1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480347 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Västervik 25/11 2016

1779392 · » Till forumet


Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Modo40:
Jag tycker att en del av problemen har har legat i uppspelsfasen. Uppspel som hamnar 2-3 dm fel, bakom ryggen, "i ryggen" alternativt att man försöker passa igenom en motståndare, att misstag av den typen sker i ibland är normalt, men när det sker varannat uppspel är det för mkt. Det blir som att lyssna på en hackig vinylskiva, ingen rytm i anfallsspelet. När det gäller den typen av passningar kommer de oftast från DP/OH/AE, Paris har dock varit bättre de senaste två i spelet generellt.

Tror att en backsida med
Sellgren-Lindgren
Ericsson - Stenqvist
Enström - Paris

kan göra stor skillnad. Sellgren/Lindgren verkar ha börjat användas som första backpar sett till istid. Hedman verkar användas som 3 back fö.

Sedan skulle vi behova center och FW så vi kan få 3 kedjor som kan skapa nåt i offensiv zon, just nu känns det som att det är antingen Karlqvistgänget och Rundis kedja.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Gavelo: Förlåt, båda kom i PP
håller med om att rätt skall vara rätt
Tror dock att det är inte bara laget som är dåligt, ledningen håller inte måttet
Hade hoppats på nytt blod denna säsong, nya tankar och ideer runt ishockey
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Sawchuk: Håller inte med, men det som talar för sig själv är tabellen
Bra att du har rätt, då får man tacka för upplysningen
Trodde vi diskuterade läget i tabellen, är väl som vanligt bara otur
Att Hedman nu inte är bra är en sak.
MoDo är inte bra heller, men det rår kanske Hedman för ?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Knerten: Om man reagerar på vad motståndaren gör så är man alltid tvåa, man måste agera och bestämma på planen, läsa spel innan det händer, vara på rätt plats innan saker sker. Hedman och många andra "reagerande" spelare åker dit pucken är inte dit den kommer att vara då han väl är framme.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
J F K: Hur fan kan du skylla på domarna att MoDo ligger sist ?
Laget spelar ingen hockey
Inse att dom är inte bättre än såhär, och låt ej din besvikelse gå ut över domarna
Skulle MoDo göra mer mål i powerplay, så vore det inget problem
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Modo40: Du håller kanske inte med men då har du fel, FARTSKILLNADEN mellan Allsvenskan och SHL är marginell, alla spelare är ungefär lika snabba. Skillnaden ligger i spelet. SHL är mycket mer strukturerat, allt som händer på isen är till stora delar inövat och ingår i en lagtaktik. I bland bryter skickliga spelare mönstret och går utanför grundspelet men man gör det på rätt ställen och i rätt situationer.

I Allsvenskan improviseras det mer mycket på grund av att spelarna inte är tillräckligt bra för att spela efter instruktioner i hög fart. Där bryts mönster på de mest konstiga sätt och ställen.

Jag säger inte att allt beror på Hedman, jag säger att Hedman är en dålig hockeyspelare på den här nivån.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Sawchuk: Mhm va? Reagerar istället för agera? För att kunna agera måste du väl börja med att reagera, snarare att han ÄR en dålig hockeyspelare, han har en kurva som bara dalat senaste 6 säsongerna. Tråkigt för han men tyvärr platsar han bara i division 1 max.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Modo40: Båda målen igår kom i PP!
Men att leta syndabockar funkar inte även om jag gärna såg ny fystränare, ny målvaktstränare samt ny sportchef och huvudtränare, Modos ledning måste begripa att riktigt duktiga talanger/juniorer i stort inte kommer vara annat än breddspelare i allsvenskan på sin höjd, vissa supertalanger får härja många år i allsvenskan innnan man ens är mogen för att testa på shl.
Jag tror att Modo har för stor övertro på våra unga och det biter oss i arslet om vartannat
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Sawchuk: Tror fortfarande ej att en man gör skillnaden på succe eller fiasko
Tror vi bara letar en syndabock pga stor besvikelse över vad laget presterat
Håller inte med på att skillnaden är marginell, är mycket större än du säger..
Vi har en i båset som inte ändrar nåt, är alltid nöjd
han är nog mest nöjd med sig själv
När gjorde MoDo en bra värvning senast, dom har sveriges sämsta scouting
Dock har dom det lag dom har
Håller med på att det är dåligt bakåt, men man gör inget framåt heller
Inte ens i powerplay, dom gjorde ett igår
inte bra släppa in tre mål, men gör man fyra så vinner man ändå
Det är kollektivet som skall lyfta MoDo
Tror ej stämningen i laget är så bra som det sägs.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Modo40: Hedman är för långsam i sin hockeyskalle, han reagerar istället för att agera hela tiden samtidigt som han inte ser vilka spelare som har tid och inte och därför levererar puck till fel spelare hela tiden.

