1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481631 inlägg · 4079 ämnen

Modo - SSK 11/10

« · 1841131 · » Till forumet


Sv: Modo - SSK 11/10
Gavelo: Vi kan ju inte vinna idag, Karlkvist missar ju i princip öppet mål.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
NuMo: 20 kvar nu!

Det känns så ologiskt med modovinst nu så det blir logiskt
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Rytter: nu fattas bara 5 raka så sitter tipset ;)
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Tarasov: Ja, det är just det mentala jag klagar på.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Gavelo: Björklund den jobbiga jäveln kommer reducera!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Står sig resultaten idag så ligger vi ändå två:a i serien.

Leksand ligger just nu under hemma mot Almtuna och utanför topp-8. Undra om Ritola tycker hockey i HA är roligt?

Löven måste gjort en dålig period mot Pantern hemma och förlorade andra med 0-4.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
MorganaLefaey: Modo måste börja ta i, kämpa och jobba hårdare, åka bättre skridskor och se till att ha en gubbe på kassen för 8/10 skott kommer utan skymning framför målvakten!
Som sagt 20 kvar och finns det någon rättvisa i detta så ska Modo vinna, men att det kan vara orättvisa har man ju sett förr så det är som det är!

Hej å hå
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
modomille: Hade samtidigt blivit en helt alla match om någon av stolpskotten gått in i första.. Förstår inte att dem ringde på J Erikssons första stolpskott? som jag kan se det på repris bilderna i innerribban..
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
NuMo: tycker vi varit ganska dåliga mot sämre lag så här långt. Bevisligen så har laget det svårt att tända till.
Vi är inte så bra att man kan vara ur fokus o vinna.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Dundee: tre skott i stolpen som han inte varit nära. Hade Eriksson haft lite bättre sikte skulle vi ändå varit i ledning.
Lite bätte fokus och vi vinner detta, Men nog vore det typiskt Modo att torska.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Dundee:

Nej stolparna gjorde jobbet åt honom istället. Surt att inte trycket i början gav utdelning då hade det nog sett väldigt annorlunda ut, nu har ju SSK fått matchen dit dom vill och kan spela som dom önskar och bara stänga ner.

Ska vi få något ur matchen behöver vi ett tidigt mål att gå på.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Dundee: Hur många stolpskott har vi haft ikväll? :P
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Rytter: Allså jag menade inte vi gör en dålig match vi har ju mest puck och har tryck. Men Södertälje stänger ner oss hur enkelt som helst och gör en klockren borta match hitils. Södertälje målvakten har ju inte behövt jobba ihjäl sig direkt.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Tarasov:

Hade förstått buropen om man var utspelade, men nu är det ju bara löjligt och hjälper knappast spelarna att komma in i matchen igen.

Tyvärr rinner tiden snabbt, hade behövt ett mål här i andra för att kunna gå hårt i tredje.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
NuMo:
Hade man inte kommit in i offensiv zon eller inte lyckats gå uppställt spel/avslut i PP kan jag köpa det, men här tyckte jag det mer tydde på frozamentalitet. :)
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Tarasov: Jag håller inte med. ;) Jag tycker det är bra att "en kunnig" publik visar vad man tycker. Det får bli piskan. Säcken får stå med morötterna.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
modomille: Finns ju ingen ork, spelare jobbar ju inte hårt nog för att vända detta!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Dundee:

Nog dominerar vi ganska kraftigt spelmässigt, kolla skott och puckinnehav.

Det är först andra delen av andra perioden och i vårt 5 mot 3 som vi dippat, fram till det tycker jag inte det är så uselt förutom att vi inte lyckas få in pucken.

Men SSK gör det bra som offrar sig framför egen målis.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Rytter: Är säker på att Säcken kommer att tycka att man var på tok för omständliga . Ofta beror det på underskattning eller en känsla av att man är överlägsen. (eller är det samma, nä inte enligt mig. Om jag får konstra.) Egentligen två bra känslor, om man kan leverera. Det psykologiska är viktigt. Om man får fokus åt rätt håll så blir det som en effektiv laserstråle. Om man inte lyckas med det så blir det apelsinsaft.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Rytter:
Dåligt av hemmapubliken att bua, tkr laget vaskar fram lägen men får inte in den. SSK är inte ofarliga men vi äger ändå matchen, hoppas man får in nåt mål snart.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
kulltorp: Men man får beundra ssk:s hårda jobb..
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Dundee: Får hoppas att Särkijärvi får igång dom i tredje!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Va fan, förlorar vi varenda tekning i PP?!

