1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482647 inlägg · 4079 ämnen

MoDo - Timrå 18/10 2005

598202 · » Till forumet


Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005

knaskamilla:

Äääh, det är ju bara FBK som vi möter. Lätt match.

Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
På tal om matchen igår...dubblering av antalet gjorda PP-mål igen - nu blir det jobbigare att dubbla nästa gång!
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
westerlind:
Jag har sett dej stilla...;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
Paddan: Jag säger "1". "När westerlind rör sig står tiden stilla". Och NuMo.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
Paddan: En solklar 2:a. Tobbe må ha många kvaliteter, men han skjuter lösast i hela ES. Målvakterna inkluderade.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
Paddan:

Jag har klurat lite nu, och rätt svar är helt klart alternativ X.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
Salle: Han brukar väl försöka i alla fall...
Det var kul därför att se Touminen skjuta handledsskott ikväll, snabbt och oannonserat.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
Salle: Här photoshopas ingenting, dels finns inte kunskaperna och dels så är den snodd rakt av från modohockey.se.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
Paddan: Kuggfråga till en snyggt photoshoppad bild. Enström har väl aldrig skjutit slagskott?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
Ungefär hur fort rör sig pucken i denna bild?

1. Lika snabbt som när westerlind kollar halvljuset i pauserna

X. Vadå rör sig, det är ju en bild

2. Något långsammare än styrfart

Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
Paddan: Jag tror inte att poliserna på bilden (vakterna) för bort strömberg som det ser ut... för jag känner igen publikvärden i bakgrunden, detta var i kempis, i slutspelet mot FBK i våras va? tror att det var på just den sidan som publiktrycket sprack så pass hårt, att det regnade in lite föremål:-) men det är glömt nu.

Men som sagt paddan, bilden var klockren i sammanhanget:-)
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
Paddan: Alltså, vart får ni alla klockrena bilder ifrån? din bild var kul att se på:-)
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
Frisco hälsar: Precis som för Kungen så sade det bara Clique för herr Strömberg.

Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
Dawidovski: Hmm, ska Strömberg hit och pinka in revir igen?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
JimmyH: ok, så var det nog Jimmy! såg bara reprisen en gång, å matchen var väl förra veckan? på tors blir det ett hett återseende för kempispubliken:-)
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
Per HApps: ok, nu tror jag att jag vet vilken du menar, sanny tacklade en modo spelare ordentligt på bortreblå linjen från modoklacken sett va? om det är den, så är jag beredd att hålla med dig, det var en av de klockrenaste tacklingar jag sett denna säsong!
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
Dawidovski: Han kom fel in i situationen samtidigt som den kortväxte Aarnio vände på sig. Det var inget avsiktligt, men matchstaffet var nog korrekt dömt.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
Dawidovski:
Nu menar jag tacklingen i dag mot Modo, den mot BIF var helt rätt ett matchstraff, färlåt om jag var otydlig
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
Per HApps: Nu var det ett tag sen jag såg bilderna, så det är möjligt att du har rätt, men jag tyckte den var ful vid matchtillfället iaf... nåt fel borde det väl ha varit med tacklingen eftersom den renderade i ett matchstraff.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
Per HApps: Då måste det vara en av dom första ggr han tacklar klockrent :-)
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
JimmyH: Aha, ok, då var jag ordentligt fel ute när jag anklagade Sanny.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005

Per HApps:

Var det därför som han själv skämdes för den?

Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
Dawidovski:
Om du hade sett sannys tackling på reprisbilderna hade du sett att den var klockren.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
Det var Carl-Johan Johansson som slog en rak forehandsving över knäet på Salomonsson.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
Paddan: skulle inte förvåna mig om det var sanny, inte efter det jag såg honom göra på en finne i brynäs, när timrå vann med 3-2 huvet rätt in i sargen, å sanny fick matchstraff.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
Dawidovski: Jag skulle säga att Sanny Lindström hände, fast där har jag säkert fel.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
Poffa: vad var det som hände när salle blev skadad? en fet slashing kanske?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
Dawidovski: Poffa och Knas känner sig alltid träffade...
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
Poffa: Hej igen! såg att pucken fladdrade upp till dig och kamilla på H-höger, blev du eller nån träffad? såg iaf en modokille som blev jäkligt förbannad på TIK-spelaren som sköt upp pucken:-)
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
knaskamilla: Visserligen gjorde man det, men en rätt stor del av dessa minuter skulle jag säga var såna helt onödiga saker typ den som Wennerberg åker på i förlängningen. Antalet utvisningsminuter har ju ingen direkt koppling till att man spelat fult, skulle jag säga.

Warg (i Timrå) tillhörde de bättre ikväll. Kul att se!
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
Poffa: Äh, du har nog bara glömt att ta av dig ditt cyklopöga ;-) Era -86:or måste jag säga övertygar med stabilt spel.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
Dream Team:

De vann väl utvisningarna, va? Sen missade Lahti några riktigt fula saker, men han missade säkert saker på MoDoiter också. Kanske.

