Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season
Costanza: Det finns bara ett läge. Tror du att jag och JonteD kan bli kompisar om han får spöa på Leif lite först?
Sv: Silly Season
Costanza: Men jävlar! Synd att jag bränt mina broar där haha. Kan George bjuda farbror Leif på lite drinkar du som har så jävligt med pengar? Jag har lite dåligt med tränarjobb nuförtiden.
+ 1
Sv: Silly Season
Costanza:
Jag tror så här nu.. svaren på våra spetsvärvningar får vi vänta ett tag på. Och det ger positiva vibbar....
Finalen är spelad i ECHL och direkt efter den presenterades det värvningar typ Fizer
AHL finalen är också färdigspelad och ganska snabbt efter den presenterades Gunler och Fhiilips för SHL lag.
Jag tror att Hinkens 2 sista värvningar kommer presenteras om max 2 veckor.
För nu 31 Juni får AHL spelarna besked från NHL hur deras kommande säsong kommer att se ut..
Jag tror att Hinken har klart med 2 starka namn som bara vill vänta på ert besked om dom kommer få någon chans att spela till sig ett kontrakt i NHL.
Om det inte blir ett positivt besked där så kommer dom direkt.
Typ som Woods och Dickinson.
Vid det här läget är nog SHL lagen klara med sina trupper också
Jag tror så här nu.. svaren på våra spetsvärvningar får vi vänta ett tag på. Och det ger positiva vibbar....
Finalen är spelad i ECHL och direkt efter den presenterades det värvningar typ Fizer
AHL finalen är också färdigspelad och ganska snabbt efter den presenterades Gunler och Fhiilips för SHL lag.
Jag tror att Hinkens 2 sista värvningar kommer presenteras om max 2 veckor.
För nu 31 Juni får AHL spelarna besked från NHL hur deras kommande säsong kommer att se ut..
Jag tror att Hinken har klart med 2 starka namn som bara vill vänta på ert besked om dom kommer få någon chans att spela till sig ett kontrakt i NHL.
Om det inte blir ett positivt besked där så kommer dom direkt.
Typ som Woods och Dickinson.
Vid det här läget är nog SHL lagen klara med sina trupper också
+ 1
Sv: Silly Season
BurkLeffe: JonteD är en av de trevligaste personerna jag träffat. Du måste försöka igen. Killen är kung. Bjöd George på dyra groggar på Allstar.
Sv: Silly Season
Costanza: JonteD har sagt att jag måste konvertera annars vill han inte prata med mig.
+ 1
Sv: Silly Season
BurkLeffe: Det är ett fritt land, det kunde ha varit värre. Skriv vad fan som helst!
Sv: Silly Season
Costanza: Ikväll ska Leif bli full har han tänkt, och kanske lite otrevlig också.
+ 1
Sv: Silly Season
MorganaLefaey: Vågformad var Niederbach frisyr. Och även Jonna Jintons nya hund. Många vågor.
Sv: Silly Season
Costanza: en du spräcker en räfflad extra tunn, är inte att "bryta mönster" även om jag tror vågformad är ett mönster.
+ 1
Sv: Silly Season
Zource: Allah är ju MoDoit! Ett par galningar till i truppen så kan vi avsluta Silly. Fönstret öppnar efter jul.
Sv: Silly Season
Bad_Brett:
Hade en lyckosäsong förra säsongen och lyckades levererade mycket poäng.
Har väl inte gjort större väsen av sig tidigare säsongee
Hade Hinken valt honom hade han fått mycket skit här inne.
Många här inne har mycket större förväntningar på soetsen som skall in...?
Hade en lyckosäsong förra säsongen och lyckades levererade mycket poäng.
Har väl inte gjort större väsen av sig tidigare säsongee
Hade Hinken valt honom hade han fått mycket skit här inne.
Många här inne har mycket större förväntningar på soetsen som skall in...?
Sv: Silly Season
Willow: Jo men vi har tillräckligt med tanks. Vi behöver någon som kan bryta mönster.
+ 1
Sv: Silly Season
Bad_Brett: Diaco var grym. I alla fall tills de mötte SSK då han var en no show ungefär som Kelleher mot BIK.
Trot vi kommer satsa mycket mer på spelvändningar nu när vi har backar med spelsinne och rappare skridskoåkning så en sådan där hade kunnat vara intressant.
Trot vi kommer satsa mycket mer på spelvändningar nu när vi har backar med spelsinne och rappare skridskoåkning så en sådan där hade kunnat vara intressant.
