1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532116 inlägg · 4126 ämnen

MoDo vs AIK 200220

Sv: MoDo vs AIK 200220
{8225}: jävligt dumt gjort av wiegel hoppas Wahlberg mår bra, men vad hände innan jag var på plats, såg ut som ett nacksving på weigel? Ha. Tog inte av sig hjälmen själv?
Tuff match , såg att det inte bara var AIK som spelade på gränsen ibland , MoDo såg lite slitna ut , tajt mellan matcher

KB: Jösses vad missvisande att låta ena axeln gå upp till 2,0 och andra enbart till 1,5. Det ser ju ut som att Aagaard och Sveningsson är på samma nivå som Wemmenborn och Heinerö, när AIK i själva verket hade fyra spelare som fick bättre betyg än MoDos bästa.

JanneG: Asch, en vanlig närkamp, dom föll ihop, men det var efterspelet som inte var så trivsamt, några slag bakifrån är inte helt ok.

Men visst ser MoDo slitna ut

{8225}: jag håller med, inte ok

Tarasov: två ass o ett mål av Lindevall då ÖHF vann med 4-1 mot Köping borta!

KB: Brukar Riley ha så lite istid? Eller är han delvis bänkad?

{8879}: Nikolajs blir spännande att se. Håller flytet i sig säsongen ut tro?

JanneG:
Jo det var nog på ett ut innan med gruffet gissar att det är smällen i bakhuvudet efteråt som ger hjärnskakningen.

Tarasov: Styf kanske är i gång annars blir det åter en junior

Tarasov: Ju fler gånger jag ser situationen, desto värre ser det ut. Ett jäkla vansinnesdåd, bakifrån, efter att situationen är överspelad. Och som någon skrev, visst finns det vissa likheter med Bertuzzis överfall.

Detta är inte en skada som uppkommer på grund av att spelet går snabbt eller att man är lite oförsiktig, detta är ett medvetet överfall. Om inte detta ger en lång avstängning så är det ett skämt.

Tarasov: weigel skall ha 5 och matchstraff, men er kille förtjänar en innan , när han sliter av hjälmen

JanneG: en tvåa skulle det stå

Heyerdal: Alla vill se Hugo tillbaka

JanneG: på min mottagare ser jag ingen hjälm medvetet borttagen, men min Telefunken är inte top nodge i o för sej. Vore kul att se lagen i färg, AIk är väl de mörka va? Såg på tekniskt magasin idag att fjärrdosa kunde komma framledes, Man behöver inte gå fram till apparaten, utan kan sitta kvar i soffan o trycka på nån knapp. Sån jävla idioti, Hur många sekler dröjer det då?
Uppladdat:

500x0-gammteve.jpg

{8225}: Helt sanslöst om Weigel skulle klara sig från vidare bestraffning. En knytnäve i nacken som ger hjärnskakning..
Definitivt Bertuzzi-vibbar

« · 2295733