1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481250 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen

« · 1695669 · » Till forumet


Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
ULTIMAVICI:
Robert P. skrev rätt intressant ang ämnet i veckan som gick.
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
ivandrago: Jimmie Ericsson faller lätt i en kampsituation i CHL, Mikael Renberg förklarar pedagogiskt att han påminner om en italiensk fotbollsspelare när han söker utvisningar.
Lär bli några citat i kvällstidningarna.

Ber om ursäkt för att detta kom i fel tråd.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
Jesse:
Varför har du inte svarat på mina frågor?
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen

MorganaLefaey:

Drömde rätt tydligt att vi vände och slog Färjestad i finalen. Kan vi spela på det?

Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
Jesse: äh. Så klart det är mer fart o glöd i en chl match som gäller något än en match mot taskigt ASmotstånd där flertalet spelare vilar. Vet inte vad som menas med igen. Förra sessen satt det nog inte i hjärtat utan mest i brist på kunnande.
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
Zappaholic: Kom på att det var en dålig jämförelse. För SAIK har ju bara ett troll. Men ack så stort.
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
MorganaLefaey: Kanske för lite hjärta i årets lag igen..
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
Tråkigt att det är roligare att se Dif på SVT24 än modos match. Man borde vara färgad nog att njuta även av en match med totalt oinspirerade Modo-spelare. Men ack va mer fart o kamp o känslor.
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
Monno: Vi må ha lite småtroll men hur du än vrider och vänder på det så bor de största trollen i SAIK-boken. 
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
Jesse: Du kanske ska testa skriva någonting vettigt åtminstone en gång i ditt liv?


Nä visst ja du tillhör ju Brynäsboken. Den enda boken med fler troll än SAIK.
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
J F K: Bara att värva en jänkare till buren😂
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
Zappaholic: Reideborn var etta en stor del av säsongen ifjol, men är det något man oroar för så är det just målvakterna.
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen

J F K: Ni har ju ett bra lag om Huras får ihop allt. Målvakterna däremot...kan de verkligen bära er långt?

Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
spud: Alla tecken finns där. Kass försäsong och Måns i melodifestivalen.
Kommentera


Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
Jesse: Jag vet. Det är fullständigt irrelevant, men när man spelar som mot Brynäs eller mot Sundsvall blir man ändå irriterad. Även om det som sagt inte spelar det minsta roll.
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
Är det bara jag som tycker det börjar lukta guld?
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
J F K: Lugn.... Det är ju bara en träningsmatch
😋
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
MorganaLefaey: Japp. Modo fullständigt omotiverade. Ett par yngre killar försökte i alla fall, men resten var helt djävla värdelösa. Det här gav absolut ingenting.

Kul att höra fågelholken Grandin prata om hur viktigt det var att vinna innan matchen.
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
Jesse: det gör det nog. Irriterar mig bara på att jag kommer betala för tik matchen o reta upp mig igen på den. :)
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
MorganaLefaey: visst ja. Glömde skriva 2-1 till Sundsvall.
Men nu verkar man ta i lite mer.
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
MorganaLefaey: Det ordnar sig nog... 😀
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
Harry Luras: Bjurö trasslig, heshka minst 2 indianare o ointresserad o alla är slöa o förlorar närkamperna. Men verkar inte finnas inspiration eller ork att kämpa. Helt onödig träningsmatch. Kan inte fått något svar utifrån den här matchen. Ja förutom att det kanske vore bättre att skippa sca om man inte ens försöker.

Spela med tempo o försöka vinna tyckte jag mig läsa någonstans. :)
Kommentera


Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
Rytter: visst har han uppträtt lite tafatt o fumlat en del. Men han får inte mycket hjälp heller. O slappar alla andra så kanske han gör d också.
Kommentera


Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
Rytter: känns som Modo spelar en internmatch. Inte mycket koncentration o fart.
Blir lite avslaget o oinspirerat. Skulle man ge ut plus så får man gräva en hel del.
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen

MorganaLefaey:

Bjurö ser allt annat än stabil ut. 

Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
Inte så mycket att se efter första. Stressade sönder Sundsvall i början o gjorde rättvist 1-0. Sen drog man ner tempot o börjat slarva. Sundsvall hade ett gäng fina chanser o kirrade även 1-1 för att sen få lite till fina lägen i PP.
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
Icing-Ove: Rätt dålig match där Modo är det bättre laget, men sätter inte sina chanser. Sundsvall bökar och kämpar, men har rätt få klara chanser.
Det står 1-1...