+ 1
Sv: Silly Season
NuMo: Förstår inte varför inte Hinken värvade Dzhaniyev. Förutspår att han kommer ha lekstuga på samma sätt Diaco. Tror det hade kunnat bli en ny Riley Woods.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen:
Fan... Det händer grejor nu i SHL..
Brynäs Gällstedt vill utomlands och bryter k8ntraktet efter den här säsongen...
Nubben ser slutet på sin tid i Timrå.
Nu skall han leta en ny sportchef..
Jag tror att det blir Z: a?
Fan... Det händer grejor nu i SHL..
Brynäs Gällstedt vill utomlands och bryter k8ntraktet efter den här säsongen...
Nubben ser slutet på sin tid i Timrå.
Nu skall han leta en ny sportchef..
Jag tror att det blir Z: a?
Sv: Silly Season
jonteboy:
Absolut. Det var som sagt nära att han kom hit med familjen när han var yngre.
Jag har själv träffat hans far Robert ett par gånger på seminarium där vi ätit middag med varandra och pratat om Roberts tid i Sollefteå, där jag följde varenda match eftersom jag bor där.
Otroligt ödmjuk och trevlig man. Tiden i Sollefteå beskrev han som en av hans roligaste.
Nu har ju Mattias för länge sen passerat zenit för flera år sedan och är inte intressant för oss. Men släkten i Ö-vik är ändå anmärkningsvärd med deras idrottsliga gen.
Jag tror han lägger ner sin karriär nu och ägnar sig åt familjen och pingstvänneri.
Absolut. Det var som sagt nära att han kom hit med familjen när han var yngre.
Jag har själv träffat hans far Robert ett par gånger på seminarium där vi ätit middag med varandra och pratat om Roberts tid i Sollefteå, där jag följde varenda match eftersom jag bor där.
Otroligt ödmjuk och trevlig man. Tiden i Sollefteå beskrev han som en av hans roligaste.
Nu har ju Mattias för länge sen passerat zenit för flera år sedan och är inte intressant för oss. Men släkten i Ö-vik är ändå anmärkningsvärd med deras idrottsliga gen.
Jag tror han lägger ner sin karriär nu och ägnar sig åt familjen och pingstvänneri.
+ 1
Sv: Silly Season
NuMo: Bara en VM-kommentar här, men det blir ju 16-del mot Norge. Förlängning och Crazy Eyes Ayari lägger bollen till Gyökeres som sätter den ribba in. Stället går Bananaaass!
+ 2
Sv: Silly Season
jonteboy: Pekka Jormakka erbjuds nu till svenska klubbar både i SHL och hockeyallsvenskan, forward med fina meriter dock ingen ungdom.
Sv: Silly Season
NuMo: Vet att han aldrig litat här, menar att jag har för mig att han var supporter som ung.
Sv: Silly Season
Willow: Blir säkert C+sniper från ECHL som snittar 1 PPG i serie och slutspel om vi slantar upp ur Plånkan. 7 juli verkar vara ett datum då AHL kan erbjuda dem kontrakt och de blir free agents. Rätta mig gärna, bara fick fram det nu.
+ 1
Sv: Silly Season
NuMo: Jag vill verkligen inte ha Tedenby. Han utvecklades inte som man kanske trodde när han slog igenom. Då hände det massor kring honom och han tordes utmana mest hela tiden. Dessutom hade han en skridskoåkning som då såg väldigt bra ut. Det är inte så han sett ut sedan han flyttade tillbaka till HV...
Det känns som att HV haft kvar honom de senaste åren då han haft så hög lön att man inte kunnat bli av med honom, utan då satte man honom i tredje eller fjärde där han gjorde minst skada.
Det känns som att HV haft kvar honom de senaste åren då han haft så hög lön att man inte kunnat bli av med honom, utan då satte man honom i tredje eller fjärde där han gjorde minst skada.
Sv: Silly Season
jonteboy:
Nej det har han inte även om han många gånger har känts som en rimligt värv att hoppas på flera gånger.
Hans far Robert hade en säsong i Modo och han var med i Sollefteås succélag under 80-talet. (passus)
Däremot så har han en farbror i Ö-vik - Urban Tedenby - som en gång i tiden var en jättetalang, men skadorna tog honom.
Den här artikeln är ganska rolig om man skall förklara Tedenbys.
