1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474702 inlägg · 4078 ämnen

Modo - SSK 22/11

« · 1852634 Till forumet


Modo - SSK 22/11
Man börjar vänja sig vid tugget, alla lag är bra, vi gör en resa, viktiga poäng osv. Alldeles oavsett, lycka till Grabbar!!!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Tarasov: hoppas de kan stäppa upp idag och få en trygg seger. Visa kämpavilja 😊. På nå konstigt vis lyckas nästan alla modomatcher bli spännande in i sista minut.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
wolper:
Vilket är ett fall framåt, förra säsongen var det avgjort innan sista perioden:)
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Tarasov: true true, rätt inställning där 😉 varje steg framåt är ett steg närmare shl. Hoppas på steg framåt idag då 😀 håller med om att de är stabilare i år. Tycker juniorfemman är kul å se nuja 😊
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Tarasov: Modo har kvalitet på alla positioner, man har erfarna shl spelare i både backlinje ich forwards, man har juniorer som representerar landslag, man har seriens kanske bästa forward i Molin och några pålitliga målskyttar, man har enorm talang och allsvensk rutin i backlinjen och man har väldigt fin bredd, målvaktsparet håller högsta allsvenska klass och en tränare som är erkänt bra!, ändå förvånas jag över den låga nivå laget tyvärr väldigt ofta hamnar i, när man är som bäst så är man topp 3 i allsvenskan med lätthet, men när man är i en svacka så är det nog inte omöjligt att vi är seriens svagaste lag, hur lyckas laget vara så ruggigt ojämna?!, där tror jag säcken har mest att jobba med.

Övrigt blir det seger ikväll
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Gavelo: Så sant som det är sagt. Man kunde tro att alla var rå bakis i måndags!
Hoppas dom piggat på sig till i dag.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Gavelo: Tror det är så enkelt att verkligheten inte stämmer med förväntningarna på pappret, spelarna är bevisligen inte så bra som alla tror.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Gavelo: Riktigt jävla sant! Tyvärr så är det målvaktsparet som har räddat oss i flertalet matcher. Det ska inte behövas med den truppen vi har. Många spelare måste verkligen skärpa till sig och visa vad dom går för, exempelvis Röymark och Hägga! -
Annars kommer vi inte vinna mot ett formstarkt Slöddertälje tyvärr....
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
atomragnar: Så kan det absolut vara!
Men även om laget är si elle så borde man kunna uppträda jämnare
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Zource: iofs så skulle inte målvakterna kunnat rädda oss så många matcher ifjol. Försvarsspelet är helt klart bättre, vilket gör det möjligt för målvakterna att glänsa.

Det är främst framåt jag oroas. Det är långsamt och omständligt. Spelarna får inte pucken i fart. Vi måste många gånger ta burskydd när vi borde kunnat vända snabbt.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
J F K: Varit ett antal tillfällen i anfallszonen då det snurras hejvilt och slutar ofta med ett tapp vid blålinjen. Ett exempel som straffade sig är ju Molins tapp på blålinjen, mot Björklöven.

Känns som att dom är osäkra i de lägena, vet inte riktigt hur dom ska luckra upp försvaret.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
atomragnar: Felet Modo gjort i år är att värva Häggström o Röymark. Det kan surras om att de alltid går till jobbet och är bra föredömen vid träning osv. Men likväl så kommer man inte ifrån att om man alltid går till jobbet, men väl där gör fel. Så förbättrar man knappast situationen. Tror vi spenderade alldeles för mycket pengar på den typ av spelare de är. Gnuggare med inställning ska man finna billigt.

Nej men allvarligt. Vi har en hel del bra snipers i laget, men saknar centrar för att nyttja dem. Sen så hade vi övertro på backsidan och när man ändå håller på så förlänger man med en spelare som varit skadad en som fått någon form av kultstatus efter att ha varit bästa back de första 7 matcherna förra säsongen.