Modo har nog minst en växel kvar för det är bara de yngre som är bra.
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
Peja: Skit i Hedman. Når killen upp till Pikkarambo-klass, då jäklar:

https://www.youtube.com/watch?v=T9TZ_2VPFFU
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
ULTIMAVICI: OK, då har vi lite återkommande krav på vad en otrolig talang är. För mig var Victor Hedman en otrolig talang, den här killen kan förstås spela hockey och är bra för sin ålder men det är ju ingen Hedman-talang vi snackar om... 
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
Harry Luras: Han stannar hos oss! ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
Peja: Ja otrolig talang, killen spelar så vitt jag vet återkommande i landslagen och att vara 7:e back som 17 åring i J20 är väl riktigt starkt. Resterande backar i J18 ligger ju uppenbarligen efter honom. Surt sa räven...
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
hellge: Det håller även jag med om... det vore fantastiskt.
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
Peja:
Fast är han sjunde för att det finns 6 som är bättre eller 6 som dom är villiga och ge chansen till före han.

Är ju fortfarande 17 medan flesta andra är 18 och 19 så är väl inte konstigt att 18-19 åringar har lite mer förtroende.
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen

Någon som hört något mer om Elias Pettersson till Modo? Gick det inga rykten tidigare i våras/somras?

Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
ULTIMAVICI: Otrolig talang? Killen vill lämna Brynäs pga att han skulle vara 7:e back i J20-laget.
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
Amitiel: Du får prata med Stefan Löven han är ju Modo fan.
F.d fackföreningspamp med kontakter ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
Om någon som köpt matchen eller är på plats kunde uppdatera här lite nu och då under matchen hade det varit snällt, borde vara förbjudet med jobba över på dagar Modo har match.
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
ULTIMAVICI: Kollade just på den nyheten. MoDo verkar gör ett gott arbete med att erbjuda bra förutsättningar och att ta hand om talanger som vill hit utifrån.
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
Icing-Ove: Ser att David Deutsch ryktas till Modo J20 från Brynäs... En otrolig talang som måste vara tung att tappa.
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
hellge: Ber om ursäkt. Försökte snacka lite hockey med en Skellefteåbo i Umeå nyligen. Blev apatisk....
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen

Icing-Ove:

Burkölen och Apan? Det är Sven-retorik, ju :)

Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
hellge: Kanske lite elakt, men hockeyfans i Västerbotten är lite efterblivna. Rivaliteten mellan Burkölen och Apan handlar nog mest om att visa vem av dem som har mest otur när de tänker och öppnar käften.
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen

hellge: Nu är detta ju en helt annan diskussion. Men, om, OM Sundsvall skulle gå och bli det bättre laget i framtiden. Kommer inte Timrå tappa sjukt mkt på det?

Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen

hellge: Jag också. Dock kanske det var magstarkt att gissa att de och Sundsvall hamnar på den nedre halvan av tabellen. Skulle du nämna något sådant för brynäsfans så svämmar de över här med massa okvädningsord...

Jag hoppas att Timrå får behålla lite spelare (och de verkar man ändå gjort) för det är jobbigt att hela tiden släppa fram unga spelare för att bara se dem försvinna...

Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen

Hahl Bundy och Monno:

Min avsikt var inte att vara oförskämd mot Timrå och Sundsvall. Jag vill helt enkelt ha SHL-motstånd för att vi spelar i SHL, simple as that.

Själv önskar jag att Timrå en dag åter kommer upp i högsta serien. Det vore fantastiskt. Gärna Löven också.

Jag älskar tanken på att SHL-lagen en dag åter igen ligger som ett pärlband längs hela norrlandskusten - Luleå, Skellefteå, Löven, MoDo, Timrå, Brynäs

Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
J F K: Nu var dom ju skapliga mot Skellefteå. Men mot Löven tycker jag det syndes rätt tydligt att Heshka och Whitney framförallt inte tog i allt dom kunde. Och såna ggr är det ju frågan om det är deras "normala" inställning eller om det helt enkelt är svårt för dom att motivera sig på försäsong då man är rätt given i laget.
Kommentera

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen

supertr?tt: Jag hade sett nästan alla matcherna på Webben (en på plats) och det är endast en som sticker ut positivt. Den senaste mot Skellefteå var riktigt bra och med ett helt annat tempo än tidigare.

Jag pratade dessutom med en av spelarna nyligen som trodde att många av jänkarna hade mer att ge när serien väl börjar. "De rutinerade brukar aldrig köra skiten ur sig på försäsongen" sade han ungefär.

Kommentera

« · 1695669 · »