1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474558 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Västerås 2019-11-13

« · 2004532 · » Till forumet


Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Monno: Omtyckt tror jag inte är ordet, utan accepterad. Jag tror att alla spelare föredrar en Johan Forsberg som gör exakt som tränaren säger och det med ett leende på läpparna samt plattan i mattan.

Om Weigel går tungt så kan ha dra med sig flera andra i laget, men så länge han producerar så kommer ingen klaga utåt.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
När vi ändå i vanlig ordning måste hålla Löven under armarna kan vi väl fortsätta prata om dom här.

hockeynews.se/articles/11429/

Säga vad man vill om Weigel. Men han är öppen på ett sätt som få andra. Lite uppfriskande på sätt och vis. Inget "Jag spelr där tränaren vill" utan han är rätt tydlig med att han ska bannemig vara center.
Han känns verkligen som en person som isf kommer han in i gruppen och blir sjukt omtyckt eller så stör man sig på honom mer än något annat.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
7r1l5k3: visst är det bra han får spela kontinuerligt, fick starta med Mårten nu senaste 2-3 har han lirat med andra, Haag o Wiå eller vad han nu heter -;)
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Rytter: "Tambellini betalas av externa finansiärer så lönen spelar ingen roll."

Ett klassiskt citat redan
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
goleafs: 4 veckor och 11 matcher, läste jag nånstans.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Lakrits: Albin Eriksson kommer vara klass på denna nivån. Hur länge sträcker sig lånet?
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Heyerdal: Ja, jo, lite trist såklart, men jag har lite svårt att se vem han skulle ersätta. Tror inte han skulle få så mycket gjort i en 3e eller 4e kedja.

Om han ska bli en framtida playmaker så behöver han lira i en topp-kedja, och att få spela med Tony kan nog knappast bli bättre. Vilket hans 5+5 vittnar om.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Nucky: ja jag tycker,det,är synd att Modo släppte honom för hela säsongen
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Det är inte bara laget som levererar. Även Fredrik Glader. Handlingskraftig, proaktiv och initierad. Verkar vara exakt den sportchef klubben behövt.

Så vad vet vi om Albin?
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
goleafs: Jag vet att några LIF-anhängare var kritisk till tyskarna _efter_ att de inte levt upp till förväntningarna i slutspelet men faktum är att de snittade en poäng per match i grundserien. Att de sen var kritiska efter att ha vikt ner sig i direktkvalet mot Mora (och Timrå i HA-finalen) är ju lätt med facit i hand ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
J F K: Precis, Weigel har spelat på kant för att sätta sig in i vårt system nu från början. Troligtvis spelar han center på lördag mot gnaget.

Jag tror precis som du, att Vesel hamnar i tredjekedjan. Antingen det eller att man rör om rejält i kedjorna för att försöka skapa fyra spelande linor. Vi har forwardsbesättningen för det nu. Speciellt nu när Emil Lundberg snart är tillbaka.

Personligen är jag lite tveksam till hur gruppen reagerar på alla värvningar på slutet (lex Leksand 17/18 när de värvade tyskarna).
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
goleafs: Så är det givetvis. Ni lär med Weigel och den nya AHL-backen värvat för mycket mer än oss. Vi får se hur det slår ut framöver.

Sedan känns Vesel som en tredjecenter och ganska jämförbar med Jellvert hos oss. En smart center som kan spela i alla spelformer och gör sitt jobb lite i det tysta. Vesel är en bättre tekare och har något mer poäng, men jag misstänker att Vesels poängproduktion kommer att minska när han flyttas till tredjekedjan. (För han lär i förlängningen inte ta platsen från Andersson eller Weigel, lika lite som Jellvert går före Johnsson eller Olofsson).
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Monno: Sponsorerna kanske inte vill gå in med hur mycket som helst? Spelar ingen roll hur dyr/billig en spelare är för oss. Vi gick 4 miljoner minus ifjol och kommer inte värva utöver budget. Om vi värvar mer denna säsongen kommer det också vara extern finansiering.

Varför Tambellini är dyrare än Vesel? Jämför deras meriter. You do the math :)
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
goleafs:

Tambellini betalas av externa finansiärer så lönen spelar ingen roll.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
goleafs: Varför är Tambo garanterat dyrare?
Att Vesel är värvad med externa pengar tyder ju inte på att han är billig?

