1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478841 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Växjö 2012-01-28

1463043 · » Till forumet


Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

bj21:

Mums!!

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
bisterfinnen:Dessutom bar han din fantastiska Tummentröja i turkost!
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Berka:Helrätt,sälj Axelsson.Släng in junis,Olofsson, eller Nyström,dom vill ju vinna matcher och skall skolas in som blivande Modostjärnor!
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

bisterfinnen:Grattis,jag trodde jag skulle få träffa honom och hela Sollefteågänget i lördags också.Men kom något hinder i vägen.

Bättre lycka nästa hemmamatch?

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
bisterfinnen:Och jag träffade Björn W. Det kändes stort!
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
bisterfinnen: Honom är det svårt att inte träffa... han syns ju lång väg! ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Paddan:

Jag träffade iaf Lumber Jack igår. Bara en sån sak.

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
MODOJohan: Kalus har inte mycket talang men åker väldigt mycket skridskor. Kul värvning
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Gillar verkligen kedjan med Madsen-Kfop-Kalus... känns som en bra energikedja

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Berka: Med det utlåtandet så insåg man att du inte sett en minut av Brynäs matcher.. Då kan det ibland vara bättre att vara tyst.. Lycka till modoiter. Ni kommer behöva det
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Huge: ja Gurra han vill man ju inte förknippas med, han är så att säga oönskad även i Brynäs bok.
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Gurra88: "Brukar inte räkna mig i samma skara som huge och arnio, annars är vi ett gött gäng i våran GB.."

Precis.
Ett gött gäng av omogna och okunniga gaphalsar som gärna kastar sig in i motståndarens gästbok efter en vinst och agerar dålig vinnare.
En jäkla tur att du inte räknar dig till samma skara som undertecknad och förmodligen också arnio.

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Äh, faan, det är ju Peter "ta mig till havet" Lundblad. Så lineup-låten blir "Bär ner mig till sjön" med Ingvar Oldsberg.

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Förresten, ser inte Växjös nyförvärv Netik lite grann ut som en Clabbe af Geijerstam med hockeyfrilla?
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Gurra88: Tyvärr så ville inte Norfolk släppa honom.
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Berka:

En som impoerar är Cedergren, hur kan klubbarna missat honom? Fortsätt så!

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Wayne Gresky: Vi har inte sett ett enda Växsjö ännu, så jag ser det här som en stor framgång.
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Berka: KEDJA!!! Arghhhh!
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Gurra88: vi var grymma i 60 igår över 4 liner, med elitseriens bästa kjedja i spetsen!
De bjöds på hockeygodis, annat än de man ser i tablettasken
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Åke Westerlind: Det var bra stämning oxå i arenan, klacken körde vågen, men de gick lite trögt;)

Vi får verkligen hoppas att de håller i sig, bra att slänga in shremp med ritto och axelsson, hyffsad skillnad fast man kan nog förvänta sig lite mer!
Jag tycker nästan man kan ta bort Axelsson för gosse vad han ser slö ut ibland
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Berka: ja om man kan spela en kvart med endast tre dugliga spelare så absolut
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Gurra88 klart som fan Foppa räknat med att Modo kommer slåss i botten, finns inte en normal människa som kan ha större förväntningar på ett nykomponerat lag och en klubb som höll på att halka ur högsta ligan året innan!

Gött gäng, HAHA du är verkligen dum på riktigt.

Vi krigar inte om överlevnad, vi ligger på slutspelsplats, där kommer vi stanna.
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Berka:Skärpning grabbar,snacka hockey och inte en massa fula kränkande påhopp!

Heja MODO!

I går var 1:a linen super, med Skröder som härförare och vilka fräcka nykomlingar vi fått,tack för tre sköna poäng.

Får man be om en repris på tisdag mot Djur  gården,tack!

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Berka: Mina egna.. Brukar inte räkna mig i samma skara som huge och arnio, annars är vi ett gött gäng i våran GB..

Sant, men mig gör det absolut ingenting att ni krigar om överlevnad.. Knappast vad Foppa räknat med.
Fler panikvärvningar att vänta
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Gurra88:

Tack, där kom den. De förklarar det mesta.
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Gurra88: Desamma, tror din glädje blir kortvarig
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Poffa: Skadeglädjen är den sanna glädjen.. Som sagt passa på att fira..
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Poffa:

 

Presskonfis. Gillar framförallt den allra sista frågan som någon skjutjärnsjournalist lyckas haspla ur sig till Janne karlsson:

"Spelar ni också på tisdag?"

