1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482673 inlägg · 4079 ämnen

MoDo vs HV71 20220304

« · 2303689 · » Till forumet


Sv: MoDo vs HV71 20220304
Saleva:

Lär nog inte få se Sven nå mer under grundserien
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Saleva:
Japp,
Foppa skulle bara ha klivit upp spöat upp motståndaren och sedan gjort hattrick i tredje perioden
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Rytter: Hedberg var fenomenal på att starta anfall från egen zon, klanderfri i uppspelsfasen. En riktig jävla motor i den delen av banan. Svårt att komma på någon back som varit bättre på just den biten.

Hasa tycker jag hamnar i tidsnöd lite väl ofta. Han löser många situationer nätt och jämt men måste spela smartare eftersom han får stora problem när han måste använda sin fysik och samtidigt ska försöka vara konstruktiv. Eftersom han är svag i närkampsspelet klarar han liksom inte av att hålla sin motståndare borta och samtidigt ska försöka "make a play".

Blir lite "bambi på hal is" varje gång han fäller ut ett ben för att hålla borta sin motståndare och hamnar då i något sorts spagat-läge där han blir extremt ostadig.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Saleva: Jo men kan få rejält ont ändå, 7tan att man får hjärnskada
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
KRB:
100 % tänkte dock på Mannberg i mitt inlägg
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
KRB:
Hv säger nu att han klarade sig från hjärnskakning, surprise!
Varför låg han då kvar som om han var medvetslös och fick ledas av isen?
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Tarasov:

Han tog ju emot sig med händerna först i isen när han ramlade, sedan spelade han stendöd i flera sekunder. Jag tror han på något vis förtjänade att bli knockad :)))
Han må vara duktig den där galler junior,
Dock lite för brat och kaxig för min smak…

P Forsberg skulle ha ätit upp honom innan första halva perioden färdigspelad…
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Tarasov:

Hasa har verkligen många bra egenskaper, han påminner lite om Tom Hedberg i sin spelstil. Duktig på att bära puck och generera anfallsspel. Spelar han dessutom efter sin förmåga i defensiven och lyckas låsa spelare mot sarg genom eller trycka ut (som han gjorde med Kelleher) så överväger fördelarna nackdelarna.

Dock skulle jag vilja plocka bort honom från PP2 och sätta in Ingman där, tycker det går lite för sakta för Hasa och han har svårt att fördela puckar till vänsterkanten till den uppställningens bästa skytt (Jelisejevs). Tror att Ingman med sin rightfattning skulle ha lättare att sätta Jelisejevs i skottlägen, och upplever honom som snabbare att fördela puck. Gillar inte när Hasa i PP fintar skott och kliver in och sedan ska lägga en handledare mot mål, ofta den går i block och vi tappar puck eller att han blir ur position när pucken fastnar och de får möjlighet till en kontring.

Har vi Jelisejevs i PP ska puckarna till honom för skott annars kan vi lika gärna spela någon annan på den positionen.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Rytter: Jag tror inte hinken släppte honom för att tjäna pengar utan att han tog tillfället i akt, och att det var därför allt gick så fort.

Vad jag förstått så hade Lhc och Modigs samtalat, alternativt Modigs och polarna i Lhc, Modigs ville nog lämna efter säsongen och då släppte Modo honom direkt för att kanske hitta en spelare som förhoppningsvis kunde stanna även kommande säsong.

Jag tror det kan ha varit så enkelt att Hinken inte ville ha en ledande spelare i ett slutspel som redan har tankarna på ny klubb till nästa säsong oavsett, men vi lär nog aldrig få veta till 100%
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Nucky:
Inte så lite döende svanen heller. Tacklingen var ful och träffande säkert huvudet så en femma är inget att säga om, men han förstärkte. Sättet han ramlar på är rent av patetiskt, ser ut som han är typ medvetslös i luften innan han träffar isen. Han hade säkert kunnat spela vidare men (som de sa) valde de att låta honom vila av säkerhetsskäl.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Modo-Målet:
Hasa är tokbra med puck och får vårt anfallsspel att flyta, och Svenningsson är bra på att hålla kvar pucken i offensiv zon, vinna puckar plus att på allsvensk nivå producerar väldigt bra, särskilt för att lira andrakedja. Modigs var iofs fredagskung men kanske bara en slutspelsmatch per serie som går på fredag.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Gavelo:

Jag tror inte alls att Hinken släppte honom för att tjäna pengar.

