1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474549 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Västervik 18/12

1858744 · » Till forumet


Sv: Modo - Västervik 18/12
Från Hörnefors: Håller med till fullo där ja! Fan tänk om modo hade vunnit mot västervik fyfan vilken kul tabelläsning det hade varit :D hade alla varit påslagna hela matchen och kämpat på hade vi tagit den med. Det jag känner saknas!
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Ogie Ogilthorpe: Ja, vi behöver fler som kan producera, inte bara #22 och # 89.
Det känns som dom två står för 50% av skörden, fler forwards måste öka takten...
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Ogie Ogilthorpe: Det vi behöver är att alla kommer till varje träning och varje match med en ; nu djävlar ; inställning. Och minst en av våra ordinarie målvakter i full form.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Robin Ztorken L: Vi har gjort flest mål i HA, men vi behöver alltså målgörare? Jaha....
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
modomille: Om jag uttrycker mig så här då, målgörare.
Känns som det bara är # 22 och # 89 som nätar, i de flesta fallen.
Skulle gärna se # 28 på den listan, men jag ser honom aldrig överhuvudtaget...
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Robin Ztorken L: apropå backar ser i ÖA att bästa back i norrettan är Tommy Wargh, det är väl en gammal modobekanting, förr övrigt blev Zacke vald t bästa målis
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Robin Ztorken L: Vi var tre spelare i topp tio i poängligan,Ekarv producerar bra också. Handlar inte om det. Timrå har en spelare i topp 40.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Robin Ztorken L:

Fast nu producerar Marklund rätt bra också samma med Ekarv och Jakobsson.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Tarasov: Vi ska naturligtvis inte sparka någon, vi måste bara förstärka några platser.
Ett par backar och en center, som jag sade/önskade...
Det är vad vi behöver, samt få fart på # 28 bland andra.
Vi har för få producenter, räcker inte med bara Molin o Karla, fler måste fram i rampljuset
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
atomragnar:
Tkr det är bra att man varit försiktiga, budget är ett plus på kring 3 miljoner. Exklusive eventuella playoffmatcher, lyckas man med det så är det otroligt bra.

Med allsvenska mått mätt tkr jag truppen är ok sett till vad man trodde innan säsongen. Tkr några spelare presterat lite sämre än förväntat, att sparka ut dem efter 20 matcher för att plocka in nytt är sällan något som ger nåt vidare resultat. Då är det bättee att försöka få rätt på det man har. I skrivande stund har vi 3p upp till en andraplats, vilket trots allt inte är så illa för ett lag som inte har spelare som vill vinna eller kämpar.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Rytter: Och Tim Heed på backen va ;)
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Tarasov: Att ligga precis över budget är ingenting som jag skulle direkt säga vara lugnt. Det har varit så liten tillströmming av publik iår och det finns det ingen som kan blunda för. Det bevisar bara att vi har budgeterat väldigt lågt, men är fortfarande något som begränsar den ekonomiska kapaciteten. Budgeten ligger väl i grunden för att +-0, utfall helt enligt budget skall ej vara något positivt men inte eller nödvändigtvis dåligt. Men det beror helt på hur defensiva de har varit i det arbetet. Om det stämmer som ni säger har de troligt varit försiktiga när det har budgeterats. Men i fall där utfall följer enligt budget finns det inte så mkt rörelsekapital utöver det budgeterade att agera på, det bör budgeterats för någon ytterligare värvning men vi kan omöjligen förvänta oss att det ska dyka upp flertalet etablerade förstärkningar. (bortser från externa finansiärer)

Kort om matchen igår, man kan förlora på olika sätt och igår brydde sig inte laget riktigt och längta nog mer efter julfirandet, får se om BIK är i samma tankegångar. För ska man locka nå folk till hemmamatcherna nu måste de nog underhålla och kliva segrande ur nästa match. Leksands och lövenfansen hjälper dock till bra där också ska ej glömmas. Vare sig man vill se det så eller ej, hockey är en underhållsprodukt och ja då måste man underhålla för att sälja. För den breda skaran gör man det bäst genom att spela med hjärta, kämpa och vinna.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Axle San:
Löven 7 000 leksand 5 000 övriga 2500-3000.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Tarasov:

Tänk dig Edwin Hedberg tillsammans med Wahlgren och Alba.

