1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481661 inlägg · 4079 ämnen

Modo - Västervik 25/11 2016

« · 1778727 Till forumet


Modo - Västervik 25/11 2016
Västervik borta, 6 mål bakåt senaste matchen, förstecentern borta, 4 matcher mot topplag framför oss. Visst vattnas det i munnen;) nu kör vi!
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Tarasov:
Ericsson som center :):):)
Kommentera


Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Tarasov: Och kontraktet sägs upp på lördag förmiddag :-).
Svartvadet försvar det med att vi tyckte från båda håll att skiljas åt, och önskar Eriksson lycka till i framtida karriären...
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Tarasov: Va fan "Plivit Trade hallen"
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Carl Lejonkräk:
Tar upp tråden....
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Tarasov: Man saknar direkt Hanses klubbspel. Hoppas han kan få.göra en stabil match nu. Vi verkar inte sikta på dominera matchen så han kan få en del att göra.

Man är verkligen ovan med att se hockey med sån kass kameravinkel. Tyvärr lär man väl få vänja sig...
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Monno: va är det för ishall, känns som husums plåtlåda
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Ben Perrault: Det är helt obegripligt att de Karlin i båset. Jag är extremt förbluffad över att han lyckats som tränare.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
J F K: Varför är du förbluffad över de?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Gavelo: av de människor jag träffat tillhör han nog de mest ointelligenta. Jag blir förvånad om han klarar åttans multiplikationstabell...
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
J F K: Och bra gör han det.

Svagt mål. Med den status Eidstedt har kan man inte bli rundad sådär. Sen missar Berglund framför mål också men han är ju ba en liten pojk än så man får väl svälja det...
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
J F K: Haha, ja jag har inga kommentarer gällande det, men han var en jävel på att spela hockey minns jag
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Monno:
Visst pressar vi inte lika högt idag som vi brukar?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
J F K: Det är det som kanske är grejen. Bara för att alla säger att så här det, behöver väl inte det vara sanningen. Bara att lyfta på hatten, för nåt rätt gör han.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Sven Tuta: Han gör något fantastiskt faktiskt. Möjligen har han bra assisterande, men det är skitsamma. Jag förstår inte hur det fungerar, men resultatet är anmärkningsvärt bra.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
J F K: Team work kallas det :)
Bevis på att teori och praktik inte riktigt stämmer alla gånger
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
J F K: Samtidigt vet man ju personer som kan räkna det mest avancerade sakerna men sen knappt kan ge en beskrivning på hur man tar E4an genom Örnsköldsvik.

Bara för att man är "dum" i skolbemärkelse kan det ju råka vara att man fattat precis hur man får ett hockeylag att fungera. :-)
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Ben Perrault: Med all respekt skulle jag vilja påstå attt Husumhallen är den finaste hallen vi har i länet efter MoDo¨s och Timrås(om jag nu inte glömt någon) Plivit trade hallen är dock pinsam, skulle platsat som en av dom sämre i vårt län
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Monno: Positiva vibbar i matchen ( än så länge)
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Confusius: spelade iofs bara på uterinken i husum men är väl bara att vänja sig vid gärsgårdsserien, fast det är fan inte lätt😬
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Ben Perrault: Powerplay mål x 2

💪🏽
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Gavelo: Ja, hur fan gick det till???
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
J F K:
Varför PP? Snack?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Tarasov: kan tänka mig att Oscar Hedman var irriterad över den solklara offsiden. Nu blev det två mål på domarinsatser som inte ens är värdiga division fem. Djävla pajaser som dömer.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Hej Div 1! Bra statistik för Svarten hörni, första året ner i HA, andra året ner i div 1.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Knerten: Svartvadet Måste vara Sveriges mest överskattade sportchef, avgå.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
J F K: Är det fel på domaren igen? Hur kan Modo alltid få dom dåliga domarna? Förklara det för mig, för jag förstår inte.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
wxp: För alla andra är det självklart få domarna i allsvenskan är usla.

