1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479879 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Timrå 24/2-07

841067 · » Till forumet


Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Gidde:

Det kanske var två olika då. Saksamma egentligen, jag tror bara att han som var full bara var...full.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
knaskamilla:

Är lite osäker på åldern iofs, det var ju frugan som uppskattade den, och hon är ju mest van med mitt ungdomliga utseende och drog väl sina slutsatser grundat på det kanske? ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
knaskamilla:

Vet ej. Det var flera utryckningar tydligen. Dom hann bara tillbaks och stod och pratade med varandra om det som just hänt, när dom fick sticka iväg till toaletten på entré-planet, för då var det något där också.

Allt detta överhört av frugan alltså ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Gidde:

Är det verkligen han de fick köra därifrån i ambulans? Han såg inte ut att vara så gammal. Däremot såg han ut att vara full...
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Gidde: Ungefär som undertecknad och Karlsson på taket då, alltså...vacker, genomklok, lagom tjock och i sina bästa år!
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Mats Edström:

Tydligen var det en hel del alkohol inblandad, och sonen (tror det var en son) hade varit väldigt bedrövad...

Det kan man ju verkligen förstå.

Karln var visst cirka 45-50 år också, och det är ju ingen ålder, eller hur Mats?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Gidde: Usch, låter trist. Hoppas verkligen det gick bra för honom med tanke på förutsättningarna.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Mats Edström:

Hmmm, det var inte han som sjukvårdpersonalen fick köra med ambulans till sjukhuset i första pausen då?

Han fick tydligen en infarkt, plus att han hade en hel del alkohol i kroppen. Var där med sin 15-årige son. Frugan satt bara en liten bit därifrån och såg när han sjönk ihop.

Alldeles nedanför 401 var det förresten...
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Mats Edström:

Nå. Nu har vi ju faktiskt en medlem här som försökte gå på hockey ganska nära efter att ha opererats efter en infarkt... Så klart att MoDo är viktigt!
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07

Hört på läktaren under matchen av en arbetskollega till mej:

"Jonas kommer inte i dag på matchen.

Jasså, varför inte det?
Tror inte han kommer. Han är lite krasslig!
Jasså? Ja, han har fått en infarkt!!!!"
(Lät som det inte var uteslutet att Jonas skulle dyka upp i en periodpaus! Modo är viktigt!!

Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
hellge:

Tack detsamma, det var tamejfasen på tiden!

Mitt möte med Hellge toppades bara marginellt av ett möte på O´learys ungefär 00.30. Ett litet snack och en autograf från #60 på matchtröjan i hjärttrakten senare kunde lille bister vingla hemåt i natten småfnittrande!

Tack Karol!

Tack Hellge!

Tack Klacken!

Tack Swedbank!

Tack MoDo!

Tack Ö-vik!

Jag kommer alltid att minnas min 32-årsdag!
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
shinzawai: Tack för tipset, jag ska investera i något liknande när jag börjar tjäna femsiffrigt i månaden igen, framåt april/maj. Ny dator och HDTV får vänta, dock. Forza: 9 år gammal Grundig 28¨ och fyra år gammal dator. :-)
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
En liten artikel om gårdagens hattrickspelare, eller kanske snarare om "some swedish twins".
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Lumber Jack: Danke.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Paddan: Tackar, då borde man lyckas plocka ut dem. Nu gäller det bara att se till så att man inte skall jobba något när matcherna sker.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Paddan: Tackar, då borde man lyckas plocka ut dem. Nu gäller det bara att se till så att man inte skall jobba något när matcherna sker.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
MorganaLefaey: Info på åfissijälla:

www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=2790&rows=5
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
MorganaLefaey: 27:e och innan hemmamatchen mot Mora på fredag nästa vecka
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Paddan: ""besviken" på längden på kön "
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
hellge: Han var riktigt imponerad redan innan matchen, har dock inte pratat med honom efteråt. Men jag tror nog inte att han blev mindre imponerad med tanke på matchen och inramningen.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Lumber Jack: Vilka fler dagar var det man kunde plocka ut biljetterna? Har något i bakhuvudet som säger 27e....
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Mats Edström & Gidde:

Jag var där i sportbaren i båda perrisarna och kollade efter Giddar och Matsar. Det besvärliga var väl att jag inte visste hur de såg ut.

