1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480548 inlägg · 4078 ämnen

MoDo vs HV71 20220304

« · 2304445 · » Till forumet


Sv: MoDo vs HV71 20220304
KB65: Kraftigt reducerat var kanske fel ordval men dom hade en hel del skador på bärande spelare som Fredrik Forsberg, Ullström och Öhnerud.
Anmärkningsvärt är att deras 1:a line i våra 3 första möten spelade 4:e igår då man värvat och fått tillbaka sina skadade spelare förutom Ullström.

Säger rätt mycket om kvalitén i HV71
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
KRB: In med Tanner i förstafemman🏒🏒🏒
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Nucky:

Kan det vara så att vår första kedja som fick vårt nyförvärv, hade hoppats på att vår nyanlände skulle komma in som en ”storm” och lyfta laget,
När det nu verkar utebli tappar de övriga spelarna i första formationen suget lite, deppar ner sig och inser att det inte blir något lyft alls, eller inte heller tillbaka till som det var när Modigs var med, (trots Modigs ruttna sida utanför isen?!)

Det var Inget fel på MoDos fart och kämpa igår,
HV visste hur de skulle ta MoDo på hemmais, deras gameplan funkade
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
KB65:
Ja vi har väl alltid haft mer folk borta än dem, lustigt nog var gårdagens match den match vi var närmast fullt lag.

Tyckte vår bästa match mot dem var första bortamatchen, där är vi riktigt bra men orkar inte sista perioden.

Första matchen är också rätt bra, men känslan är de haft lite mer spets när matcherna blir täta och kan avgöra då.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Gavelo: Fast det stämmer inte alls att de har varit kraftigt reducerade i våra tidigare möten, speciellt jämfört med oss. De hade fullt lag i första mötet bortsett från Ullström och vi saknade själva Tex och Vigneault.

Andra matchen så saknade de förvisso Önerud också men då dök vi upp utan Sveningsson, Folin och MacMaster. Theo var även sjuk då.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Gavelo: Kanske all Bacardi gör mig mer enögd. Du är nåt på spåret!
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Tarasov: Tänk om Sveningsson kunde lära sig att spela enkelt och bibehålla sin målform - Då skulle han kunna bli ett intressant vapen i slutspelet.

Tycker ändå Hasa klarade av tempohöjningen rätt väl igår, vilket emellertid inte Styf gjorde.

Tror vi måste bli mer destruktiva i slutspelet och tråka ut motståndarna, för vi kan aldrig slå HV 71 genom klass.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Icing-Ove:
Laddad att se MacM i action
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Icing-Ove: Haha nä inte alls, men nästan lite överdrivet enögd bara
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Tarasov: Måste ju träna inför SHL-avancemanget. MacMaster avgör i femte. Beep! Beep!
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Icing-Ove:
Före 10 en vardag är väl lagom.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Gavelo: Vad fick dig att tro det? Verkar jag osamlad?
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Nucky:

Ett topplag har alltid tidigare år tappat formen och underpresterat i slutspelet,
Jag hade sedan innan hoppats på HV skulle bli det laget, hoppas fortfarande så och att det inte blir MoDo…
Jag tycker MoDo stod upp bra i kamp första halvan av matchen, inget snack längs efter sargen och så, minst lika snabba och starka.
Sedan kom det klassiska ishockey slarvmisstaget från Ingman, och en stjärnprestation (2-0) av deras nytillträdde. Det blev svårt sedan med utvisningarna.

Hade Svenningsson satt 1-0 till MoDo i början av matchen hade det kanske sett annorlunda ut

Vårt nyförvärv måste börja ”slita kuk” ute på isen, på bortastå igår, överröstade av en fantastisk hemmapublik, tror inte han rörde pucken många sekunder i matchen

MoDo till SHL 2022/2023 (hoppas)
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Icing-Ove: Börjat grogga redan?
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Gavelo: Bästa coach, bästa backar och bästa målvakt. Hoppas att det räcker...
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
J F K: Anledningen till att vi spelat jämt och kanske något bättre än Hv71 i det 3 första mötena var för att dom haft kraftigt reducerat lag, men nu med öhnerud tillbaka, Powell , Kehller och den här liraren med så märkligt efternamn in i laget mfl så är dom ett extremt mycket bättre hockeylag.
Visst fan har vi chansen i slutspelet men vi skall ta oss förbi kvarten och semin först vilket kommer bli extremt svårt med våran form.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
J F K: Jo det är sant men sedan dess har dom fyllt på med klass.
Dom här fyra femmor som kan producera, vi har för närvarande svårt med det på någon.av våra.
Vi måste få igång, åtminstone två kedjor på allvar
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Robin Ztorken L: Fast, vi har i tre tidigare matcher haft den klart bästa kedjan och va
år andra kunde absolut mäta dig med alla deras. HV ska vara glada att de tog poäng mot Löven senast.