Skillnaden på fart mellan SHL och Allsvenskan är marginell samtidigt som Allsvenskan är rörigare och mindre strukturerad vilket gör att Hedman är ännu sämre i Allsvenskan även om han var kass redan i SHL. Hedman skulle inte dominera i Div1 heller.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Monno:
Tkr Jesper L gjort 3 bra matcher, lite småfel men på det stora hela håller han sig flytande. Även DP har lyft sig de två senaste. Det tråkiga med gårdagen är förlusten.... Spelet har varit betydligt sämre andra matcher. Håller med ang OH men respekterar ändå Nuckys synpunkter, hans passningspel som är dåligt.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Monno: Tror väl inte att Hedman kan vara roten till allt ont ?
Tror man måste fokusera mer på vad MoDo som lag presterar
Kan inte vara Hedman eller domarna som rår för att dom snart ligger sist
Inse fakta, laget är inte bra, fast det är den dyraste truppen i allsvenskan
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Signature: Så är det ju Hedman är oflashig men höll helt klart SHL klass ifjol. (Året innan var han dock dålig)
Dock verkar han haft riktigt svårt att anpassa sig till den mer tuta och kör hockeyn som många kör i HA.
Sen som någon skrev är det väldigt sällan har får spela med en kompetent backpartner.
Men det är framförallt hans spel med puck i defensiv som som jag tycker han verkligen måste förbättra.
Där brister även vår andra SHL back. Eidstedt är tyvärr en besvikelse. Han kan inte skylla på åldern heller direkt..

På tal om backar. Bara jag som tycker Lindgren gjorde en riktigt bra match igår? Även defensivt.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Knerten: Tror Svarten blivit hängd av er om han inte förlängt med Hedman! ;)
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Knerten: Tycker kritiken mot Hedman har spårat ur totalt.
Han spelar alltid med juniorer som gärna följer med i anfallen, vilket ger honom ett ofta otacksamt jobb att städa upp. Även i egen zon hamnar han ofta i problem pga sina lagkamrater som ger honom pucken i helt fel läge.
Hedman är 1 av 3 backar som klarar av att spela fysiskt och lite småfult.
Trött på att se juniorbackar bli rundade av ytterforwards utan styrkan att trycka fast dem i sargen, eller det faktum att de i princip aldrig vinner en närkamp.
Utan Hedman hade det sett 10ggr värre ut.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
KingCobra: Tyvärr inte, vi har en av de sämre backuppsättningarna, visst en del skador där nu samt att spelarna underpresterar något så kopiöst, Hedman har gjort sämre och sämre säsonger. Svarten borde inte förlängt han med tanke på Hedmans facit.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Jaca: Haha. Jag tror att du har rätt. ;)
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Smurfen: modo är inte bättre
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Ben Perrault: (plåtlåda bortskämd) Västervik kommer från division två har avancerat upp på fyra år med samma tränare som har trott på dem och har haft samma grundstomme i laget sedan dess kanske modo skulle ta lärdom av det,men vi har inte något hockeypalats men ishockey avgörs på rinken men lilla Västervik har ungefär 21500 invånare mysig stämmning närhet till rink från publik inget globen där spelarna är som tändstickor i storlek
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Vad klagar ni på svartvadet för? Ni har bästa truppen i allsvenskan förfaan det är tränarn som måste bytas ut
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Signature: Det finns ju en tradition av riktigt bra skridskoåkare i föreningen. Men vad jag har kommit ihåg så har det dels rört sig om speedkulor med hög topphastighet (bysse, antos , micke hjälm och i årets upplaga jakobsson kanske) eller riktiga slitvargar, grinders som man säger i USA (Ödda, micke p., lennart hermansson etc.)....

Att konstant befinna sig på fel ställe och kompensera det med att åka en jävla massa som tex adrian kempe är ingenting jag traditionellt sett förknippar med modo. Men 70-talet är jag för ung för att uttala mig om, och samtidigt kan man konstatera att det vare virrigt som fan i slutet av 80- och början av 90-talet också. Och att man började spela kompakt kring -92/-93 kanske....