Jo, jag hade nr 3 på mig, med Hellgrens traffikskola-reklam på ryggen.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Lumber Jack:

"Extra trevligt för farsgubben som för första gången besökte Swedbank, sämre premiärer kan man uppleva."


Vad tyckte farsgubben då? Är han en sån där svårimpad en som min farsgubbe som kallar saker för "inte så jävla pjåkigt" när det korrekta skulle vara "helt jävla fantastiskt"?

Bra val av match hur som helst!
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Paddan: På tal om biljetter, så såg jag att det inför fredagens match var 5 817 sålda. Med tanke på den härliga matchen igår borde man nog ha sålt bra många hundra till. Kan vi hoppas på att en fredagsmatch ska kunna locka upp mot 7 000, trots att motståndet är Mora?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Paddan: Själv fick jag min biljettbunt snabbt och nästan kusligt precist i min stora näve. Jansson är lika dominant som biljettutdelare som han var som back.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Måste säga att jag är lite "besviken" på längden på kön för att få ut slutspelsbiljetterna i arenan. Vis av erfarenheterna från Kempehallen så hade jag räknat med minst en och en halv timme i kön, men efter mindre än fem minuter hade man biljettbunten i sin hand trots att vi kom till arenan dryga halvtimmen innan match.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Alfred Awful: Hihi, tacktack. Det är en Eos 350D. Vidvinkelbilderna är taget med Canons bajs-kit-objektiv på 18mm, telebilderna är tagna med ett billigt 70-300mm.

Tänk att få låna pressfotografernas hundratusentalskronorsobjektiv.. Jag får rysningar av tanken!
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
shinzawai: För att stämma in i hyllningskören för bilderna kostar jag på mig ett inlägg till. Vad är det för kamera du har unnat dig förresten?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Alfred Awful: I förfjol höst blir det nog.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
shinzawai: Ifjol höst hade vi en osäker-ute-i-stora-världen-och-ödmjuk-för-att-etablera-sig-i-en-ny-omgivning-Karol, I år däremot vet han om att han är accepterad och allmänt ses på som en av de bästa målvakterna i världens näst bästa hockeyliga. Han vågar ta större plats, på de flesta plan, tror jag.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
shinzawai:

Jag röstar på också på vinnarskalle eller hata att förlora, typ han 21:an.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
shinzawai: Jag tror det handlade om simpel underhållning.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
shinzawai: Jag röstar på vinnarskalle.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Poffa: Såg vi denna slå-sönder-fläktar-klubbor-och-pungar-Krizan ifjol? Är det vinnarskalle eller disharmoni?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Poffa: Men den vackra och blott oskyldiga lilla manövern skulle väl ha renderat i en tvåa tämligen pronto för den gode Warg? Domarna brukar väl döma rätt så hårt för klubbor mellan benen numer.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
shinzawai: Om jag säger så här då, Wargs "hålla undan Susse i samband med tekning genom att ha klubban mellan Susses ben"-manöver är ingenting i jämförelse.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Poffa: Jag försvarar inte Krizan.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
shinzawai: Alltså, Krizans lilla manöver är inte snygg. "Pappa-rappet" brukar den behandlingen kallas. Bakifrån, med spetsen på klubban, slår Krizan med full kraft mot Carlssons klockspel. Det var nog tur att Carlsson har liten pung och stort pungskydd, annars hade han nog levt upp till sin roll som Tikare.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
kärran: #12 Carlsson har väl haft sina små skärmytslingar med motståndarmålvakter tidigare. Även den gång som jag tänker på blev han ju attackerad utan att ge igen. (för er som inte vet eller glömt: Läs LHCs ex-keeper Fredrik Norrena, unde slutspelet säsongen 2003/04).

