1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479950 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Troja 7/10

« · 1839781 Till forumet


Modo - Troja 7/10
Samma trupp som sist enligt Särki, betyder kanske att Aronsson behåller sin plats bland de 6. Känns som det är dags för en Karlqvistleverans!
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Tarasov:
Vi hade 3400 mot VIK förra året så förhoppningsvis kan vi komma upp mot 3600-3700 idag, 2700 i skrivande stund.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Tarasov: Fattar inte varför intresset är så lågt, nu när laget äntligen spelar bra så borde klubben ha bra publiksiffror.
Kämpa övik
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Gavelo:

Når vi 3500 i en match mot nykomlingarna som ligger i botten tycker jag det är ok.

SAIK hade t.ex runt 4000 mot FBK och några hundra fler mot Växjö som ändå är bra lag som jämförelse, och detta räknas som toppmatcher.

Men visst hade man ju gärna sett att det är 5-6000 varje match nu när vi spelar bra och släpper fram juniorer. Men vi får nog räkna med att det tar ett tag att locka tillbaka marginalpubliken vi tappade under åren när vi var ett bottenlag och värvade in mycket utifrån. Men fortsätter modo på den inslagna vägen hoppas jag fler och fler hittar tillbaka och finner glädje att se ett lag som vinner matcher och släpper fram juniorer trots att vi spelar i HA.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Rytter: publik 3079, kl.15:30.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Eller:

Hanses tillbaka i mål igen, Björklund saknas så vi har en tredje kedja med Wahlgren - V Öhman och Wernblom, skulle vara kul att se dem få utdelning.

Det jag vill se ikväll är att vi studsar tillbaka och visar att vi ska vara med i toppen i år. Så ska ett lag som vill vara i toppen agera efter en förlust. Tidigare har vi ju efter 1-2 vinster radat upp dubbla antalet förluster och sjunkit som en sten i tabellen.

Sedan hoppas jag Säcken coachar lite smartare, mot Leksand blev jag lite irriterad att man inte använda hemmafördelen och matchade kedjorna. Vår första var ofta inne mot Leksands kedja med Ritola i spetsen och det blev mycket byta chanser. Hade gärna sett att man kört in Häggström kedjan oftare mot Leksands första, Häggström och Röymark kan tillsammans stänga ner en kedja på denna nivå. Så ser gärna att vi gör detta oftare hemma, neutraliserar motståndarnas främsta offensiva hot så får förstakedja får matchas mot "svagare" motstånd.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Rytter: Ok. Vinner ni med två mål är vi i delad ledning. Själv skulle jag inte ha något emot det. Västernorrland regerar i hockeyallsvenskan! Lycka till! ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Woody: Vi vinner ikväll och jag firar redan. Hörde att man ska ta ut segern i förskott, så man får i bästa fall fira två gånger.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
S-vikaren: ...och i värsta fall en gång. Alltid något och bättre än ingen gång.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Woody: hemsk början spelmässigt, Men är i alla fall i ledning.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
J F K: time out tack.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Vad i h-vete spelar dom för försvarsspel???????
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
J F K: är de helt handfallna i båset? Det är ren flathet som gör att de kan kvittera, för Modo är helt djävla uppåt väggarna.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
J F K: sjukt ful tackling på eriksson. Trycker in huvudet i sargen klart efter att han släppt pucken.

Kommentatorn måste vara fullständigt dum i huvudet om han inte ser något oschysst med att köra axeln i huvudet på eriksson. Skäms människa.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
J F K: 217 gången vi glömmer markera framför eget mål. Värst är Häggström hittills.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Steken84: Vafan! Sparka Säcken! In med DONALD på plan!!1
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
S-vikaren: vi ska vara ohyggligt glada att det är oavgjort. Vi är inte ens med, utan spelar väldigt ofokuserat. Usla markeringar, stirra på puck, spela med små marginaler.

Nej, glöm den här perioden och var glad över att det troligen är oavgjort.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
J F K: Häggström skulle åkt ut han kommentatorn rätt i, Men samtidigt var det en solklar fasthållning som han tycker var resolut försvarsspel. Domaren har släppt en del åt båda håll, Men man kan vara säker på att kommentatorn hejar på Småland i alla väder i alla fall.

