1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482646 inlägg · 4079 ämnen

Modo - Tingsryd 25/10

« · 1845921 · » Till forumet


Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Gäsp: ska man se något positivt i det kompakta kolmörker som är nu är det att vi möter AIK borta. Lite samma läge som Brynäs var i igår. Exakt ingenting talade för att de skulle vinna mot Frölunda och lika lite talar för att vi ska vinna mot AIK.

Då kanske man kan tänka sig att spela enkelt. Lägga ut pucken och satsa på spelvändningar. Grisa lite istället för att spela som om man trodde sig vara ett topplag, men som presterar som seriens sämsta för tillfället.

Märkligt att vi klarade att vara bättre än Timrå i två perioder och sämre än asplöven hela den här.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Gäsp: Ja, vi vann ofta med 1-0 mot Lulingarna och Tommy Snabbskrinnaren Pettersson Nr. 11. (fast det inte såg ut så.) Gjorde alltid det avgörande målet- Lulesupportrarna (Luleforum) var galna och kallade MoDo för fegisar som inte vågade anfalla, utan bara bevakade och var disciplinerade. Men men. Den här matchen räckte vi inte fram. Hur länge orkar föreningen utan att byta tränare igen?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Monno: På tal om dålig # 67 , är ett skämt på isen #5 kan läggas till den kategorin också.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Räknar till 10...
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Gäsp: När man väl får fast pucken i offensiv zon så lägger Sellgren en 1m passning tillbaka istället för att byta sida och avlasta spelet. Med sin personliga enklare lösning ställer han till det för kompisen så han blir helt rökt. Dåligt dåligt.

På tal om dåligt, Röymark är verkligen allt annat än vad jag hade väntat mig.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
J F K: Ja han är ta mig satan sämre än karln som surrade om ufon i Modos senaste shl-säsong.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
NuMo: Tommy Pettersson den gamle Luleådödaren, vilka gamla goda minnen du framkallar !! :)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Monno: som kommentator borde man väl försöka höja spänningen, men dumjäveln säger. Det var tyvärr för sent som Modo fick in reduceringen. Man hade behövt den tidigare.

Han är ju dum på riktigt.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Nucky: För att hockey är en roligt sport (För det mesta)
Lyckas vi bli topp 8 så kommer vi givetvis försöka ta oss så långt som möjligt, men det kommer inte gå hela vägen givetvis.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
HÄRLIGT! Tommy Pettersson.1-2 Nu har vi chansen!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
NuMo: När kommentatorn som älskar att prata prata prata mer än något annat, blir uttråkad och börjar spekulera i andra matcher som plingar i rutan. Då vet man att det är en tråkig match.

Tjoho vi gjorde mål!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
sargad: Nu blev det mål men det här är en utav de sämre matcherna jag sett modo på senare säsonger.,,,och det säger en hel del.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
MODO Hockey - Tingsryds AIF 1-2
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Zource: vad är det för vits att man spelar överhuvudtaget då?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
greykarn: Sellgren och Tobias Eriksson är inte bättre. Aronsson.

Fast sämst är nog kommentatorn. Han ältar samma saker precis hela tiden. Vi har hört om att rubin hållit nollan förra matchen. Hur ser ut att vara övermäktigt för Modo. Att Tingsryd är hetare. Att de tekat bättre osv. Han måste ha nämt allt detta femton gånger minst.

Sedan nämner han hur lång tid det är kvar stup i kvarten. Det är för fan tv. Är han dum i huvudet som inte tror att man kan läsa?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Rytter: Ja, för några är det nog så. Skulle inte räkna mig till den skaran dock med undantag för att torsken 2007 kan kännas lite i skinnet fortfarande.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
kulltorp: Huvudsaken är att vi slipper kval till ettan. Att bli topp 8 är rätt onödigt då det inte kommer leda nånvart ändå. Samma gäller er. Kommer vara roligt ett tag men i slutändan räcker det inte för att ta sig till SHL!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Dundee: Du har självklart rätt att en ny spelare inte kommer att vända det här själv men jag tror att Ledin är precis den spelartyp som vore perfekt att få in i det här laget. Sen säger jag inte att laget skulle bli grymt mycket bättre men killen skulle gjuta in nytt mod i grabbarna. Ledin var alltid killen man hatade när Modo mötte Luleå mfl men man hade älskat att ha han i sitt lag!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Domsjö: Vilket märkligt fenomen. Glömde bort matchen och streamen och höll på med annat. T.ex. saker här på HS. Men jag kom inte ihåg matchen förrän efter elva minuter av tredje. Ändå hävdar jag bestämt att jag fortfarande är intresserad av hockey och i synnerhet Modo.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Rytter: Stämmer, och vi vill inte att ni åker ur allsvenskan
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Robin Ztorken L: Tycker Björklund är matchen sämsta lirare.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
sargad: Ja det stämmer, och det har varit modell icingpuckar.
Inte en enda målchans hitills och matchen snart slut
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Djuunaz: Ja, men bedöm då inte Sellgren efter dagens nivå. Han anses given i jvm. På den här nivån är det löjligt att hitta en back som papperet är så mycket bättre.