Det är klart att det inte är så värst skoj att ha en motståndarspelare i ansiktet hela tiden. Men vad ska man som målvakt kunna förvänta sig i spelet ishockey? Att spelarna hela tiden vackert håller sig på avstånd så att puckarna kan tas emot utan faktorer som ev. stör? Jag tycker inte det. Sedan finns det alltid en gräns för vad som bör accepteras.

Vad som är klart är väl att den gränsen knappast kommer att bli högre nu när det snart vankas slutspel. Även om domarkåren har fått bassning nu under grundserien så kommer ju spelarna att höja sig en nivå ytterligare, både vad gäller sitt engagemang och iver att vinna, sin vilja att göra allt för laget, plus att vi får den faktor som innebär att väldigt många är beredda att gå väldigt långt för att om möjligt försöka förstöra så mycket som bara är möjligt för sin motståndare.
Live with it, är väl kontentan av det hela, som jag ser det.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
kärran: På mina bilder ser man en Timråspelare med klubban i skrevet på en Modospelare vid en tekning också. Var det snyggare?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
knaskamilla:

Jag såg tydligt vad Krizan gjorde med klubban, det var nr 12 Robert Carlsson som fick ta emot slaget. Han vände sig direkt om och skulle göra upp. Spelet fortsatte utan att domaren märkte något, tror att Carlsson därför avbröt och åkte för att hjälpa sitt lag. Vid avblåsningen lite senare var nr 60 och TIK:s 12 i nära kontakt med varandra och snackade, under en linjemans övervakning. Skulle vara spännande att höra vad man sa och på vilket språk.
Man får hoppas att Krizan den yngre inte såg vad far gjorde, för det var väldigt fult.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
knaskamilla: Efter falska dödsbud kommer falska "jobba i baren"-samtal. Vad kommer här näst? Kan händelserna vara relaterade?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07

knaskamilla: Nu var det ju ett bra tag sen jag var i Kempis men hade man samma problem där? Borde man väl i och för sig ha haft eller är det helt nytt folk i matchstaben?


Man kanske skulle åka upp och bjuda på lite gratiskonsultation...;-) 

Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Mats Edström:

Jag tycker att det är intressant att du kallar det "smärre". Det har iofs inte varit lika illa hela säsongen, om jag minns rätt. Förra matchen var nog kanske lågvattenmärket vad gäller reklam och speakerprat samtidigt.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
knaskamilla: Verkar som logistikproblemet ligger en bit ovan barerna, om man säger.

Sen har man ett smärre timing-problem (underbart att blanda engelska och svenska) mellan speaker och producenten för reklam. Det vore önskvärt ur publikperspektiv att man för höra speaker och reklam var för sig, inte samtidigt. Så skedde ett par gånger under matchen. Jag kanske är lite petig men är rätt så yrkesskadad och inget är så bra att det inte kan bli lite bättre.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Mats Edström:

Angående logistiken i barerna, eller något, så blev min sambo uppringd i fredags och tillfrågad om han kunde jobba på hockeyn eftersom det var så många som hade sjukanmält sig. Han sa ja och fick veta att han skulle jobba i bar 5. När han kom till arenan stod han inte med på listan över folk som skulle jobba. Han fick ändå komma in och försökte hitta han som är ansvarig för barerna. Ingenstans fanns han att finna. Han ringde honom upprepade gånger men fick inget svar. Han gick förbi bar 5 och kunde konstatera att det redan stod 4 eller 5 personer i den. Sen gick han hem. Han har fortfarande inte hört något från han som ringde i fredags och bad honom komma och jobba. Stabilt...
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Gidde: Tack för en trevlig "date". Jag kommer upp fler gånger, det kan du lita på!

Hellge: Jag gick omkring och väntade på en höftare hela eftermiddagen??? Hade du inte 3:an på dej?