Men just detta pressande utan understöd är inget jag kommer ihåg från 80-talet heller.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Bad_Brett: Skillnaden mellan Näslund och Svartvadet, det är att Näslund har en tro men det har inte Svartvadet. ,-)
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Fredrik Olausson lider utav ulcerös kolit. Det har senare lett till ärrvävnader på levern. Det här är inget nytt. Han har haft problem sen lång tid tillbaka.
Om någon undrade.

Dödstrist att vara Modoit. Dum som man är, ser man nästa match också. ;)
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
modoit51: Men då vi Timråiter inte är så resonibla så är det skönt att ni modoiter alltid är så tillmötesgående...:-)
Tycker synd om er på riktigt. Farsan är från Bollstabruk och tokmodoit och jag ser hur han lider.
Men det vänder, lita på det. Är det ngt både Timrå och Modo har så är det hockeykultur, och då kommer man tillbaka. Bara ekonomin håller vill säga....
Kan bli ett riktigt stålbad för Modo om detta fortsätter.
Kämpa bästa grannar!!!
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Ogie Ogilthorpe: ÖHF visst spelar de sina matcher i Skyttishallen? Hur många går det in där?

Bästa protesten mot detta elände är kanske att gå ihop och ge ÖHF ett publikstöd utöver det vanliga.

Jag är så sjukt besviken på hur de förstört Modo så jag skulle välkomna att ett annat Ö-viks lag passerade Modo i seriesystemet så man kan sluta med detta självskadebeteende.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Ogie Ogilthorpe: "Traditionellt sett MoDo vi varit mer lyckade när försvarsspelet har varit mer kompakt i egen zon med mindre fokus på press och mer fokus på understöd och hjälpa."
Kunde inte skrivit det bättre själv ;). Det är så jag kommer ihåg Modo från förr när dom varit i Leksand. Trots att vi många ggr varit favoriter så har man fått åka hem med en förlust efter att stångat sig blodig mot försvaret och åkt på sylvassa kontringar.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Ogie Ogilthorpe: Ärligt talat tycker jag att det är dags för föreningen att skärskåda hur vi spelar....det aggressiva försvarsspel som föreningen vill lira i form av överbelastning, mycket skridskoåkning och förra året man-man har inte direkt varit lyckade....

Traditionellt sett så har MoDo varit mer lyckade när försvarsspelet har varit mer kompakt i egen zon med mindre fokus på press och mer fokus på understöd och hjälpa.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Nucky: Yepp, Reideborn blev vår lycka! ;)
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
wxp: Nästan så att man misstänker att Du tillhör en annan bok här på HS, ser aldrig att Du skriver här i MoDo boken efter en vinst? Du vinglar mellan denna och Timrå boken, domare och JFK verkar vara ett ämne som ligger dig varmt om hjärtat!!
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Fy fan
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Bad_Brett: Att Huras skulle få sparken var ju givet. En klassisk Svarten-gamble att anställa honom.....
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Bad_Brett: Helt sant, men jag syftade framför allt på slutet av säsongen när t.ex KHK värvade Honken medan Modo fortsätter med seriens överlägset sämsta målvakter.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Nucky:
Mm, anat att dom är det :/
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Jaca: Har för mig att AJ hade som krav att Svarten skulle fortsätta som Sportchef för att skriva på för denna säsong.
Med andra ord är de nog ganska tajta.
Tror inte man har råd att göra sig av med någon av dom helt enkelt, så förändringar i den änden är nog tyvärr inget att hoppas på.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Bad_Brett: Svartvadet har några personliga egenskaper som ställer till det. För det första är han en gambler som tar kalkylerande risker, i ett yrke som till stor del går ut på riskminimering. För det andra är han en tjurskalle som gräver ner sig i samma hjulspår som inte funkat, för han ska banne mig få det att funka.

Slutligen känner jag inte att han är en person som tänker på en strategisk nivå.

Allt det här har varit uppenbart sedan dag ett och att det inte skulle funka. Styrelsen får stå till ansvar för en uppenbar felrekrytering.

Hockeykunnande har han och ledaregenskaper också. Men sportchefsrollen är inte för honom. Scout eller ass. coach kanske. Skulle vara intressant att veta hur mänga timmar han lägger in per vecka.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Nucky:

30% av SHL-spelarna trodde att Huras skulle få sparken först

Det är ganska anmärkningsvärda siffror med tanke på att det ändå rörde sig om en tränare med fina meriter.