Man kan inte bedöma efter en enda match hur formen kommer vara om en månad.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
J F K: Nej, det har vi ju egen erfarenhet utav🙈
Jag kan inte se någon rejäl utmanare över 7 matcher dock, aldrig.
HV,s fyra femmor är alla bättre än vår första, det såg man tydligt igårdagens fight.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Skulle inte bli förvånad om hv tömde sig a la åsnebrottarn igår och boförs grisar till sig en vinst.

Är nog helt och hållet en inställningsfråga om hv lyckas ladda om, känslan är att de inte har samma respekt för bik? Seriefinal igår liksom. Kan tänka mig att det kommer se ut som det gjorde mot vik förra helgen.

Tyckte man annars såg att Kelleher väger rätt lätt, skall bli intressant att se hur bikkarna hanterar honom.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Robin Ztorken L: Fast så fungerar inte hockey.. Klart de är favoriter, men större under har skett.

Och det är väl en månad till semifinalerna typ
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Jan-Erik : Bik är nog mer motiverade än HV, deras serieseger är redan bärgad.
Lär nog vila en del spelare, dom har ju några att välja på att alternera med.
Tror mer och mer att dom kommer segla på en räkmacka tillbaka till SHL.
Över sju matcher finns inget hot, någon kan rubba dom nån enstaka match men aldrig över 7, aldrig finns inte på någon karta.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Foppatofflan: "Hoppas att de där MoDoiterna gillar när jag bombar in trissan i krysset!"
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Bad_Brett: så uttryckte han sig även i intervju direkt efter att han förlängde sitt kontrakt med Modo.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
JoseGonzales: Håller med dig att BIK förlorar mot HV: Tror att HV är motiverade idag och dels vill sätta sig i respekt hos BIK inför slutspelet och dels hellre vill ha oss på andraplatsen i serien i stället för att i en ev. semifinal få välja mellan oss och Löven i och med att vi ändå spelat jämt i flera matcher mot HV.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Bad_Brett: När under sändningen var det?

Om man ser till Modos form kan det också vara att man mentalt väntar på slutspel redan. Kom ihåg hur jävulskt dålig man var sista matcherna inför kvalet 19/20.

Med det sagt blir man ändå lite orolig när man ser hur iskall förstakedjan är för tillfället. Får hoppas det beror på nedträning
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Bad_Brett: Jo, han är här och jobbar åt en ny arbetsgivare. Samtidigt har Bernie varit en sån där cool 08-typ hela tiden. Tillåter ingenting att fastna. Känns verkligen teflon. Gillar honom och förstår om han drar vidare. Kommer i så fall att sakna BernieRambos slägga.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Blake: Möter också hellre er än BIK och HV, tror de flesta gör det. BIK känns vidriga i slutspel och HV är favoriter.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Icing-Ove: Begreppet "Freudian slip" fick en ny innebörd under reportaget med Bernhardt igår. Gång på gång beskrev han MoDo som "de".

"De har ett bra lag igår, vore kul att hjälpa dem gå upp - De förtjänar verkligen det!"

Nu har jag ju ingen större erfarenhet av omklädningsrum, så J F K får väl rätta mig om jag har fel här, men i de korplag som jag har lirat med har vi alltid sagt "Vi".
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
jonsson: MoDo faller inte på nån tabellplacering hit eller dit.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
JoseGonzales:

Jag har en dålig känsla, kan fortfarande förlora 2:a platsen även om Bik torska idag.
AIK borta på onsdag blir nog tufft oxå + att Svenningsson blir nog borta ett tag, och ni har fått upp ångan. RYSARE
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
JoseGonzales: Väljer hellre er än BIK och HV
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Gusse: Känslan är att BIK förlorar idag, tror ni lyckas hålla andraplatsen och vi kommer fyra. Då väljer HV BIK och ni kan endast välja oss.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Icing-Ove: Ja vi är inte dum inte, ska vi möte Löven i final kan vi ju inte bli 2a. (Om dom blir 4a)
Pengarna ska in! Finalernas final!
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Gusse: Final mot Löven, kall korv och en varm öl...Fest på Sjöbris!
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
JoseGonzales: Blir vi trea och fyra kan vi väl inte mötas i en semi? Ettan får väl inte välja att möta tvåan i en semi?

