. Schremp, Rob
17. Madsen, Morten

4th Line        
35. Westin, John
26. Forsberg, Kristian
25. Hedman, Anton
Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11
Dags för mig också att bege mig. Buffé på arenan, och MIKA! tröjan är med
Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

En busslast med Östersundare på väg till FC för att se en storseger för MoDo.

Nu sköter du dig, Berghult! ;)

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11
Referee(s) Wolmer Edqvist, Niclas Johansson
Linesmen Emil Yletyinen, Fredrik Carlman
Kommentera

MoDo - SAIK 2011-12-11

Det är tätt på given i Elitserien. Igår kväll vann MODO Hockey med 4-3 i Växjö. Mindre än ett dygn senare är det dags för ny match - nu mot serieledande Skellefteå.

- Jag är imponerad över vad Skellefteå har presterat den här hösten, säger headcoach Ulf Samuelsson.

Ikväll är det dags för sista matchen innan juluppehållet för MODO Hockey.

Det är serieledande Skellefteå AIK som kommer på besök till Fjällräven Center.

- Jag vill på en gång säga att jag är imponerad över vad de har presterat den här hösten.

De var i final i våras och efter det så tappade de flera av sina mest tongivande spelare. Men de har lyckats skapa ett lag igen som ser ut att hålla minst lika hög klass, säger Ulf Samuelsson.

Skellefteå ser också ut att vara i strålande form. På annat sätt kan man inte tolka gårdagens 8-1 på Djurgården.

Även MODO Hockey vann igår. 4-3 efter straffar i Vida Arena mot Växjö Lakers.

- Lite blandade känslor har man efter gårdagens match i Växjö. Vi ledde med 3-1 länge och väl men deras mål i slutet av andra perioden var psykologiskt viktigt för dem. Det gav dem luft under vingarna och i tredje perioden hade Växjö det mesta och bästa av spelet. Men till slut är det ändå vi som lämnar planen som vinnare och det är naturligtvis oerhört skönt, säger Samuelsson.

Sista fighten ikväll innan det väntar matchuppehåll för MODO Hockey.

- Ska jag försöka summera lite kring den här perioden från novemberuppehållet fram till dags dato så ger jag grabbarna ett mycket högt betyg, säger Samuelsson och fortsätter så här kring kvällens motståndare:

- Vi vet att Skellefteå är ett lag som spelar en snabb hockey med massor av skridskoåkning. De är intensiva i allt de gör. Det gäller att vi är redo - är med när de drar igång och skruvar upp tempot.

MODO Hockey har mött Skellefteå två gånger tidigare den här säsongen och förlorat båda med uddamålet.

Kommentera

« · 1449458