Tyvärr är den nog bakom betalvägg skulle jag tro.
Fyller på med en artikel från Aftonblaskan.
"Pappa Robert Tedenby gjorde en säsong i Modo (1985/86) innan han började en hockeyresa söderut.
Den gick via då storsatsande Team Boro utanför Vetlanda, vidare till Västervik för att sluta i Värnamo.
Pappa hade väl från början tänkt att återvända till Ö-vik, men han träffade min mamma Carina i Vetlanda och blev kvar här nere i Småland, säger Mattias.
Tolv poäng i år
Men vi hade faktiskt ett väldigt bra 89-lag i Värnamo där jag spelade. Vi slog bland annat HV två gånger, säger han.
Det är också därför Mattias spelar i HV 71 och inte i Modo.
Jag var uppe och testspelade i Modo, där jag fortfarande har många släktingar kvar. Men jag tyckte att det var närmare hem från Jönköping, säger han."
Nej det har han inte även om han många gånger har känts som en rimligt värv att hoppas på flera gånger.
Hans far Robert hade en säsong i Modo och han var med i Sollefteås succélag under 80-talet. (passus)
Däremot så har han en farbror i Ö-vik - Urban Tedenby - som en gång i tiden var en jättetalang, men skadorna tog honom.
Den här artikeln är ganska rolig om man skall förklara Tedenbys.
Tyvärr är den nog bakom betalvägg skulle jag tro.
Fyller på med en artikel från Aftonblaskan.
"Pappa Robert Tedenby gjorde en säsong i Modo (1985/86) innan han började en hockeyresa söderut.
Den gick via då storsatsande Team Boro utanför Vetlanda, vidare till Västervik för att sluta i Värnamo.
Pappa hade väl från början tänkt att återvända till Ö-vik, men han träffade min mamma Carina i Vetlanda och blev kvar här nere i Småland, säger Mattias.
Tolv poäng i år
Men vi hade faktiskt ett väldigt bra 89-lag i Värnamo där jag spelade. Vi slog bland annat HV två gånger, säger han.
Det är också därför Mattias spelar i HV 71 och inte i Modo.
Jag var uppe och testspelade i Modo, där jag fortfarande har många släktingar kvar. Men jag tyckte att det var närmare hem från Jönköping, säger han."
+ 2
Sv: Silly Season
BurkLeffe: Hinken har garanterat spelarna klara. Han väntar in deadline för alla jävla konstiga hittte på datum för övergångar. Nä nu så, är inte vår käre George här inne och sköter sig så får jag vara stand in, soligt och gött i Småland, skål på er
+ 1
Sv: Silly Season
jonteboy: Rindräll är ju ledig också! En back precis i Leffes smak, extremt offensiv och slarvig defensivt!
Sv: Silly Season
Tedenby får lämna HV71. Har bäst före-datum passerat där eller hade han kunnat vara en toppspelare i AS? Hav var väl MoDoit som barn dessutom?
www.hv71.se/article/9skath7-3iaijd/view
www.hv71.se/article/9skath7-3iaijd/view
Sv: Silly Season
Willow:
Oni.. Den biten har jag missat angpende Srenberg.
Ja då är det väl 17 Juli om jag har uppfattat det rätt.
Fast då ligger väl andramer intressanta forwards i andra lag mer i farozonen:
Typ en sådan spelare som:
Oliver Dejbjerg Larsen
skulle nog få en jävla utväxling i Frölundas lagmaskin..
Eller.. Det skulle vara spännande och se hur bra
Scott Pooley skulle leverera i ett lag som Frölunda?
Men jag tror dom kommer att leta spets från AHL?
Oni.. Den biten har jag missat angpende Srenberg.
Ja då är det väl 17 Juli om jag har uppfattat det rätt.
Fast då ligger väl andramer intressanta forwards i andra lag mer i farozonen:
Typ en sådan spelare som:
Oliver Dejbjerg Larsen
skulle nog få en jävla utväxling i Frölundas lagmaskin..
Eller.. Det skulle vara spännande och se hur bra
Scott Pooley skulle leverera i ett lag som Frölunda?
Men jag tror dom kommer att leta spets från AHL?
Sv: Silly Season
Willow:
Är det legalt att "ta" Yoon.
Är det det så måste man verkligen se över de etiska reglerna i svensk hockey.
Är det legalt att "ta" Yoon.
Är det det så måste man verkligen se över de etiska reglerna i svensk hockey.
