1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

484470 inlägg · 4079 ämnen

Modo - Tingsryd 25/10

« · 1845843 · » Till forumet


Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Monno: man borde införa förbud mot att passa bakom ryggen eller att slå en passning parallellt med linjerna i anfallszonen (för då måste man ta skott och gå på returer). Vi måste börja spela enkelt, för just nu är vi inte mycket bättre än ifjol.

Den enda skillnaden är lite mindre oorganisation i egen zon, men samma fullständiga paralysering.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Hälge: Det är 2302 för mycket.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Rytter: Tyckte att det lät lite.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
atomragnar: inte ens kul längre, längtar inte till matcherna ens numera..
men lite ironiskt ändå hur tonen på forumet har ändrats, för några matcher sen lät det som man spelade bra även man torskade o det var slumpen, felaktiga domslut etc, men nu, ja vet inte vad man ska säga... Det börjar minst bli dags att leverera
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
J F K: Ja hur vänder man på det då? Man måste ju tända till nångång. Modo har ju haft en del såna spelare genom åren som inte accepterat att det gått dåligt utan blivit hetare än ett strykjärn. Hellre torsk för att man visar lite känslor än som det ser ut idag.
Modo måste vara sveriges mest komplicerade klubb när det kommer till självförtroende och vända negativa trender.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Hälge:

Förmodligen så gör den det, varför skulle den vara felaktig?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Gäsp: Nähä det får vara nog för idag att se på dessa tafatta jävlar. Det här vänder vi aldrig - finns bättre saker att göra än att se det här..
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Gäsp: Modo behöver inte förstärkningar, man behöver lära sig att hantera mentala motgångar, lära sig att hårt jobb lönar sig, lära sig att man kanske måste träna ett extra pass per dag om man ska bli bättre, fan ta något jävla ansvar över sin egen situation ist för att lalla på som att det ”bara är som det är” maken till usel inställning!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
atomragnar: Ja någonting måste hända, värva in ett par spelare, denna trupp håller ej. Det är för ungt och orutinerat
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Zource: Och noll målchanser efter två sluförda perioder.
Vi har lyckats få iväg sju helt ofarliga skott på två perrar hemma!!!
Det är faan i mig ett stort skämt
Man bara undrar vad som händer?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Gäsp: Stämmer swehockeys publiksiffra på 2302 ?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Rytter: Ingen i laget håller AS nivå. NU är det kris för Modo.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
modomille: Öhh? Byron var lågmäld menar du?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
modomille: Då tycker jag Modo ska gå all in på Ledin!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Rytter: jo. Man tar i som fasen. Lägger kraften vid fel tillfällen och på fel sätt. Det är en ren mental låsning.
Ifjol körde vi med idrottspsykolog men det hjälpte inte.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
atomragnar: Kallas att man inte har en riktig lagkapten,i flera år har vi haft en lugn å så lågmäld kapten som möööööjligt. Ne in med någon som är en riktig krigare å skäller ut pojkarna!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Jag tycker tränarna ska börja visa vägen och ta av sig kostymerna och sätta på sig träningsoverallerna istället. Ser bara så j-vligt fånigt ut! Ja just nu stör jag mig på precis allt.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Monno: Nä, det är sanslöst.. Jäkla skitlag.. någonting måste hända nu.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
J F K:

Ja klart att det är självförtroende det mesta. Ett lag som låg tätt och nära motståndarna både i defensiv och offensiv zon och skapade tryck och ofta hade ledigt blad att hitta har nu mil mellan spelarna och lagdelarna.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Domsjö: läs sannys krönika om Brynäs. Det är inte bristande vilja. Det är katastrofalt självförtroende. Man tar säkerhetsavstånd och blir passiva. Ofta vill man ingenting mer än att åka som dårar, men det låser sig helt enkelt.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Rytter: Alltså det går ju helt otroligt sakta för oss.

Vad hände med laget som i början av säsongen gick ut i 3e perioderna och matade över motståndarna?
Självförtroende och i som tur spelglädje gör verkligen stor skillnad.

Och där kom 2an. Det är ju något sjukt i laget. Dom jobbar ju inte alls som förr. Har alla i laget kommit på kant med varandra?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Gäsp:

Seriöst. Plocka bort Aronsson nu på en gång, hur fan kan han få ta avslut där, bara trycker ju sig in och igenom honom in i slottet. Han håller inte på denna nivå.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Monno: HUR är det möjligt att han få gå in o göra mål sådär trots ”uppvaktning”?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Rytter:
Ja tom jag börjar tröttna, då har det gått rätt långt.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Rytter: Att spelet inte alltid fungerar är ju en sak men nånstans måste ju spelarna känna att NU JÄVLAR måste vi gå in och jobba arslet av oss. Ska man torska för att man är ängsliga eller för att man inte gav järnet? Dåligt självförtroende jo det kan man ha men man måste ha nån form av självrespekt också.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Man kan nog räkna Modos tekningsvinster på en hand.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Rytter: Haha! Just nu, så hade jag nog gissat exakt det han sa. :)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Rytter: Alltså det går ju helt otroligt sakta för oss.

Vad hände med laget som i början av säsongen gick ut i 3e perioderna och matade över motståndarna?
Självförtroende och i som tur spelglädje gör verkligen stor skillnad.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Supertrött: In med Skröder! Och sparka Hedin!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Supertrött:

Den enda som håller måttet i laget just nu är ju Hanses, utan honom hade vi kunnat haft 2-3 emot oss.

