1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474577 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Vita Hästen 13/10

« · 1842296 · » Till forumet


Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
J F K: Du har gnällt konsekvent på domarna under 2 år vad jag vet. Det är en sak att de är dåliga, för det är de ibland. Men det spelar mindre roll för det jämnar ut sig. Kontentan av ditt gnäll är att du anser att Modo missgynnas. Det är fel.
Du kan lika gärna lägga energin på att ismaskinen spolar dåligt. Det drabbar båda lagen.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Gäsp: ah gud nu är vi där igen då.

Grattis kulltorp, sup med ditt behov av rub it? Daglig syssla?
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Riktigt trist förlust där Modo är det bättre läget sett över 60 min. Personligen tycker jag Berglund inte håller på den här nivån ännu och Sellgren måste ta sig i kragen. Nya tag på söndag!
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
kulltorp: Jag har gnällt en match. Inte förlusterna mot löven och ssk. Inte ens gnällt någon annan match.

Det här var helt enkelt så fantastiskt mycket sämre än någon match tidigare i höst. Först släpper domaren allt när det framförallt är mot Modospelare. Sedan tar han två oerhört tveksamma i slutet av matchen.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
dempa: Det är NIVÅN som vi gnäller på, man kan inte ta vissa saker och släppa andra för att en period senare göra det omvända SPECIELLT inte ta flera tveksamma i slutet av en match endast åt det ena hållet, det blir som jävligt orättvist då när båda lagen är lika kålsupare.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
J F K: Du och dina domare ....att du orkar..Det jämnar ut sig. Ni lider inte mer än andra lag.
Du blir ju bara en dålig förlorare.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Rytter: Trist att vi inte kan göra en helt bra match.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Tarasov: domarna släpper åt båda hållen. 80% av deras hakningar och 20% av våra. Sedan tar man två felaktiga och avgör matchen.

Hade man tillåtit Modo att spela matchen utan hakningar skulle vi nog vunnit, men domaren dömde inte efter reglerna utan släppte allt spelförstörande vilket gynnade hästen fruktansvärt mycket.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Gavelo:

Det är ju inte just situationerna som sådana jag blir irriterade på, det kan mycket väl vara utvisningar. Men problemet är ju att nivån är sjukt ojämn, i början av matchen fick spelarna göra vad dom ville och det mesta släpptes.

När då lagen anpassat sig till nivån kan man inte helt plötsligt sänka den och börja ta får smågrejer som släppts tidigare, tyder på jävligt dålig känsla av domaren och jag ifrågasätter ifall han verkligen vet vart han har matchen och ifall han kan läsa av spelet där ute.

Nu var det ju inte pga detta som vi förlorade utan vi var helt enkelt inte tillräckligt heta runt målen, t.ex när Sellgren inte söker upp Palmberg och plockar bort honom utan låter han utan störning sätta 2-2.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Gavelo: domarn var kass men Modo var fan inte bättre, känns krystat. Man kommer som ingen vart
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Gavelo: nä men sluta gnäll på domarn, nån procent åt fel håll gav han väl.. men va tröttsamt med alla dessa förbannade HEDERSAMMA UDDAMÅLSFÖRLUSTER vi dragits med senaste tre säsongerna... Så förbannat less.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Gavelo:
Det tycker jag inte, domarna släpper åt båda hållen. Det kändes även som att vi hade lite mer spel i anfallszon är VH, men tyvärr lyckas vi inte utnyttja det.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Ben Perrault: Ja fast det är flertalet utvisningar och släppta utvisningar som är helt jävla ologiska.
Nu kanske vi inte hade förtjänat 3p men poäng tycker jag vi borde dragit in iaf.
Jävla skit.
Känns som vi slarvade lite mkt ett tag också tyvärr.

Det känns som vi skulle behöva lite mer offensiv.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Började väldigt lovande. Nu är det samma gamla visa igen.
Ger bort 3 poäng hemma mot seriens sämsta lag och åker till Norrköping och är mycket bättre än motståndarna men då bjuds det till höger och vänster och motståndarna tar vara på varje misstag
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Rytter: Ja nä denna förlust är i stort endast tack vare domaren, Modo förtjänar bättre än att bli bortdömda såhär!
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Rytter: nu tar han en kompensationsutvisning. Har han släppt sinnessjukt mycket så hade han väl kunnat släppa den också, men han gör en kuben och jämnar ut statistiken.

