1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480194 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Västervik 2020-10-30

2095007 · » Till forumet




Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
J F K: Ingen som stött på Enström DÄ oftare på backintervaller i Nolaskogarna det senaste?
Det hade varit så gött att se honom några matcher till under Viklunds frånvaro.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Modoit i Umeå: reste en del i jobbet under 70-80 talet, vågade knappt nämna att jag höll på Modo i områden norr om Ö-vik, Modo tog, enl vissa, alla som var lovande i lokala klubbar, i Piteå blev jag helt utskälld :-)
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
J F K: Nä, såklart ska fler kunna det. Men det är en egenskap som jag tycker våra centrar saknar. Nieminens linje är att man ska vara kreativ under frihet, men det förutsätter ett visst kunnande och kreativitet.
Tycker våra spelare, framförallt centrarna är för fyrkantig för det.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Nucky: Fast det är verkligen inte bara centrarna som ska fördela pucken. De flesta backar kan slå de passningarna, bara det finns alternativ. Visst, Norlinder och Toby lite snabbare i tanken än många andra. Problemet är inte så enkelt, för när backarna skulle kunna slå passningen finns inga ytterforwards i fart. Det blir ett slags moment 22.

Ja, backar som Hedberg eller centrar som Susse skulle gjort det bättre, men handlar mer om att sminka grisen. Problemen är större än så.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Heyerdal: Som jag ser det har vi två problem.
Dels är våra backar stabila defensivt men sämre på att sätta igång spel med snabba förstapass, eller driva upp tempot själv likt Hedberg och Norlinder.

Dessutom håller våra centrar för 1-2 linan inte måttet just nu. Pucken tenderar att fastna i mittzon när man oftast envisas med att hålla pucken för länge.
JJ eller Sundström var båda ruggigt skickliga på att släppa pucken snabbt. De hade lyft spelare som Sveningsson, Kaut, Hedberg till en ny nivå.
Som exempel igår hade vi några kontringar 4-3 och 3-2 men blir aldrig något av det.
Någon av våra kantspelare åker antingen offside eller driver upp och tappar/dumpar pucken, därefter byte.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Nesse:

Du har helt klart en viktig poäng i att hur kan man säga att spelare underpresterar när hela laget är under isen? Blir liksom svårt att peka på att de inte kommer upp i nivå när inget runt dem fungerar.

I ett välfungerande lag hade heppo troligen sett helt annorlunda ut, det är inte kunnandet det brister i främst.

Som jfk var inne på så hjälper nog inte nya spelare fören man fått ordning på laget och spelsystem mm.

Så kanske där vi måste börja, förlust och dåligt spel imorgon så måste vi på allvar fundera om ville ska vara kvar, vinst och steg framåt så kan han få ssk och Väsby matchen på sig. Går vi inte framåt där så är det tack och hej.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
mikenomad:

Du är tjurigare att lura till hugg än en lax 😂
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Modoit i Umeå:
Ingen Oscar Nordin/Lindewall idag antar att de kommer spela mot BIK. Väldigt tveksam till det...
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Bad_Brett: Jag kan inte hålla med dig i glädjen att se Björklöven i topp. För många,många år sedan när jag flyttade till Umeå, så hade jag egentligen ingen negativ syn på dem. Efter några år i stan, både på jobbet och privat mötte jag många Umebor som verkligen hatade Modo. Bl.a en person, brukade tugga fragma och hoppa jämfota och förklara för mig hur mycket han hatade Modo. Har funderat mycket varför det var så, tror att det var komplex för att Övik som mindre stad hade Modo i SHL och Umeå som större stad och Löven låg i Allsvenskan. Kanske att man formas efter den omgivning man lever i, det har jag i alla fall gjort. OM hockeyförbundet stänger hockeyn i slutet av grundserien på samma sätt som man gjorde förra vintern och Björklöven leder serien med 35poäng. Och ingen ned och uppflyttning sker, då blir jag glad !
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
udden: såg löven- Vvik i tisdags tycker de skapade mer chanser mot löven än mot oss och var värda vinna den matchen, däremot försvarar jag inte modos sega uppträdande
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
J F K:

Vad gör Jonas Rönnkvist idag?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Axle San: Troligen är han pensionär.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Domsjö:
Om man anser största prpblemet med offensiven är alla utvisningar vi tar o att det bara är edgen o sista trycket som saknas. Funderar jag på om de tittar på matcherna.
Kan det vara 2-3% av uppspelen som klickar i?
Problemet med offensiven är att vi inte har en förmåga att gå från defensiv till offensiv.


"Det är prestationer vi tittar efter. Vi har inte kollat så jätteskarpt på resultat.