Han blev bänkad i matchen mot BIK och efter detta tog allt fart, kanske han reagerade mot Karlin och tyckte det var konstigt att han blev bänkad och att andra var sämre. Kanske han pratat med LHC och brågade sig bort när de var intresserade? Kanske han var en skitstövel i omklädningsrummet, gick ju rykten att Sam/Woods inte gick ihop med honom, och märkligt nog så var både Woods och Gradin tydliga att de jobbade på en förlängning men den skrevs inte under fören Modigs lämnat.

Man släpper inte en av sina bästa poängspelare om något allvarligt inte inträffat, BIK släppte ju t.ex Filip Ahl för något år sedan till SSK och han snittade 1p/match 40p på 40 matcher just pga att han inte funkade i gruppen. Man kan inte ha en spelare i ett lag som riskerar att dra ner de övriga.

Ingen vet ju hur det hade sett ut med Modigs i laget, kanske vi hade varit ännu sämre och verkligen alla hade slutat spela och sökt nya klubbar för nästa år och vi varit 6:a i tabellen.

Så det blir liksom en konstigt diskussion och jämförelse med tiden före Modigs och efter Modigs. Då kan man ju lika gärna resonera som så att han måste vara en riktig skitstövel eftersom efter att han kom till LHC så har deras form varit usel.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Tarasov: För att det är fantastiskt enkelt att skylla på Modigs-gate.
Det är som att folk glömt att han verkligen inte var bra efter jul och producerade bara i PP på slutet. Lägg till taskig inställning osv.
Det är dock skönt att ha nåt man kan älta så fort det går emot ;)

Sven var den enda som gjorde en riktigt bra match ikväll(hans kedjekamrater var skapligt het också)
Men hur länge sedan var det egentligen Aagard gjorde ett "enkelt" mål, såna som han tidigare vräkt in? Han befinner sig för lite i sin zon framför mål för tillfället
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Gavelo: Bra inlägg i debatten. Jag håller med dig i allt.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Idbyn: Det sägs att han inte var en lagspelare på sidan, men det verkar också konstigt när hans kedjekamrater gick ut och tyckte det var jättesynd att han lämnade.

Sen har han uttryckt en önskan om att få spela med alla sina gamla polare i Linköping.

Hinken har ju tydligt sagt att ”ingen som inte vill spela i Modo inte skall vara här”
Jag tror utan att veta 100% att Hinken såg en chans att tjäna en hacka och hade goda förhoppningar att hitta en ersättare relativt snabbt.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Nucky: Han såg inte ett dugg groggy ut när han gick ut heller. Förstår att man tog till "säkerhetsåtgärd", ser inte så bra ut att komma tillbaka efter en sådan smäll när man dels kört svandyket och dels legat kvar lite extra. Lär sätta ytterligare press på disciplinnämnden också.

Men oavsett vad så spelar det ingen roll hur den där tacklingen tar ändå, en sådan där satsning är som att be om att få hamna i numerärt underläge. Regelrätta (inom citationstecken) överkörningar i hög fart är ju mer eller mindre förbjudet idag.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Tarasov: För att modigs gjorde poäng avgjorde straffläggningar och var fredagskung. Hasa viftar med klubban och Svenningsson är speldum
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
AddMan: Har inte förstått detta med att allt föll med Modigs. Är det nån som vet till 100% varför man gjorde sig av med Modigs? Litar på ledningen i detta fall, dom har väl ändå förtjänat det förtroendet med tanke på hur vi ligger till i serien.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
AddMan: Haha desamma!

Bra att du tror på Modo 👍🏼
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Hakning-Henrik:
Vet inte varför varför Modigs blivit sån forumfavorit medans Hasa/Svenningsson inte är det.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Idbyn: Helt rätt. HV är jävligt bra och har grymma spelare. Sen kommer MoDo och vi är så imponerade över ledarna där i Ö-vik. Jag flyttar inte hem än, men det ser jävligt bra ut. Jämt och ständigt!
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Hakning-Henrik:
Tackling och huvudet i sargen, tror det var en säkerhetsåtgärd
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Varför pratar vi fortfarande om Modigs? Varför är alla så uppgivna? Är slutspelet avgjort redan? Det är mycket som kan hända i ett slutspel.

