1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479917 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Västervik 2019-12-04

2011134 · » Till forumet


Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
Rytter: nja, krossade tingsryd är väl att ta i. Vi hade extremt mycket chanswr, dominerade matchen totalt men de kom nästan ikapp ibbörjan av tredje.

Varför? Slarv i egen zon som vanligt.

Samma sak med aik. De kom nästan ilapp pga vårt slarv men sedan rann det iväg.

Det finns myclet att jobba med. Flera lag som vi borde stänga matcherna mot får vi kämpa oss till en seger.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
Gavelo: Emil Molin sitter säkert i Brynäs.

Nån av backarna Norin eller Lindelöf kan ni få låna.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
Rytter: Tror att Rosdahl är viktigare för det här laget än vad många tror. Han är nog en stor pådrivare i gruppen och en person med mycket karaktär. Förutom att han bidrar mycket på planen med sitt slit och sin energi så är han också skicklig med pucken som du säger.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
hockey_21: Låna in Emil Molin från Brynäs 👍🏽

Inte så realistiskt men drömma kan man.

Dock är jag mer oroad för defensiven än offensiven, fast mest orolig är jag över målvaktssituationen om jag ska vara helt ärlig.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
Gavelo: Herrens vägar äro outgrundliga
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
Nucky: Skulle Daniel Widing vara nåt ifall hans korttidskontrakt i luleå skulle förlängas?

Edit: Läste nyss att lule vill förlänga med han
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
Robin Ztorken L: Ska komma ihåg att konkurrensen i laget är mördande(om man bortser från gårdagens match)😆
Helt annat att ta en plats i år.
Tro fan vi var dålig tidigare år om man ser var de som lämnat har hamnat.
Bara ett axplock:
Johan Eriksson >div1
Tobias Ericsson >div1
Victor Öhman >sparta sarpsborg
Kristian Jakobsson >sparta sarpsborg
Ludvig Elvenes >Tingsryd

Victor och Kristian har dock gjort det rätt bra i Norge vad det verkar.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
Rytter:
Axelskada på Öhman.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
hockey_21:

Håller med LP är ingen hjälte eller räddare för oss, han inledde starkt och tappade sedan. När han fått spela på slutet har han haft svårt att komma in i det.

En anledning kan iof vara avsaknaden av speltid, därför är det nog rätt att han får matcha igång i J20 för att komma in senare och bidra när han har matchtempo och självförtroende.

Den jag saknar är Rosdahl som gjorde 2:a kedjan till ett riktigt vapen. Vill verkligen se vad Rosdahl - Olofsson - From kan uträtta tillsammans om då får flera matcher tillsammans.

Sedan är Öhman en gåta, ingen som vet vad det är för problem han dras med? Är det en gammal skada han dras med, har ju varit borta mycket tidigare säsonger också. Finns ju inte heller en prognos som för Rosdahl.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
hockey_21: Han gjorde ett drömmål förra säsongen, sen har det inte hänt så mycket mer.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
Steken84: ...och vad gör dom vid det fjärde??
Inget vidare det heller.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
Gavelo: Lp har inte uträttad ett skvatt tycker det är rätt att han får spela j20, sylwander har inte heller varit jättebra men han blir iallafall inte av med puck så lätt och vinner väldigt många närkamper.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
Steken84: tycker det ser slappt ut vid typ alla fyra målen. Iof pp målet kanske man inte kan gnälla på
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
Såg inte matchen igår men tittade på höjdpunkterna idag. Vad gör backen på 1:a målet?
Varför släpper han förbi Öhman så jävla lätt?
Räcker att han stänger vägen så blir det inget returmål
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
Robin Ztorken L: känns som att vi har tappat grundspelet helt nu. Måste hitta tbx till där man spelar ut varje situation till 100%. Känns som de flesta inte gör grundjobbet
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
Nucky: Man kan enkelt konstatera att Björn har ett helt eget tänk på både gott och ont.

Sylwander in i 2:a kedjan, LP till J20?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
J F K: Ja han var inte felfri, men det var nog ingen annan heller igår.
Själv retade jag mig nåt enormt på förstakedjans duttande och Karlas backhandpass bakom ryggen, inte sällan när man försökte ta sig över egen blå. Galet hur enkelt och ofta Västervik tilläts vända spelet på oss.
Uppenbarligen måste man byta spelsätt dessa matcher ifall man inte klarar av att spela sig in i offensiv zon.