Visst hade vi behövt en vettig målvakt, men början på slutet var den dyra värvningen av Huras.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Nucky:
Lyssnade på Fredrik Warg i Cmore och den kritik som han gav MoDos ledning bakom tränarna!
Mellan raderna kunde mana tyda att kritiken var riktad mot Svarten, men där han även tog upp kontunninetet på tränarsidan som det nu inte har vart MoDo!
Han nämnde att man skulle låta AJ jobba kvar men byta ut nån bakom honom, typ Svarten uppfattade jag det som, personligen undrar jag om inte han sitter på ett kontrakt som han INTE tänkt bryta utan ett "fett" avgångsvederlag och det är där skon klämmer!
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
modoit51
Tänker bara på början av 70 talet. Gick ej att tala med en Timrå supporter, verkar vara samma nu igen. Ni kanske skall prata med farsan eller någon annan äldre från den tiden, som ganske nu har växt upp och kanske har sett hur fel man betedde sig.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Bad_Brett: Näslund hade något positivt på gång. Verkade vara extremt noggrann och lade ner enormt med tid på arbetet.

Svartens jobb är tyvärr bara sorgligt.
Det som svider mest är att han inte ordnade en målvakt ifjol, trots att hela jävla Hockeysverige pekade på denna punkt under HELA säsongen. Det var en så uppenbar miss att man inte tror det är sant, men ändå får han hålla på.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Nucky:

Näslund kom in när vi hade missat slutspel tre år i följd. Under hans tre år gick till slutspel två gånger och play-in en gång. Vi hade ett poängsnitt på 1,46 poäng per match, vilket var ett rejält lyft efter Freddans snitt på 1,31.

Hedin: 1,60
Holmberg: 1,50 (-0,10)
Andersson: 1,31 (-0,19)
Näslund: 1,46 (+0,15)
Svartvadet: 0,95 (-0,51)

Vissa kommer försvara honom med att Näslund hade skrivit för dyra kontrakt, men om målet har varit att spara pengar har han gjort ett uruselt jobb även där med tanke på alla sparkade tränare och spelare.

Så ja, det saknar motstycke.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Blake: Det är med skräckblandad förtjusning man ser fram emot finalen i Ångermanlands distriksmästerskap. Sveriges näst finaste hockey-mästerskap. Direktsänds på ÖA, nästan 2000 biljetter sålda. Wow!

Om man beräknar in handikappet så får man nog räkna ÖHK som knapp favorit.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Nucky: Såg ni Straffen för Tingsryd? Skall bara berätta för er att Johan är en riktig Modo it Har åkt många ggr från Sandviken med Johan och hans pappa för att heja på Modo. Vet att hans högsta önskan vore att spela för Modo.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Nucky: Har något lag någonsin hissat ned en förtjänstfana efter att ha ångrat sig, tro? ;)

Svartvadet har gjort sitt. Det måste vara världsrekord i att förstöra sitt legacy. Trots utökat kommunalt stöd, trots utökad liga, så ligger man nu näst sist i Allsvenskan. Well done!
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
kulltorp: ditt lag leder serien och har Fredagsmatch samt norrlandsderby, ändå hänger du härinne.
Tro fan ni har lite folk på matcherna, med fans som dig.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Nucky: Man trodde verkligen att botten var nådd när vi åkte ur , att vi skulle ligga näst sist en bra bit in på säsongen kunde man aldrig drömma om !!!

Alltså vad är felet ??????
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Nucky: Bara att man ens är nere i kvalserien till div 1 är ju den största skandalen någonsin!
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Gavelo: Svartvadets facit som sportchef saknar fan motstycke.
Älskad spelare och ledare, "kaptenernas kapten" tar över Modo i ett prekärt läge. Man tror då att botten redan var nådd och att det så sakteliga börjat vända uppåt, men 2 år senare har inte bara klubben åkt ur SHL, hans "nya" nystart till lag ligger nu alltså näst sist i allsvenskan.
Helt jävla galet.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
wxp:
Jag vet! Själv skiter jag i domarn anser precis som många andra(däribland JFK) att det inte har med Modos problem att göra, visst det är störigt om någon utv blir fel men det kompenserar sig i det långa loppet Samtidigt måste JFK få skriva att han tycker att domarn är dålig om han tycker det, och håller jag inte med då får jag väl argumentera för att domarn är bra
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
wxp: Ja. Men det innebär att jag tycker att domarna är för dåliga. Inte att det är anlednkngen att vi förlorar.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Nucky: Ja, det tycker jag...
Kommentera

1779392 · »