6-12 i skott efter halva matchen på hemmaplan är inte ok.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Robin Ztorken L: Inte ens en halvchans efter över halva matchen.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
NuMo:

Vad hade du gissat om matchen om Ztorken inte varit här?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Robin Ztorken L: Tänk vad skönt det var första matcherna när det gick bra, då slapp man alla inlägg från dig av någon märklig anledning.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Robin Ztorken L: Nyss hemkommen, spillt upp en liten jäkel. Då är det skönt att få en snabb sammanfattning, som den av dig nyss. ;)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Monno: Maken till tråkig match.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Domsjö: Inte en enda målchans på nästa 2 perioder!!!
Och då spelar vi hemma :-)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Dundee: Är fortfarande av åsikten att Modo som förening och se flesta fans ser laget som att man ska klara topp 8 typ. Sen är det vissa journalister som fått dör sig att vi ska vara topplag?

Men detta har vi diskuterat förut utan att komma överens så vi får väl vara överens om att inte vara överens helt enkelt. :-)

Missar man gjort är ju dels att lita på Enström. Hade man haft Hedman(i form), Ericsson, Oskarsson, Carnestad, Sellgren och Enström tycker jag ändå man haft 6st backar för att klara topp 8. Där ströks ju Enström direkt. Sellgren fuskar i defensiven. Och Ericsson gör idiotsaker lite för ofta enligt mig.
Sen hade väl dom flesta förväntat sig att Häggström skulle hantera centerrollen bättre...
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
kulltorp: Hur som haver ser det förbannat tamt ut. Måste väl för fasen kunna visa lite adrenalin åtminstone.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Rytter: Fast i den situationen borde han ha tagit den kampen. Man kan se på kroppsspråket att Marklund ser det farliga men väljer att släppa..
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
dempa:

Björklund måste vara skadad, nog för att han inte är någon raket, men så där seg och trött kan man inte vara efter 20 sek byte.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Robin Ztorken L: alltså, har alla missat att det är match idag? är ju HELT tyst. Klacken är i Modo-hallen eller?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Det är lite samma problem som i fjol. Man underskattar serien för mycket. Vi har inte ekonomin för att värva och då blir det juniorer men problemet är målsättningen att vara ett topplag med det spelarmarerial vi har.

Ta små steg varje säsong så kommer det ge resultat i slutändan. Men att tro att man har så bra spelarmarerial är faktiskt lite skrämmande, finns bra många lag i denna serie som har betydligt mer namn kunniga lag en vad vi har.

Ska vi satsa ungt så får man ha en målsättning därefter det är vad jag känner i alla fall. Så för mig är det absolut inge konstigt att vi ej är bättre en vad tabellen visar. Men man stöttar ju grabbarna i vilket fall.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
J F K: Torskar vi även denna match, då är det kris på riktigt.
Så här dåligt får det bara inte vara!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
kulltorp:

Tycker inte att det är Marklunds (11:an) gubbe, det är Sellgren (23:an) som ska ta målskytten och är närmast. Så upplever jag målet, men har inte sett så många repriser på det. Isåfall återigen ett mål där Sellgren inte går in nära och markerar bort eller försöker låsa, han är fantastisk på mycket men spelar han så här framför egen kasse måste han nog stanna i allsvenskan några säsonger till.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
dempa: med självförtroende och om man spelar nära toppen av sin förmåga räcker den. Viktor Öman är andrecenter i ett lag som hamnar i toppen ifjol. I år tycker du att han knappt duger som fjärdecenter.

Jag skulle säga att med det självförtroende vi har för tillfället är alla dåliga, men individuellt är man inte så usla om man fått ihop helheten.

Vi vann alltså juniorsm före tv, Linköping, Frölunda osv med mycket av de här backarna. Problemet är som sagt att man inte får ut ens en tredjedel av kapaciteten då laget inte fungerar.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
kulltorp: Modo är märkliga ;)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Rytter: Ursäkta..men jag kollar på reprisen på målet. Man ser tydligt att nr11 i Modo ser spelaren som kommer in från sidan(målskytten), men väljer att båga ut och släpper honom ren istället. Märkligt beslut tycker jag..
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Zource: seriöst. Modos Dam-lag? Kunde inte brytt mig mindre. Det är ju herrarna man följer, skiter tyvärr helt o hållet i damhockey, då kan man lika gärna börja följa ett pingis-lag känns det som, det är ju inte samma sport. Och detta säger jag med en fru som är väldigt feministisk, så det är inget nedlåtande om damerna egentligen, bara att det är en helt annan grej, och det intresserar inte för fem öre.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Monno: Ren tur det där. När Modo var som bäst 2007 och även några år efter det så hade dom tur med värvningar från NA. Senare var det katastrofala värvningar därifrån. Gillar att det nästan bara är svenskar i laget nu. Ta bort Röymark så blir vi ett riktigt patriotgäng! Skitsamma om vi åker ur då :)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
dempa:

Sundlöv bör sondera marknaden och hugga om ett bra namn dyker upp, allt annat är tjänstefel.

Ska man se Löven-Timrå istället kanske, är nog en betydligt roligare match.
Kommentera

« · 1845843 · »