1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481545 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Timrå 24/2-07

« · 839510 Till forumet


MoDo - Timrå 24/2-07
Kommentar

Harald Lückner: Vi måste strama åt defensiven
Fjorton insläppta mål på tre matcher håller förstås inte. Men det är just vad MODO Hockey råkat ut för på sistone.
- Vilket gör att vi naturligtvis måste strama åt defensiven, säger coachen Harald Lückner. Just defensiven har ju varit vår styrka under lång tid och vi har ju ännu släppt in minst mål i serien.

Coach Lückner är ändå noga med att betona att man kanske inte ska överdriva saker som inte fungerar.
- Det blir lätt ibland att man gör för stora saker av allt. Det finns liksom bara svart eller vitt.

Vid 4-2 i mitten av andra perioden i Skellefteå såg det annars ganska lugnt ut.
- Helt rätt. Då borde vi också ha stängt matchen och i det läget spelade vi riktigt stabilt. Skellefteås reducering till 3-4 blev olyckligt för hela matchutgången.

Nu väntar Timrå i säsongens femte länsderby. Seger och ni bäddar för ett bra tabelläge med en match tillgodo på Timrå och Brynäs också, tuffaste konkurrenterna kring plats tre och fyra.
- Vi är medvetna om matchens betydelse. Mot Timrå blir det också helt annan hockey än mot Skellefteå. Jag tror på en trevlig eftermiddag i en utsåld Swedbank Arena. Bara det sistnämnda inspirerar till tusen förstås.

Någon speciell anledning till alla baklängesmål på sistone?
- Tror att vi helt enkelt blivit för överkonstruktiva och vill anfalla till varje pris i tid och otid. Vi har inte varit ödmjuka nog.

Mot Timrå har MODO bara vunnit en match så här långt i vinter, då blev det 8-1 i Swedbank.
- Då var vi inne i ett stim, samtidigt som Timrå hade sin tunga skadeperiod. Normalt blir det väldigt jämna matcher mellan de här lagen.

MODO Hockey har inte hundraprocentigt bestämt uppställningen i derbyt mot Timrå. Det kan bli tal om några marginella ändringar i truppen senast. Så här såg det ut mot Skellefteå:
Noterbart om laget

Noterbart 1: Andreas Salomonsson långtidsskadad, borta säsongen ut, Peter Öberg axelskadad i Skellefteå senast, ingen fara dock.

Noterbart 2: MODO har vunnit ett av fyra länsderbyn så här långt, 8-1 senast i Swedbank Arena. Resultaten i övrigt: 1-3 (Swedbank), 2-3, 0-3 (premiären i höstas).

Noterbart 3: Backen Pierre Hedin gör sin 400:e tävlingsmatch för MODO mot Timrå.

Noterbart 4: Linjemannen Åke Andersson, Husum gör sin sista match i elitserien i derbyt MODO- Timrå, samtidigt sin
350:e match.

Noterbart 5: Swedbank Arena är utsåld för sjätte gången premiärsäsongen. Publiksiffran blir alltså 7 600.

Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
6 Tobias Enström,
8 Oscar Hedman

3 Mattias Timander,
32 Tobias Viklund

35 Pierre Hedin,
5 Hans Jonsson

38 Adam Andersson.

Kedjor:
12 Justin Morrison,
24 Niklas Sundström,
10 Per-Åge Skröder

17 Kristian Kuusela,
39 Per Svartvadet,
59 Robert Döme

23 Zdenek Blatny,
20 Oscar Steen,
28 Miloslav Horava

29 Andreas Molinder,
18 Peter Öberg,
19 Mikael Pettersson
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Frisco: Hmm Lite underligt det där med Noterbart5:

Det borde innebära att det inte blir nåt "säkerhetsavstånd" till de 150 hyndorna på Ståplats. Men det behövdes när det kom 50-60 AIK:are.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Shinz:

Pilutta dej, vi kör på Friscos tråd...
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Salle: Det har väl sin förklaring i att hyndorna brukar sköta sig på läktaren, till skillnad från vissa andra norrlandslag.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Lumber Jack: Att peka finger omkring sig och sjunga om trasiga DNA-kedjor = sköta sig?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Lumber Jack: Brukar sköta sig... 

Det finns ju bevis på deras obeteende med både påklädd och oklädd "dans".
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
shinzawai och Salle: Förvisso, men dålig smak och taskiga ramsor leder inte till våldshandlingar. Däremot allmän munterhet och skratt (nu tänker jag inte på DNA-köret).
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
shinzawai: när du skriver gör du det i falsett med tjejröst.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Uppladdningen har börjat märker jag med det vanliga pissandet.