Fruktansvärt märkligt också att inte Wallinder och Styf fick spela igår. Från att ha varit den klubb som släpper upp flest juniorer är det nu tvärstopp på den fronten.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
jonsson: Låta Toby spela 23-24 min istället för Hedberg låter som en ganska bra idé
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
Steken84: Ja, man påvisade ett skönt försvarsspel vid 1-4 målet.
Västerviksspelaren tilläts slå en pass genom 5 Modospelare till en helt fri Öhman vid bortre stolpen. Ordet omarkerad fick ett ansikte
Hur är det ens möjligt???

Vi skulle behöva en Ilari Melart i de bakre regionerna, istället för en samling yra höns!
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
jonsson: Såg att Tv från Montreal va på plats igår och intervjuade Norlinder.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
Monno:

Ja, Tobbe E kan inte va i närheten av istiden han hade ifjol.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
Monno: absolut. Hedberg har stundtals varit lysande i höst, men som du säger så kan det vara svårt för en så ung spelare att få ser ansvaret. Det lär kunna gå lite upp och ned inre bara för honom, utan uppenbarligen även för Norlinder.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
J F K: Nu såg jag inte mycket av matchen.

Men just angående Hedberg så ska man ju faktiskt ha i åtanke att han är ju ändå bara 20år (Än om det känns som han varit med så länge så han kunnat vara 25)
Att unga spelare har dippar måste man nästan räkna med. Kanske framförallt med den istid han haft.

Tror nog han skulle må bra av att dra ned lite på istiden och att Enström får steppa upp lite igen i istid. (Kanske inte som ifjol men nog borde han klara mer ett tag)
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
Steken84: Är det dags för mig att börja jobba igen? Är alla redo för lite voodoohockey?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
Bara konstatera att modo inte har något att falla tillbaka på. Gör man inte 4-5 mål och allt flyter på så släpper man in mer än var 3:e skott och förlorar.
Defensiven finns inte där
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
J F K:

Fast dippen är två matcher just nu. Alla verkar ha glömt hur vi krossade Tingsryd för mindre än en vecka sedan.

Vi har varvat bra med dåliga t.ex Almtuna borta jämfört med KHK borta. Sedan grymma mot taif för att dippa mot bik och Västervik.

Skulle nog höja moralen att ta derbyt på ett grisigt sätt.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
Axle San: Förra året kom dippen i november och varade över jul, så förhoppningsvis blir den kortare nu.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
puffe: Modo och tvärstopp i december, känns som man sett det förut. Upp på hästen nu igen, seså
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
KB65: En mini-tröja då? Så coolt , Bjästa-maffian, det var tider det
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
wolper: Hoppas det inte är stadens fel, haha. Dom stöttar ju väldigt bra, men jag ser inte spelare som är ledare(Johan Forsberg, Tambellini kanske) men behövs några spelare som driver på laget när det går tungt. Hade vi haft en Bäckman i båset hade han fixat det, men vi verkar inte ha ledare som kan driva på, då behöver vi ledare på isen
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
puffe: Jag tror tyvärr KB65-merch är väldigt svårt att få tag på nuförtiden. :)
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
puffe: tycker vi haft de där "mentala" svackorna alla år i ha. Fine att alla typ har svackor men på det sätt vi har svackor får man ju bara huvudbry. Från skitbra till skitkassa. Känns som det sitter mentalt i föreningen/staden. För vi har ju haft olika tränare med samma resultat. Ne nu får det vända
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
Nucky: Han rådde för två mål helt själv ikväll och två frilägen. Han var den som rådde för överlägset flest målchanser för Västervik.
Hade han inte sett så sjukt nonchalant och proppmätt ut så hade det inte retat mig, men han ser ut som han inte kunde bry sig ett enda dugg över att han är inne på mål bakåt.

Att han sedan kan vara så dålig och nonchalant utan att han (som Johnsson och Karlkvist) någonsin får mindre speltid retar mig.

Han ska ha en massa beröm när han varit så bra som han varit i höst i många matcher, men när lagets kanske bäste back uppträder som att han är för bra för att jobba hem när han tappat pucken så stor det mig mycket mer än om Hedman gör en miss.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
kulltorp: högmod är ingen bra egenskap, men känns som att den finns i närheten, då blir man orolig
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
Nucky: Håller med om att hela MoDo var usla idag, igen...
Men Tom släppte väl markeringen på 2 mål? (kanske bara ett, men tror det var två).

