1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478916 inlägg · 4078 ämnen

Modo - SSK 19/2

« · 1872981 · » Till forumet


Sv: Modo - SSK 19/2
Tarasov: Ja kontinuitet är viktigare än många tror. Dessutom tar ju vissa spelare ett par säsonger på sig att blomma ut.
Känner mig inte beredd att ge upp på Wahlgren och Alba än
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Nucky: ah han har känts mer off på senast intervjuerna. Ser lite sur och uppgiven ut. Men är väll inte så konstigt med detta sopgäng. Men frågan är vad man ska göra inför nästa år för att inte bli ett bottenlag igen. Om vi nu håller oss kvar i ha
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Tarasov: om din teori stämmer kan det förklara att Säcken känns lite off.. nästan ointresserad och iaf jävligt uppgiven.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Ytterligare en dålig säsong att ha i museumet.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
jeensen: Känner igen det där med apatins våta filt. En gång i tiden brann det till när Modo spelade taffligt.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Gavelo: går ju inte att byta tränare hela tiden, det är något annat allvarligt fel i denna klubb. Har ju sett PRECIS likadant ut sista ja snart 10 åren?

Och under den tiden har vi väl haft 15 olika tränare, nej tyvärr så har klubben jag älskat gjort att mitt intresse för sporten har dött en aning och jag ser mindre och mindre på detta elände för varje år som går.

Vet inte om det är åldern eller ångesten som är orsaken att jag aldrig ens längre blir upprörd.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Gavelo: Slutspel innebär mer deg, så vore väldigt dumt om vi missar det..
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Monno: "Återväxten" känns mer som "slutavverkning"
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Gavelo: Helt sjukt att det bästa vi har efter en hel säsong är att lobba ut oss från egen zon och be till gud att motståndarna gör en miss så en forward kan sno pucken.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Heyerdal: Ja Carnestad och Auvinen är väl inga offensiva vapen direkt, så att dom inte spelade mer kan väl förstå. Men att Oskarsson som iofs är lika stor säkerhetsrisk, men iaf kan göra annat än bara skjuta från blå i offensiven inte spelare mer tycker jag är konstigt. Nåväl. Nu känner man igen sig som Modoit, när man får börja bara orolig för negativt kval i slutet av säsongen!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Modo behöver 3 nya tränare, en ny fystränare med moderna tankar om hur tränad man ska vara.
En ny backtränare, gillar styf som person men det känns inte som att han får ordning på defensiven.
Sen måste säcken få gå, har man inte lyckats sätta ett bra spel på 45 matcher + försäsong så har man misslyckats med sitt jobb totalt.

Modo har så väldigt mycket bra spelare i laget, poängkungar, JVM stjärna, shl meriter i massor, bra ekonomiska förutsättningar och enögda fans som inte vet bättre och stöttar laget i vått och torrt, ändå parkerar man på en pinsam 10e plats.

Tränarna har ansvar för att laget presterar efter minst normal nivå, klarar man inte det så är man inte rätt man/kvinna att ha detta jobb.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
hk: Ja du. ...det är så dåligt så man vet inte om man ska skratta eller gråta.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Domsjö: 8 poäng till kval med två mer spelade matcher, blir nog spännande i år också.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Monno: nån som såg Oskarsson, Carnestad o Aunen i sista per? Jag såg Hedman, Eriksson, Sellgren o Enström
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Gäsp: Ja jag håller med dig till 100 procent.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Gavelo: Ja, men i nästa serie nedåt!!
Det blir spännade, med 20 spelare med utgående kontrakt, som skiter i det.
Det blir fint...
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
kulltorp: haha nu är trollartimråiterna inne och försöker få igång konflikter. haha snacka om att ni njuter av detta
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Gavelo: Tycker ändå vi ska vara nöjda med laget, dom är djävligt stabila i alla fall.
Torsk varje gång, det kan vi lita på, det är ett som är säkert.
Kan inte beskylla dom för att vara ett Jojolag, mycket stabila på en ytterst låg nivå

Nåja, blir kul i fortsättningen fram i vårdagarna, då kommer lag som Kiruna och allt vad dom heter.

Modo, snart på en uterink nära dig...
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
kulltorp: Jag tkr ytterst sällan ngt om domarna. Brukar fokusera på hur laget uppträder därav mitt inlägg.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Modo får fan i mig be om ursäkt till deras supportrar som hela tiden nästan måste ha hjälp av en hjärtstarter
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Domsjö: Björklund är bedrövlig överhuvudtaget! Han är långsam och dålig med puck men han har ett bra skott.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Haha fyfan va kass de är som vanligt. Viktig match och vi gör inte ens ETT mål. Och molin som ska vara en stjärna och prisas som bästa spelare i ha typ gör inte ett skit bra idag. Tycker han överarbetar och slarvar med pucken. Som resten av laget
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Tarasov: Varför spelar aldrig någonsin Molin och Karla tillsammans? Förstår väl tanken att dom bägge ska ha mycket puck. Men bägge är även riktigt vassa avslutare.
Varför när man ska försöka forcera testar man aldrig att spela två av HAs kanske skickligaste spelare tillsammans?