Jag trodde själv en hel del på vår backsida, men tycker inte alls de gjort rätt för sig.
Modo skulle fått börja om och lägga pengarna på en centrallinje. Sen kan man låta utvecklingsbara spelare spela på sidorna och lära.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
MorganaLefaey: Har det sagt någonting om Hanses?
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
hk: Vad har hänt med johan eriksson
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
hk:
Hört sträckning
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Tarasov: Tur att Isak är bra som fan.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
hk: ja, ingen vacker inledning direkt.
Ordet översköljning har fått ett ansikte
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
hk: Fortsätter Isak såhär tror jag Hanses får ta hand om båsdörren.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Supertrött: Häggström skjuter och skjuter, måste väl sätta en snart.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
hk: för övrigt tycker jag precis som JFK att Tobias Ericsson är säsongens besvikelse. spelar så onödigt svårt och naivt. skulle hellre se honom som center men grejen är väl att han själv inte vill det, var väl därför han lämnade AIK?
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
dempa: Eriksson var mycket bättre som C.
Back är inte hans grej riktigt.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
hk: sista 8-9 såg ju riktigt bra ut, kommer inte till så hemskt farliga lägen men skapar många spelvändningar och en del skott.

Fortsätt så
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
dempa:
Apropå positionsbytet, laga inte sånt som inte gått sönder.;)

Han nämnde att han inte hade så stor roll i AIK och att det var orsaken. Sen minns jag inte om han nämnt att just föredrar backrollen. Nu skulle jag kunna skriva vad jag ansåg innan säsongen drog igång ang Tobias position, men man skall vara ödmjuk och komma ihåg att man faktiskt gissar en hel del här i livet;)
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Tarasov: jodå, se denna artikel, vet jag läste en intervju i allehanda också..
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Tarasov: Tycker Häggström gör sin bästa start på en period i år, får väl se om han orkar hålla i.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
dempa:
Jag gick på en intervju i allehanda, tror även han var inne på den linjen i ”sitter du bekvämt” på Modo Channel. Det är ju ju Gozzis version.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Tarasov: Betydligt trevligare period från Modo.
Nu ser det ju riktigt bra ut , en stund
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Robin Ztorken L: Men galet vilken billig utv ssk fick, domaren straffar Modo igen!!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Gavelo: Haha va fan Karlkvist.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Robin Ztorken L:
Kan man annat än älska Karlqvist som väljer att koka soppa på en spik! Fö kul att se ungdomskedjan växa.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
hk: jaaaaaa!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
hk: skönt. Några till nu tack.
Kändes dock som att karla borde fått 2p i stället för att dela poängen med Ekarv
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11 Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Tarasov: Mjo han gör ju en del akrobatiska pucktrick emellanåt men jag har högre krav än så😉
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Domsjö:
Tobias borde bytas ut mot Sellis på point i andra PP. Mkt rörligare och bättre pass.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Tarasov: Häggström kedjan är ovanligt pigga idag. Kul det.
Kör Karllvist dubbla byten eller har jag helt missat vem som kör med Ekarv?
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Tarasov: Perioden i stort var väldigt bra.
Det är ju seriens formstarkaste lag vi möter.
Bara att fortsätta så här...
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Robin Ztorken L: Wallin känns trygg där bak
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Tarasov: Starkt av hägg och oskarsson, inget större fel på Öhmans avslut heller.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
hanzon: jaaaaa
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Domsjö: andre öhman nu!!!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Domsjö: Ojojoj
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
hanzon: Se Påfanski! Två mål i rad.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
hanzon: Fy faan vad snyggt!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Domsjö:
Passen var som ”en varm kniv som glider genom smör” ;)
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Domsjö:

Vi måste fortsätta klaga på Hägga och Röymark. Tycker den kedjan gör det riktigt bra idag, hård jobb ner med puckarna skapa långa anfall. Går i rätt riktning, kul att de fick utdelning.

Där fick lill öhman också sätta en.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
wolper: jaaaaa
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
hockey_21: Vilka mål!!!!! Lysande! Länge sedan man såg nåt dylikt😊😊😊😊
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Supertrött: Öhmans är nya Sedins...

Ja nä nu jävlar överdrev jag, men fina mål iaf ;)
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Domsjö: så jäkla skönt 😀
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
wolper: Startade Säcken saftblandaren eller var målen mitt i byten?
Kommentera

« · 1852634