1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480373 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - SAIK 2011-12-11

1449663 · » Till forumet


Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11
lawless: varje gång jag ser Axelsson spela så tänker jag på filmen "Torsk på Tallinn"
Mr Kuuk!
Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11
J F K: Dom klagade visst efter detta, framför allt Joonas som slog iväg pucken.
Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11
DariusK: Jo, jag reagerade på det. Jag blev väldigt förvånad över att det blev icing och att ingen modoit klagade.
Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11
Alltså fan vad bra Dick har varit o hur han backcheckat, ofta har han smygit sig upp på motståndarnas sista back o stulit pucken i anfallszon o skapat farligheter.. Kung BIG DICK!!
Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Inte för att jag tror det skulle ha nån betydelse för matchutgången, men var det ingen som såg att en Skellefteåspelare fick handsken på pucken då Lehtivuori slog en icingpuck i början av andra? Tekningen efter gav Johan Forsberg skottläget, som han förvaltade i mål...

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Bad_Brett:

Såra hit och såra dit.. Ler ikväll när jag tänker på TIKs kollektivanslutning till "Växjö Lakers" i våras..

Fetkul provokation, mitt i ångesten!....

(Ni gjorde bra PP, och tredje, men backarna suger!..)

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Ambroo:

Min ursäkt till Bragd-Birger var förstås menad till alla Timråiter som har blivit sårade av mina kommentarer. Att retas och gnabbas lite hör ishockeyn till, men när folk börjar ta illa vid sig, då vet man att man har gått för långt.

Jag vill därför ännu en gång be om ursäkt över eventuella dumheter jag har sagt. Sedan tycker jag faktiskt att Murley är en av Timrås bättre spelare, men jag har ju inte sett lika många matcher som ni och kan därför säkerligen inte ge ett rättvist omdöme.

Hoppas att ni kan godta min ursäkt. Ishockey ska vara en fest. Det sista vi behöver är bråk och tjaffs som leder till smädelser. Bakom en datorskärm är det omöjligt säga vilka som faktiskt tar illa vid sig och därför gäller det att tänka både en och två gånger innan man skriver kommentarer som kan uppfattas som kränkande. Jag lovar att tänka mer på detta i fortsättningen.
Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11
Bad_Brett: Jag tycker det är fräsigt att du svänger dig med fina ord och håller Matt Murley som den enda klasspelaren i Timrå IK.
Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

arnio:

Ja, visst är det provocerande med människor som är villiga att rannsaka sig själva, lära sig av sina misstag samt propagera för att man skall behandla andra med respekt (och därmed undvika smädelser)?

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Bragd-Birger:

När vi diskuterade integrationspolitik var det faktiskt relevant med politisk hemvist. I övriga fall får jag be om ursäkt. Sedan har jag aldrig hävdat att jag är perfekt och aldrig gör fadäser, för det gör jag. Framförallt kan jag ha kort stubin ibland. Om jag har sårat dig med någon av mina kommentarer så är jag såklart jätteledsen över det, för det är aldrig acceptabelt.

Det är jättebra att du tar upp detta, för det är när man blir påmind av andra om sina brister som man verkligen kan rannsaka sig själv och jobba på att bli en bättre människa. För precis som du tar upp, har jag inte alltid levt som jag har lärt och det är jag ledsen över. Jag antar att det i regel är lättare att upptäcka brister hos andra än hos sig själv.

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Berka: Jag tycker det är både och med det här uppehållet.

Vi har haft en grym period nu sen sista uppehållet och tagit väldigt många poäng, och därför skulle det vara skönt att bygga vidare på det här. Smida järnet medans det är hett youknow? :)

Men samidigt så tycker jag att vi har tappat i intensitet under de sista matcherna. Det har inte varit samma energi i laget och både mot LHC och Växjö tar vi 2 poäng, trots att vi skulle kunnat förlora bägge matcherna. Kändes som att den här förlusten kom lite retroaktivt. SAIK var inte värda alla tre poäng idag, man hade det där lilla flytet som vi haft på slutet.