Tack, Ö-vik! En trevlig stad, trevligt folk ute på stan före match. en stad att bosätta sig i, månne?

Tack Modo! Det blev en helt underbart, fantastisk lördag...från start till mål! Chefen önskade mej en tevlig dag och resa (jovisst, hon älskar oxå Modo). Modo-supportrar i bussen upp till Ö-vik (Norrlandskusten) och solen som glimtade till när vi hade passerat landskapsgränsen.

Tack Swedbank Arena! Snyggt som satan, trevlig personal runt om i arenan. Gick in redan halv två så jag hade gott om tid till inspektion. Ska man hitta minus så är det väl lite taskig logistik i barerna i pauserna men lite stök och bök får man ta. Jag lyfte bort en rönalle ur barkön när han försökte taktiktränga sig men där sket han i det blå skåpet! ;-)

Ja, ok...ett litet tack till Ann med sambo Håkan och Roger, reseansvarig för rönallarna som lät mej åka hem i deras buss.

Oh Gud....så underbart!!!
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
hellge: Ord!
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
skål alla hockeyvänner!! =)
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
hellge: Men Brynäs kan väl inte vinna matcher..? Hur ska de då kunna sno poäng av HV?

HV 71 har kvar att möta Brynäs (b), Skellefteå (b) och Skellefteå (h). MoDo har kvar Malmö (b), Mora (b) och Mora (h). Både SAIK och Mora lär ha massor att spela för, så några läggmatcher från deras sida i stil med HV och SAIK själva, som vi fick se idag, det händer nog inte igen. MoDo ska i nuläget hämta in tre poäng, men man har för tillfället bättre målkvot än serietvåan, så lika poäng gör att MoDo kommer före.

Mitt tips enligt följande. Vi börjar med HV: HV 71 vill självklart sluta serien som tvåa. Nåt annat vore synnerligen orimligt att tro. Därför var kvällens totalras mot ett troligtvis betydligt mer motiverat Frölunda väldigt otippat. De matcher man har kvar är två bortamatcher och en hemmamatch. Detta skulle jag säga gynnar HV, då de är seriens i särklass bästa bortalag. De har faktiskt tagit fler poäng borta än hemma den här säsongen. Sedan ska man väl kunna bärga segern mot SAIK på hemmaplan som det känns. Svårigheten ligger i Brynäsmatchen. Poäng, det tar man, men frågan är om det är en eller två? Nåväl, man slutar serien på som sämst 94 poäng.

MoDo då? Ja, de möter ett för dagen rätt så kvalserieladdat Malmö. Malmö stod upp väldigt länge i Cloetta Center nu senast mot ett LHC som återfått lite av sin positiva energi. Det är så ett lag ska komma förberedda till ett slutspel. En tung period vänds tack vare ett par viktiga och överraskande segrar (Timrå borta, t.ex)  och vips så har förvandlingsnumret skett. I övrigt möter man Mora både borta och hemma. Shit vilken skum lottning. Dubbelmöten i sereiavslutningen. Vill de inbilla de här lagen att det är tjuvstart på playoffspelet, eller vaddå?

Hur går det nu för MoDo då? Ja, Att de vinner på hemmaplan mot Mora, det är en självklarhet. Då kvittar det nog hur mycket Mora har att spela för. Få lag åker ju ifrån Swedbank med poäng i behåll. Dessutom kan MoDo eventuellt ha en högre position att spela för, så det behöver inte bli något "motivation slår klass" att tala om här. Sedan slår man Malmö borta också, glömde jag att säga det? Ja, men det gör man. Borta mot Mora får man dock se sig besegrade. För är det något som ev. kan tänkas fälla MoDo i det kommande slutspelet så är det väl spelet på bortais. Man har blott tre lag efter sig i den här statisktiken: DIF, LHC och Malmö. MoDo bärgar sex poäng av nio möjliga - jämförbart med vad konkurrenten om andraplatsen HV gör. MoDo slutar alltså på tredje plats.
Kommentera

841067 · »