Fortfarande lika spännande att se när linjedomarna ska blåsa för offside och inte, för övrigt.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005

Dream Team:

Då missade kamrorna mycket. Väldigt mycket armbågstacklingar.

Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
knaskamilla: Är du också av den åsikten att Timrå spelade fult? Kamp var det, helt klart, och i det spelet blir det ju ett givande och tagande så det heter duga, ibland på och över gränsen. Men fult spel från Timrå? Nja...
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
knaskamilla:
Tur?
Djävlar-anamma menar du säker. ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
65selander:

Verkligen inte, vi har ES bästa målvakt! Men det är störande som fan att TIK har sådan jävla tur. Grr.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
wap.hockeysnack.com
Knas: Så du men ar alltså att eran målis är kass eftersom han släpper in ett billigt mål fast han räddade er?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
knaskamilla: Äh, då tycker jag att Pardavys och Pavlikovskys passningar och snirklande som ledde fram till 4-3 målet var kvällens behållning. Fast iofs var Krizans räddning sevärd, det är ju inte så ofta man lyfter på döfläsket, men lite stående ovationer tyckte jag att han var värd.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
Poffa: Femårskontrakt tycker jag man kan skriva med Horava också.

Molinder fick sitta på bänken idag och räknar man med Königsson så har MODO mönstrat nio juniorer. När hände detta senast? Borde ha varit 92/93 eller?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
Det borde införas något sorts poängsystem i hockeyn, där det lag som gjort snyggast mål och räddningar ändå får tre poäng om det är oavgjort vid full tid. Vad fanken ska det annars vara för mening med att göra sådana, om motståndarlaget kan få poäng på skitmål? *muttrar*

Håller med er andra om att Hellström var mycket bra i kväll. Tycker också att Sicak visade att han borde få spela. Känns dock som att spelet var väldigt...upp och ner överlag i den här matchen.

Krizans spektakulära räddning som ledde till stående ovationer var kanske den största behållningen av matchen.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
westerlind: Jag blev glad när jag såg Honkarn, eller vad han heter, snyggt passa fram till Johanssons pyts. Snacka om frispelning.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005

westerlind:

Äähh, här ser ju alla vilket lag som är bäst i norrland.

  5 Modo     10  5  1  4  0  22- 19  16  
6 Brynäs 10 4 2 4 1 22- 22 15
7 Luleå 10 5 0 5 0 27- 28 15
8 Timrå 10 4 1 5 0 22- 28 13

Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
Poffa: Jepp, Hellström var klockren, så jag förstår inte riktigt varför man plockar bort honom. Timander blir faktiskt bättre och bättre i defensiven och det är intressant att se hur han styr och ger order till höger och vänster.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
Poffa:
Jag är glad jag. De hade tävling i Västernorrland om vilka som var bäst.
Ingen vann.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005

Paddan:

Bäste center var Hellström. Dä har vi en blivande storspelare. Så rätt han gör, varenda gång. Viklund klart bäste back. Han spelar enkelt och med tanke bakom sina handlingar hela tiden. Signa Viklund, Hellström och resten av 86:orna på femårskontrakt som endast kan brytas för NHL.

Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
Poffa: På något knepigt sätt så verkar det som att även Lückner fått för sig att Enström är oumbärlig i PP. Men då ska han också få sånt utrymme att han har ett par sekunder på sig för att lägga pucken till rätta, titta sig omkring...och halvmissa pucken.

Damgaard var rent ut sagt bedrövlig idag, Viklund tycker jag återigen var bäste back. Pardavy och Pavlikovsky spelar upp sig mer och mer, men idag var Pasi Tuominen kung.

Jävla flytmål Timrås 2-1 mål var förresten, det tar först på Enströms klubba, upp på Enströms arm och vidare in i mål.

Robert Lahti...han var tydligen på isen, säger de som vet.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005

Salle:

Enström spelar stabil i fem mot fem, men jag förstår inte varför han får så mycket förtroende i PP. Han kan inte skjuta och han har svårt att få till passningarna. Blir som varken hackat eller malet då spelet ska gå via honom.

Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
Frisco: Ja Janssons skugga hänger över MoDo. Knappt en tackling på hela matchen. Sen borde Lückner matcha bättre. En lysande Hellström får stå åt sidan för en sirapseg Gästrin. Enströms förtroende i PP trots dålig utdelning framför en Sicak som verkar på och deesutom har en hyffsad/snabb bössa.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
Hemma från Kempis igen. Kan konstatera att att det var en tät och spännande match. Timrå spelade ugly fult och Modo för snällt. 4-4 var nog tyvärr rättvist.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005

Dream Team:

Timrå lyckas få slumpmål i taktiska ögonblick. Däri ligger eran poäng i dag. Svängig match men jag håller på få hjärnblödning på alla armbågstacklingar.

Kommentera

598202 · »