Med den speltid han o några andra har, ökar ju kraven, både han och Norlinder har börjat spela väldigt krångligt senaste tiden, men det är Hellqvist som ska lastas för detta kanske, inte ungbackarna. Men han gjorde ingen lysande match idag, tycker jag.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
Med tanke på det fantastiska spel som ni levererat fram tills Moramatchen, så kan ni inte vara orolig.
Antingen är det en tillfällig svacka eller så har Hellkvist tappat laget.
Jag tror på det första.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
Gäsp: Näe, väldigt märkligt. Tror man att man är så bra att man inte behöver ha fokus från start? Det räckte ju ett tag att komma tillbaka, men nu finns inte den tryggheten i laget. Känns just nu som att första målet är avgörande(och det gör vi inte nu...). Borde man inte vara taggad från första ndsläpp?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
puffe: Visst är hockey jobbigt. Ena dagen känner man att man i stort sett är klar för SHL, andra dagen vill man sparka tränaren.
Frågan är om ni är ruggigt nedtränade eller om det är en klassisk högmods-svacka av Modo.
Jag skulle inte vara orolig om jag var ni.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
puffe: Tycker inte han var i närheten av så dålig som beskrivs här.
Han gör fortfarande så jävla mycket som verkas tas för givet av många. Vänder bort spelare, startar och sätter fart på uppspelen, fruktansvärt skicklig på små ytor att med korta pass ta sig förbi motståndare osv.
Om vi haft 6 st O. Hedman kanske man varit aningen starkare i egen zon, men uppspel och offensiv hade blivit lidande.
Hela Modo är dålig idag, inte bara Tom.
Trött på att läsa allt gnäll på honom såfort han gör ett misstag.
Andra klubbar i HA skulle döda för att ha en back i hans kaliber.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
puffe: vi har inte varit med från start i flertalet matcher nu på slutet tyvärr.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
Foppatofflan: Ok, har förträngt den, men idag var vi inte med från start, är i en djup svacka, usla i PP o BP, uselt passningsspel, vi är ju inte alls bra nu, så alla kan slå oss. Det skulle vara Karlin då, han vill jag se i vårt bås
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
puffe: tror inte en sekund på att det är en slump. Samma sak förra säsongen.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
Foppatofflan: Tror det är mer en slump, även om Karlin är slipad. Spelar vi så lojt som idag kunde t.o.m AIK slått oss. MoDo är mentalt i klass med Calle Halvarsson just nu. Måtte vi komma ur den krisen snarast
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
Eller: Kanske men är inte helt säker.Björklöven är ett betydligt stabilare lag än Modo så det det blir nog ganska tungt tyvärr...
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
hanzon: Hugo Styf var fläckfri
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
puffe: Varför har man så svårt för Västervik. Samma sak ifjol. Hellkvist borde väl ha lärt sig hur de spelar och man borde väl ha hittat ett motdrag mot deras taktik efter alla matcher mot dem?

Sen, hur kan man ha så dålig inställning, drive, fighterstinkt flera matcher i rad och i synnerhet efter en storförlust? Hur är det möjligt?

Alla snackar om att lagen som spelar mot Modo har så bra effektivitet. Varför? Målvaktsspelet? Försvarsspelet? Vägrar tro att det är en slump.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
J F K: Frågan är väl, fanns det någon med plusbetyg? knappast
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
KB65: Ja, hoppas du har rätt, är skeptisk men hoppas verkligen jag har fel. Finns det KB65-tröjor i vuxen storlek att köpa förresten? har ju Järved o en massa MoDo-tröjor, men en KB vore fin till samlingen, haha
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
puffe: Nog för att många var dåliga, men att ge Hedberg beröm som bästa modospelare skänker ett gigantiskt löjets skimmer över hela sportredaktionen. Var de på rätt match? Är de så groteskt okunniga eller är de bara så ironiska att de ger den sämsta spelare priset bara för att protestera mot uppträdandet.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
puffe: puffe: Ja, jag tycker personligen den sista riktigt kompletta matchen var mot Mora för över en månad sen. Sen hade vi ruggigt bra individuella prestationer som vägt över många matcher sedan dess.

Jag tillhör skaran som råkar tycka om Hellkvist och har trots allt förtroende för att det kommer lyfta rejält för grabbarna efter jul. Den egenskapen har ju funnits i tidigare lag och även förra säsongen.
Kommentera

2011134 · »