Dessutom kan panikvärvningar få motsatt effekt. Att det blir ännu mer ängsligt.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Dundee: Vi spelar ju efter det material vi har redan!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
J F K: men har man spelare som inte håller måttet kan man väl nyförvärv höja nivån. Kan ju dessutom vara bra att få in en ny spelare med energi som kan höja laget.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Domsjö: jo, han fastnar med klubban. Det var snyggt att kasta sig av taifaren, men även om det är en rejäl förstärkning är det en solklar utvisning.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Det räcker ej att värva en spelare och tro det ska vända om nu inte spelaren var en frisk och pigg ung Peter Forsberg. Nä det är bara gilla läget vi har det lag vi har. Men man måste sänka målsättningen och börja spela enkelt efter det material man har.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Confusius: Får man chansen igen och Eriksson gör en idiotgrej...suck.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Confusius: men att värva spelare till ett lag som presterar såhär dåligt är tyvärr bara korkat. Det blir bara en dyrare trupp som presterar lila dåligt.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Gavelo: Tråkigt att säga det här, men Sellgren har en hemsk säsong! :( Han är helt off i defensiven, har inte en aning om vad han ska göra eller vart han ska vara.

Det som behövs är 2 backar som klarar defensiven och 2 st 2-vägs-centrar, men därtill finns inga stålar, så det är bara att gilla läget.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
sargad: Jag tror inte på Ledin, laget måste börja spela hockey och jobba hårdare än motståndarna, värvningar nu skulle bara sluta i att nyförvärvet blir en del av misären
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Rytter: Får vi inte vara här ?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
sargad:

Stämmer det att Timråiter har lillebrorskomplex och är bittra fortfarande efter 2007 och endast är här pga skadeglädje?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
dempa: Ja vi har väl rätt bra facit på hovet senaste typ 5åren? Behöver inte vara en nackdel att för en jävla gångs skull vara nederlagstippade.

Nu verkar vi lite grinig iaf.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Hälge: Stämmer det att Modo avlossat 7 skott på mål på 40 minuter?(swehockey)
I det här låsta läget borde Ledin kunna spela en roll bara genom att se vansinnig ut och slänga iväg någon patenterad oneliner.
Liksom väcka övriga spelare från chocktillstånd.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
J F K:

Har vi kastat om i kedjorna nu? Karlkvist med Molin och Marklund, eller var det bara fel i bytet?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
modomille: finns nog ingen mer trogen publik än Övikspubliken, men t.o.m dom börjar lessna nu
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Zource: Båda målen de gjort har vi "haft" spelaren som gör mål, men varit för veka. Detta säkerhetsavstånd och passivitet gör att vi inte bara förlorar varenda jäkla åkduell, utan vi blir svaga i närkampsspelet också.

Fy fan vad man vill gå ned i båset och ta dem i öronen. Få dem att skita i att tänka, utan bara gå ut och köra.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Vi vänder i 3:e!!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
modomille: Publiksiffran är inte pinsam. Det är Modo som är pinsamma. Förtjänar inte mer publik än damerna.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Zource: måste vara fruktansvärt, hoppas ändå han får sitta kvar, tycker vi haft nog med tränare på avlöningslistan
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
modomille: Varför är det pinsamt?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
dempa: 2300 i Fjällräven idag. PINSAMT!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Slutat kolla på denna match för längesen och kommer verkligen inte kolla på nästa match mot gnaget. Kör lite Onkel istället!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Nucky: vi möter ett formtoppad AIK nästa match, borta på favorit-arenan Hovet.. med 7 förluster i bagaget.
När hade Modo 8 st 0-poängare i bagaget senast??
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Det måste ju kännas rätt hopplöst för Särkijärvi också. Finns ju ingenting han kan säga till spelarna som hjälper, de förändrar ju ingenting ändå. Det är ju som att försöka få ett gäng dagcenter barn att bli normala.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
atomragnar: Ja, med den andra perioden i minne, så är det nog de två sämsta perioderna på 30 år, i rad dessutom.
Nu får i hoppas att det inte blir tre på raken :-)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Gavelo: Tror inte det är inställningen hos spelarna som är problemet. Självförtroendet är nedstampat i skorna, man tvekar i varje moment en tiondels sekund för mycket och hamnar direkt på efterkälken.
Allt ser tafatt och oinspirerat ut, men det kokar nog i huvudet på många spelare.
Vi behöver en vinst så jävla desperat just nu..
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Mydar:

Ja jag tillhör den skaran som tycker att man spelade bra i ett par av förlust matcherna. Mot Almtuna t.ex gör man en riktigt bra match men 10 minuter i andra när vi faller ihop gör att vi tappar matchen och poäng.

Man måste kunna se att man spelar bra trots förluster, denna match samt Troja är de sämsta matcher vi gjort och ska inte jämföras med t.ex Almtuna matchen sett till prestation. Det enda som är gemensamt för dessa är att vi tar 0p, men man måste ju se till prestation också.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Hälge: Det är uselt, men jag förstår öviksborna, själv skulle jag aldrig betala en krona i inträde för att titta på något så lönslöst, hade man tacklats, åkt sönder motståndarna och visat mycket känslor men ändå förlorat så hade det iaf varit något att titta på, men som nu..... nä...
Kommentera

« · 1845921 · »