Vafan, ni minns väl vår serie mot Leksand? Ni minns väl Brynäs -99. Var inte både BIF och LIF stundtals, eller flera matcher utspelade men de lyckades ändå dra längsta strået? Mycket händer i ett slutspel. Året då vi tog guld var ingen enkel väg heller och vi vann inte serien men likfan stod vi där med guldet i slutet.

Vad hände med Mannberg förresten, missade den delen där han utgick. Behöver vi vara oroliga?
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Robin Ztorken L: HV är riktigt j-vla bra Men skillnaden är inte så stor. Idag levererar deras spets, vilket man inte kan säga om MoDos. Men dom kommer. Är otroligt nöjd med MoDos säsong så här långt, men mycket vill ha mer, tror vi får en rolig avslutning. Men det är bara min varma/stolta känsla om detta MoDo!
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Gavelo:

Kör ditt race Gavelo.
Det blir bra.

Jag tror på MoDo och jag önskar dig Godnatt!
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Icing-Ove: Den låten har spelats på en antal fester. Vi borde kunna få fram en liknande grym låt!
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Dexter : Behövs det verkligen en bekräftelse på att hv har en sån mycket bättre ekonomi?
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
AddMan:

Vi har fortfarande inte förlorat 2 matcher i rad, något som inget annat lag i serien har klarat av. Inte ens överlägsna HV som kommer gå obesegrade genom slutspelet och ta SHL platsen enkelt.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
AddMan: Jag har suttit konstant i 3 timmar på detta flöde så jag har full koll på allt som skrivits.

Du påstår något som ingen har sagt eller skrivit och därför reagerar jag, jag ogillar när man ”citerar eller argumenterat mot saker som ingen påstått.

Vi har spekulerat i Modigs betydelse för laget, någon anser att Modo är bättre utan Modigs, det flesta andra tycker att det är tvärt om fram tills nu.

Sen att Modos form är dalande beror givetvis inte på en enskild spelare utan på en hel grupp.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Rytter: Underbart läge för MoDo nu. Åsa-Nisse bjöd på en grym show hemma. Älskar deras låt. Kan inte ogilla den. HÅÅ! VEE! MoDo kommer att tugga sig vidare till SHL. Finns ingen bättre klubb...
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Gavelo:
påstår inte sagt att du sagt något.
Lugna dig!!!

läs igenom flödet så slipper du undra och kliv av dina höga hästar!
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
AddMan: Exakt vart har jag eller någon annan påstått att Modigs är orsaken till våran form, snälla förklara vart du läst det , jag undrar!??

Första kedjan är sämre utan Modigs , Modo är sämre än Modigs. Modos dipp beror på att många spelare inkl 1:a kedjan är ur form.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Gavelo: Jag tycker också Andrae kör lite döende svanen faktiskt.
Men smällen tar ju illa så game är inget snack.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Gäsp: Jag hoppas bara inte att Hinken och MoDo går ut efter säsongen och säger något liknande som: ”Vi kunde aldrig konkurrera ekonomiskt med HV ändå”.

Har aldrig sett Karlskoga eller något annat lag uttala sig så som vissa MoDo-supportrar gör. Med den logiken borde det anses vara ett fiasko om Karlskoga slutar högre upp än MoDo i tabellen.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Robin Ztorken L: Jag kommer ihåg AIK ifjol det var
Svårt inte lätt och Västervik …!
Era motståndare behöver endast lägga en straff fel en gång .
Det kommer nerver !
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Gäsp: Sen kan man konstatera att vi är inte i närheten av en så skicklig spelare so Kehllerer.
Han skulle vi nog gått all in på
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Gavelo:

Men det var ett jävla tjat om Modigs och hans betydelse. Det är inte så att vi är ett sämre lag utan modigs utan vi är just nu ett sämre lag än vi var där i November. Detta beror inte på att Modigs lämnat laget det beror på att flertalet spelare tappat formen jämfört med i höstas och inte alls presterar på samma nivå.

Bernherdt, Näsen, Sam, Woods har inte lyckats leda laget som tidigare och vårt första PP (som modigs inte ingick i) har tappat rejält, tidigare var det mål garanti men de har sänkt tempot och blivit lästa.

