1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481743 inlägg · 4079 ämnen

Modo - TIngsryd 170208

1798083 · » Till forumet


Sv: Modo - TIngsryd 170208
NuMo: eftersom Modo är bättre borta än hemma kan dom inte ta till det gamla knepet att ta en samling och åka buss till hemmamatchen. ;-)
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
Silly:

Känns logiskt och sportsligt. Har man släppt en spelare så har man tycker jag.
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
J F K: AIK har släppt det kravet mot Steen, Han är spelklar och finns med ikväll!
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
Tarasov: En förlängning om 2+1 år på honom vore fantastiskt bra.
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
J F K:
Smotherman är nog en av det bästa värvningarna Modo gjort under säsong de senaste åren, sett till hur värvningen fyller en brist i laget. Känns som "target player" om man skall prata fotbollsspråk.
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
J F K:

Gillar också Smotherman, han har inte riktigt haft flyt i poängutdelning, men han bidrar offensivt ändå. Stark på pucken, stark efter sargerna, sätter andra i lägen, letar sig själv till bra lägen, med lite flyt hade han gjort 2-3 mål till.

Känns som en typ av forward vi saknat, med honom får vi två tyngre kedjor som kan producera offensivt. Förra matchen när Rundqvist kedjan var lite sämre så klev Smothermans kedja fram och var ett hot hela tiden. Viktigt att ha två kedjor som kan växeldra och sedan när bägge kedjorna gör bra matcher samtidigt blir vi väldigt svårstoppade.
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
Mydar: Jag har oerhört svårt att kritisera Smotherman. Fasen vad jag gillar det vi fått se hittills och det känns som om det finns mer att plocka ut också.
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
J F K: Ja detta är jag ochså kritisk till, det kändes som att man fick väldigt bra formkurva utan Steen och den nya (glömt namnet, förlåt mig), och att ta in nya spelare så ska både de och gruppen på nåt sätt anpassa sig till varandra.

Kan ju vart en tillfällighet att man vann så många matcher, men ändå. Det var flyt.
Många av de yngre spelarna kanske kände de måste ta ansvar och då gick det bra. Sen tycker jag väldigt bra om Alba, fortsätter han såhär så tror jag han är den karaktären som skjuter Modo tillbaka till SHL igen.
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
S-vikaren: Ja där ser man. Tro om han uppskattade att spela här.
För om vi nu väldigt oväntat mot alla rimliga odds skulle av någon anledning spela i Hockeyallsvenskan även nästa år, så vore han nog en rätt bra värvning tror jag.
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
Monno: Manuel Ågren var inte så svårövertalad.

www.vf.se/uncategorized/forwardsloftet-lamnar-farjestad/
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
Monno: Jag förstår varför man värvar spelare även så pass sent. Det är svårt att veta vilka som kan ta steget upp till A-laget och dessutom förbättrar de även gruppen, vilket gör att träningarna blir bättre. (Lite av anledningen till de magiska 73-75-årgångarna var att täningskvalitéten blev så hög med bra spelare.

Vad man kanske mest borde kritisera är väl att vi hade så kopiöst dåligt tålamod med juniorer.
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
J F K: Jaså har han spelat i Modo han? En sån där klassisk hockeygym värvning utifrån vi haft bra nytta av sen...

Såg nu att han kom hit när han var 19. Går under kategorin onödig juniorvärvning istället då. :-)
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
J F K:
Jepp ännu en ung man druckit det förtrollade vattnet, och gått den fantastiska hockeyutbildningen.
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
Monno: Var inte Manuel Ågren i Modo ett tag? Han fick väl aldrig prova på A-laget, men var i juniorerna.
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
J F K: Japp helt rätt.
Tror vi aldrig haft någon manuell i laget...
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
atomragnar:
Älskar "blytunga segrar", blir glad bara av att tänka på det! Likt den igår
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
Carl Lejonkräk: Verklign. Men nästa samtliga matcher som kvarstår är nyckelmatcher - modo har spelat bort tok för mycket poäng tidigare under säsongen - har inte råd att tappa några mer poäng. Men ja det kan anses viktigare att ta dem mot konkurrenterna så glappet minskar.
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
hanzon:

Nej enligt AIK så skrevs ett kontrakt att han inte får spela för något annat lag mot AIK den här säsongen när han bröt sitt kontrakt för att avsluta sin karriär.

Enligt flera andra så krävde AIK det i förhandlingarna med Modo att släppa Steen till Modo.

Sen vem man tror på får man väl bestämma själv.
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
hanzon: Lär väl vara inskrivet i kontraktet att han inte får spela mot AIK...

Undrar om Monnos telefon korrigerade "manfall"?
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
Monno: Är Steen skadad eller?
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
Carl Lejonkräk: Kan vara en väldigt avgörande match det.
Surt att vi saknar Steen också då. Typiskt att Byron åkt på hjärnskakning. En lätt trasig axel eller liknande hade han ju kunnat köra en match på sprutor som läget är. Men huvudet så är det ju inte ens att tänka på.

Men spelar vi som igår har vi helt klart en chans på 3p.