Med Tellan i mål tror jag att vi skulle kunna ha fått, minst, oavgjort. Men någon gång måste ju Sockan få stå ifall vi vill ha någon återväxt på målvaktsfronten.

Hoppas verkligen att våra landslagsspelare inte blir skadade nu, det skulle vara otroligt surt.

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Bad_Brett: Jag håller med du, jag. Inte skulle du väl nedlåta dig till 'tack för att du skriver, så jag får något att skratta åt'-drapor? Eller attribuera din meningsmotståndare självvald politisk hemvist, bakgrund och studieval så att man kan haka på med smädelser kring dessa?

Haha. Jag är den första att erkänna att jag skriver ohyggliga mängder bajs och infantiliteter. Du däremot är något helt annat. Och då tänker jag inte på det du skriver.

Håll fanan högt, broder!

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Bad_Brett:

Jag skäms inte för så mycket. Speciellt inte på Internet.

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

NikkiNine:

Att du inte skäms som du beter dig.

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Bad_Brett:

För övrigt så hade du fel vad jag mätte i studien. Inte ens nära. :)

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Bad_Brett:

Du förnekar dig inte i alla fall. Alltid något.

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Wayne Gresky:kanske kommer detta uppehåll lägligt då jag tycker många såg trötta och sega ut!?  vi gör en medioker match idag men är ändå nära att få till en kvittering i slutet, som du säger så är det för många individuella misstag som sabbar matchen, klantiga utvisningar och felbeslut i avgörande moment, sen hade sockan ingen bra match.

som numo skrev så ser han oengagerad ut ibland, tja faktiskt, enkla pucker från blå väljer han ofta att bara stöta iväg med stöten ist för att försöka göra nått bätte som att hålla den alt. vinkla ner den i hörnet.

madsen har helt kommit bort och har tappat målsinnet och den kjedjan med andersson och räk spelar mest i sarghörnen, man bytte andersson mot hedman där i slutet och det blev genast bättre, kanske ska hari gå in där?

sen kan jag bara inte sluta undra vad ulf tänker i båset när man med 15 min kvar innan juluppehåll spelar spelare som är iskalla offensvit?, ist för att gå ner på folk och lira dom hetaste för att få in en kvittering?!

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

NikkiNine:

Nu är det tydligen mina föräldrars bankkonto som är på tapeten, samt att du brukar sitta hemma bakom skärmen och skratta åt mina inlägg. Man behöver inte direkt vara professor i retorik för att ifrågasätta det tillvägagångssättet.

För övrigt börjar det där bli lite tröttsamt med alla människor som skall komma springades med sina psykologiböcker så fort jag tycker annorlunda. Ungefär som den gången jag fick reda på att det var händelser i min barndom som var förklaringen till varför jag inte trodde att det var växthuseffektens fel att vi hade så lite snö...

Jag måste ju vara en bortskämd snorunge som har fått allt jag har pekat på. Eller så fick jag aldrig någon uppmärksamhet som liten och lider därför av extrema hävdelsebehov. Eller också är det så enkelt att jag ser saker på mitt sätt och inte reflekterar så mycket över vad andra menar att jag ska tycka?

Att komma med personagrepp där man för in diskussionen på meningsmotståndarens intelligens, familjesituation eller dylikt, är alltid ett lågvattenmärke. I stridens hetta är det lätt hänt att man säger någonting dumt, men att inte kunna ge sig utan istället fortsätta att komma med gliringar, är givetvis helt förkastligt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Wayne Gresky:

Modo har varit bra på slutet och dom har även lyckats ta poäng i matcher där dom inte presterat på topp. Det känns som det var år sen det hände senast.

Madsen bör inte spela i en kedja som ska vara "producerande", han har inte den kvaliten i sitt offensiva spel. Visst sätter han ett friläge då och då men det är allt.

