1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 543864 inlägg · 4154 ämnen

MoDo - Västra Frölunda 27/9 2005

Sv: MoDo - Västra Frölunda 27/9 2005
Poffa:

Ja, du är gammal. Som gatan, ungefär.

Poffa: [url=www.homeofpoi.com/]n Töcken dann eldschonglering[/url]

Salle: Jonas Johnson och Högardh kändes som de grinigaste i Frölunda ikväll.

knaskamilla:

Det känns som att fler än jag inte har en aning om vad poia är. Skönt att det bara var något coolt, ballt hiphop-tjafsdansande istället för något viktigt.

Paddan: Kallio och Niemi de fulaste.

Salo den mest utbuade.

Kul för Matti (?) Palm och Tifogänget som fick banderollen visad i SVT och dessutom var bra/saklig/lugn i reportaget.

Salle: Förresten, jag såg Ulf Dahlén i Kempis ikväll...när skriver han på?

Paddan: Jag stod bredvid tre fotbollsbrassor. Dom tittade förundrat & roat när jag, Sjölund mfl luftade våra strupar i 2:a perioden. Till 3:e så log dom bara med/åt oss.

Poffa: Haha, inte jag heller.
Misstänker att knas försökte att skriva på spanska - "polla" stavas det.

westerlind: Nu var du taskig.

Salle: Jepp, fem nallar för "Matti", bra jobbat med tifot med så få ståplatsare på plats. Men visst måste det ha varit mer än 700 personer på ståplats, vilket den betalande siffran drygt 4 000 måste innebära?

I övrigt vet jag inte om mitt kynne håller på att bli anpassat till mitt nuvarande postnummer, men jag kan trots en 3-1-vinst mot svenska mästarna i premiären inte annat än sitta och börja fundera på var Frölunda egentligen kommer att hamna i vinter, vad en vinst mot dem egentligen är värd? Det såg stundvist väldigt lågoktanigt ut, och då såg jag ändå fjolårssäsongen mestadels från en kortsida, med mycket sämre djup-perspektiv. Bara mina fem ören.

Ska man ändå försöka att logga ut från HS med en "uppsida" i sista stycket i inlägget, så var det nog ganska länge sedan MoDo hade två producerande kedjor på papperet som också producerar i det verkliga seriespelet. 1975-76, eller något sånt har jag för mig. :-)

Säger väl allt om Vinnerborg och hur han brukar vara annars när jag tycker han gjorde en bra match...

Salo mest utbuad säger ni. Hördes knappt nåt i tv-rutan. Var det så illa alltså?

Saxat från matchrapporten på Åffisijälla:

"1-0 av Párdavy på efter eminent förspel av Jan Öberg och Rastislav Pavlikovsky."

Åh fan...

Vallin: Domarn föl inte för trycket kan man vara säker på..
för hur många utvisningar fick frölunda i sista delen av machen

Danne_l: Inte var Salo så hemskt utbuad inte och det som förekom gjordes med en tydlig glimt i ögat.

Seriösa hatar ramsor mm. överlåter vi åt pöbeln i andra lags supportrar när deras kelgrisar byter lag.

Eftersom jag fått sån massiv respons på min hemknåpade ramsa så måste jag ju publicera den.

Den som kommer på artist och låttitel får titta på Friscos banner så mycket de vill.

"Pardavy, tittar efter domaren.
Pardavy, längtar efter mål igen"

Salle:

Det jag skulle skriva igår när HS bestämde sig för att tvärdö var:
När man försöker skriva Salo i ett sms föreslår T9 att det ska stå Palm. På tal om Matti...

Det andra jag skulle skriva var:
Poffa: Hiphop??

Det tredje har Poffa redan skrivit.

knaskamilla:

Ja, du vet sånt där som ni ungdomar håller på med.

« · 582528