1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480336 inlägg · 4078 ämnen

Modo - SSK 11/10

« · 1840943 Till forumet


Modo - SSK 11/10
Lät på Särki som det kan bli lite omkastningar i formationerna, gissar att Victor Ö går in mellan Röymark/Karlqvist, Karlqvist - Öhman kan bli vårt svar på Kusse-Ove i Washington. Tycker det är dags att Karlqvist gör den där 4 poängsmatchen ikväll, helst 4 mål. Björklund gör comeback, tydligen någon bristning/sträckning. Lite länkar som har med matchen att göra bifogas.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Tarasov: hoppas på det du säger, Karlkvist förtjänar en mer kreativ omgivning.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Tarasov: Nog är det lite styrka ändå att man tycker Karlqvist inte kommit upp i nivå men ändå har 1p/match och är 12a i poängligan.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Monno:
Tycker Karlqvist kommit upp i nivå,men kanske inte riktigt haft samma utdelning som de 3 ovanför honom, sen får han inget gratis med tanke på att hans kedjekamrater inte är några poängmaskiner precis. Med all respekt för alla som inte tycker han presterat.Sätt honom bredvid Molin så skulle han nog ha haft mer poäng, däremot tror jag Johan E inte haft samma antal poäng med Hägg/Röy som Karlqvist så helheten har nog blivit bättre av de valet.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Tarasov: Och Karlqvist har tagit rätt många av de poängen i PP när han får spela med förstakedjan. Jag är glad om han kan få pucken i rätt lägen. Han ska helst bara ha en back mellan sig och målet (eller mindre). Han har haft det lite jobbigare att skapa ytan helt själv, utan behöver en riktigt bra center för att få ut max.

Häggström är helt ok, men han har inte riktigt spelsinnet/passningarna för att utnyttja en sniper bredvid sig.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
J F K:
Karlqvist har 4p ex PP som jämförelse så har Molin 5. Molin tycker jag är bättre på att ta pucken mellan zonerna än Karlqvist. Väl i offensiv zon så tycker jag Karlqvist har en förmåga att vaska fram lägen både till sig själv och medspelare.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Tarasov:
Motsvarande match mot SSK förra säsongen drog 3800 åskådare.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Tarasov: Har folket dåligt med pengar eller vad?, Under 3000 är pinsamt svagt!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Gavelo:
Lugna dig:) matchen har inte börjat än....
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Tarasov: :) Är mesta ta förundrad över det svaga intresset nu när Modo för första gången på 5 år verkligen är ett hockeylag, ett topplag!

2500 just nu, borde rimligtvis kunna bli 3000 iaf, nu får Svanberg ta och börja sälja billig öl i bussen igen så härnösandsborna börjar åka på matcher ;)
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Tarasov: Molin har 4p i PP och Karla 2 enlig HAs hemsida.

Så om dom inte skriver fel så är 30% av poängen PP. Så inte merparten ändå.
Om jag inte läser galet.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Gavelo:
Brukar tillkomma 1000 pers sista dagen, så vi borde komma upp i 3500.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Monno:
Skrev "ex pp", menar då exklusive pp. Får ta mig den :) i övrigt är jag på din sida
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Tarasov: Haha ja men dåså. Trodde du menade exempelvis.

Nu när jag läser meningen igen fattar jag inte riktigt hur jag fick ihop meningen när jag tolkade det som du skrev exempelvis...
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
{Monno
För framtida bruk kommer det bli "exv" isf;)
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Tarasov:
Karlqvist-Öhman-Alba..... den kedjan tror jag på!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Vi byter till rätt tråd.

Fan vilket skott han har Eriksson, han blir nog inte långvarig i HA.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Rytter: Fattar inte hur man kan svinga ivägen en puck sådär typ utan å röra klubban.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Monno:

Aj då det där var onödigt, ge SSK luft under vingarna. Såg ju ut att gå rakt igenom Hanses.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Monno: surt värre. Skärpning tack
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Rytter: får vi igenom några skott?
Känne som köttmur
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Vi har ju lite oflyt framåt. SSK har haft ett bra anfall och gjorde 0-1, bara Eriksson har ju 3 riktigt bra lägen med skott mitt från slottet.

Fortsätter vi bara trumma på får vi utdelning.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
MorganaLefaey:
Ge det lite tid vi kommer till bra lägen framåt, gäller att avvärja kontringar.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Rytter: Kändes som Hanses svagaste ingripande denna säsong. Den vill han nog ha tillbaka. Samtidigt fick han trumma på bra ostört SSK spelare.