Fredrik Glader är bland annat missnöjd med offensiven.


– Det går inte att blunda för. Det är edgen och sista trycket som saknas. Vi har ett ganska bra svar på det. De sex första omgångarna tog vi 92 utvisningsminuter"
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Axle San: Vad gör Olof Östblom och Leffe Boork?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
udden: Vad gör Jan Åke Andersson nu för tiden?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Domsjö: Det är inte lätt att spela mot ett lag med en defensiv som måste lirkas upp i varje byte ,Västerviksmuren var för hög denna gång sen gjorde dom mål på sina chanser och dom har några riktigt bra spelare som Fjällby mm,,,,Nu tar vi nästa match och vinner den heja Modo vi ger aldrig upp
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Heyerdal:
Han skapar såsom jag ser en 3-4 potentiella mål per match genom sina passningar, tar vi bort honom minskar vår chanser att göra mål drastiskt utifrån vad jag kan uppfatta iaf.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Rytter: Tänker inte gå in på nån längre analys utan kan bara konstatera att Hepo är för liten och klen för att lira center. Öhman är en annan som drattar på ändan i parti och minut.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Är det bara att töm och glöm efter gårdagens match. Hur kan vi gå från 6-1 till detta. Frågan om är ju om det finns några pengar att ändra i dagens läge? Om det inte finns några pengar att ändra i ledarstabb/spelartrupp. Skall vi försöka sluta mixtra i femmorna och spela ihop några bestämda femmor och hoppas ett hyfsat spel sätter sig så att vi kan undvika kval neråt eller är det risk för att det blir en farlig väg rakt ned i avgruden? Hur mås psyket av att spela i modo i motgång eller är bara inte truppen bättre än såhär. Tycker ju dock att vi borde kunna åstakomma mer än såhär. Ser ju mest bara viljelöst ut nu.

En postiv sak iallafall är ju att det är lördag och helg 😀 ne på söndag vill jag se ett förbannat lag. Men förstår att det är svårt. Nivån på utvisngar dödar ju lite av känslorna. Dock skall man väll ta kamperna bättre. Och passarna satt ej bra igår
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Rytter: Jag tycker att vi möjligen ska ta in en center, men i övrigt inga fler spelare. Vad fan är poängen med att ta in nya spelare när ingen ändå presterar??? Blir det någon ny Bartecko, Smotherman eller annan frälsare som efter två matcher spelar som alla andra.

Få laget att spela som det är tänkt först. Sedan kan vi börja titta efter om vi behöver spelare.

Förutom en back då under Viklunds frånvaro.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Rytter: Nädu gubbe lilla, det betet hugger jag inte på 😘
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Robin Ztorken L: Heppo är inte nära Nhl, han har gjort en okej första säsong i AHL och är en spelartyp som måste dominera i Ahl innan han debuterar i Nhl.

Det är svårt att peka ut vilka spelare som inte håller måttet när grunderna inte sitter hos någon av spelarna. Vi får ju bara spela defensivt eller traggla oss i uppspelsfasen. Är vi inte i offensiv zon ser självklart alla mer offensivt lagda spelare ut som misslyckanden.
Dahlrot och Olhaver är de som jag skulle peka ut som de största felvärvningarna då de inte är tänkta som offensiva pjäser och ändå ser helt hopplösa ut.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Robin Ztorken L: Timrås och Björklövens supportrar är förstås kaxiga nu och ska så vara. Det hade vi också varit om vi varit i topp. Men liks förbannat så avgörs det ändå inte förräns till våren vilka som tar steget upp. Med det lag som vi faktiskt har så finns alla möjligheter så länge vi lyckas komma tia i tabellen.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
jonsson: Glader kanske?
Inte en lyckad värvning så här långt, förutom Peters då.
Så ju bra ut på förhand men uppenbarligen är mixen helt fel, alternativt den mindre språkbegåvade tränaren.
Nieminen måste bort och det fort, innan skeppet hunnit sjunka för djup
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Heyerdal: Heppo har inte bara varit dålig, han har varit klippt oduglig.
Hur han ens kan vara i närheten av NHL är en gåta
Bänka alternativt skicka hem
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Costanza: Innan den här säsongen och sejouren i HockeyAllsvenskan. När spelade MODO senast en sån här säsong i den näst högsta serien?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Vem i ledarstaben ska man vara mest förbannad på?
Spontant vill man peka på Ville.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Tarasov: jag förstår inte vad många ser hos Hepo som inte jag lyckas upptäcka, tycker han fått så mycket istid att man skulle se nån tendens till den spelare som han ryktas vara, kommer inte att sakna honom då/om han försvinner.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Tarasov: Heppo och Olhaver är det 2 spelarna som i dagsläget bör stå utanför laget.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Rytter:
Ja egentligen bryr jag mig inte om Hepo är på kant eller i mitten.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Rytter: Någon som vet varför Peters inte var med? Skada på han bådar inte gott, en av få som visat upp sitt kunnande.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Tarasov:

Köper den uppställningen, men vill skicka ut heppo på en kant och värva en center istället. Heppo får ut mer som ytter då han kommer högre upp i banan samt att han inte riktigt klarar defensiven som center.

