1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481553 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Timrå 24/2-07

« · 840525 · » Till forumet


Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Om jag får puffa lite för Shinzas bilder lite, de försvinner så lätt i trådbruset. Jag tycker de är bättre än den erkänt duktige fotografens bilder på officiella.

82.182.235.213/Modo-Timr%c3%a5/index.htm
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Dream Team:

Nästa match har HV Brynäs borta. Modo spelar borta mot Malmö. Redan då kan MoDo mycket väl ligga tvåa och kommer vi två blir det ingen kvart mellan länslagen.

Vi får se, klockan är tolv och rökpelarna står rak från Domsjöfabriken...
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
hellge: Ja, den energi vi eventuellt visade upp i Ö-vik denna eftermiddag den räckte väl till nästan hela förrätten. När sedan huvudrätten skulle utspisas så hade bortalaget tagit siesta, varvid hemmalaget kunde plocka åt sig likt råttorna kring bordet av alla godsaker som bjöds. Ja, de fick nog med sig bordsduken och allt tror jag. De två sista målen kändes väl mest som plåster på ett redan öppet sår. De stoppade möjligen blödningen litegrann, men skadan var ju redan skedd. Fredrik är liksom hela Timrå IK lite för ojämna för tillfället. Lite för ojämna för deras eget bästa. Det blandas och ges på tok för mycket. När Warg är bra då är han riktigt bra. Precis som det lag han tillhör. Frågan är hur man ska göra för att hitta något som kan liknas vid slutspelsform på den dryga vecka som återstår innan slutspelet börjar. Som läget är nu så är vi väl plockmat för snart nog alla konkurrenter i det som komma skall. Vi får väl se om vi kan få någon slags lidnersk knäpp så vi hittar tillbaka till något som iaf kan liknas vid en positiv formkurva.

Pst... ni får väldigt gärna välja oss i det kommande slutspelet. Vi har inget emot att ni blir det lag som vi återfår höstformen emot. Det torde väl i alla lägen bli svårt för oss att bli favoriter, nästan oavsett vilket lag vi får spela mot. Att lag har vuxit ur såna underdog-lägen har ju hänt tidigare, menar jag. Men ni tar nog SM-guldet ändå till slut. Allt annat vore förstås dumdristigt att inbilla sig.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Per HApps:

Jo det var en bloggare som utnyttjar ÖA:s sida. Han är inte kopplad till tidnigen om jag hajat rätt utan bara använder ÖA som portal.

allehanda.se/blogg/index.php?blogg=26&id=

Men nu verkar ju Wargen mindre och mindre het för varje omgång, eller rättare sagt hela laget verkar matt, nästan som en kollektiv utmattningsdepresion.

Jag hade tänkt använda honom till Sveriges bästa centerbestånd. Just nu känns det 50/50 mellan Warg och Stefan Öhman.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Enl. någon Ö-vikstidning så var ju MODO muntligen överens med Gunno, Werner och Vargen. Gunno blir ju kvar Alperna, så man kan ju undra vilka scoopkontakter som det sitts på på denna tidning ;)

Magnus kan nog flytta hem till Ö-vik om SAIK ramlar ur , men jag är inte så säker på att Vargen flyttar norrut.

Kanske MODO-ledningen tar vissa saker lite för givet, eller så var det en tidningsanka. Kvakk Kvakk i så fall.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Modoante: Tydligen så är det hela lite mer komplicerat än så. Att dottern ska vara nyckeln till problemet är nog mer en sak som media förstorat upp. Men som sagt, jag vet inga detaljer i ämnet. Inte än.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Dream Team: Om nu warg har sin dotter i Övik och vill bo närmare henne så känns Jönköping lite åt fel håll.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
hellge: Det är vare sig jag eller någon som jag känner som är den direkta källan. Men det är "av hävd" en pålitlig person som påstår detta. Vi får ävl vänta och se, helt enkelt. Det torde alltså bli en fråga om pengar, men det var väl heller ingen överraskning.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Dream Team:

Men du verkar ju inte så envis. (:

Om inte ryktena kommer från din envishet, var kommer de då ifrån?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
hellge: Envisa rykten säger dock att Warg väljer mellan HV och Timrå. HV ska visst redan ha gett honom kontraktsförslag att lura över.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
...och det kanske bästa av allt, det bästa med hela dagen, hela kvällen, hela matchen. Var att...

MoDo spelade ett mycket bra försvarsspel. Medelpaddingarna kunde inte komma in på mål, ofta fick de ta skott långt ut ifrån och ofta med dålig vinkel. Inte en gång kunde jag se att en Timråspelare trampa runt en MoDoback. De fick bromsa och byta riktning eller dumpa puck. Min erfarenhet säger att ett lag som spelar så i sin defensiv förlorar mycket sällan en match

Detta är absolut min största behållning från kvällen. Sen att det var en underbar atmosfär gör ju liksom inget...