Skulle nog bli en grym kedja och drömma får man ju.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Tarasov: Jag kan nog tänka mig att det blir under 20 000
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Axle San:
Tror vi kommer landa kring 22-24 000 på dessa matcher. Skulle förvåna mig om det blir så mkt mer eller mindre.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Tarasov: 6 hemmamatcher i fattiga månaden januari kan bli tufft rent publikmässigt. Dessutom 3 hemmamatcher till i slutet på december gör att det kan bli riktigt tomt framöver om inte resultaten går modos väg.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
MorganaLefaey: Sellgren ska definitivt ha en 4:a.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
MorganaLefaey: Tycker Häggström var riktigt bra innan skadan, medan Röymark är lite sämre än förväntat.
Händer som du säger ingenting när han är inne, men är ok defensivt.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Robin Ztorken L:
Betygen gällde säsongen som helhet.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
MorganaLefaey: ja Sellgren var väl inte ens med?
Den 4:an känns fel
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Heyerdal:
Alla vet väl hur segt det kan vara att gå till jobbet en måndag;)
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Heyerdal: nä K-skoga spelade ju igår mot Troja ...
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
wolper: håller med dig, kan det vara så att match sent lördag lång hemresa hem o kanske dålig sömn, vet inte om de bussade eller flög, lite märkligt att Modo inte spelade denna match onsdag o Karlskoga fredag, men har inte kollat om K-skoga har nån norrlandsmatch fredag med tanke på resorna, V-vik spelade väl sin match fredag om jag minns rätt.
Som många säger så kände man på sig att förlusten skulle komma framförallt med Isaks sena återbud
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Robin Ztorken L: Jag vill minnas att man sagt inom en 3 år.
Men det jobbiga med att försöka gå upp, är att man samtidigt som de högavlönade ska vara dominanta, så måste man ha tur med ett antal Junisar/okända för att ha en möjlighet.
För om man misslyckas så är risken stor att för många försvinner.

Jag tycker det är lite jobbigt att både Röymark och Häggström inte klarat av att komma in i HA's spelstil. De är ruskigt iskalla i alla zoner. Sen kanske de blir guld värd när vi möter lag från SHL. Men först ska vi komma dit.

Läser ju nu Öa's betygsättning på spelarna.
Svårt att hålla med om att både Hedman o Sellgren ska ha en 4a.

Men jag håller med om att Hägga och Röymark ska ligga lågt. Och det är en stor del i att vi inte ligger i topp.
Ja det och att vi hade en galen brunkande centeruppsättning. Gillar Ekarv, men väldigt osäker på om han skulle klara SHL motstånd.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
atomragnar:
Men då har man inte mött publiklag heller, man har budgeterat med 94 000 åskådare på hela säsongen. Man hade ca 47 000 halvvägs så det känns rätt lugnt där. Upplevde inte matchen igår som så mkt sämre än exv Vita Hästen hemma eller Tingsryd. Första perren var kass, tyvärr får man inte med sig ett mål i andra men ja så bli det ibland. Tittar man på helheten så tkr jag de 10 senaste matcherna har varit rätt bra.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
hockey_21: jovisst det är sant och det är bra. Man blir bara så less när man skyndar från jobbet, åker tur och retur 32 mil samt får springa till arenan och så får man kolla på ett lag där inte alla är påslagna. Men de har annars gjort det bra. Bara less på hur de hantera denna match ja.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
wolper: Vi har tagit 12 av 15 möjliga poäng på 5 matcher och det låter som jorden håller på att gå under. Hade nån sagt till mig innan dom här matcherna att vi skulle vinna 4 hade jag tackat och bockat
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
atomragnar: hade tom förhoppningar innan match ja. Kändes inte påslagna
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Robin Ztorken L: Ja, det är ju det man hoppas skulle inträffa.. Men igår klev de tillbaka alla steg man trodde de tagit framåt..