Värvningen av center får gärna vara ett riktigt kontrakt då vi behöver en center när lånen drar.

Så 2 forwards in en ytter, det får gärna vara karla. Sedan en center som kan leda en förstakedja.

Skulle vilja veta hur det är med Hedberg, han måste ha någon jobbig skada då han varit in och ut ur truppen och missar träningar. För så svagt han spelat är inte hans nivå.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Tarasov: jag tror det är som du säger Tarasov. I kombination med att lagets innan säsong fått höra hur väldigt bra de kommer att vara. Då blir det osäkert och svårare att hantera de inledande förlusterna. Man måste nog inse var man befinner sig kvalitetsmässigt och ta det därifrån i utvecklingen av spelet. Jag tror som jag sagt tidigare att laget kan förbättra sig ordentligt och lyfta så småningom. Men det blir nog enklare om man accepterar att man är ett bottenlag just nu.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Kenttäcam:
Jag tror inte det har med det att göra, även om det naturligtvis blir värre när det inte funkar. Summan av lagets kapacitet SC-Tränarstab-Spelare är inte bättre än så här.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Kenttäcam: Ja .vi är tre lag med svårt att göra rätt när allvarets stund har inkommit , det finns liksom alltid något vingel som ställer till det .
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Clay.2: Kan vara därför att Modo är väll den mest prestigefyllda förening internationellt sett. Men tycker samtidigt att spelar man A-lags hockey på elitnivå ska den pressen snarare motivera och göra en stolt att man är i en förening som är störst många olika sätt. Puss och kram
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Tarasov: Ärligt talat ..varför lyckas ni inte fullt ut ?
Ni har kulturen , supportrarna, pengarna, en hall som är en borg för spelare och supportrar.
Jag tycker att det är en gåta nu , nu har ni spelare som inte är några duvungar i ordets bemärkelse, , ni har allt i ert lag !
En reporter frågade är det svårt att spela under press pga läget nu , spelaren svarade i MoDo spelar man alltid under press
Kan det vara det som är akilleshälen ..att det sitter i väggarna så att säga .
Titta på oss , vår resa är jätte lång åt alla håll , men en dag är vi och ni där igen , frågan är ? .. när fan då sitter vi i SHL igen .
En knepig fråga är det för oss och er .
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Bad_Brett:
Det var menat som ett skämt. Huruvida han var ond eller ej vet jag väldigt lite om. Men det kan vi ta i bubbla.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Bad_Brett: Vas snackar du för skit. Den mannen hade ett stort hjärta.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Tarasov: Nog för att det alltid är sorgligt när en människa avlider, men det är lite anmärkningsvärt att du uppmärksammar just Jan Myrdal med tanke på all ondska han förde till den här världen.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
bengt88:
Bra argumenterat👍
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Tarasov: Riktigt svårt att ta dig på allvar när du har Heponiemi som center
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Tarasov:
Tung dag.... Jan Myrdal har dött och förlust för Modo...
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Bad_Brett:
Var Jim verkligen så inkompetent? Har alltid sett 2002 som ”hans verk”. Har ärligt talat ingen aning. Hedin är svårbedömd annan tid.

Däremot tror jag framgångar på juniorsidan från den tiden är det som ställer till det nu, man tänker att det bara är att stoppa ner handen i J20 och plocka upp.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Rytter:
Jag tycker vi har detta

1: Kaut -Hepo - x
2 Ohlsson -Gagnon- x
3: Aagaard - Jellvert - Svenningsson
4: Sylwander- Häggström -Hedberg

Minst två till Åhs/LP/Max får vara reserver. Karla kommer snart sen en till.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
"Idrotten är inte prioriterat, även idrottsministern får nej internt"
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Bad_Brett: I stora drag är jag enig. Jag ville ändå påpeka den dåliga stilen i att leta fel hos oss när det är er det går dåligt för. Därav mitt svar till Rytter.

Vi kan kalla det lex snuttefilt
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Det hade kunnat vara värre...
Kommentera

2095007 · »