1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532224 inlägg · 4126 ämnen

MoDo vs HV71 20220304

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Gavelo:
påstår inte sagt att du sagt något.
Lugna dig!!!

läs igenom flödet så slipper du undra och kliv av dina höga hästar!

{8879}: Exakt vart har jag eller någon annan påstått att Modigs är orsaken till våran form, snälla förklara vart du läst det , jag undrar!??

Första kedjan är sämre utan Modigs , Modo är sämre än Modigs. Modos dipp beror på att många spelare inkl 1:a kedjan är ur form.

Gavelo: Jag tycker också Andrae kör lite döende svanen faktiskt.
Men smällen tar ju illa så game är inget snack.

{6870}: Jag hoppas bara inte att Hinken och MoDo går ut efter säsongen och säger något liknande som: ”Vi kunde aldrig konkurrera ekonomiskt med HV ändå”.

Har aldrig sett Karlskoga eller något annat lag uttala sig så som vissa MoDo-supportrar gör. Med den logiken borde det anses vara ett fiasko om Karlskoga slutar högre upp än MoDo i tabellen.

Robin Ztorken L: Jag kommer ihåg AIK ifjol det var
Svårt inte lätt och Västervik …!
Era motståndare behöver endast lägga en straff fel en gång .
Det kommer nerver !

{6870}: Sen kan man konstatera att vi är inte i närheten av en så skicklig spelare so Kehllerer.
Han skulle vi nog gått all in på

Gavelo:

Men det var ett jävla tjat om Modigs och hans betydelse. Det är inte så att vi är ett sämre lag utan modigs utan vi är just nu ett sämre lag än vi var där i November. Detta beror inte på att Modigs lämnat laget det beror på att flertalet spelare tappat formen jämfört med i höstas och inte alls presterar på samma nivå.

Bernherdt, Näsen, Sam, Woods har inte lyckats leda laget som tidigare och vårt första PP (som modigs inte ingick i) har tappat rejält, tidigare var det mål garanti men de har sänkt tempot och blivit lästa.

Tycker det är att dra för stora växlar på att Modigs lämnat. Största problemet är väl att vi tappat lite form på ledande spelare samtidigt samt att Svenningsson behövde en startsträcka och Aagaard har varit på OS.

Kvartsfinalen drar igång om 20 dagar, vi har tid på oss att få spelarna i form. När slutspelet drar igång är det vitt papper och en helt annat spel vi kan förvänta oss, ett spel som jag tror kommer att passa vårt lag.

Rytter: Vill nog testa Tanner i första som du var inne på... De lär ju vara kompisar, kan kommunicera bättre etc. Tycker Nordin tog chansen ikväll.

Gavelo:
Ja, HV var bättre idag.

Men att påstå att Modigs är avgörande för vår form är befängt.
Även ett topplag som vi kan få dippar.
Vi kommer hitta tillbaka och förhoppningsvis räcker det långt.

{5647}: ibland blir din argumentation faktiskt extremt löjlig.
Nu försöker du flytta fokus och skriver 6 av 15 p, då svarar jag på det med 105 av 144.
Hv leder serien och har gjort i stort sett hela säsongen trots massvis med skador.

Men du kanske inte förstår att även ett totalt sett överlägset lag kan förlora matcher..

Saleva: Ja vi förlorade en bra spelare men vi förlorade inte denna match pga Modigs.

Gavelo: HV har 6 av 15 poäng.

Visst man är överlägsna trots att man varit utspelade mot BIk, VIK och Löven.

Gavelo:
Släpp Modigs

Idbyn: Skillnaden mellan HV Modo är monumental.
Inget lag kommer kunna rubba HV, inte ens ett grinigt BIK🤯

{8879}: Modo är ett sämre lag just nu utan Modigs.
I ett slutspel kan det vara annorlunda även om jag har svårt att se det.

Jag tror även Hinken hade tänkt hitta en ersättare till Modigs i ett tidigt skede men allt sket sig och därför fick vi in letten i sista sekund, något som hittills floppat spelmässigt.

Nä Hv71 vinner rättvist idag och visar att man är seriens överlägset bästa lag

Rytter: Du är inte fel ute. Den där uppställningen tar MoDo till SHL. Guldet kommer säsongen efter...

hanzon:

Han fick en smäll och skar sig på visiret tror jag så han gick ut och sydde och kom tillbaka med helvisir.