Hur jag ska förklara det för dig vet jag inte. Jag kommunicerar bara med normalbegåvade eller smartare än så.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
J F K: Ja, hur fan gick det till!!??
Det följer det mönster som har varit under hela säsongen. Modo spelar bra inledningsvis, speciellt de första 5 minuterna i varje period (ja, jag vet att det finns många undantag), för att sen tappa ALLT ju längre matchen lider. Nu börjar snart sista perioden, och för att inte förstöra kvällen ännu mera för mig, så tackar jag för kaffet ikväll och önskar lycka till.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Golden boy : "Det kanske är bra för Modo att ta en säsong i allsvenskan och få börja om"
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
wxp: domarna är lika kassa som du är en pajas.
Försvinn härifrån snälla
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Golden boy : Hur kan han vara överskattad om alla tycker han är kass?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
J F K: Jag förstår inte riktigt hur du kan gå till personangrepp? Varför är det nödvändigt för dig att pissa på andra människor? Det finns ett antal lag i hockeyallsvenskan, det finns ett antal domare i hockeyallsvenskan. Alla möts titt som tätt, Vissa lag vinner mer än andra, vissa lag förlorar mer än andra. Men det kan ju absolut inte alltid handla om hur domaren och linjemannen är, jag kan aldrig tänka mig det.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
wxp: Jag tycker att Modo till största delen får skylla sig själva. Man borde inte vara beroende av domaren för att ligga med bland topplagen.

Nu är inte Modo så bra tyvärr. Dessutom är domarna så dåliga att de på allvar påverkar utgången av matcherna. På riktigt.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Gavelo:

Uppenbarligen har vi inte ett lag för Allsvenskan. En omstart i division 1 hade nog gjort susen. Då kan grannens grabb briljera! ;)
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Bad_Brett: Överskattad av föreningen efter som han uppenbarligen är kvar.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
J F K: Då får vi väl sparka AJ så vi kan kliva upp till SHL så vi slipper dom här domarna.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
J F K: Dom som är domare kan ju inte bara göra fel mot Modo? Eftersom det alltid är 2 lag på planen. I alla omgångar. Jag tycker mest när du skriver så har det handlat något om domaren.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
wxp: om du läst flera inlägg är det extremt anmärkningsvärt att du fantiserar ihop att jag tror att det bara drabbar Modo.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
J F K: Jag har läst bra mycket, Men domarnivån är som den är, Det kan varken du eller jag göra någonting åt. Men endå så vinner vissa lag och vissa förlorar. Så varför alltid kommentera att det är domarens fel eller dålig nivå när Modo åker på en förlust?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
wxp: Förlåt. Jag trodde att forumet var för att kommentera hockey och matcherna.
Du menar att vi inte ska göra det
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
modomille: Men slipper vi Svartvadet?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
wxp:
JFK menar att domarnivån är åt helvete för dålig och JO om man väcker en debatt så kan man få till förändring, sitter man och håller käft å tänker "det är såhär i allsvenska" då kan jag lova dig att inget kommer förändras.

Modo är Sveriges sämsta lag och förlorar ALDRIG på grund av domarna men domarna förstör produkten med sina usla insatser och spelarna har ingen aning vart nivån ligger för dagen och spelet blir avsevärt mycket sämre än vad det skulle kunna vara.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Gavelo: Vi borde vara bättre än att vara beroende av domaren. Det är vi inte. Vi är tyvärr rätt usla:(
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
J F K: Jag förstår, Gå till personangrepp, Det verkar vara din melodi. Jag ber om ursäkt att det blev ett stavfel. Vi får hoppas att Modo får dom bra domarna snart. Så du också kan njuta.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
wxp: Fast du har ju inte förstått.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Gavelo: Men vad pratar du i? Domarnivån är väl som den är, men att JFK pissar på domaren varje match kommer inte leda till någon förändring överhuvudtaget. Det är jävligt märkligt att bara i Modo boken så är det kommenterar om domaren. Speciellt när Modo släpper in mål eller förlorar.

Jag har inte läst i någon media om att Modo väcker en debatt om domaren. Det är bara vanligt gnäll som alltid kommer från förlorare.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Bad_Brett: Hockeylaget Modo som vi känner till idag är död i Div. 1. Blir snarare konkurs där än att det blir en omstart.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
J F K: Tar Västerås extrapoängen ligger Modo näst sist
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Blake:

Haha, det lustiga med Svartvadet är att det har gått så pass långt att han börjar bli till ett fenomen, ungefär som Dan Quayle. Jag kommer ofta på mig själv att tänka "Vi är förvisso klappkassa, men Svartvadet ger sig nog inte. Vad ska han hitta på så att vi kan bli ännu sämre?".

Det vore onekligen komik på hög nivå ifall han på tre säsonger på egen hand lyckas få laget att åka ner två gånger. Det är ju på den nivån att en roulettespelande schimpans med största sannolikhet hade gjort ett bättre jobb. :D

Kan ändå beundra hans mentala styrka. Hade det varit jag hade gissningsvis hamnat på ett psykhem vid det här laget, då jag inte hade klarat av att se mig själv i spegeln längre med tanke på hur mycket jag hade förstört för mig min stad och alla som trott på mig och stöttat mig.
Kommentera

« · 1778727