En annan trevlig notering var att Timråborna investerade utav bara helvete i våra kommande nyförvärv. De drack utav bara fan i sportbarerna. Det var extremt trångt i dem. Låt säga att 400 Timråbor drack två öl var. Det motsvarar ungefär Fredrik Wargs månadslön. En tacker! Det såg man ju i intervjun med Hasse Andersson på jumbotronen att Warg gillar att spela i SBA. Nästa år ska han lira där drygt femtio matcher...om jag får gissa.

Sen vill jag åter igen hissa Per Svartvadet, vilken kapten! Undra om han någonsin varit bättre. Hans defensiva egenskper är bäst i landet.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Poffa: Jag är enbart sur och tvär för att socialbidraget redan tagit slut, hockeyn skiter jag i, dessutom var det kö på bolaget och bänken nere på torget var ockuperad...
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
shinzawai: Någon form av hipp hopp klädsel? Hörde det ryktas att Morrison är en jäkel på att va hipp hopp dj i stan. Annars har jag ingen aning. Inte kan det vara någon form av skavank?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
shinzawai:

Härliga bilder!

Synd att motivet på bild 5 inte var det bästa ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
MorganaLefaey: Appropå bilder, kolla in Nordströms bildspel på officiella, sjukt bra. Dock sitter Morrison med någon sorts bandage över axeln på sista bilden, what's that about?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
MorganaLefaey:

På dörrarna står det bara förbud mot rörliga bilder.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
shinzawai:

Tror inte att det är någon större fara att fota från sektion 401. Där får man till och med kasta popcorn på folk med läktarvärdens (kallas det så?) välsignelse. Hade du suttit på den bortanför (på långsidan) hade det varit värre, snubben som står i den ingången är inte nådig.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
shinzawai: Var det inte så att det bara var förbud mot rörliga bilder? Har för mig att det egentligen var så i kempis fastän de gick ut med annat.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
hellge:

Håller med om Hedin, klart bra idag.

Kul att även du insett Adams storhet förresten, rätt man på rätt plats ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Dream Team: Du, jag vet faktist inte. Jag mailade Modo och frågade, fick som svar att det är förbjudet. Men utan förklaring eller information om bestraffning så bestämde jag för att bryta mot förbudet, och det är jag glad för. Nu har jag fått testa mitt nya 70-300 mm-objektiv, jag har fått några sköna bilder att ha som skrivbordsbakgrund och några av er har fått se Morrisons straff i stilstudieversion. PERFEKT!
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
shinzawai: Bra, det skulle jag också ha gjort. Varför är det fotoförbud förresten? Är det något som MoDo eller Swedbank har gått ut med?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Dream Team: Japp. Men det skiter jag högaktningsfullt i.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
shinzawai: Är det fotoförbud under MoDos matcher i Swedbank Arena?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Ambroo: Men kan man vara sämre förlorare? Ta två valium och gå ner och sätt dig på Domustrappan.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Beantown/hellge: Tack/Varsågoda. Det var grymt kul att leka lite. Synd bara att man kände sig som en bov varje exponering, så fort matchfunktionärerna vände sig om försvann kameran mysteriskt ner i nån väska någonstans.. ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
shinzawai: riktigt bra bilder! det uppskattas mycket när man inte kan vara på plats :) det är inte varje dag man får tag på bra bilder från swedbank..
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
shinzawai:

JÄVLIGT SNYGGA BILDER, tack tack
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Frisco: Du glömmer dock en sak: Du väljer att se det som du nämner ur ditt perspektiv, visst? Det perspektivet skiter nog både Timråspelarna, och jag för den delen, blankt i. Vem vet vad bortalagets spelare hade i fokus med mindre än minuten kvar att spela och läge att spela 5 mot 3. En gissning kan kanske vara att göra mål, men jag vet inte. Sedan är det väl alltid bättre att förlora med 3-5 än med 2-5. Om det nu finns något att ta med sig efter en förlust, alltså.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
shinzawai:

Trevligt med bilder. Förväntade mig nästan att se han som tog "fullt ös, medvetslös" på allvar också, men jag är glad att jag slapp.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Lumber Jack:

Idag var det kärlek igen.

- Det blir en sån alldeles underbar atmosfär i vår underbara arena på dessa fullsatta lördagsmatcher.

- Svartvadet måste vara Elitseriens bäste spelare i 4 mot fem. Hans defensiv är så underbart vacker att skåda.

- Nu gjorde de två turliga på slutet. Annars var det stimulerande att sjunga: ”Lillebror kan inte göra mål, lillebror kan inte göra mål, inte göra mål, inte göra mål, lillebror kan inte göra mål.”

- Justin Morrison, Oh Ah, vad bra han är. Så jävla tung, så jävla stark, sån jävla balans, så jävla teknisk.

- Man ska passa sig för Hasse. Det gör ont helt enkelt.

- Sen fick man stå bredvid Mister Bister – Bisterfinnen. Stort!

