1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481665 inlägg · 4079 ämnen

Modo - SSK 170215

« · 1799898 · » Till forumet


Sv: Modo - SSK 170215
Eller: Vet inte riktigt vad jag ska säga...
Tycker man ibland anar en övertro på klubbens "egna" talanger - grabbens grabbar som ska "greja detta" efter man åkte ur.

Och samtidigt så kändes det som att det var just då man saknade spetskompetensen, som laget fungerade som bäst - kring nyår då allt gick som på en räkmacka. Sen tog man in nya spelare men kanske det gör att det blir samma effekt siom då foppa o co spelade i elitserien under lockouten. Att alla trodde foppa skulle fixa matcherna på egen hand.

Jag vet inte - bara en reflektion, kan ha fel för jag har inte sett så många matcher.

Känns ivarjefall bedrövligt att skriva detta men jag tror tyvär Modo kommer torska på fredag. Varför? Jo, hemmamatch o fullsatt = darriga i byxan.

Men samtidigt tror jag inte på kval, de komme nog klara sig med kniven på strupen. Känns nästan bättre de skulle börja hålla koll nedåt istället för uppåt o bygga för nästa säsong istället.

Åker man mot all förmodan ur så är fiaskot fullbordat, blir inte förvånad om Fjällräven byggs om till bostäder.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Confusius:
Är mer osäker på Sundlöv, känns som vi gått det spåret tidigare tidigare "fd spelare som sadlar om". Känner alla agenter, hört av sig till agenter osv osv.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Golden boy : Om det vore stake i karln så skulle han säga upp sig själv... innan den kommande sportchefen säger upp honom.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Golden boy : Men herregud han har vart ett blysäne sen han anlände.
Borde fått lämna för länge länge sedan
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Eller: Har alltid stått bakom Aj, men tyvärr nu får det räcka. Var på plats igår o satt precis bakom modo båset och betraktade ett lag där ingen var drivande i båset, några slog med klubban i sargen, får det igång laget? AJ såg mest konfunderad ut. Ute på isen så förvirrat i försvaret och så uddlöst i anfall och så långsamt. Passningsspel existerar ju knappt. Sluta med snacket om att laget är ungt, det håller inte. Även ett juniorlag måste klara av ett position spel, hitta passningsvägar etc etc. Något är galet med hela spel idén. Hoppas bara vi slipper negativt kval, uppåt är det bara att glömma.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Carl Lejonkräk: Bort med AJ nu!!!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Carl Lejonkräk: jag tror Modo kommer få det tufft några år framöver.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Ny dag, skönt att det inte är matchdag :-)
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Tarasov: Inte bra detta, inte alls bra.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Confusius: Fast Brejcak har väl inget att göra med Tobbe Ericsson plats på backen att göra?

Berätta gärna hur sportchef sundlöf ska få i ordning på Modos defensiv!?
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Monno: Ritchie är 3:e för mig just nu, vore ju dumt att spräcka första linan
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Tarasov: klarar sig Modo undan negativt kval är det en sensation.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Silly: till Linköping
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Det sades att det fanns inga spelare ledig på marknaden nu..

Marcel var tydligen ledig. hade väl varit en bra Allsvensk Center, kan väl inte ha kostat så mycket, Kan klubben, har spelat här...
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Confusius: Men frågan då är väl om Ritchie är en topp 2 center?