Hakning-Henrik: Jadu jag får hoppas på det du säger men är inte riktigt så troende just nu.. Jag vet att Modo kan bättre än det vi levererade idag men HV har också en helt annan nivå än det som visades men det behövdes inte idag för de var ALDRIG hotade under hela matchen.. Trist match, knyter näven i fickan och bara accepterar att pengar är en del av sporten och ibland är det bättre att ha en stor börs än en medelstor.. Tyler Vesel, Myles Powell, Fredrik Forsberg och Tyler Kelleher har (och jag kollade upp detta nyss) gjort 18 mål tillsammans och 15 assist tillsammans på de senaste 8 matcherna, vissa mål assisterade de varandra så skit i assisten men modo har gjort 24 mål på de senaste 8 matcherna och dessa 4 killar har själva gjort 18.. Och då har ändå HV förlorat typ 4-5 av de senaste 8.

Första kedjan och spetsspelare är inte helt värdelöst att ha när de producerar..

Ta inte detta som negativitet utan mer som att jag vill att modo ska rycka upp sig nu, har snart avklarat säsongen och oavsett om karlsskoga kommer ikapp oss och tar andra platsen så ska vi gå in i slutspelet och spela det bästa spelet vi kan och verkligen kämpa för hur vår säsong vart förra året och även hur det vart när Löven mot Modo spelades i finalen.. Sen om vi inte tar oss till SHL iår så är det som det är, lätt att veta nu i efterhand att Kelleher går och spelar såhär bra..

Bad_Brett:

Du får det till att Modigs var spelaren som bar MoDo och hans uttåg gör oss till ett sämre lag. Så om vi åker ur i kvarten så beror det på att Karlin tog ett korkat beslut?

Kan det inte bero på något annat än Modigs och varför ska folk ta på sig dumstruten om halva laget gjort klart med andra klubbar?

Märkligt uttalande!

Jag hängde inte med, sa dom varför Sebbe bar plexiskydd?

Tarasov: Precis, kvalitets mässigt mellan lagen så är det inte så stor skillnad. Idag är skillnaden att deras spets+ utvisningar avgör. Tycker vi står upp bra inledningsvis men det känns lite..mellanmjölk över MoDo just nu. Litar på att Karlin fixar detta, vi pratar maraton och vi ska inte vara bäst just nu, har en bra känsla!

{5647}:

Varit med för länge för att vara orolig när man under en serie bevisat att man är ett topplag. Visst vi kan åka i första rundan men samma gäller HV, Löven och BIK.

Det som gnager lite är att våra ledande spelare är rätt iskalla nu. Tycker man måste se över kedjorna med alla tillgängliga och flytta på Jelisejevs då det inte riktigt klickar i kedjan.

Antingen kör man med Ohlsson i första för att låta hans fart skapa ytor åt Sam och Woods. Eller så testar man MacMaster där på kanten när han är tillbaka i laget.

Så länge Svenningsson är avstängd kan man köra Jelisejevs i andrakedjan.

Ett förslag på hur jag skulle vilja se oss ställa upp i slutspelet med alla tillgängliga.

Woods-Sam-Ohlsson
Svenningsson-EJK-Aagaard
Jelisejevs-MacMaster-Mannberg
Sylwander-Tjärnström-OP
Nordin

{5647}: Jo jag har sett alla matcher.

Jag förstår att du tycker vi är bäst i allsvenskan med råge, det är ju enligt dig alltid domarens fel att vi förlorar.
Idag började du som vanligt med att vara helt verklighetsfrånvänd och gnällde på alla domslut, du hade till och med mage att påstå att André ”filmar” på Sveningssons tackling, något som givetvis bara är korkat att påstå.

DrCox: Är det kött eller fisk på Sjöbris? Jag försöker planera.

Vi har större omklädningsrum i alla fall !!

Robin Ztorken L: hv viker ned sig, en motstuds sedan så hämtar de sig inte

{5647}: Vill du ens att Modo ska vinna eller njuter du lite när det går dåligt så du får visa hur mycket bättre supporter du är jämfört med oss andra?

{6870}: Gavleo säg inte de matcherna och de passar inte hand agenda.

{5647}: Nej, vi är inte ett bättre lag utan Modigs. Vi kanske _blir_ ett bättre lag i slutspelet, det är svårt att förutse. Just nu är vi ett betydligt sämre lag, som har gått från att leda serien till att förmodligen landa på tredje eller fjärde plats.

Du kan tjata hur mycket som helst om hur viktigt det är med stämningen i omklädningsrummet etc., men i slutändan är resultaten det enda som spelar någon roll. Allt annat kvittar. Om vi vinner fler matcher än tidigare, så kommer jag ge dig rätt i att det var rätt beslut.

Åker vi ur i kvarten efter en svag avslutning på grundserien finns det däremot inget att käbbla om. Då var resultaten avsevärt sämre, både för laget och för förstakedjan. Det blir bara löjligt att hålla på att tjata om "Mäh, du har ingen erfarenhet av omklädningsrum" då.