- ”Karol Krizan är våran kung, är våran kung”, sjöng klacken när den plötsligt övergick till att sjunga ”Johan Backlund är våran Kung, är våran kung”. Skön psykning! Han vinkade aldrig heller.

- Nu är helt plötsligt andraplatsen helt rimlig.

- Hedins bästa match? Adam felfri igen!

- Ett 30-tal helt okända kom fram och berömde min tröja. T o m medelpaddingar uppskattade den bl a Dalan.

- Det var trångt, varmt, lyckligt och bra stämning på ståplats idag.

- Gode Gud, ge mig Timrå i kvarten. De är sämst av kvarvarande 8.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Dream Team: 5-1, en minut kvar, två spelare utvisade. Modo har redan vunnit. Ingen bryr sig i resultatet. Segern är vår hörs på läktaren. Timrå får in ett mål. Ingen bryr sig. Segern är vår. Spel 4 mot 5. Ingen spelare går in i närkamp. Styf skjuter och pucken studsar in, 3 sekunder kvar. Timråspelarna jublar och gör high five. Ingen fattar nånting. Om det ger självförtroende så grattis så mycket.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Lumber Jack: Taskigt tangentbord...
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Tack för att vi fick höra "Duellerande anjos" i afton, de har vi bara hört i Timrå förrut!
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Trevligt med en totalseger i afton, ja förutom fylleslaget då, där loosade vi stort. Men det finns väl en förklaring till det kan jag tänka...

Extra trevligt för farsgubben som för första gången besökte Swedbank, sämre premiärer kan man uppleva.

Skål vänner!
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Matchbilder, se och njut!

Min favorit är när Döme kramar om Morrison efter straffmålet, man ser bara ansatsen till kramen på de bilder jag lyckades plåta, men sicket hockeygos det var. :)

82.182.235.213/Modo-Timr%c3%a5/index.htm
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Frisco: Jag bubblade följande som svar till Knas (nåväl, lite redigerat, kanske):

"Men tänk såhär: Laget går inte sådär jättebra, och dagens match gick väl från att vara relativt jämn spelmässigt under den första perioden till att fullständigt falla över åt ert håll under andra och tredje fram till läge 5-1. Idrottspsykologi har jag ingen större kunskap om, men all logik säger väl  att man i det läget behöver all positiv energi man kan få. Matchen var förlorad, visst, men jag lovar dig att laget kände att det var rätt skönt att få göra mål. Vi har ju inte haft så lätt med målskyttet på slutet heller, det kan också vara ett skäl till den uppvisade glädjen. Men man kanske inte får bli glad när man gör mål?"

Jag förstår faktiskt inte vari ert ifrågasättande ligger. Om möjligt, förklara gärna.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Frisco: Alla timråfans kan nog vara belåtna med förlusten idag, nu slipper de nog möta oss i kvarten.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Dream Team: "Trots att matchen redan var förlorad med så lite tid kvar så gjorde det i alla lägen säkert inte ont för Timråspelarna när man gjorde ytterligare ett mål"

Haha. Ibland är du riktigt rolig.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
shinzawai: Vi behöver inte det. Er seger ikväll var bevis nog vilka som är favoriter till SM-guldet. Live with it. Dessutom blev vi tack vare resultaten i övriga matcher helt klara för slutspel, trots förlusten. Heja heja.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Hawerchuk: Modo till och med vann klackmatchen, vad ska Timråfansen använda för argument för att lindra sorgen denna gång? Systemkameran fick följa med idag, snart ska jag publicera ett axplock.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Dream Team: Härligt. Fortsätt så.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Wayne Gresky: Det är lugnt, vi har Per Styf. Enligt färska rapporter så är Styfen vår bäste målskytt de senaste fem matcherna. Vi är inte orolig. Dessutom nöter vi hårt med Johan Ryno från backposition. Det var ju jättelyckat det.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Frisco: Äh, de gör ju inte så många mål nuförtiden så de är väl glada för alla mål de kan få. Nu räcker det med vinst borta mot Malmö för att säkra en topp fyra plats. Men jag hoppas verkligen att vi kan göra ett försök på andraplatsen. Den kan vara väldigt värdefull när det drar ihop sig...
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Ambroo: Mmm.. exakt. Vi tar med oss det målet till nästa match. Eller nåt.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Dream Team: Alldeles riktig Anders och det är ju ändå i slutspelet vi ska vara som bäst.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
knaskamilla: Ja det är väl du ett levande bevis på.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Ambroo: Psykologi fungerar väl på sitt eget lilla vis för spelare i ett lag i underläge. Trots att matchen redan var förlorad med så lite tid kvar så gjorde det i alla lägen säkert inte ont för Timråspelarna när man gjorde ytterligare ett mål.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Ambroo:

Ja, även självmål.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
Frisco: Alla mål räknas...
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 24/2-07
knaskamilla: Ok, tack. Stabilt.
Kommentera

« · 840525 · »