1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481422 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Västerås 2021-11-28

« · 2259524 Till forumet


MoDo - Västerås 2021-11-28
Matchdags igen!🥳🥳 spännande och se hur vi står oss denna match! Får vi tbx någon spelare till? Goo MoDo!
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
wolper: enligt Karlin idag utgår han ifrån att det är samma laguppställning idag. Slitigt för spelarna.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Foppatofflan: Vilka är det nu som är borta? börjar bli några stycken. Hur är det med Tex? Dålig info från Modo just nu.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Foppatofflan: skulle modo gå vinnande ur även denna match med det spelarmaterial som finns tillgängligt så är det både otroligt och sjukt.

Tycker styf iofs gått från hemsk till att vara närtill OK.
Så han kan mycket väl växa ut och avsluta säsongen med ett ok betyg. Lill-jonsson känns dock lite vilsen o svag.
Men får han lira lite till så kanske även han bättrar sig.
Men då vi var ganska tunna vid starten så tycker jag nog att det är lika bra att plocka in slutspelsspetsen nu.
Det har väl gått långt nog för att spela som artist tänkte jag.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
MorganaLefaey: Håller med i det mesta du skriver, juniorerna gör det bra, men det behövs mer än ”bra” om vi skall fortsätta vara i toppen.
Det går liksom inte att förvänta sig att vi med 5-6 juniorer i truppen skall vara bättre än Löven och Karlskoga samt hack i häl på HV71 , 3 lag som knappt kan stava till egna juniorer när man får skador.

Just nu känns Folin och Sveningsson som dom 2 spelare som vi verkligen är i mest behov av.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Gavelo: Jag kan tycka att det är märkligt att Oscar Nordin inte får chansen.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Ogie Ogilthorpe: Man har väl sagt att man inte skall ta tillbaka spelarna under säsong från Övik hockey, men i detta prekära läge bör man kunna göra undantag.

Men aja det är som det är, Karlin är konsekvent i sitt ledarskap.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Gavelo: jag brukar tycka att sveningsson är för dålig o tar knepiga beslut ganska ofta. Men det är svårt att frånse att den formationen tvärdog när han försvann.
Folin var en av våra bästa backar o jag finner det lite knepigt att man varit så lugn på förvärvsfronten på backsidan. Vi har dessutom haft en som varit skadad 2 säsonger på raken. Han kanske redan ansetts vara ersatt.
Men det går ganska hårt på befintlig trupp o det hållet inte hur länge som helst.
Men några var väl bara sjuka (inte covid hoppas jag) så
De borde väl komma åter snart.

Men tar vi 3 idag ska jag köpa lite saker i shoppen.
Eller kanske lägga in lite på kontot. Vi får se.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
MorganaLefaey: Man hade säkert slagit till om rött spelare dykt upp. Man vill väl undvika värva spelare som Haag eller den där nordamerikanen som sedermera floppade i Finland, utan tar vi in någon ska det vara verklig spets.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Ogie Ogilthorpe: Nordin varit sjuk.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Foppatofflan:
www.vik.se/artikel/ddtaakwhr-4a8i1/infor-modo-vik
Vi slipper Lavoia, eller han nu stavar..
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
MorganaLefaey: Tycker Sveningsson sett närapå 100% bättre ut denna säsongen under ett tydligare ledarskap, visst han är avig och ibland knepig i sin spelstil men hans arbetsegenskaper och rappa spelstil skapar väldigt mycket fördelar för sina medspelare, och som du säger så dog den kedjan rätt mycket sen Sven skadade sig så därför känner jag att han är otroligt värdefull.

Bra tanke👍🏼
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
J F K: jo det kan jag också tro man siktar på.
Men någonstans känns det lite som att det finns en gräns 100% i slutet av serien kontra 90% nu typ.
Men gissar att de anser sig ha tid så det räcker så länge vi ligger där vi ligger.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Saleva: Ja, det låter bra men spelar inte vi bättre idag än mot AIS, då blir det nog inga poäng ikväll.
Tycker spelet hackat en del senaste tiden men ändå givit poäng, det är styrka men nu möter vi ett formtoppat VIK och det tror jag blir tufft på riktigt.

Tikkanen måste vara i sitt esse!
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Robin Ztorken L: det vore snudd på övermänskligt att fixa 3p idag med. Som du säger så har det hackat o stånkat några matcher nu. Man har lånat, rånat och haft flyt.
Men man ska nog inte tro att laget kan fortsätta plocka 3p speciellt mycket längre om man inte lyfter upp spelet.
Men förhoppningsvis så gör vi just det när vi får tillbaka våra frånvarande spelare.
Men skulle jag spela på oddset idag så skulle nog alla spel vara emot modo.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
MorganaLefaey:
Intressant match nu som uppvärmning, Mora - Löven..
Kom igen Mora
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Saleva: Hur kan Mora spela två dagar på raken? Tycker att de har en gigantisk nackdel där.

Det är en sak när två lag möts som spelat dagen innan, men när det ena laget är mycket mer utvilade som Löven nu är det obegripligt.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
J F K:
Mora är sjukt slarviga i egen zon
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Saleva: kanske var en urladdning igår i den jämna matchen mot SSK. Lätt att trötthet gör att man får svårare med passningsspelet.

Är Liss helt utan poäng i PP, trots att han öser iväg skott i tid och otid. Även när andra har bättre lägen.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
J F K:
Otroligt märkligt
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
J F K: blir kul att se om KIK kan följa upp fredagens match!
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Saleva: Mora har verkligen inte imponerat så här långt.
Visst, de tappade en del. Men fick också behålla en del poängmakare. Men snacka om att jag tippade dem fel.

