1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478930 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Växjö 2012-01-28

« · 1462019 Till forumet


MoDo - Växjö 2012-01-28

45 sekunder. Så mycket var det kvar av tredje perioden när Brynäs i torsdags avgjorde matchen mot MODO Hockey i Läkerol Arena.

Målet kom i power play – precis som Brynäs tre första mål också gjorde.

– Vi gjorde inte någon av våra bättre matcher men självklart var det tufft att åka på ett så sent baklängesmål. Nu har vi lagt det bakom oss och ser fram emot matchen mot Växjö Lakers, säger headcoach Ulf Samuelsson.

Aktuell elitserieomgång 42
Torsdag: AIK – Djurgården 4-3*.
Fredag: Färjestad – Luleå, Linköping – Timrå.
Lördag: MODO Hockey – Växjö Lakers, Frölunda – Skellefteå, HV71 – Brynäs.

Headcoach Ulf Samuelsson
– Självklart var det oerhört tufft mål vi åkte på i slutskedet av matchen i torsdags. Vi var nära att knipa poäng men det räckte inte hela vägen.
– Någon större match rent spelmässigt svarade vi inte för. Jag vill inte förringa Brynäs insats men jag tycker inte vi kom upp i någon normal nivå.
– Patrik Cedergren som debuterade gjorde en klart godkänd insats.
– Nu ställs vi mot Växjö Lakers och nu handlar det om att vi måste komma upp i en högre nivå än senast.
– Vi har ännu inte lyckats ta någon trepoängare mot Växjö Lakers under den här säsongen. Det är vi riktigt sugna på att göra nu.
– Växjö Lakers spelar en disciplinerad hockey och har ett bra försvarsspel. För oss gäller det att vara kreativa i det offensiva spelet.

Spelare
Senast MODO Hockey spelade på hemmaplan – mot HV71 dundrade Jonas Ahnelöv in ett av målen.
– Jag gör gärna mål i morgon också, säger Ahnelöv som i torsdags mot Brynäs spelade 22:48 minuter.
– Riktigt trist avslutning blev det på den matchen. Surt att vi inte kunde ta med oss poäng hem med tanke på den fina starten vi fick.
Nu väntar tre raka hemmamatcher för MODO Hockey – först handlar det om Växjö Lakers.
– Ett lag som precis som vi kämpar kring strecken. Det säger allt om hur viktig fight det är. Vi siktar självklart på tre poäng.

Matchtruppen
Målvakter: 1 Forsberg, 32 Tellqvist.
Backar: 3 Lehtivuori, 6 Byström, 22 Pöck, 28 Cedergren, 51 Ahnelöv, 53 Bohman, 55 Tollefsen.
Forwards: 10 Skröder, 13 Andersson, 14 Kalus, 17 Madsen, 18 Ritola, 19 Schremp, 23 Svensson, 24 Sundström, 25 Hedman, 26 Forsberg, 31 Axelsson, 35 Westin, 44 Danielsson, 62 Hari.
Ej tillgängliga för spel: 2 Westin, 34 Meyer.

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Ingen Tellan och, som det verkar, ingen Schremp på morgonvärmningen. Sjukdom som härjar? Skador? Eller får de behandling istället för att värma?
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Poffa: Aj aj, så viktiga matcher nu!
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Rättning: Det var en frivillig träning. Inget fel på Schremp och Tellan, de valde massage istället för träning. Kalus är med i kväll. Skinner med på träningen, men inget arbetstillstånd färdigt. Lär inte kunna spela ikväll.
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Poffa: Gött!

Ser det ut att bli schremp, ritto, axel i samma?
Nä just fan ja, räkan vilade ju från träningen :)
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Berka:

Frivillig värmning.

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
NikkiNine: Bra! Jag tror jag tar det säkra före det osäkra och värmer före matchen.
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Wayne Gresky: Jag värmer med J18 i FC.
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Poffa: Hur ska det gå till? De kommer ju inte ens in i puben.
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Wayne Gresky: De hanterar isen, så hanterar jag spriten.
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Själv värmer jag upp genom att sätta i Bluray3D-skivan "Mike Morrisons greatest saves 2009 Swedish Edition in 5.1 THX 1080p". Lutar mig tillbaka och inser att det kunde ha varit värre....
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Poffa:

Någon som vet om Skinner hinner få klart arbetstilståndet i tid innan match tro?

Nae grabbar, nu åker jag till Övik och jobbar in en vinst från läktarplats.

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Icing-Ove:

Måste vara ett jävla djup i triumfbågen med 3D å allt?

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

yngwie:

Mikes 61 räddningar på 72 skott är helt otroliga i 3D. Ljudet är toppklass, det låter verkligen swosch!! när han suger in pucken i plocken. 