Hari och Räkan med Andersson som center kan vara den sista pusselbiten offensivt.

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

NuMo: Jag är lite kluven efter matchen. Vi slarvar bort poängen med individuella misstag. Samtidigt så känns det som att lagspelet är på rätt väg. Hoppas att man tränar spelet i egen zon och tekningar under uppehållet. Jag hoppas även att Madsen hittar målsinnet igen.

Jag tycker att Ritola visar vilken hög klass han håller idag och Dick börjar se ut som den spelare vi trodde att vi värvade.

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11
Oavsett dagens match så kan vi vara väldigt nöjda med hur Modo har presterat efter uppehållet. Åtta segrar, tre förluster och fortsatt på slutspelsplats. Det finns anledning att vara optimistisk.
Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

J F K:

Han kunde ha byt sida på spelet som som man förväntas göra istället för att försöka lobba den över SAIK spelaren. Förövrigt har ett sånt förhastat beslut i en situation man kontrollerar massor med spelsinnet att göra.

Gnälla för gnällandets skull är det andra som sköter här. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

NuMo:

Jobbigt med en så haltande tabell. När alla hängmatcher är spelade så kan det vara så att målskillnad skiljer oss och Växjö från kvalplatsen.

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Berka: nej, jag håller inte med. Däremot så måste det ju gå att få honom bättre, vi har ju en målvaktstränare.

Fast han ser väldigt oengagerad ut ibland. Kanske är det brytningsfel ( i ögonen) som gör att han t.ex ibland inte sträcker ut plocken tillräckligt långt. Lite mindre robot och lite mer egna rörelser kanske kunde få honom att rädda puckar som inte kommer som skolboken säger, etc.

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11
Aja, vi spelar jämt med serieledarna och haft en bra period från uppehållet fram till idag. Jag är nöjd. 
Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

NuMo: hoppas detta var det sista framträdandet denna säsong utav sockan, killen är ihålig å de grövsta.

med tellan i kasse hade vi tagit poäng

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11
Surt. Vi sätter oss i ett jobbigt läge i förstaperioden, sedan spelar vi upp oss allt eftersom för att lyckas ge bort matchen efter vi har kvitterat till 2-2.
Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11
Sawchuk: Pucken studsar. Hur hade du tänkt att han skulle göra? Det har ingenting med spelsinne att göra, men vill du gnälla för gnällandets skull och helt utan substans så varsågod.
Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Sawchuk:

Reducering, bra momentum och 4 minuter kvar. Då väljer Meyer helt utan press på sig att ta den mest klumpiga utvisningen jag någonsin sett.

Värdelöst Meyer!

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Sawchuk: Ytteliggare typiska fenomen. Spelaren väljer att inte skjuta ut pucken ur zon, utan i stället serverar han den till en back på blå.

Forsberg visar därefter igen att ha har svårt att låta bli att sära på benen.

Vi kom undan med blotta förskräckelsen.

Vi förlorar det här, bara tio sekunder kvar nu.

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Rytter:

lysande spelsinne av meyer där....not.

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

NuMo:

Där försvann chansen.

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Bad_Brett:

Det var snyggt. Finns det någon intelligent som håller med mig?

Vi har fortfarande chansen.

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

NikkiNine:

DICK!!!!!

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Bad_Brett:

Ursäkta att jag frågar, men är dina föräldrar rika? Du får skicka ett PM om du vill. Hade varit väldigt intressant att göra en jämförelse med en psykologistudie jag gjorde för några år sen.

Eftersom att jag ändå har lagt nivån så kan jag väl lika gärna fortsätta.

Jag är fruktansvärt trött på att du alltid försöker använda, i dina ögon, dina suveräna retorikkunskaper för att manipulera personer att tycka som du, eller att se dig som något sorts helgon, Tidigare har jag oftast skrattat åt dig men nu är det så tröttsamt så det är inte sant. Backa upp ditt skitsnack eller så kommer det att fortsätta såhär.