Lite talande denna säsong att varje gång vi haft rejäla manuell har vi spelat riktigt bra. Det är rätt tydligt tycker jag att mkt sitter i huvudet.
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
Carl Lejonkräk: Whooa! Grym seger, skrek med dubbelstrupe hemma så barnen höll göra på sig. En trea till nu skulle sitta fint.
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
Biljaletdinov: Oj vilken nyckelmatch det blir mot AIK, en trea skulle vara blytungt.
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
WarEvryPractice: andraplaceringen i bortatabellen reflekterar egentligen Modos kvalitet. Hemmatabellen reflekterar klubbens stora problem, den självgodhet som gör att junisar OCH de som med sin erfarenhet ska bära laget får ränndkita i FC. Visst har tränaren en viktig roll här, men det skulle krävas enormt mycket att gå i land med det. Tror ich hoppas att detta stålbad får effekt hos föreningen till slut
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
Dexter : Ritola kommer nog byta lag igen mitt under matchen mot MoDo. Bara byta bås i paus, bläckfärgat tumavtryck på kontraktet. "Det kändes inte riktigt bra, Perra bara gapade. Dessutom är Ö-vik fint på sommaren", avslutar Ritto.
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
Gäsp: Match sju mot Leksand. 50-18 i skott. Ha ha... :(
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
Monno:
4 st
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
Golden boy : Janne har några matcher kvar. Minns ej exakt. Nån skrev det för ett tag sen. Kanske har 4st kvar?

Byron verkar ha åkt på hjärnskakning. Så han kan väl vara tillbaka om allt mellan några dagar och 1 månad?
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
Gäsp: När är Jan Brejack (garanterat felstavat )tillbaka o va är felet med Byron? Nån som har koll?
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
hk: När sköt Modo 40 skott i en match senast, kan det ha varit på sedins och weinis tid? :)
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
hk: Klacken firar stabil (nåja allt är relativt) vinst mot Tingsryd.

Klassiskt att Hedman spelar upp sig lite när det är backbrist.

Underbart att Övikspajken Karlström fick göra en ordentlig debut.

Modo är nu tvåa i bortatabellen! Hemmatabellen är man också tvåa i (fast nerifrån).
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
Domsjö:

Absolut, men det påminner ju lite om TAIF:s 2-2 mål så det jämnar ut sig.

Skön seger grymt att Karlkvist kom igång, dock så har både Molin och Björklund dippat lite, iaf Molin. Vi skulle behöva ha igång dessa inför de sista 10 matcherna.

Sedan till nästa säsong måste prio vara att hitta riktigt grymma centrar, skulle vi få ha kvar Molin,Björklund,Karlkvist, Smotherman + 2 vassa centrar så kan vi mönstra riktigt vassa kedjor.
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
Tarasov: Nu såg jag inte början av matchen. Men Eidstedt gör en av sina bästa matcher va? Kändes överlag som en riktigt bra match av oss. Framförallt sett till truppen.
Smothline linan känns riktigt bra och tung. Skulle Molin med kompisar varva igång igen så har vi två riktigt bra offensiva uppställningar. Bara hoppas dom kan peka samtidigt. Känns som vara kedjor turas om att spela bra annars.

Nästa match är inte helt oviktig. Och då har vi ingen Steen heller...
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
hk: Bästa matchen på länge. Ztorken har varit tyst, tydligare än så blir det inte.
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
Tarasov: 40 (fyrtio) [40]!! Skott på mål! Bästa matchen på länge.
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
Tarasov: Kul att Karlavagnen har fått en radarpartner i Smoothie. Sov gott modoiter, det ska jag göra
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
Domsjö:
Storseger.... skönt!
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
Domsjö: KYLIGT!
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
Harry Luras: En del glädjeämnen såhär långt 44,67 och 89 givetvis men det mest glädjande är junisarna som hoppar in och spelar stabilt.
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
J F K: Och när senast vann vi skotten öht? Kanske inte var så längesen, men känns som det inte inträffar ofta
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
Harry Luras: den där klubban var långt under ribban när de träffar pucken, men man har aning ändå.

Starkt av skröder. Tur kanske, men han står där och vet vad han gör.
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
Monno: Domarlotteri har det väl varit snack om ikväll. Tombolan hittar även fördelar för Modo som ni ser
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
hk: Kul för Skröder och modo men mer tur än skicklighet skulle jag påstå.
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
Tarasov: Påminner om en annan back vi hade som var rätt duktig på just det. Som fick kicken från Leksand nyss.

Skröder som klubba måste vara gränsfall på hög va?
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
Tarasov: Tar han bort sin kille har jag inget problem med det faktiskt.
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
Domsjö: eventuellt guldbagge.
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
Rytter:
Apropå Eidstedt noterade jag att han har en tendens att "fullfölja situationer trots att de är döda". Ofta tacklar han spelare trots att de redan passat bort pucken, vilket är onödigt eftersom han kommer ur position, vilket skapar oreda försvaret. Slipa han bort den detaljen skulle misstagen bli färre. Tror det har att göra med att han känner förväntningarna på sig att tacklas mm, man-man i egen zon tyckte jag han var bra. Jag vet inte om någon annan lagt märke till nåt liknande.
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
J F K: Imponerar oerhört .
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
Monno: Smotherman är en ruggigt bra spelare på den här nivån.
Kommentera

Sv: Modo - TIngsryd 170208
Rytter: Peppar peppar ta i trä.

Men Bengtsson i TAIF visst är det vår gamle Modoit? Vore det något till nästa säsong? (Utgår från HA.)
Kommentera

1798083 · »