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
" - För att vara den första matchen tycker jag nog att det fungerade helt okej för mig även om jag hoppas kunna prestera bättre framöver."
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Mindre än två timmar nedsläpp och jag har mest bara en klump i magen. Hoppas verkligen inte min oro är motiverad.
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
32. Tellqvist, Mikael
1. Forsberg, Anton

1st Line  
55. Tollefsen, Ole Kristian
51. Ahnelöv, Jonas
 
44. Danielsson, Nicklas
24. Sundström, Niklas
10. Skröder, Per-Åge

2nd Line  
22. Pöck, Thomas
3. Lehtivuori, Joonas
 
18. Ritola, Mattias
19. Schremp, Rob
31. Axelsson, Dick

3rd Line  
28. Cedergren, Patrik
6. Byström, Ludvig
 
17. Madsen, Morten
26. Forsberg, Kristian
14. Kalus, Petr

4th Line        
23. Svensson, Björn
13. Andersson, Fredric
62. Hari, Janos
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Atjoo91:Jag gillar det jag ser..
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Atjoo91:


Intressant 2:a kedja :)
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
yngwie: Ja, kommer domarna acceptera att det finns 3 puckar på isen samtidigt då? Eller kommer det bli internt slagsmål om pucken? Och när vi ev inte har pucken, vem ska då jobba hemåt? 
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Atjoo91: Hari framför Hedman och Westin, utmärkt. Hoppas verklingen att andrakedjan funkar för då kan det bli åka av. Den känns annars fullkomligt livsfarlig i egen zon.
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
spud:Äsch..anfall är bästa försvar..
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Wayne Gresky:

Andrakedjan känns dock hemsk. Lagets tre mest puckkåta spelare tillsammans. De lär dessutom vara horribla i egen zon.

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Bad_Brett: Schremp är inte usel i gen zon. Hans plus/minus är förvånansvärt bra trots mindre bra kedjekamrater. Och ibland kan en sådan på papperet tokig kedja få alla inblandade att höja sig. När Axelsson vet att de andra inte automatiskt jobbar hem så kan det faktiskt få honom att tänka mer på det. Jag är väldigt förhoppningsfull, om nu Ritola kan släppa pucken...
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
J F K:

Tycker Forsbergs kedja är värst på förhand. Känns som ett hopplock av det som blev över.
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Vad tusan håller Saik på med??

Hejja Modo! =)

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Kollat på gnällBrynäs nu på slutet de har fått spela 6 min i PP på slutet men inte ens varit nära. HV har inte ställt upp och varit så passiva utan klivit in på dvärgarna, varpå filmarna hamnat på isen och även tappat pucken. 
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
spud: så ironiskt att Modo klagar på ANDRAS gnäll, hahaha..
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
90Steen_: Susse och grabbarna gnällde en del för 2-3 säsonger sedan det håller jag med om. Men idag då är det ingen tvekan på vilka det är som snackar mest med domarn, och det är ni. 
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
spud:

Tror nästan de var värst guldsäsongen när Susse försökte anpassa sig till det svenska spelet. Sen att de ligger kvar å pyr fortfarande är bara löjligt. Brynäs är utan konkursens det gnälligaste laget nu.
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Monno: Frölunda låg i skyttegravar och kontrade. Ruggigt defensivt för ett hemmalag, men då Skellefteå inte fick in pucken så blev de allt mer offensiva, vilket de fick betala för.

Frölunda är nog seriens tråkigaste hemmalag.
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
yngwie: infektera för fan inte denna tråd med massa skit nu! Håll det i brynäs matchen för tusan!

Här cool jag läsa om matchen emot växjö. Bäbis idiotierna kan ni hålls på med nån annanstans. (förslagsvis flashback)
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
yngwie: Inte riktat speciellt mot dig. Blev bara att jag svarade på din:-P
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Monno:

Ritola - Shremp - Axelsson har börjat bra, ja hela modo har börjat bra.

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Rytter: Danielsson är inte sig lik tkr jag...
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Monno: Han har kanske redan fått sitt kontrakt om nästa säsong? :)

JAAAAA 
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

spud:

Otroligt kul att Cedergren fick näta!

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

spud:

Viktigt att vi fått 2-0 tidigt i matchen så vi tvingar Växjö att öppna upp sig lite. Annars spelar dom ju sitt tighta försvar och väntar på kontringar.

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Rytter: Som vi tvingade BIF att öppna efter vår fina ledning.. Gah. 
Undra hur många gånger vi lett med 2-0 men ändå inte fått med 3 poäng denna säsong? 
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

spud: Måste säga att oavsett målet så har denna cedergren imponerat på mig. Han har en väldigt fin blick för spelet och hans skridskoåkning har verkligen imponerat. 

Otroligt märkligt att inte något av Dalarnas 2 mediokra elitlag fått ögonen för honom. 

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

spud:

Nu tänker jag inte ens jämföra BIF med Växjö. BIF spelar ju verkligen inte lika tillknäppt som Växjö gör. Känns som det är extra viktigt mot lag som Växjö att få hål på dom tidigt.

Men som du säger, är absolut inte en säker ledning eftersom vi lyckats att tappa sådana tidigare.

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Jag får svårt att hantera informationen nu..

Janne Karlsson "Modo är ett spelskickligt lag"

Ricky Wallin "Modo spelar igelkottsförsvar" 

Går det att vara både och? I sådana fall grattis oss!

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Även om jag har svårt för Räkan emellanåt, så vore det otroligt intressant att veta hur han kan prestera med en säsong i ryggsäcken på stor is. 

Ja jag börjar gilla tanken på att ha kvar honom nästa år. Istället för Menlös Dick.

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
spud: schizofren?;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Monno: 2a kedjan är ju inte direkt underbar i egen zon..
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Monno:

Nej där fick man se deras svaghet, dom hade varit inne länge, Dick försöker sig på en svår dragning,vi åker på en kontring, får tryck på oss och sedan mål.

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
BOOOOOOOOOOM
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
spud: vilket jävla mål!!
Och Ahnelöv är grym idag!
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Monno:

Skröder fortsätter att leverera.

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Jag säger samma som sist!
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Booooooooom

Hoppas verkligen att Skröders möte med sin agent handlade om att fullfölja sitt kontrakt och inte att avbryta det. 

Kommentera

« · 1462019