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

NikkiNine:

Personangrepp och smädelser brukas i regel då de sakliga argumenten tryter. Istället tar man den sista utvägen och försöker dra ner trovärdigheten hos sina meningsmotståndare genom att komma med förolämpningar. Det kan handla om allt mellan intelligens till utseende och klädsel. Denna metod rekommenderas i allmänhet inte av större retoriker.

Givetvis skulle jag kunna ägna min lediga tid åt att sitta och klippa ihop en film med alla indianare Pöck har gjort, men anser att min tid är något mer värdefull än så; Framförallt med tanke på vilken nivå du har valt placera diskussionen på. Du får helt enkelt respektera att jag tycker att Pöck slarvar i defensiven.

Sedan har ju Lehtivouri städat en del också...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Berka:

" jag ställer mig frågandes till hur ulf coachar laget?   3:e får inte ut ett skvatt och nu med 17 min kvar och underläge 2-4 så spelar 4:e? why?? "

Har också funderat på det. Skulle vilja se att man flyttar upp Schremp med Dick och Ritola, samt sätter ihop Madsen-Andersson-Svensson och går på tre kedjor nu när man jagar reducering och kvittering.

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11
J F K: Då konstaterar jag snarare att du inte har analyserat utespelet lika som mig.
Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Bad_Brett:

Ja, din intelligens är intressant i den grad att jag vet att du är inte är dum nog att tycka att det är "ofattbart" att Pöck hade +7 innan denna matchen.

Jag tycker att man ska utmana någon när dennes personliga uppfattning inte delas. Återigen, kan du backa upp att Pöck står för i särklass flest indianare?

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11
Gusse: jag ställer mig frågandes till hur ulf coachar laget?   3:e får inte ut ett skvatt och nu med 17 min kvar och underläge 2-4 så spelar 4:e? why?? dom tillför absolut ingenting
Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11
Berka: På reprisen filmad bakifrån såg det inte ut som Tolle rörde den utan tog direkt på baksidan Forsberg.

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Berka: Nu var det ju inte Tolle även fast han med puck är ensäkerhetsrisk.

Forsberg kanske bara är Alexander Luckas otursförföljde kusin?

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11
NuMo: Du får givetvis tycka som du vill, men jag är av uppfattningen att med Tellqvist hade vi förmodligen varit i ledningen nu.
Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11
Bad_Brett: Hej å hå.... tolle är kass
Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11
Bad_Brett:2-4 är det kört nu?
Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

Bad_Brett:

Jaha då kan man stänga av TV:n då.

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

NikkiNine:

Uppenbarligen finns det ett intresse av min intelligens eftersom du började diskutera den. Nu är det tydligen bortglömt, utan nu skall istället min fånighet diskuteras. Själv fokuserar jag på ishockeyn.

Lite av poängen med ett diskussionsforum är att individer skall kunna samlas och ge sin personliga syn på saker å ting. Men uppenbarligen tycker du att det är på sin plats att börja bete dig illa och ägna dig åt mobbning när andra inte delar din uppfattning. Det tycker jag är väldigt tråkigt. Jag förespråkar en annan typ av retorik. 

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

qwertas:

Nej jag såg det inte. Men jag är inte förvånad över att det är hästansiktet som gör något sådant.

Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11
NuMo:Tar det här med. Var det någon som la märke till Gorens hån mot Pöck efter målet i boxplay när han vände sig om och jublade Pöck i ansiktet?
Kommentera

Sv: MoDo - SAIK 2011-12-11

J F K: Min andemening om Anton är inte grundad på den här matchen. Jag tycker tom. att de skott han den här matchen släppt in inte är målvaktstavlor, utan uselt spel av utespelarna.

Att han däremot inte är färdigutvecklad som målvakt får man ju köpa.

Kommentera

1449663 · »