Det må de ha sagt, sen den matchen har antalet åskådare bara minskat, det är kärvt naivt att försöka intala sig annat. Tror absolut inte de budgeterat med hjärtlöst spel på hemmaplan.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Smurfen:
Tycker det är svårt att dra en slutsats av kravbilden enbart pga en förlust, Frölunda anses ju ha en hög kravbild på spelarna men går ändå knackigt denna säs utifrån ambitionen att vara ett topplag. Det är ju trots allt rätt vanligt att spelet låser sig med jämna mellanrum när man idrottar.

Men visst drängfylla på stan är ett dåligt tecken. Någon som vet hur spelarnas testvärden står sig mot andra klubbars testvärden?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
atomragnar:
Sist man rapportera om ekonomin så låg man 5% över budget i intäkter på publiken, minns inte riktigt när det var men tror det var inför Lövenmatchem hemma. Man låg lite efter på företagssidan men det var så lite så att det inte påverkande på något kännbart sätt.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Robin Ztorken L:
Tror känslan på forumet avspeglar lite hur spelarna själva känner det. Det fanns ju trots allt en rätt obehaglig självsäkerhet härinne igår. Att ta 5 raka 3:or är oerhört svårt, inte ens de bästa lagen radar upp 5 raka gång på gång. Kan utlova fler plattmatcher denna säsong, men förloras de med uddamålet så kan jag överleva det. Däremot hoppas jag att man visar vad man går för nu i nästkommande matcher.

28 gjorde en bra match mot AIK, som signaturen ”S-vikaren” skrev så behöver han nog bygga på sin fysik. Är förhoppningsvis åtgärdat till nästa säsong startar, men är ändå med och skapar lägen så låt han vara kvar i sin omgivning då det kan lossna närsom.

Ang målvakten igår så ansluter jag mig till den skaran som anser att det är rätt beslut att spela honom. Han gör ingen jättematch men ligger över 90%, kanske kunde han nypt någon till puck men det är ok. Skönt att ha någon erfaren på plats. Långt ifrån säkert att någon från J-lagen skulle gjort det bättre man brukar behöva några matcher för att komma igång.

Btw så kändes läget som ger 3–1 lite onödigt, ena backen blir lite väl enkelt bortgjord, andra backen rusar mot han som har pucken istället för att ta bort passen. Typiska agerande när man känner stressen och vill ta tillbaka pucken snabbt för att kunna anfalla.

Har svårt och se att det skulle värvas något men utifall så har jag ett förslag, en riktigt kanon in på Oskar S-L:s plats, tror det skulle kunna lyfta den kedjan framåt. Glider det framåt februari och han inte kritat på för två nya år, så kan man köra på det.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
atomragnar: Ett bra ekonomiskt alternativ då, är att 10 spelare tar fem kliv framåt likt Väggen Wallin, då skulle det nog gå att utmana...

Dessutom gör det mig så förbannad att se, att om vi gjort vårt jobb igår hade vi legat tvåa i serien nu!
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Robin Ztorken L: Jag förstår, den ambitionen ska de helt ha. Men jag tror det sker överväganden under säsongen sedan hur utfallet hittills har varit. För föreningen ekonomiskt är det alltid ett risktagande att behöva fylla på med flertalet dyra värvningar på slutet. Vi har god erfarenhet av hur man gör det på fel sätt. Publiksiffrorna påverkar ju detta rejält, framförallt då vi blir mer ekonomiskt ansträngda och detta avvägande blir väldigt mycket svårare och då är det oftast säkrast att sitta kvar och fega dvs. inte riskera/gambla med stålarna.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
atomragnar: En förlust senare.. 🤣
Kom igen nu, man vann de 5(?) senaste matcherna innan denna, och visar upp ett tryggt grundspel i match efter match. Igår blev det uddamålsförlust mot ett stryklag, men den förlusten får faktiskt klubbledningen ta på sig. Plockar man in en div1-målvakt för att stå matcher så underskattar man HA utav helvete.
Med Wall-E i målet igår hade det varit minst poäng, förmodligen 3.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
atomragnar: Jag menar att har man nu ambitionen att nå SHL, då bara måste det till förstärkningar för det vi har idag räcker inte långt i det sammanhanget.
Men jag vet inte riktigt om det är Modos ambition att göra det just denna säsong.
Vi får kanske vänta på det ett antal år till, innan vi åter är ett SHL lag.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Robin Ztorken L: #28 har väl åkt på långsemester till thailand för några månader sedan eller bara överskattad efter en bra start. Det är inte så att Molin eller Marklund direkt stannat av, kvalitetsskillnad dem emellan.

