1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480347 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Vita hästen 2020-01-11

2022721 · » Till forumet


Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
J F K: Berglund tycker jag varit bra mest hela säsongen, medan Olofsson nu verkligen kommit igång igen efter sin skada(och saknad av Rosdahl)

Fan vad man unnar den kedjan framgång, dom har så fina intentioner och är idag så snubblande nära i några lägen. Tyvärr tycker jag det brister lite i tredjelänken fortfarande, där J-Fop är lite för fladdrig för att hittas med pass emellanåt. Kanske blir bättre med tiden dock.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
J F K: Timrå vann och det är tur att det spelas hockey i 2 zoner , hockey i egen zon är obladi oblada..
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
Clay.2: Ja, två Umeåbrudar ropar här i lyan. MoDo och Hockeysnack går dock före. Skönt att höra att du kör på. Haha! Det är kul att du är här. Det händer ju nåt då i alla fall.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
Clay.2: Såg att Tony Zabel anser att Modo är seriens bästa lag. Lätt att säga när man torskar stort förstås...

Det jag tycker är starkt är att vi vann trots att Karla inte var riktigt med idag. Det brukar ofta betyda att vi torskar, men nu vinner vi ändå med 5-0 fast hela förstakedjan har en dålig match.

Mina två unsung heroes är annars Victor Berglund och Fredrik Olofsson som båda gör ett oerhört stabilt jobb. Många gånger i det tysta utan att få rubrikerna.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
Costanza: Ove ..frugan har gått lagt sig Jag hörde stt hon ropade på dig ..
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
Tarasov: Håller med dig. Det kan verkligen ge energi till en sån lojal spelare. Sällan jag varit så imponerad av en MoDo-lirare.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
Costanza:
Tror det kan bli en vändpunkt i karriären. Inte för att den varit dålig hittills.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
hockey_21:
Kanske lättare att åka när man skall hålla undan en kille samtidigt
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
hockey_21: Måste kika på det igen :-) Skön vinst va? Många börjar fatta nu att MoDo är störst och totalt dominant....
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
Costanza: Har man någonsin sett Sylwander åka så snabbt som idag när han gjorde sista målet?😂
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
AddMan: Gillar Anton Öhman så in i helvete! Det är så man vill se spelare agera som proffs. Gav aldrig upp och ställer nu upp rejält när det behövs!
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
AddMan: Ja, han har känts riktigt bra på sistone! Härligt för både honom och oss!
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
Öhman blir bara bättre och bättre !
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
dempa: Det gör dom halvt rätt i!
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
Modo-Målet: de sitter i baren och kollar på Liverpool? :)
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
Modo-Målet: synd att den är uppdelad.

3 stabila poäng idag. Skönt!
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
Något mer som inte är i sync är den uppdelade ståplatsen. Vet någon varför det är så dött på 60%av ståplats?
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
modomille:

Den randiga längst ifrån tar utvisning, han som står 3m ifrån och kollar på situationen friar. Dom är inte i sync våra domare.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
Rytter: Nu vill vi se 6-0!
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
modomille:

Jo det var ett vackert mål. Jellvert, LP och From kedjan tycker jag varit pigga och kreativa idag. Skulle förtjäna ett mål i 5 mot 5.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
Rytter: Bra av Jellvert att dra på sig två spelare med, skapar möjligheten för Öhmans snygga passning. Bra hockeymål!
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
dempa: Kalle drar på sig tre hästar framför mål i 4v4!
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
dempa:

Öhmans mål. Helt iskall där.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
AddMan: inget att fundera på för 299 kr! löp o köp.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
hk:

En stabil andra. Kändes inte som hästen hade så mycket att säga till om. Fortsätt så här i tredje, spela diciplinerat och börja inte leka nu så har vi 3p.

Att vi inte varierar mer med dumpar, vi försöker alltid spela oss in i zon och vårda puck, det är iof utvecklande och bra. Men skulle vilja se att vi rör om mer och dumpar ibland när vi möter en köttmur på blå. Nu vet motståndarna oftast hur vi gör våra ingångar. Som sagt vill bara att vi mixar upp spelet lite mer för att inte vara så lättlästa.

De gånger vi gjort smarta dumpar ner på motsatt sida idag har vi ofta vunnit pucken och skapat ett anfall från det.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
dempa: tittat länge nog på den..alltså värd att slå till ?
Kommentera


Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
dempa: Ser ut som att Björklund har gjort några mål i sin karriär hehe
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
J F K:

Absolut, Berglund är bättre overall, mer av en tvåvägsback, bra i egenzon. Dock hade ju han en rejäl dipp tidigare men spelat upp sig igen.

Jag tänkte mer på kreativiteten med puck och starta anfall och där tycker jag Öhman som han spelet på slutet är en tillgång och tillför nått vi saknar. Våra andra offensiva backar älskar ju trransportera puck, Öhman försöker vara kreativ och hitta snabba öppnande pass och just där tycker jag han är vassare än Berglund. Men håller med dig Berglund är en bättre back.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
modomille: Riktigt kul för Björklund att få sätta en puck, var länge sen nu har haft flera ram träffar. Och självklart står Johnson för en fin assist
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
modomille:

Kul att Björka fick sätta en
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
modomille: shit va vi är grymma i PP alltså!!
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
Rytter: Tycker bara att Toby spelar smartare än Öhman. Öhman spelar överraskande fysiskt när han behöver och han är ofta rätt placerad (inte många backar som är det i vårat lag) Öhman är också särklass bäst på att hitta öppna ytor i offensiva zonen. Öhman har helt klart ett bra spelsinne medans jag ifrågasätter Hedbergs spelsinne.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
Rytter: Själv tycker att Beglund är ruskigt underskattad.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
dempa: isen är hal, uppenbarligen 🙂
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
Rytter:

Tycker verkligen Öhman spelat till sig en plats nu. Är väldigt duktig att starta snabba anfall och pucken sitter ofta på bladet. Kanske våran bästa back på just detta.

Visst svag i egenzon och man man, därför han måste spela med en defensiv back. Var ju galet att sätta honom med Hedberg i början på säsongen.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
Rytter: apropå whisky. Tamnavulin för 299 på bolaget är ju sjukt prisvärd.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
Rytter: Riktigt bra spelat tyvärr inget mål.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
Gavelo:

Jo tömde det vid 2-0 Så kan ha varit så...
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
Rytter: Tittade du genom botten på Whiskeyglaset ?
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
Rytter:

Rosdahl och forsberg assistera tydligen. Vad fan såg jag med???
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
Nieminen: Oj vad du kan få till det!! Man kan ju nästan tro att de va jag som skriver!!! Härmapa!
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
jonsson:

Där servera karla och Tambellini snyggt till Berglunds mål.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
jonsson: Bra aktion av Berglund! 2-0.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
Heyerdal:

Och Karlkvist har inte haft en bra 1:a.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
modomille: passningarna var bedrövliga i egen zon, bakom ryggen direkt till Hästenspelare, fick inte ut pucken o blev satta under hård press, glad att vi höll nollan o kontrade in ett snyggt mål men fick mycket att förbättra
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
dempa:
Enligt Glader själv så var det ett ”grupparbete”.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
Gavelo: tack du och tack Ove vilket fint välkomnade , men fastställandet av att jag var en fin människa var ju överdrivet, och alltför tidigt uttalande 😉
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
Jim80: Välkommen, du är en fin människa!
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
Jim80: Välkommen du också. Kul att ni är här.
Kommentera

2022721 · »