Jag tycker synd om Karlqvist. Han får inte mycket att jobba med när han spelar med häggström. Varför inte spela Alba i den kedjan och låta karlvist få en center (Öman) som har lite spelsinne i alla fall.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
J F K: Det stabila defensiva spel man sett ser man då inte glimten av.
På plats ikväll och det är som att man är avvaktande i precis varenda situation. Riktigt dåligt faktiskt. Tut 1a linan är kapabel framåt.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
J F K:
Klara han sig? kom precis hem
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Tarasov: Jo, men det var nära där. Eriksson slappnade av efter att han släppt pucken och får en tackling i ryggen mot sargen. En tackling som tar högt upp. Bara tur att Eriksson inte fick en hjärnskakning för det var riktigt nära.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
J F K: alltså Oskarsson/Sellgren har mycket problem.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
MorganaLefaey: Alla har mycket problem.
Vi är olovligt dåliga!
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
J F K: Var det bara i mina högtalare ljudet skar när Modo gjorde 3-2?
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Hanses räddning! Och välförtjänt 3-2 Modo
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Gavelo: Nope. Lät lite som spräckta högtalare
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Gavelo: det har skurit sig rätt många gånger ikväll. Inte dina högtalare. Bra att de granskar, Men det var rätt tydligt att Hanses räddade.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Gavelo: Hände mig med! Och även nu sprakar det
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Zource: Samma här, usel tv-sändning ?!
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Gavelo: kommentatorn skär sig inte. Har de fel på micen?
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
J F K:
Det är nåt med micen iaf. Var publiksiffran 3600 typ?
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
J F K: Måste vara någon arenamic
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
J F K:

Kul att OSL fick sätta en, han behöver få lite utdelning. Hur ser andra perren ut? Missat stora delar.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
J F K: Vilket sjukt slarv i egen zon. Ofta av Oskarsson. Annars tycker jag Modo skapat tillräckligt med chanser för att leda större i andra!
Där satt den :D
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Zource: Vi har utnyttjat 2 troja misstag nu med snyggt att ta till vara på, effektivt.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Ljudet är helt åt helvete, speciellt vid måljubel. Men Modo får gärna göra fler mål ändå!
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Rytter:
Vi har lite klarare lägen men Troja är inte ofarliga, lite hafsigt med denna säsongs mått mätt, men vill inte klaga när vi är i ledning:)
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Robin Ztorken L: Trots att modo enligt en del varit kassa så leder man med 4-2. Modo är bra mkt stabilare i år jämfört med andra år. Hade vi spelat liknande ifjol hade vi legat under med detsamma. Visst kan man tycka emellanåt att det ser lite rassligt ut men det är en helt annan känsla som infinner sig när man ser modo i år.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Tarasov: Får ju vara glad att Troja inte gjorde 2-3 då Hanses gjorde den där jätteräddningen. Skulle vilja se den reprisen i andra vinklar.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Tarasov: ja, 3500/3600 typ, är väl inte vad man hoppats på, lördag och allt!
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Gavelo:
Jag försöker jämföra med motsvarade lag förra säsongen, mot västerås förra året var det ca 3400 om vi nådde 3600 nu tycker jag det är bra. Man tjänar i snitt 200-250kr per åskådare i arenan så 200 extra en match blir ändå en slant om man jobba så hela säs. Troja är dessutom inte de hetaste laget när det gäller dra publik.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Gavelo: Om Modo håller detta och tar tre poäng, så är det 3 vinster på 3 hemmamatcher. Det kanske kan få folket att börja gå på matcherna mer. Viktigt att Fjällräven blir en riktig hemmaborg där man är svårslagna! Då är det okej att förlora lite bortamatcher.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Gavelo: Modo gör en mindre bra match. Det händer ibland. Skönt som fasen att man ändå har en stor chans att vinna.

Man får inte panik. Man har tålamod och vet att man är svåra att vinna mot. Som många är inne på. Känslan är så sjukt annorlunda mot de senaste åren.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
J F K: Luktar 4-4 Troja. Ser förjävligt ut i egen zon gång på gång.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Zource:
Ja trojanerna har vittring
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Tarasov: nja. Inte mycket till riktigt bra chanser även om kommentatorn överdriver.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
YEEES! Tack vare målet i tomkasse så leder vi serien ;)
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
J F K:
Kassaskåpssäker seger:)
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Tarasov: Aldrig ens nervöst på slutet :)

Emil Molin leder poängligan nu också.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Tarasov: kan inte komma ihåg att vi vunnit någon match då vi varit så usla om inte typ ullmark varit makalös. Skönt att ta poäng när man gör en riktig skitmatch.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Usch va kass Emil Molin är. *host*. Skön vinst
Kommentera

« · 1839781