En stark/duktig center gör nog så mkt för defensiven som en bra back.
Alla spelar ju faktiskt defensiv inte bara backarna. Inte bara ett mål då fw varit ute och cyklat när vi släppt in mål.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Tarasov: Och att Brejcak och förhoppningsvis Ritchie är tillbaka snart, för då MÅSTE väl ändå AJ flytta ner Tobbe Ericson på backen, den skriker efter rutin. I min värld är Oscar Steen en topp2-center, inte en 3:e-4:e som han är nu, han gjorde trots allt 20 poäng på 30 matcher i Gnägget
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
hanzon:
AJ tråkigt nog, tycker man kan peka på att en 7-8 spelare ändå gått framåt.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Confusius:
Brukar inte bli "less" men det är för bedrövligt i nuläget vi borde haft med oss minst en 3 från en av de två senaste. Det enda vi kan luta oss emot i nuläget är att Wennerholm levererat, iofs inget att anmärka på i den krönikan.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Märkligt att efter 45 omgångar har inte Modo fått till spelet, är det fel på spelarna eller är det AJ som inte klarar av jobbet?
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
modomille: Håller med dig! Och jag tror att Micke Sundlöv kan vara helt rätt väg att gå för klubben, tror att han kan få ordning på defensiven. Om vi bara överlever den här säsongen tror jag att vi kan ha något positivt att se fram emot
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Det är ingen som talar om Byron, och varför han inte spelar, varför sånt hysh hysh?
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Confusius: Det är inte försent än att göra en rebuild. Alla lag måste göra det tillslut,och nu är det vi som måste göra det. Vi har ingenting i ett play off att göra,såklart så har folket stora förväntningar på laget. Det är ju Modo vi pratar om. Men vi måste sänka våra förväntningar,Det är inte Foppa tid längre!. Skit i den här säsongen nästa säsong så kan vi starta resan uppåt.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Nucky: Tror du att jag mår bra?
Vart sa jag att JAG hade rätt, jag sa VI för vi var faktiskt ganska många som såg vad som var på gång.
Tror du att vi som påtalar vad som är fel och vad som borde göras för att rätta till felen njuter när det går åt helvette för laget i våra hjärtan, laget som vi liksom dig brinner för 24 timmar om dygnet?

Och en rak fråga, varför hoppar du på varje inlägg jag gör? Tycker du att jag är helt ute och cyklar i varenda inlägg eller har du bara bestämt dig?

Ja åsikten att vi var för bra för att åka ur ifjol ledde till att vi åkte ur; men vi kan fortsätta med att sticka huvudet i sanden och vara högmodiga som du vill det har ju trots allt NÄSTAN lett oss till Division 1
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Robin Ztorken L: Det fick vi också senast vi mötte dem. Om det nu är någon tröst.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Confusius: haha, och du älskar att få tala om att du fick rätt. Känns det bättre?
Borde följt din gameplan för ett par matcher sedan, fokusera på att inte hamna i negativt kval istället för att jaga en plats i "slutspelet".
Du har dock fortfarande inte förklarat skillnaden, handlar det om att lämna walk over på matcher mot topplag för att bara satsa på matcherna mot bottenlagen, eller hur hade du tänkt?
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
WarEvryPractice: Vi lyckade skaka tälje i tredje Haaahaahaaahahahaha
Vet du att SSK är toksist och inte vunnit på 10 omgångar, och du får det att låta som vi gjorde något heroiskt "som lyckades skaka SSK i tredje" Hahahahah.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Confusius: Nä men ärligt talat så har vi ju fortfarande chansen på Play-off, och sä länge vi har den chansen så ska vi gå för det!

Men vis av historien och vår form för tillfället är det ju neråt man kollar tyvärr, fy faan!
Minns hur självgoda vi var ifjol, Svarten hade minsann sagt till fantastiska Charlotte att vi var för bra för att åka ur SHL, och det köpte både hon och supportrarna medans vi realister varnade för vad vi såg komma och blev hånade. Och när vi nu varnar för vad som kan hända hånas vi för det. Säger såhär, innan vi kan titta uppåt måste vi vara klara neråt, slår vi Löven på fredag så kan vi titta uppåt inte förr.

Än hur fantastiskt det har varit med alla stjärnor vi fostrat och all glädje dom skänkt oss med sitt hockeyspelande har övertron på dom som ledare tyvärr fört oss till där vi är idag, och det är inte på något sätt dessa fd. spelares fel utan styrelsens/styrelsernas tro på dom som ledare.