Uselt USELT MODO
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
NuMo: Ja det är långt kvar, men det luktar lite...en sån där kväll..
Den har man varit med om 100ggr...
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Ja man måste ju skratta lite med vi har 5 mot 3 och vi skapar ingenting vi har ett tempo som jag aldrig skådat tror jag. Nä säga vi dominerar denna match är bara pinsamt.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
NuMo:

Gör vi mål så vänder vi detta!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Dundee: absolut. De dödar vårt kreativa spel. Men så fort vi är i egen zon så missar man 2m passningar och vänder om 3-4ggr för att man inte fastnade de första gångerna man gjorde det
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
kulltorp: kan man inte nu blir det en "sån kväll", känns det som.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Dundee: PP nr4 spel 5 mot 3

Gör inte Modo mål nu så förlorar vi denna match!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Dundee: Men vad faan vilken usel andra period ni gör. Nu 5-3, nu måste ni göra mål.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
NuMo:

Nu först börjar vi dippa tycker jag. Väldigt många slarviga pass på slutet.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
MorganaLefaey: Nej men så är det väl för alla ibland men tycker dom jobbar hårdare en vad vi gör. När vi kommer in i anfallszon så blir vi väldigt passiva och bara snurrar runt utan skapa riktigt heta lägen. Medan när Södertälje kommer i nån kontring så är det mer farligt direkt så upplever i alla fall jag det.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
MorganaLefaey: Vi var ju lika dåliga mot Troja men lyckades vinna.
Ikväll ser det mörkare ut då vi är mästarnas mastare på att bryta dåliga trender hos motståndare.
Vi är som vanligt pinsamt dåliga mot pissmotstånd,
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Mydar:

Tror vi blir i toppen i år. Tycker det ser så mycket stabilare ut och lugnare ut i laget. Alla bara fortsätter trumma på trots att man åker på skitmål när man spelar ok framåt och skapar mycket. Förra året hade vi helt klart tappat allt efter deras 0-2 och torskat med ett par mål.

Jag är hoppfull och det finns fortfarande mycket utveckling i detta lag.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Bättre att lyssna på Korn än att titta på när Modo inte kan göra mål!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Rytter:

Det är ju extremt få chanser för Modo, mest för att man inte verkar gå in för det.

Eller så är Södertälje fantastiskt duktiga på att döda kreativt spel, men det har jag svårt att tro.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Dundee: visst. Men se senaste chansen.
Är inte bara bra av ssk. Modospelarna har ju hjärnblödning
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Rytter: Värdelöst PP, herregud!!

Känns verkligen inte bra, Modo äger varenda millimeter av isen men det bara känns som en sådan match då allt studsar stolpe ut!

Kom igen nu för fan, ssk ska inte få ta en enda poäng av oss ikväll
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Rytter: Hoppet det sista som överger, snart 0-3 säkerligen.. Nåt topplag blir vi inte iår heller, alldeles för jämnt i serien
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Gavelo:

Tycker inte att det är skridskoåkningen det sitter i, vi har ju bra fart. Det vi kanske skulle göra är att vara mindre omständliga och går ännu rakare på mål. Tycker vi letar pass lite för ofta, nu i PP så har man lägen att skjuta men väljer svåra pass istället.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Tycker man måste säga Södertälje gör en riktigt bra bortamatch med. Det lilla jag sett så spelar dom bra försvarsspel och tar tillvara på dom få chanser som ges. Visst vi har mycket puck men 90% av skotten fastnar på Södertälje spelare som är skickliga på täcka bort.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Domsjö:

Ja vi skapar ju, och vi dippar inte trots 0-2, så varför inte.

Nu har vi PP, dags att utnyttja detta nu.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Domsjö: Då måste Modo börja ta i i skridskoåkningen, 3:e pp’t nu
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Rytter: haha. Snacka om att Göra allt omständigare än omständligast.
Blir byta till lite hederligt gammalt xcom i stället och bara ha på i bakgrunden.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
NuMo: Tror fortfarande på vinst.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
NuMo:

Eriksson är bättre på att spela i offensiv zon än att vara sista spelare i egenzon.

Riktigt dåligt att han får ta pucken så enkelt, där måste han snabbare spela ner den bakom mål och leta andra backen eller enkelt och låsa upp.

Två riktigt dåliga ingripanden av våra spelare och SSK har 2-0.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
NuMo: Härlig kalldusch...
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
NuMo: herregud. Väsby IK all over again
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Domsjö: 0-2
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Tarasov: Vi vinner idag det bara är så😊
Kommentera

« · 1841131 · »