+ 1
Sv: Silly Season
NuMo: Jag tror att en sådan som Yoon eller Rosén hade kunnat vara aktuell om någon back försvinner. Hermansson har flera lag redan försökt värva, men annars är det nog inte forwards som är aktuella.
Sv: Silly Season
+ 4
Sv: Silly Season
Silly: Om Ivar Stenberg draftas nu och sticker till NHL så kan Frölunda ta en forward från oss som ersättning! Det jag försökt förklara hela tiden.
Sv: Silly Season
jonteboy:
Vem har pratat om nydraftade?
Vi pratade om hur länge risken finns att vi kan bli snuvad på någon speare i truppen av SHL eller om Hinken kan prsentera dem utan att SHL kan sno dem av oss?
Vem har pratat om nydraftade?
Vi pratade om hur länge risken finns att vi kan bli snuvad på någon speare i truppen av SHL eller om Hinken kan prsentera dem utan att SHL kan sno dem av oss?
Sv: MoDo Hockey - Juniortråden
På tal om Elton och Milan (som går 2027) så tar NHL-draften 2026 plats i Buffalo inatt. MoDo har stor chans att få med fyra spelare i en och samma draft, vilket åtminstone inte hänt på 00-talet. Två år i rad har våra spelare just glidit ur förstarundan men denna gång finns det i princip ingen som tror att Elton går bortom topp 20. Vissa har honom tom topp 10.
Sändningsstart 01:00 på Viaplay.
Sändningsstart 01:00 på Viaplay.
Sv: Silly Season
Silly: Tror det är för att ta spelare rent generellt, men inte spelare som skriver på efter det datumet.
Den 24e juni hade inte draften varit så jag tror nog att det finns ett senare datum för spelare som skriver specifikt för NHL och man fixar en ersättare för dem.
Löven tog Barklund utan att de tappat någon till NHL. Nu får de inte ta fler från HA om de inte tappar en spelare till NHL tänker jag... Det datumet är nog halvvägs in i juli...
Den 24e juni hade inte draften varit så jag tror nog att det finns ett senare datum för spelare som skriver specifikt för NHL och man fixar en ersättare för dem.
Löven tog Barklund utan att de tappat någon till NHL. Nu får de inte ta fler från HA om de inte tappar en spelare till NHL tänker jag... Det datumet är nog halvvägs in i juli...
Sv: Silly Season
Silly: Vad jag hört så korrekt. det datumet borde vara passerat nu. Men sen ifall en SHL klubb tappar en spelare till NHL eller liknande så kan dom komma in efter det datumet och ta något från HA osv vill jag minnas också.
Sv: Silly Season
Willow:
Var det inte det datumet dom flyttade fram i år från den 27 J6ni till 24 Juni?
Jag kan ha misstolkat det också??
Var det inte det datumet dom flyttade fram i år från den 27 J6ni till 24 Juni?
Jag kan ha misstolkat det också??
Sv: Silly Season
Sven Tuta: Är det inte en bit in i juli som SHL kan kontraktera HA-spelare, men då bara som ersättare för de som lämnat för NHL? Dvs, skulle Stenberg skriva kontrakt så kan Frölunda ersätta honom.
Sv: Silly Season
Silly: Nu har väl inte shl lagen rätt att sno spelare från allsvenskan ( rätta mig om jag har fel). Det borde innebära att det kommer presenteras ngt snart
Många som är negativa här inne, får mycket skit, jag har väl också varit kritisk mot honom. Men nu är det ett nytt bygge som ser bättre ut, från ledarstab ( tack för det) målvaktspar och försvar. Framåt hittills är väl ok, vi väntar på de sista pusselbitarna. Många av er lever fortfarande kvar i att gör ett jävla dåligt jobb. Vänta med den kritiken tills pusslet är komplett. Återigen var mera positiv, jag är det för nu snart är klockan 12 och dax för helgens första GT
Trevlig helg på er
Många som är negativa här inne, får mycket skit, jag har väl också varit kritisk mot honom. Men nu är det ett nytt bygge som ser bättre ut, från ledarstab ( tack för det) målvaktspar och försvar. Framåt hittills är väl ok, vi väntar på de sista pusselbitarna. Många av er lever fortfarande kvar i att gör ett jävla dåligt jobb. Vänta med den kritiken tills pusslet är komplett. Återigen var mera positiv, jag är det för nu snart är klockan 12 och dax för helgens första GT
Trevlig helg på er
+ 2