Eller är Tambo dyrare för att han inte är värvad av Happis Jesus?
Kentää är grymt duktig. Men tror inte han är rädd för att spendera när det finns möjlighet.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
7r1l5k3: Vem har kallat Tambellini för korplirare? Att han skulle vara spets på HA-nivå var väl rätt givet med tanke på hans stats i AHL. Kenttä hoppades att man kunde fynda i Vesel istället för Tambellini, som garanterat är dyrare.

Två bra spelare där Tambellini absolut överglänst Vesel hitills, men två helt olika spelartyper som inte enbart borde jämföras i poängprotokollet.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
goleafs: Jag förstår att du vill släppa diskussionen, men det var ju ni som kallade Tamby för "korplirare" i jämförelse med Vesel efter en match. Mig veterligen har ingen här påstått att Vesel är en "flopp" heller.

Missförstår du den raljanta tonen med flit? Jag har svårt att tro att du har missat varför folk här skojar lite. Det är inte Vesel som hånas, utan lövenbloggaren.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
goleafs: tror inte han räknas in i officiella statistiken med bara 7 tekningar...
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Bad_Brett: Jaså, sjukt imponerande isåfall. Han syns inte på swehockey, står att Vesel leder tekningsligan på 68%.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
goleafs: Adam "Chuck Norris" Tambellini ligger på 86% i tekningar.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
S-vikaren: Tim Vesterberg som spelat för Modo har förlovat sig med Flora Ogilvy och därmed gifter in sig i brittiska kungafamiljen.
Men som barnbarn till drottningens syster så lär hon vara långt ned i listan på vem som har rätt till kronan.
Men bör ha tillräckligt med cash för att personligen sponsra Modo. :)
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Rytter: Albin Eriksson är en direkt ersättning av Rosdahl, om man ser till spelstilen. Stora, starka forwards med bra skott. Hellkvist kanske önskade sig en liknande spelare och att det inte fanns en i juniorlagen.
Dessutom är det bara bra att knyta kontakter med talanger. Albin Eriksson är ändå draftad i andra rundan av Dallas Stars, som därför ser stor potential i grabben. Han kanske känner sig behöva göra en säsong eller två i Hockeyallsvenskan framöver, likt Mathias From. Nu har båda parter tid att känna sig för varann.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
J F K: Vesel är knappast den spetsspelare som Tambellini är. Det var det nog ingen som förväntade sig heller. Vesel är en tvåvägscenter som är bra defensivt, men ändå kan producera på en anständig nivå. Sedan, som ni hånar honom för, så är han en grym tekare och det var ett måste att få in för oss.

Tambellini är spets ja, men sett till hur vår trupp såg/ser ut så förstår jag att man hellre värvade Vesel. Han har verkligen inte floppat som många verkar tro.

Nu kan vi släppa den diskussionen. Grattis till Tambellini btw, riktigt lyckad värvning för er!
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Rytter: Om jag inte räknar helt fel, så är det ändå 11 matcher över dessa 4 veckor. Kan vara bra att ta in lite extra avlastning.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
hockey_21:

Tyder nog på att han blir borta ett tag.

Kan tycka att det är tråkigt att man lånar in en junior istället för att bygga vidare på spelare i truppen som verkligen krigat på för sin plats t.ex LP, Karlström, dom borde få chansen nu när det blir skador.

Sådan kris kan det inte vara att vi behöver ta in en extra junior för 4v.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
7r1l5k3: fler som har koll på A Eriksson?
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
hockey_21: Verkar så. Freddy sa i alla fall i pre-game intervjun att skottet hade träffat handen. "Han fick lite ont i handen", diplomatiskt uttryckt.