Återigen. Om man anser att en spelare suger energi ur en grupp, då måste man kunna förvänta sig bättre spel och fler poäng ifall man väljer att göra sig av med honom. Ifall inte resultaten blir bättre, så var beslutet fel. Svårare än så är det inte.

Men jag hoppas givetvis att det är jag som får stå med dumstruten. Men då förväntar jag mig även att alla som har försvarat beslutet tar på sig dumstruten ifall vi åker ur med huvudet före i kvarten och halva laget har gjort klart med andra klubbar en halv vecka senare.

Gavelo: Vi var lätt bättre första förlusten hemma och lite bättre i överidsförlusten borta.

Hakning-Henrik: mycket bra inlägg, säsynt jävla mycket gnäll!

Gavelo: Förlåt. Du har inte sett matcherna.

Jag förstår att du är kopiöst förvånad över att vi inte kämpar i botten av tabellen. Du dömer ju ut oss varenda period i varenda match. vi ligger inte på plats fjorton.

{6870}: Jag vet och klasskillnaden är enormt stor
Vi är bra men räcker ingenstans mot detta HV och inget annat lag heller för den delen
HV går upp och bara att gratulera 👍

{9386}:
Vänligt :) vi räcker inte till idag men nu är det avsluta snyggt och sen är det 12 segrar som gäller

{9386}: öhhhh nä ditt troll?!?

DrCox: Därför att vi har ett lag som kämpar för alla. Du kommer alltid någonsin att förstå.

{5647}: Nej vi har inte dominerat 3 matcher!
Du blir bara pinsam när du skriver det.

Chilla lite

{5647}: Hallå på vilket sätt är vi ett bättre lag utan Modigs?

Modo-Målet:
2:a gången bik vinner med 1-0 på typ en vecka. Piss.

{5647}: den här matchen har ni vunnit om ni inte haft domaren emot er och lite mer stolpe in..otur!

Robin Ztorken L: Vi har tyvärr inte samma pengar som hv. Det jag däremot inte förstår är hur naiva MoDo som förening var när vi åkte ur.

Bad_Brett: Det är en match. Vi har dominerat tre av fyra matcher mot HV.

Bad_Brett: Ja, helt rätt, de 4 ledande spelarna under 3/4 av vår säsong är helt under isen. Jag tror det är en lång tillfällig svacka. Glöm inte att de matchades extremt hårt långa perioder. Tycker det är helt ok att de har en svacka. När det vankas slutspel så kanske de kan matchas hårdare igen och komma igång.

Jag saknar Dalrot helt ärligt. Han var så skönt grisig och hade nog kunnat komma in som 7:e back med Näsén och Berhard.

Tycker inte vi ska dra några större växlar på denna match. Fullsatt i arenan. Domaren gör sin sista match och vill inte gå emot publiken som skriker så fort en HV spelare ramlar. Det gjorde klart att det var lätt att lyfta armen i början av matchen så att HV fick en smakstart.

HV går ifrån denna match helnöjda, kommer rida på vågen vara oövervinnerliga.
Vi går hem, missnöjda, Karlin filar på ny taktik för att sätta press på HV och när vi möter dem i slutspel så är det ett helt annat modo som står på banan och när det väl gäller så viker de ner sig mot västervik i kvartsfinalen.

Gavelo: vi betalar så de måste släppa dom. Det är inget att fundera på.

{6870}: Ja, verkligen dom har fyra femmor som är bättre än vår förstafemma.
Vår förstfemma har svalnat rejält och utan den är vi chanslösa.
Skulle säga att detta HV hade varit topp sex i SHL.
Vi snålade HV satsade och dom vann

Modo-Målet: Givetvis skall vi kolla på stjärnorna i Allsvenskan först, bättre provanställning kan man inte få.

Vi ska köpa stjärnorna från de lag som är villiga att släppa dom, som Hv71 gjort.

{5647}: Vi är helt paralyserade. Alla står still och ser på. Är det publiktrycket som de inte är vana vid?

{5647}: Har vi någonsin haft en spelare som kan se så nonchalant ut som Bernhardt?

Han är grym, men matcher när det inte stämmer för honom ser det så bedrövligt ut

Nucky: Du kan ha rätt. HV har nog också haft en tung träningsperiod och kan vara på väg upp nu. Såklart så borde HV vara tidigare. Så slutsats. Vi går upp. Frågan är bara om det blir i år.

{5647}: På vilket sätt är vi ett bättre lag utan Modigs?

« · 2303583 · »