Går topp fyra till semi blir det nog

Hv71 - Modo
Karlskoga - Björklöven

Tror faktiskt att HV väljer Modo då MoDo inte känns lika tunga nu som tidigare under säsongen. Löven formmässigt på väg upp. Kan nog bli otäcka..
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Icing-Ove: Jag släpper inte dig över bron med den utstyrseln.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Tarasov: Det blir några extramiljoner in i Plånkan. Jag kan snart gå till Teg med min MoDo-halsduk. Är beredd på fighter längs vägen. Anfall är bästa försvar...
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Icing-Ove:
Apropå topp 4, det är såpass jämt mellan 2-4 att slumpen i princip avgjort placeringarna lite till vår fördel hittills, tror vi klarar andraplatsen.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Icing-Ove:
Produktion går lite i vågor och går det några matcher samtidigt som man känner att ”nu får jag inte till det” så är det lätt att det låser sig. Det kan mkt väl hålla i ett tag, men andra får kliva fram. Tycker de spelar bra, Vigge vinner puckar och Woods kommer till lägen.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Icing-Ove: Ja, känns som att Wallson var ett problem i gruppen. Alla har dragit åt samma håll sedan Stråhle kom in.

Varma Mariestads kan jag lova kommer finnas!
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
J F K: Håller med. Tyckte MoDo svarade upp bra igår. Gav mig en bra feeling. Våra backar och målvakt är grymma på denna nivå.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Icing-Ove: Man ska heller inte dra gigantiska slutsatser över en match. Vi har varit bättre än HV de tre tidigare matcherna och vi vet att både vi och HV är nedtränade en del inför slutspelet. Misstänker att vi snart kommer släppa lite på träningen och därmed få upp formen.

Tror nog att vår lett kommer att växa in i det eftersom. Dock inte med nordamerikanerna
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
JoseGonzales: Blir kul. Ni har verkligen lyft på slutet. Bra trupp har ni. Kan du garantera att ni säljer kalla Zeunerts denna gång? Låt nåt flicklag placera ut ölen på det oskottade taket. Tips från coachen..
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Icing-Ove: Om vi båda vinner våra kvartsfinaler är det nog 99% säkert att vi möts redan i en semifinal, kul!
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Icing-Ove: Jag räknar med att alla 3 är klara för Shl nästa säsong oavsett om Modo går upp eller ej.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Gavelo: Uppenbarligen ville inte MoDo ha med sig Modigs på resan. Topp-4 får väl anses vara enligt plan, med tanke på hur snacket gick på försäsongen. Blir lite misstänksam att Vigge, Woods och Bernie gjort klart med andra klubbar redan. Såg samma tendenser tidigare med J.Johnson. Annars är väl gänget nedtränade. Så låter det vid Dyngdiket när det går emot.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Robin Ztorken L: Ja jag tycker måna underskattat Modigs, men det känns som vi avhandlat klart nu.

Övrigt så är trenden tydlig, vi har varit sämre under februari och även om jag tycker vi gör en ganska bra bortamatch i går så är vi aldrig riktigt nära, varken spel eller målmässigt.

Hv var genomgående bättre, 4 kedjor som åkte sönder oss, deras backar spelade tufft och våra många gånger små forwards kom ingenstans, och deras målvakt överglänste Tex med hästlängder, ja nä igår visade HV71 varför dom är skyhöga favoriter till Shl platsen.
Lägg därtill att dom fortfarande har duktiga spelare utanför laget så vid eventuella skador och sjukdomar så har dom bra ersättare, i Modos fall så har vi inte ens 2 kompletta första kedjor nu när Jerisejevs inte levt upp till förväntningarna och Sveningsson mest troligen blir avstängd.

2:a platsen ser jag som förlorad, vi kanske kan hålla undan och ta 3:e platsen men om det spelar någon större roll i slutspelet är svårt att svara på nu, men jag tror inte vi kommer spela final oavsett.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
jonsson:
De borde ju ta hänsyn till att han på din höjd nuddade huvudet, men det är väl att hoppas på för mycket.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Gavelo: Faktum är det att sen Modigs drog har vår förstafemma hackat betänkligt och spelet i övrigt, även om vi vunnit en hel del matcher.
Nu kan vi säga hej då andraplatsen i alla fall, vi har ett jobbigt schema kvar och BIK ett komfortabelt.
Löven bara hemmamatcher mot bottenlag, typ.
Hemska tanke kanske även Löven paserar oss men det skulle nog spegla det hela ganska rättvist.
Just nu, som det ser ut, är vi nog inte bättre än fjärde lag i serien.

Bara att kämpa på nu!!!
Låst ämne

« · 2304445 · »