1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481389 inlägg · 4078 ämnen

MoDo vs AIK 200220

« · 2295360 Till forumet


MoDo vs AIK 200220
Hoppas vi på veckans första 3a men AIK borta är tuff
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
Tarasov: Det beror (som jag ser det) på 2 saker!
1 tänker vi låta AIK göra mål direkt i matchen?
2 tänker vi spela 60 minuter eller nöjer vi oss med 50 som så ofta tidigare?!
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
Gavelo:
1 får vi gärna undvika 😀
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
Gavelo:

Tycker ändå det var länge sedan vi hade 50 stabila och bra minuter. Det är typ en perfekt genomförd match eftersom det alltid finns perioder i matcherna när man är under press.

Karlin tyckte 30 min var bra mot VH, var väl andra perioden samt avslutningen på första.

Ska vi slå AIK borta som har en formtopp och stigande formkurva måste vi upp på 50 stabila minuter och sluta ge bort mål. AIK ska fan behöva kriga sig blodiga för att göra mål på oss.

Tror det blir tufft idag med en match i benen från igår samt AIK:s form, dom var riktigt bra mot löven. Tror tyvärr på förlust och poäng är bonus idag.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
Tarasov: kul med match idag, vi kommer inte backa hem och parkera bussen , risk att bli riktigt synade av er, hoppas vi vågar försöka spela ut och hålla fart som mot björklöven, kan gå hur som.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
Rytter: Det som kan ligga oss i fatet för idag är väl att AIK som är i en formtopp som du säger och har vittring på bra platser i slutspelet, dom kommer driva matchen och vi är erkänt duktiga över alla formationer att utnyttja misstag även om vi haft lite svårt med målskyttet senaste omgångarna.
Vi kommer behöva spela stabilt i 60 minuter, Tex eller Tikka kommer behöva vara extremt bra samt att vi kommer behöva sätta våra lägen i större utsträckning än senast, då vinner vi för vi är ett genomgående bättre lag, uppfyller vi inte dessa kriterier så blir det förlust.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
JanneG:
Gillar Anton tycker det är rätt att tänka så, ni har ju nu något att bygga vidare på.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
Gavelo: Vad är sagt om Letten, skulle han komma till veckan?
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
Idbyn:
Planerat att spela på onsdag
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
Saleva: Blir spännande att se vad han kan tillföra, sen får vi ju inte glömma Tanner. Tycker han visade klass det lilla han spelade, och då var ju skadad. Vi har en bra uppgradering på gång i kedjorna!
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
JanneG: Kul för er att ni har fått fjutt på grejerna det senaste. Inte alls kul att behöva möta er tre gånger till. Samtidigt blir det nog bra matcher inför stundande slutspel för båda lagen.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
Tarasov: ja, fyller gärna på med juniorerna också, kännas ganska ok, bra målisar nu, bra PP, bra box, dock lite för ojämna 5 mot 5 men blivit bättre och bättre.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
Rytter: Jag skulle vilja se en grisig match från MoDos sida idag. Max, OP och Lindewall ska göra målen under ordinarie. Avgörandet gör Sebbe med röven i förlängningen.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
M Horava: är Lindevall med idag? ÖHF spelade i söderut igår o Köping idag har jag för mig
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
M Horava:

Absolut, våra energispelare måste börja varva upp. Dock tycker jag dom har en stigande formkurva jämfört med första och andra som stått still ett tag.

Hoppas att andra kan steppa upp ytterligare nu när Aagaard är tillbaka i truppen.

Men framförallt vill jag se att spelarna tar till sig av vad Karlin säger och börjar spela enkelt och rejält när vi är under press. Det behöver inte vara så snyggt och offensivt hela tiden, speciellt inte på bortaplan. Detta måste sitta till slutspelet, man vinner ett slutspel på defensiv inte offensiv, speciellt inte ifall HV står för motståndet i finalen.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
Rytter:
Obs Matchen startar 14 för er som inte noterat
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
Heyerdal: Han spelar med ÖHF. Förväntar mig nog att han fortsätter där om vi inte råkar ut för typ sjukdom eller något.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
På plats i Stockholm och hovet. Gör dom en usel prestation idag så får dom höra det😀
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
Steken84: Nu vill jag att du först går fram till Black Army, spänner musklerna och framkallar starka MoDo-ljud, som typ ÖÖÖÖHH! ÖH!
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
Rytter:

Vi måste hålla BIK bakom oss, KRIGA MODO
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
Tarasov: Jäkla dålig tid för en match, söndag, soligt och så måste man sitta inne
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
Gavelo:
Vem står?
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
KB65: antog det men Horava har Lindevall som målskytt lite längre ned i tråden så tänkte att han blivit kallad pga skador
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
Saleva: Borde vara Tikka.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
hk:
Modochannel är med på roadtrippen, synd att de inte lägger ut nåt innan match.
Kul med intervjuer efteråt iaf.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
Saleva:

Mera Channel på roadtripp tycker jag
Tex vaktar
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
Saleva: Tex igen.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
hk: Ingen Lett idag, synd..
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
Bra start av Modo, men varenda skott går i magplattan
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
Gavelo: Inget skönspel, dock tycker jag att vi flera gånger väljer det enkla säkra i egen zon när vi riskerar att spela oss fast. Synd att Nordin inte kom först på den pucken.

Fin tackling av Ingman och helt otroligt bra löst när han får en kompispass direkt efter med en AIK spelare precis bredvid.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
Gavelo: Tycker det är underhållande , chanser byts mellan lagen . Hänt mer denna period än i semifinalerna och finalen i OS sammanlagt
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
eltifoso: Allsvenskan är väldigt rolig att se. Mycket öppnare än SHL och internationellt.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
eltifoso: kan lika gärna vara inne men svårt se
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
J F K: Yes! Utan tvekan
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
Hakning-Henrik: Det känns oroväckande att vi har så förtvivlat svårt att få in pucken, Effektiviteten senaste 10 omgångarna kan inte vara något att skryta med precis.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
J F K: Fortsätter Näsén spela såhär har vi nog en liten chans att behålla honom.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
J F K:
Ibland kan det vara riktigt tråkigt också
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
eltifoso: Synd att hen som räknar skott somnat bara
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
Heyerdal: AIK tagit över sista 5 gårdagsmatchen känns säkert
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
Bad_Brett: Hans match mot VH var heller ingen höjdare
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
Snipan:

Svennebubbis😄😄
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
Fy fan så snabb han var där Svenningson. Snyggt!
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
jonsson:
Svenningsson har skärpt till sig
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
jonsson: Aagaards intåg i 2:a kedjan är 100% betydelsefull och jag tror att 1:a kedjan lider utan en bra 3:e länk.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
Gavelo: Aagaard är bättre än man tror på att hålla i pucken. När han saknas blir det för mycket flipperspel.

Kan tycka att det är klubban i ryggen. Egentligen crosschecking, men kan inte tänka mig att det blir en femma så det lär inte bli något.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
BOARDING??
Är det videobedömning på allt
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
Gavelo: MoDo borde gett bort pucken direkt där nu blir utv splittrad
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
jonsson: Man blir ju skitnödig så fort vi får en tackling med tanke på skador
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
jonsson: Solklar haha
Herregud det kan ju inte blir mer tydligt, Timo använder ju klubban och trycker in Ingman i sargen.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
jonsson: Inte så hårt, men farligt avstånd och han trycker på precis det ställe man har pratat om att domarna ska vara extra petiga med.

Svårt.
Kommentera

Sv: MoDo vs AIK 200220
Gavelo: Men det kommer en lett...
Kommentera

« · 2295360