Dålig fingertoppskänsla av Canal+ att visa en massa skitmatcher men missa ett fullsatt v-norrlandsderby.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
El Maco: Om du har mörkare röst än mig så får du en tjögga.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Hawerchuk: Kanske är bra att de inte visar så vi får upp publiksiffran lite, det är rätt många som stannar hemma när det är -20 och matchen går på TV.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
shinzawai: Med tanke på att det varit slutsålt i en månad så hade det nog inte varit en faktor du. Tänk på långväga utsocknes för bövelen.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Hawerchuk: Okej då. De hade kunnat skippa Modo - Frölunda, då hade vi haft några hundra till på den matchen.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
shinzawai: Det är ju det jag menar.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
shinzawai: En flarra wirre och fyra pack cigg om dagen sätter sina spår på stämbanden?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
"Linjemannen Åke Andersson, Husum gör sin sista match i elitserien i derbyt MODO- Timrå, samtidigt sin
350:e match."


Någon som känner till varför Åke ska lägga pipan på hyllan?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07

Om den gode bisterfinnen inte behagar höra av sig till mej och göra anspråk på ett stycke sittplats sektion 210, rad 1 så kommer den att finnas tillgänglig i Ö-vik från 12:30-tiden i dag.

Hugade spekulanter kan höra av sig på 070-280 17 41 om intresse finnes.

Och nu...en snabbfika och sen till bussen! 

Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Förbannade hellvetes jävla webbradio..
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
mmmmmmmmmmmmmmeeeeeeennnnn.. varför just nu... mitt i matchen
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Berka: Nu ska det funka igen.

martin sedin

webradion swedbank
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Martin S: =) jo jag har precis kommit tillbaka =) pjuuh tänkte de skulle bli tråkigt att missa ett derby på radion liksom.. =)
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Martin S: =) jo jag har precis kommit tillbaka =) pjuuh tänkte de skulle bli tråkigt att missa ett derby på radion liksom.. =)
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Verkr vara ett fantastiskt bra 5 mot 3 spel av modo =(... hur fan kan man vara så dålig i pp som dom är?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Berka: Värdelöst.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Hawerchuk: skapade dom nån farlihet på 2 minuter över huvudtget?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Berka: Jaja, nu glömmer vi det. =)
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
sååå ja 4-1 kung
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
7 mål på 3 matcher. Hyfsat.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Hawerchuk: haha ja de e svårslaget
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Berka: dommar sa_an... kass jävel
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
dommarsopa...
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Berka: Men ni vann väl matchen. Vad gjorde domaren som var så hemskt?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Dream Team: feldömda straffar , 10 minutare hit å dit. bla. klart vi vann men ur opartisk synpunkt va han dålig
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
miiiiike sixxtysixx:

Same procedure as every derbygame!



Om du känner dig lite sloksvansad så här efteråt är jag inte den som är den, istället bjuder jag på fjolårets muntraste viktigaste cover, med rätt dos stränginstrument  såklart...

www.youtube.com/watch?v=quOpz0adBMg

Symboliken i vår:
John Henry: Justin från South Central
Hammaren: Justins kolfiberslägga
Döden: Raoul LeMats buckla och ett tårfyllt farväl på Stora Torget i Örnsköldsvik efter finalmatch #4.

Och slutligen: Hähähä!


Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
miike: Dålig länk det där, här är den:

www.youtube.com/watch?v=quOpz0adBMg

Då kan ju passa på att säga att du ska spola fram till 3:20 för att få solot.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Berka: Men ni gjorde ju mål på en feldömd straff, medan ni inte fick den straff ni borde ha fått, vari ligger det som är värt att irriteras över där?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Alfred Awful: Chipsfingrar eller bara allmänt krokiga i arv?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Berka: Det räcker att göra 1 mål mer änn monståndaren så vinner man :). 3 Riktigt sköna poäng, speciellt nu med eftersom Hv förlorade och vi har chansen att nå andra platsen.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Berka: Opartisk synpunkt?!
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Ambroo: Allt möjligt, kryddat med ett odrägligt flin som det rinner snus ur.

Enjoy, bitch! :-)
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Ambroo: Gå och pinka revir någon annanstans din slokörade chihuahua. Gläfs gläfs.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Alfred Awful: Jag vill verkligen inte ha Timrå i kvatsfinal, då blir det respass ur den direkt. Därför det var superviktigt att Hv förlorade idag, och att vi har chansen på andra platsen nu.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Alfred Awful: Så söt man kan vara idag då...
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Hawerchuk: Passar det bra i ditt ansikte?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Ambroo: Zzzz... Du försöker för mycket.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Cyklob: Njet, men det blir inte lätt att välja något av de där lagen. Luleå, Linköping, Djurgården. Jag ser potentiella magplask i allihop. Vi ska vara tacksamma för vår poänghög från i höst och den fjärde hemmamatchen som följer av den.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Hawerchuk: Man tar tillvara på straffsparkar och det trots att motståndaren är skotträdd...
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Nä nu ska man ta sig något och äta och njuta av 3 oerhört viktiga poäng.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Alfred Awful: Ska man kolla statistiskt sett så borde ju Djurgården vara ett bra val. Eftersom dom vinner aldrig i Ö-vik och då blir det allså 4-3 till Modo i matcher :)
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Alfred Awful: Jag ser potentiella vinster i allihop.

Vågar man hoppas på en matchrapport snart?
Kommentera

« · 839510