Nu verkar det som att Michael Sundlöv blir ny sportchef till nästa säsong och det tror jag är helt rätt väg att gå av styrelsen/VD, bara att be till hockeygudarna att det inte är försent!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Monno: Ja men vi har ju ändå lyckats sno en pinne av nio möjliga mot tabellens absoluta bottengäng. Två av dessa i egen borg
Det imponerar, nu går vi för ytterligare en mot Löven hemma.
Då har vi tagit två av tolv.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Robin Ztorken L: Hahahaha..:-)
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
kulltorp: Vi tar en sak i taget, först The Mighty Dronts och The Lightning.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
WarEvryPractice: Om jag var barchef skulle jag beställa hem så in i hellviittte med braköl!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Robin Ztorken L: har ett sånt också men funderar på 22:an. Mer smärtsamt så.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Gavelo: Det var ju bra för er del att Björklöven och Västerås också förlorade. Nya tag på fredag och tre poäng då så ser det genast bättre ut.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Snipan: MoDo gjorde ju väldigt mycket misstag även i tredje perioden. Otroligt mycket dåliga passningar. En lång sekvens där med typ 5 minuter kvar var ju nästan parodisk.

Men visst, med kämpaanda lyckades man iallafall skaka tälje i sista.

Ska vi vara positiva så får vi nog blicka framåt. På fredag blir det hockeyfest i Fjällräven. Över 6000 sålda biljetter redan nu! Kan vara hockeysveriges hetaste derby denna säsong.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
bisterfinnen: Någonting att bygga vidare på- hört den förut?
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Confusius: är det han som heter Ove?
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Domsjö: AJ måste ha en mage av stål, hade man varit i hans kläder så hade man fått magsår för länge sedan.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
bisterfinnen: Du vet lika väl som jag att den takbjälken skulle gå av, det här är vår lott helt enkelt ;)
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
bisterfinnen: Det är bara hockey grabbar (och tjejer?) lugna er nu. :-)
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
bisterfinnen: Faan vilket skitgäng ni har blivit på kort tid. Tycker synd om er supportrar på riktigt ,även om jag inte gillar Modo.
Ett par år till med AJ vid rodret och ni får se fram emot Angelfisk DM inomhus på vinterhalvåret.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Robin Ztorken L: Västerås och Södertälje avverkade av bottenlaggen bara Löven kvar, och dom darrar redan ;)
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Robin Ztorken L: Smörkniv, det ska kännas lite å
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
bisterfinnen: Hagelgevär?
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Snipan: Det är rätta takter! Nya friska tag! Ett klart fall framåt och vi är nog bättre nästa match. Eller nästa säsong.

Nä om man skulle gå ut i garaget och leta rätt på ett rep och en stadig takbjälke.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Snipan: Skämtar du? Vi fick stryk av SSK
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Robin Ztorken L: Fokus på det positiva. MoDo vinnner 3:e perioden och Bjurö håller nollan.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Woody: Det var det! Anser mig inte vara varken positiv eller negativ men nu vill jag att serien ska vara slut. Modo får ta nya tag nästa år där man mot förmodan får anta att vi spelar i HA.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Confusius: Sådärja, SSK,s 10 matcher långa förlustsvit är då bruten :-)
Vem kunde tro att det skulle ske mot Modo? Räck upp en hand...
Allsvenskans absoluta bottengäng.

Bra jobb där Modo.
Vi ska vara glada att Västervik o Hästen vann, för vi är inte själva kapabla att undvika kvalet nedåt
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Woody: Tycker jag var rätt fyndig där. ;-)

Men för helvette Lindgren om du vill ha pucken kan du inte stå på samma jävla fläck hela tiden och förvänta dig att ingen läser passet!

Jaja bra 3dje men vad ger det när man skiter i att spela de två första perioderna?
Nu lär AJ vara nöjd med avslutningen bla bla bla. Det börjar bli skitnödigt på riktigt nu. Löven matchen blev just ännu mer viktig.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 170215
Monno: Haha. Jajamän. Har har du oss. Humor.
Kommentera

« · 1799898 · »