Istället spelar man Ericsson i fan varje byte på slutet, kanske den tydligaste spelare jag någonsin sett att bli sämre ju mer det gäller. Han kan vara så jävla rejäl. Men han kan också vara helt jäkla värdelös. Ofta inom samma sekunder...
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Skönt att dom ser ut att hamna utanför slutspel
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Nieminen: Vi vinner nästan idag med...
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Gavelo: Ja vi lider enormt av att vi knappt har en enda naturlig center
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
wolper:
Om det håller allsvensk klass underlättar det säkert, om det inte gör det så spelar det ingen roll då sänker det ist sina kedjekamrater. Man kan som junior gå in och göra enstaka matcher, åka max vara rivig jobbig osv, funkar alltid några matcher men sen måste det även hända saker, man måste vinna pucken, kunna ta in den i offensiv zon, skydda den osv. Kan man inte bidra så får motståndarna handikapp i minst 10 min a match då det ändå inte händer nåt offensivt efter juniorerna är inne.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Vilket impotent gäng man håller på...
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Confusius: Björklund får gärna sluta dribbla då det inte är en av hans starkare sidor.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
wolper: fryklund kan ju iallafall hålla i pucken å inte tappa den
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
hk: nye sett Auninen i sista skadad tro
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Heyerdal: Självklart! Men backar som är bra både offensivt och defensivt, och bra med- som utan puck finns inte i den här serien
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
hk: Jag tycker också Enström är helt ok för den peng han lär kosta.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Confusius: Ericsson lika skakig på blå som vanligt, själv gillar jag Enström.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Monno: Om Ericsson primärt ses som back så bör man bryta det kontraktet, även Enströms bör brytas. Sellgren verkar ju vara klar för Luleå så han räknar jag bort
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Undra om det skulle hjälpa å dra ut junisarna i olika femmor så de kan växa
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Petosöjä: Modo är ju så helvetes okreativ så det är fan som att titta på damhockey, 45 omgångar spelade och Modo har ingen idé eller taktik what so ever!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Confusius:
Tkr man av princip skall försöka behålla så många som möjligt, det ger en viss grund att stå på. Alla du nämner bör man försöka skriva nytt med.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Snart kommer mål bakåt
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Tarasov: Risken är väl tyvärr att vi tappar även spelare med kontrakt som Hanses och Molin.
Vi har många kontrakt som går ut, och det behöver ju inte vara något negativt.

Personligen ser jag dock gärna att man förlänger med killar som Hedman, Oskarsson, Karlkvist och Markund, möjligtvis även Auvinen, Alba, och Wahlgren
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Confusius: ja men han behöver inte slå puckarna så hårt då blir en bra back bättre
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Confusius: Trångt trångt när Modo försöker anfalla, de har förtvivlat svårt att hitta öppnande och kreativa lösningar i offensiven allt som oftast.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Monno:
Kan leva även med Tobbe, problemet är att det är någon för mkt.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Tarasov: Känns ju dock som att man kan leva med alla utom Tobbe. Han måste skeppas.
Häggström är ju inte så man blir till sig, men han har ändå en arbetsmoral som kan vara bra att ha.

Björklund måste ju för fan gå att lära åka skridskor! Hur kan man vara så stor å tung men aldrig kunna stå stabilt på skridskorna?
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Tarasov: Hedman på gång igen?
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Confusius:
Värvningarna inför kommande säsong kommer verkligen kräva fingertoppskänsla. Vår kärna till nästkommande säsong består av Hägg/Björka/Enström/Tobbe E, säkerligen bra löner på alla utom Enström som man har inte hur stort svängrum som helst.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Heyerdal: Hellre en back som slår icing hela tiden än en som inte kan spela försvarsspel.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Petosöjä: Ja visst kan man få vara besviken på domarna emellanåt. Skulle Modo få alla fördelarna av domsluten så skulle dom garanterat klantat till det ändock.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Gavelo: Enda chansen till poäng är väl ca. 10 PP´n i sista perren!

Målvaktsspelet och vårt PP är ju det enda positiva den här säsongen, i BP och spel 5 mot 5 suger vi hästballe tyvärr.

Har man backar som Sellgren, Enström, Ericsson och knappt några centrar behöver man inga motståndare.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Robin Ztorken L:
Karlin kan nog tänka sig...
Kommentera

« · 1872981 · »