Tror löven hade dubbelt så många som gjort 10p kontra modo. Men vi ligger före. Vi är kanske som vikegård sa: varför ska man se modo eller linköping. De är bara en grå massa.
Men jag tar en grå massa på vår position hellre än konstnär + virtous och ligga i botten.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
MorganaLefaey: Jag tycker att vi är riktigt roliga att se när vi har fart under skridskorna och kommer i våg på våg. När vi har dåliga dagar är vi verkligen inte nycket roligare än VVik ifjol, som mot BIK borta.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
J F K: tänker jag bara på underhållning så var det klart mer underhållande med Molin, johnsson, karla o björka mfl. Vår spets idag är mer en nötande process än lura upp 2 på läktaren o sen sätta pucken i klykan.
Men det som genererar mest publik o underhållning är vinster. Fortsätter vi på samma bana så kommer det nog mer o mer publik.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
MorganaLefaey: nu jäklar körvi🥳🥳
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
wolper: fin start. Go go
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
MorganaLefaey: 13-7 i Lövens fördel...innan dagens matcher!
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
wolper: laget får verkligen kämpa hårt.
Varit lite för mycket i egen zon och gillar inte när de2-3ggr
Misslyckas lägga ut pucken.
Kämpa nu
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
wolper: stressat och onödigt mål baaah. Det målet får vi för att vi inte väljer den enkla vägen ur egen zon. Hårda croscheckingar från vik
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
wolper:

Aj aj, 0-1
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
MorganaLefaey: Nej, r där vänder väl Mannberg åt fel håll. Många juniorer annats står ut med fel val. Lindells och Theo spelar fortfarande extremt valpigt.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
MorganaLefaey: slarv slarv och en ihålig målvakt
0-1 och det är fullt välförtjänt, Modo ser ut som juniorer som möter stora starka vuxna karlar.
Nära 0-2 nu
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
J F K: 22 år är medelåldern på backarna ikväll.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Supertrött: Vi kan inte spela med alla dessa juniorer, det är som att be om problem.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
wolper: vik ser piggare ut och starkarr i duellerna. Kämpa på modo
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Gavelo: Nej, de är vana att vårda pucken i alla lägen men man måste spela med tanke på linjerna. Det gör man inte, utan väljer många gånger chansartade lösningar som kan gå vägen. Theo Jakobsson kanske mest av alla.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Supertrött: Vi har ännu , efter 15 minuter, inte lyckats skapa ett enda läge.
Västerås äger oss just nu.
Kan Karlin trolla ännu en gång?
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
wolper: Vi är fullständigt ägda i mittzonen och deras försvarszon, vi får inte ens genom skotten!
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Robin Ztorken L: Karlin måste gå ner på 3 kedjor pronto!!
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
wolper: haha snyggt de försökte filma till sig en utv i slutet.🤣 Aja vik starkare i första
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Gavelo:

3-8 i skott, vi är rätt så ofarliga framåt
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
jonsson: Tycker också att vi passar bort de chanser vi ändå har. När passningsspelet är dåligt kanske man borde göra det lite enklare med fler skott och gå på returer. Nu är det kladdade med puck överallt.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
J F K:

Tycker vi gör som damerna 3-1 bli bra.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
jonsson: Trenden är tydlig, Västerås är klassen bättre ikväll och varje kväll vi har såhär många spelare borta!

Inget ont om våra unga juniorer, men Jag kan tycka att det faktiskt är tjänstefel att inte låna in spelare när vi visste att vi skulle få Folin borta så länge och redan då även saknade Viklund.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
jonsson: Riley Woods väger väldigt lätt i närkamperna. Vet inte hur många gånger per match som han ramlar vid en närkamp. Skulle nog må bra av att bygga på sig något kilo muskler. Vet inte om någon annan reflekterat över det också.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
jonsson: jag skulle nog till och med ta bort "rätt så" och säga det rakt ut. Modo har inte skapat något.
Men vi har 6 juniorer med i laguppställningen och förr eller senare tar bensinen slut.
Verkligen viktigt att vi får tillbaka lite folk snart
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Gavelo: Vi ligger 3a, klokt att spara lånekvoten om det skiter sig på riktigt.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
hk: Hur kan det skita sig mer än det gjort nu?, får vi fler spelare borta så kan man säkerligen flytta matchen som man gjort både förra och denna säsongen.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
MorganaLefaey: Helt ofattbart att vi inte lånar in spelare med vårt skadegläge!
Ledningen ser väl att det inte funkar med alla dessa junisar i uppställningen?

Positivt är att vi snott mängder ned poäng trots detta men börja agera nu innan vi sjunker som en gråsten

Hoppas vi orkat få till en målchans i andra perioden
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
Robin Ztorken L: Man har ett uttalat mål att spela in juniorer och ge dem chansen. Jag tycker att det spelmässigt såklart vore bättra att låna spelare, men samtidigt så blir det lättare att behålla och utveckla juniorer om man inte gör som en del andra klubbar och plockar in en massa utifrån direkt Inte en klubb jag som junior skulle välja.
Kommentera

Sv: MoDo - Västerås 2021-11-28
J F K: Jag köper det du säger, men jag tror att man kan ha den filosofin om det handlar om 2, el Max 3 juniorer samtidigt, får man sådana bekymmer att man spelar med 6 så känns det inte rättvist mot varken juniorerna eller klubben.
Kommentera

« · 2259524