Det var fan vad svårt, kanske omöjligt det verkar vara att länka.

http://www.webben7.se/10200-presskonferens_efter_modo_hockey__vaxjo_lakers.aspx

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Gurra88: Som sagt, för ett par år sedan var ni där nere i träsket. Då firade ni varje vinst som ett SM-guld, medan ni var nära att begå kollektiv harakiri vid förluster.

Fast det har du kanske förträngt?

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Poffa: Fortsätt ni att fira.. Skönt att slippa vara krislag för en helg;)
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Gurra88: Folk har väl tagit sig en dricka. Klart man är glad.
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Gurra88: Och det kommer från en supporter till laget i vars gästbok det pendlar mellan himmel och helvete med ungefär samma frekvens som en normal blinkers.

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Poffa: Här har man visst vunnit guld.. Efter att vunnit över Växjö på hemmaplan.. Vilken bragd!!
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Poffa:Kollade just systemets hemsida. Ardbeg var ju inte gratis direkt. Vi får väl se om jag testar efter nästa lön!? ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
bj21: Caol Ila är bra skit. Har tre olika i samlingen. Ligger fint, gör det också. Fast Ardbeg slår Caol Ila både i smak och skönhet.
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
bj21: Smurf!
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Poffa:Har förstått att du är en riktig whiskeynörd. Jag firar med en Caol Ila. Det duger åt mig!
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Poffa:

Ha ha jag tänkte just på det, roligt att C+ studion och kommentatorerna hyllade den som seriens bästa.

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Poffa: Hade bara KFop varit bättre på att förvalta Kalus passningar så hade Kalus kunnat haft ett par poäng till denna match. Riktigt intressant lirare. Och Cedergren har en skaplig utväxling i sin skridskoåkning,  jäklar vad han pinnade på emellanåt... och den killen har alltså harvat i Borlänge...
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Poffa: Med att vara brynäsare följer att sakna ödmjukhet och insikt. Att erkänna fel finns inte...
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Visst var det nån Brynäsare som skrattade när någon Modoit påstod att Skröder-Susse-NikkiD var elitseriens bästa kedja?

Den Brynäsaren borde begå harakiri, typ.

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Bad_Brett:

Tror ändå på JFK:s resonemang att ansvaret helt ligger på den kedjan att se till att spela bra. Går inte att gömma sig för då smäller det.

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Poffa:

Japp. Som sagt är enda orosmomentet Ritola och Axelsson. Hur kan man få dem att komma igång och börja spela ishockey, istället för att göra åttor på isen?

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Livet är ganska skönt, just nu. Har just bänkat mig för att se reprisen. Ska till det dricka en Guinness och en whisky. Seger-godis, helt enkelt.

Kalus är riktigt rapp på rören och har bra timing i tacklingarna. Dessutom är han utrustad med skapliga händer. Och Cedergren är så här långt en skaplig positiv överraskning, om man säger som så.

Förstakedjan helt jävla suverän, andra bra offensivt men ett mörker defensivt. Övriga kedjor kändes välkomponerad.

Nu ska jag njuta. Stör mig inte. :-)

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

spud:

Riktigt så var det väl inte? Han hade oflyt med målskyttet, men var likväl en av de bättre spelarna i laget. Han hade 2-3 matcher där han var riktigt dålig, men i övrigt var kritiken helt obefogad.

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Monno: Kalus känns som en klar uppgradering jämfört med Hedman. En stabil laginsats och en oerhört viktig seger.
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Monno: han* till* jävla telefon...
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
NikkiNine: Kul att dom försöker säga att sundström är så mkt bättre nu än när han kom hem först, trotts att bortsett från ifjol gagn sett tull att dem han spelar med hamnar högt i poäng ligan.
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Är det ett jävla barnprogram på C+ nu eller? Finns inget fånigare än smeknamn på kedjor. "Popkedjan", "Dragkedjan"... dagisnivå.
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

J F K:Jag var kritisk mot #10 i början av säsongen, och den kritiken var ju befogad, eller hur? 

Det är ju otroligt alarmerande att en så vass spelare i vårt lag inte producerar från nedsläpp. Han var inte beredd när pucken släpptes i början av säsongen, och för det fick han kritik. 

Hoppas han lärde sig något av denna säsong och hur han ska förbereda sig inför nästa säsong.

Kommentera

1463043 · »