Jag gillar det lilla jag har sett av Albin Eriksson, kan nog påminna lite om Rosdahl, hoppas han kan hitta lite kemi med Freddy.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
mrbojangles:
Så långe man inte trollar är det trevligt.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
MrLöven:
Nej sen är det väl lite svårt att diskutera med själv tänker jag.
Kommentera


Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Tarasov: finns väl ingen anledning att kommentera era dåliga publiksiffror på vårt forum 😉😉
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Monno: Varför stör ni er så mycket på att Lövenfans är här inne och skriver?
Ni är alla välkomna till grongult.se där alla Lövare hänger. Kul med diskussion!
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Bad_Brett:

Jämför man beläggning sett till antal invånare så ligger vi före Löven, skulle dom har samma beläggning som oss jämfört med invånare skulle dom ha fullsatt varje match.

Så hur avgör man ifall man lockar bra med publik egentligen?
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Nucky: Blev han utlånad för resten av säsomgen? Om Rosdahl blir borta länge hade jag kunnat tänka mig att testa honom igen.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Gäsp: Tror tyvärr att vi kommer få vänja oss vid detta. Det handlar inte bara om lathet, utan mycket om att det finns så mycket distraktioner nuförtiden, möjlighet att se alla matcher på TV etc. att det är orimligt att förvänta sig storpublik på veckomatcher i november. Många av fansen bor ju utanför staden och denna tid på året är det såklart lockande att stanna hemma i TV-soffan. Umeå är ju en betydligt större stad med en massa studenter etc., går inte riktigt att jämföra.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Nucky: Vet inte.
Kan inte själv läsa den men det påstås att hans första värvning gör succé.
Trodde truppen var spikad när han kom in i bilden.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
hockey_21: Åhström är 5+5 på 10 matcher i Almtuna. Riktigt starkt!
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Nucky: Tre artiklar på ganska kort tid av honom, är nog kenttä som vill avsluta vårt segertåg😂
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Bad_Brett: Toby hade dock minst en väldigt fin uppåkning igår, väldigt nära att resultera i ett mål
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
MrLöven:

Vi hade 3300 externt finansierade biljetter till denna match, så det var egentligen 6000 på plats....
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Bad_Brett:

Håller med och just detta med snabbare i tanken känns som något som Olofsson också besitter. Kanske är det åren på liten rink som format dem att vara snabbare i tanke och starkare på små ytor. Tycker dessa två ofta löser sargspelet och duellerna där på smarta sätt och ofta kommer ut med pucken eller hittar en medspelare istället för att förlora sin duell och ge bort pucken.

Imponerade hur snabbt Adam kommit in i vårt spel och spelet på stor rink, känns som han har högt hockey IQ, och detta är nog en spelare som är för bra för allsvenskan och nästa år spelar han på en högre nivå, samma gäller olofsson.

Som du säger är JJ kedjan ett riktigt hot, alla jobbar hårt och kan både spela fram och avsluta så det måste vara riktigt jobbig att möte dem. Vi har den leading line vi länge saknat.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Robin Ztorken L: Ännu en kiss of death från Big Papa Wennerholm ser jag.
Är det värt att köpa plus för att läsa intervjun med Glader?
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Robin Ztorken L: Tambellini i sådana fall. Han kom efter Glader, men sedan vet jag inte hur fördelningen av ansvaret såg ut. Dock känns det som att Hellkvist inte haft en förkärlek för att scouta nordamerikaner, så visst kan Glader varit mest drivande där.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Monno: Enligt Aftonbladet så har Gladers första värvning gjort succe, vem är det han ligger bakom?
Truppen var väl redan klar när han kom in i bilden, eller har jag fel?
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Monno:
Tyler CE 9 2 3 5 +2
Adam LW 6 6 5 11 +10

Lövenfansen: Tyler Vesel är nyttigare för han är så fantastiskt bra tekare.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Tarasov: Rätt uppenbart att det är SAIK och MoDo som Löven fansen fokuserar på. (mer än egna laget uppenbarligen)
Så gissar att skulle man börja skriva i sin egna forumdel så har man inget att skriva om...

;)
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
MrLöven:
Varför väcker ni inte liv i ert egna forum här på HS, ni är ju ändå rätt många konton här på HS.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Kunglouie: vi är inte bittra, ni gör det fantastiskt bra 👍👍...men 2700 pers mot ett topplag är en dålig publiksiffra!!
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
jonsson:
9 av 17 matcher med 4 måls marginal eller mer, sensationellt.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
Gäsp:

Bara därför så vill jag se 5000 imorgon:)
Kommentera

« · 2004532 · »