Tarasov: Jaha, då blev det lite av en kovändning då. Lämna AIK för man inte vill spela center och sedan spelar han center för oss. Jag har inget emot det då han gjort det riktigt bra och vi får då ett betydligt bättre djup på centersidan.
{5647}: Kanske bara en tillfällig lösning fram till upphållet, det var ju rätt bra kemi i kedjan Karlq. - T. Ericsson - KJ, undrar hur man gör om det fixar 3 framåt idag med...
Jåkkinen: Det tycker jag också. Inte för att Modo spelat bra nog för att förtjäna det, utan snarare för att ett derby är ett derby. Många gånger verkar de leva sitt eget liv då det blir en rätt ovan situation för spelarna. Massor av folk på läktarna, ett väldigt liv, hög anspänning och många kompisar på andra sidan.
{5647}: Låt oss bara hoppas att det blir en spännande match ändå in till slutet som ett derby ska vara. Jag gissar på horder av utvisningar och hög volym. Det här är verkligen en av säsongens höjdpunkter för båda lägren. Lycka till (men inte för mycket...).
{7639}: Ja visst, hela 3-4 personer med abonnemang betalar ju trots allt den lönen ikväll.. Förstår inte hur dom tänkte när dom placerade ut mikrofonen i arenan heller. Finns mycket cmore kan bättra på. Hoppas för övrigt inte Hanses blir ett monster idag...
Heisenberg: Hanses har sett stabil ut, men har väl inte ställts på några jättesvåra prov än så länge. Det var väl när Persson kom in i ganska fritt läge och i slutet av pp, men då var Timråkillen i målgården så det kanske ändå blivit bortdömt om han slagit in returen.
Vi har då verkligen inte haft så många chanser. Det är väl mest när Mattsson tappade pucken.
jeensen: Välkommen till allsvenskan. Själv är jag glad att jag slipper tv-kameran från rad 3, strax ovanför sargen, som den man får genomlida i Malmö islada där Pantern huserar.
Monno: Är det mitt eget internet som är trött ikväll eller upplever fler problem med att kvalitén går upp och ner? Ser knappt pucken ibland... Eller konturer för den delen.
{297}: Håller med, dom har vart ganska värdelösa åt båda hållen. Men o andra sidan så brukar ju vi supportrar gilla att dom tillåter mer en match som denna.
Heisenberg: Vad fasen ska vi göra då? Försvarsspelet har varit under all kritik och vi möter ett riktigt bra lag. Skönt att vi kunde utnyttja att vi var riktigt bra första delen nu under andra perioden. Timrå har haft oerhört få kvalificerade målchanser. De får skjuta, men då har Hanses nästan alltid fri sikt.
{297}: just knät i ansiktet tycker jag inte ens var utvisning. Karlkvist kan inte göra så mycket då lillen ramlar.mitt framför honom, men jag håller verkligen med om att domaren släpper på tok för mycket om man ska följa regelboken. Det kan vara en fördel för oss om vi ska försvara oss i tredje...
Men, jag hoppas att vi kan kliva fram som början av andra istället för att backa hem som vi är katastrofala på.
jeensen: hade det varit lite mer tempo i matchen så hade jag absolut varit för en domare som svalt pipan men jag tycker inte det varit så många klara utvisningar som han släppt heller. Han står väl och halvsover som typ 6050 andra i arenan just nu.
{5647}: Vilket onödigt mål... Men det är väl så. Misslyckas få ut pucken p.g.a. Att man ska göra det så jävla svårt så åker man såklart på ett mål i baken.