Jag tror inte det finns så mkt pengar att leka med, framförallt inte när vi har den publikutvecklingen vi har.. Som vissa påstår är det precis på budget, och med då med fortsatt samma låga publiksiffror kommer snittet gå under budget. Samt att ligga på budget ger inte mkt utrymme till att köpa in dyr kvalité. Laget känns inte tillräckligt bra och för mkt diskontinuitet, frågan är hur mycket man vågrar offra ekonomiskt.. Gårdagens match visade det, undra om viljan finns i laget för att kunna gå via fortsättningsserie till ett kval eller ens till denna serien?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Smurfen: Vilka är "föreningen"?
Särki?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
dempa: Jo, det var tre poäng som vi slängde i sjön, eftersom vi gav bort dom mot de vi jagar framför oss.
Tre poäng åt helv---ete, som aldrig går att få tillbaka
Seger mot Vik o vi hade i princip varit ikapp, men nu blev det ett hack i maskineriet.
Nu hoppas jag att det är slut med dessa plattmatcher för lång tid framöver!

Jag hoppas att man verkligen försöker stärka upp denna trupp ordentligt inför den avslutande delen av säsongen.
In med två riktigt bra backar o en efterlängtad center, men det är väl utopi.

Förresten, någon som sett # 28 på senaste tiden
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Smurfen: Ja jäklar BIK på torsdag.......ännu ett sömnpiller att vänta.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Woody: men vad jag älskade att modoklacken älskade trots att det stod 1-3 i slutsekunderna igår! riktigt stabilt!
visst inställningen sög till stor del men de hade ju ändå chanser att sätta pucken. detta var ”en sån match” där man inte får in dom, och går på en nit. vill säga det drabbar alla lg någon gång. studsa bara tillbaka nu. Förhoppningsvis var det inte 3p vi skänkte till en konkurrent..
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Smurfen: Av egen erfarenhet vet jag att matcherna mot Västervik och Bofors är de svåraste på hela säsongen. Lag som bara avvaktar och brunkar och väntar på minsta misstag. Ja, möjligen Panterna borta också. Fråga mig igen på onsdag kväll...
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Axle San: En match kvar innan jul ! Vi har BIK på torsdag hemma .

Det som känns extra surt med sådan här förlust är just att vi vinner ju inte många nya åskådare precis framöver till Arenan och inte heller dom gamla som dök upp där ikväll.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Smurfen: så typisk att detta sker sista matchen innan jul, man har sett det förut.
Ett lag i medgång mot ett bottenlag en dag som denna är upplagt för skräll. Inte acceptabelt men full förståligt.
Motivation slår mindre motivation.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
wolper: Och där kommer ju det som jag och Gavelo har lyft fram flera gånger men har fått mothugg på : Detta med föreningens kravbild på spelarna !!!!
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Smurfen: jag håller med till fullo. De har inte inställningen att ge allt varje match. Offra sig för lag, publik och sponsorer. Denna match borde de tom ha den motivationen!
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Smurfen: Jäkla vad svart i ögonen Säcken var i intervjuven på Modo channel eftersnack.
Där han själv sa att första perioden förlorades på grund av inställningen och när Frank ställer motfrågan " hur kan det bli så här ang inställningen" så svarar säcken bara " Fråga grabbarna" !!!
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
wolper: Har man varit i Frank Eriksson (marknadschefen) kläder har man ju varit skogstokig mot spelarna , här har dom lagt ner garanterad både tid och kraft för att få till denna publikfest med 5600 på läktarna och då visar spelarna upp en sån dålig inställning !

Nu vet jag att jag kommer å få mothugg ang inställnings frågan men jag står för att det var stor orsak till förlusten ikväll.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
wolper: sådant här som gör att en gratismatch inte blir fullsatt även om det var mycket folk. De måste bjuda på mer å ge allt. Hade ju bra mycket som bordeha motiveratdem idag!
Kommentera

1858744 · »