Grattis domaren. Du vann matchen.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Ben Perrault:

När matchen är avgjort tar man en billig för att snygga till statsen, bra jobbet.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
HC Vita Hästen - MODO Hockey 3-2
Kommentera


Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Rytter: känner mig som zstorken el vad han nu heter. Jävla skitlag Modo är just nu. Spelar tafatt och känns inte dom man går för seger i 3:e utan blir rädda o försiktiga. Uschh o fy
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Gavelo:

Klubba i ansiktet efter avblåsning är tydligen ok.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Rytter: tycker vi har lite väl nonchalant spel i mitt o defensiv zon. Sen blir jag mer o mer övertygad om att en offensiv center behövs. Vi har mängder av offensiv kraft på yttrar som åker omkring med blött krut.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Rytter: den här förlusten är nästan bara domarens. Sorgligt. Djävla skitdomare.
Jag har tyckt att domarna varit tveksamma tidigare, men ikväll är det en kille som inte har en susning om vad han sysslar med.
Döm korpen. Det kanske går långsamt nog?
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Jävla pisslag!!!!!!!!!!!
Helt otroligt att man kan tappa 2-1. Hästen har ju inte ens varit bra.
Varför ska det bjudas på mål varje match???
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Ben Perrault: Skithockey, bök och stök? Verkar vara modellen ikväll..Timråmatchen är helt kass
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Rytter: Klart är iaf att domaren gör det mesta han kan för att ge hästen poäng
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Same old Modo. Visste att säsongsstarten var för bra för att vara sann, den starten har vi fått förr inom dom närmsta säsongerna.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Gavelo:

Det där kändes ju som en 50/50 situation, var hittade han en utvisning där? Idag får man verkligen riva och slita, nu har ju hästen kanonläge att avgöra och ta alla 3p.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Gavelo: Hästen bryter sin trend och tar 3 poäng istället för 2 nu. Det är ju som att göra mål i sudden detta.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Gavelo: Han verkar vilja avgöra. Riktigt usel insats ikväll. Han har helt tappat matchen tidigare och så tar han två väldigt tveksamma utvisar mot samma lag samtidigt som han släpper allt åt de andra.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Så bjuds den här matchen bort oxå.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Tarasov: Vill ha en repris på den utvisningen?
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Tarasov: Vad gör domaren?!
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Tarasov: vi verkar inte vara beredda på att galningar är tillåtna. Sjukt vad det tillåta ikväll.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
jo, märktes inte ens😀
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Ben Perrault:
Själv njöt jag av BP:t
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Rytter: måste erkänna att jag märkte inte ens att vi åkte ut, skithockey, böj o stök
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Rytter: Tycker Palmberg har mesta ansvaret där.

Alltså sjukt vad det tillåts hakningar i denna match...
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
J F K: Såg ju nästan ut som han kastade sig undan tacklingen.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Tarasov: Helt otroligt svagt innan Bwrglund åker ut. 3st låter han glida längs sargen. Nör Berglund sen tar kropp är det såklart surt att Palmbergs knä blir kvar då han undviker tacklingen... Dåligt med repriser men tycker det är mer Palmberg som undviker än att Berglund sätter ut knäet?
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Ben Perrault: inte bra Berglund, men till hans försvar ramlade killen innan han krockar med Berglund.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Och domarna ger sig in leken med ytterligare en märklig utv.
Heja Modo
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Tarasov: denna förbannade allsvenska, puckarna flyger o far. Avskyr detta spel. Tryck in den nu på slutet så man slipper ta nitro för hjärtat
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Monno: Hästen känns hetare, 10 kvar och detta blir tufft.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
HC Vita Hästen - MODO Hockey 2-2
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
dempa:
Välkommen hem;)
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Rytter: Ja just då det är Palmberg också så måste han ligga nära och låsa honom.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
J F K:

Jo dålig retur av Hanses, men nu när jag ser reprisen funderar jag vad Sellgren gör, han ska ju kunna ta Palmberg där och försöka låsa istället bara för att titta puck, den andra killen hade ju andra backen. Svag retur och svagt av Sellgren att inte försöka i den situationen.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
J F K: ja en riktig tavla, även lamt försvar av sellgren.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Gavelo: Svagt av Hanses och även lite svagt att inte ha 100 koll på Palmberg. Men tror inte dom väntat sig att Hanses skulle tappa ut den.
Kommentera

« · 1842296 · »