Nu är det dock som vi har PP fast det är 5mot5.
Eriksson stolpe igen...
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Tarasov:

Nyss hemkommen från gymmet, en liten whisky i ådrorna. Vafan är det för dödgrävarlag vi möter, ändå ligger vi under. Jodå, jag har sett hela matchen än så länge. Vi skapar inte så mycket trots det menlösa motståndet. Det här måste vi väl ändå vinna?
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
MorganaLefaey: Eriksson har själv skjutit 3 stolpskott. Skäms på er andra modopojkar. Ni måste också leverera! Vars är era stolpskott?
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Rytter:

Oj oj stople igen för Eriksson efter ett sjukt byte av förstakedjan, hade ju lite gärna kunnat haft hattrick idag.

Skönt att se stabiliteten och tryggheten, trots att vi släpper in ett mål dippar vi inte. Tidigare säsonger hade vi ju efter en bra start och ett i baken kunnat tappa in 2:an och 3:an av bara farten. Nu kommer vi igång direkt efter målet och trummar på, tyder på stabilitet och trygghet.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Rytter: jag hade tippat 5-2 idag men får nog vara glad om Modo nätar 1 gång.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Eller: Oroväckande detta
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Eller: Vi maler ner dom,om vi får in ett mål så kommer målen trilla in.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Eller: 4 insläppta till så har du tippat rätt..!


Varför upphör jag aldrig förvånas, som vanligt kommer man torska mot bottenlagen
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Eller:

Vi gör absolut ingen dålig period, vi strular till det en gång så SSK får ett längre anfall och släpper då till 0-1. Annars ser det ju bra ut har ju skapat mängder med heta lägen och bara lite oflyt (t.ex Erikssonx3 i stoplen) gör att vi inte leder detta.

Gäller bara att vi fortsätter så här och inte dippar, då har vi alla chanser att vända och får vi in kvitteringen så måste ju SSK framåt igen.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Mydar: Äh, fortsätter ni så här så kommer ni att vinna ganska lätt ändå.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Mydar:
23-8 i skott/skott mot mål för oss, många avlossade från slottet, svårt att kräva mer i offensiv zon iaf. Nu gäller det att man fixar den mentala biten. Innan någon anmärker så är 23 - 8 inte skott på mål, utan avlossade.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Tarasov: Vi vinner idag det bara är så😊
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Domsjö: 0-2
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
NuMo: herregud. Väsby IK all over again
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
NuMo: Härlig kalldusch...
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
NuMo:

Eriksson är bättre på att spela i offensiv zon än att vara sista spelare i egenzon.

Riktigt dåligt att han får ta pucken så enkelt, där måste han snabbare spela ner den bakom mål och leta andra backen eller enkelt och låsa upp.

Två riktigt dåliga ingripanden av våra spelare och SSK har 2-0.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
NuMo: Tror fortfarande på vinst.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Rytter: haha. Snacka om att Göra allt omständigare än omständligast.
Blir byta till lite hederligt gammalt xcom i stället och bara ha på i bakgrunden.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Domsjö: Då måste Modo börja ta i i skridskoåkningen, 3:e pp’t nu
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Domsjö:

Ja vi skapar ju, och vi dippar inte trots 0-2, så varför inte.

Nu har vi PP, dags att utnyttja detta nu.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Tycker man måste säga Södertälje gör en riktigt bra bortamatch med. Det lilla jag sett så spelar dom bra försvarsspel och tar tillvara på dom få chanser som ges. Visst vi har mycket puck men 90% av skotten fastnar på Södertälje spelare som är skickliga på täcka bort.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Gavelo:

Tycker inte att det är skridskoåkningen det sitter i, vi har ju bra fart. Det vi kanske skulle göra är att vara mindre omständliga och går ännu rakare på mål. Tycker vi letar pass lite för ofta, nu i PP så har man lägen att skjuta men väljer svåra pass istället.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Rytter: Hoppet det sista som överger, snart 0-3 säkerligen.. Nåt topplag blir vi inte iår heller, alldeles för jämnt i serien
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Rytter: Värdelöst PP, herregud!!

Känns verkligen inte bra, Modo äger varenda millimeter av isen men det bara känns som en sådan match då allt studsar stolpe ut!

Kom igen nu för fan, ssk ska inte få ta en enda poäng av oss ikväll
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Dundee: visst. Men se senaste chansen.
Är inte bara bra av ssk. Modospelarna har ju hjärnblödning
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Rytter:

Det är ju extremt få chanser för Modo, mest för att man inte verkar gå in för det.

Eller så är Södertälje fantastiskt duktiga på att döda kreativt spel, men det har jag svårt att tro.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Bättre att lyssna på Korn än att titta på när Modo inte kan göra mål!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Mydar:

Tror vi blir i toppen i år. Tycker det ser så mycket stabilare ut och lugnare ut i laget. Alla bara fortsätter trumma på trots att man åker på skitmål när man spelar ok framåt och skapar mycket. Förra året hade vi helt klart tappat allt efter deras 0-2 och torskat med ett par mål.

Jag är hoppfull och det finns fortfarande mycket utveckling i detta lag.
Kommentera

« · 1840943