Tycker det är att dra för stora växlar på att Modigs lämnat. Största problemet är väl att vi tappat lite form på ledande spelare samtidigt samt att Svenningsson behövde en startsträcka och Aagaard har varit på OS.

Kvartsfinalen drar igång om 20 dagar, vi har tid på oss att få spelarna i form. När slutspelet drar igång är det vitt papper och en helt annat spel vi kan förvänta oss, ett spel som jag tror kommer att passa vårt lag.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Rytter: Vill nog testa Tanner i första som du var inne på... De lär ju vara kompisar, kan kommunicera bättre etc. Tycker Nordin tog chansen ikväll.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Gavelo:
Ja, HV var bättre idag.

Men att påstå att Modigs är avgörande för vår form är befängt.
Även ett topplag som vi kan få dippar.
Vi kommer hitta tillbaka och förhoppningsvis räcker det långt.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
J F K: ibland blir din argumentation faktiskt extremt löjlig.
Nu försöker du flytta fokus och skriver 6 av 15 p, då svarar jag på det med 105 av 144.
Hv leder serien och har gjort i stort sett hela säsongen trots massvis med skador.

Men du kanske inte förstår att även ett totalt sett överlägset lag kan förlora matcher..
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Saleva: Ja vi förlorade en bra spelare men vi förlorade inte denna match pga Modigs.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Gavelo: HV har 6 av 15 poäng.

Visst man är överlägsna trots att man varit utspelade mot BIk, VIK och Löven.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Gavelo:
Släpp Modigs
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Idbyn: Skillnaden mellan HV Modo är monumental.
Inget lag kommer kunna rubba HV, inte ens ett grinigt BIK🤯
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
AddMan: Modo är ett sämre lag just nu utan Modigs.
I ett slutspel kan det vara annorlunda även om jag har svårt att se det.

Jag tror även Hinken hade tänkt hitta en ersättare till Modigs i ett tidigt skede men allt sket sig och därför fick vi in letten i sista sekund, något som hittills floppat spelmässigt.

Nä Hv71 vinner rättvist idag och visar att man är seriens överlägset bästa lag
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Rytter: Du är inte fel ute. Den där uppställningen tar MoDo till SHL. Guldet kommer säsongen efter...
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
hanzon:

Han fick en smäll och skar sig på visiret tror jag så han gick ut och sydde och kom tillbaka med helvisir.
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Hakning-Henrik: Jadu jag får hoppas på det du säger men är inte riktigt så troende just nu.. Jag vet att Modo kan bättre än det vi levererade idag men HV har också en helt annan nivå än det som visades men det behövdes inte idag för de var ALDRIG hotade under hela matchen.. Trist match, knyter näven i fickan och bara accepterar att pengar är en del av sporten och ibland är det bättre att ha en stor börs än en medelstor.. Tyler Vesel, Myles Powell, Fredrik Forsberg och Tyler Kelleher har (och jag kollade upp detta nyss) gjort 18 mål tillsammans och 15 assist tillsammans på de senaste 8 matcherna, vissa mål assisterade de varandra så skit i assisten men modo har gjort 24 mål på de senaste 8 matcherna och dessa 4 killar har själva gjort 18.. Och då har ändå HV förlorat typ 4-5 av de senaste 8.

Första kedjan och spetsspelare är inte helt värdelöst att ha när de producerar..

Ta inte detta som negativitet utan mer som att jag vill att modo ska rycka upp sig nu, har snart avklarat säsongen och oavsett om karlsskoga kommer ikapp oss och tar andra platsen så ska vi gå in i slutspelet och spela det bästa spelet vi kan och verkligen kämpa för hur vår säsong vart förra året och även hur det vart när Löven mot Modo spelades i finalen.. Sen om vi inte tar oss till SHL iår så är det som det är, lätt att veta nu i efterhand att Kelleher går och spelar såhär bra..
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Bad_Brett:

Du får det till att Modigs var spelaren som bar MoDo och hans uttåg gör oss till ett sämre lag. Så om vi åker ur i kvarten så beror det på att Karlin tog ett korkat beslut?

Kan det inte bero på något annat än Modigs och varför ska folk ta på sig dumstruten om halva laget gjort klart med andra klubbar?

Märkligt uttalande!
Låst ämne

Sv: MoDo vs HV71 20220304
Jag hängde inte med, sa dom varför Sebbe bar plexiskydd?
Låst ämne

« · 2303689 · »