1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481802 inlägg · 4079 ämnen

MoDo vs Kristianstad 220223

2297825 · » Till forumet


Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
KB65: Var kul att det verkligen var fart i hallen, arenaljudet kändes som från en b-sänding men vi var "huvudmatch". Det måste bli bättring innan slutspelet.
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
Tarasov:
Jo det är ju den betalande publiksiffran, men det blir ju lite konstigt när en hel ståplatssektion är avstängd som lär rymma, vadå.. 5-600?
Om de valt att knö in alla med ståplatsbiljett på den ena halvan (som verkligen var knökad) så är det ju inte ok med tanke på säkerheten, jag tror inte att de tullat på den dock.

Har man sålt 6900 biljetter så borde de vara skyldiga att hålla hela ståplatsläktaren öppen.
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
hk: Tror det är sista gången Niko inte är med på passet, nu har han lärt sig hur det är och spela med Sam...
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
Tarasov: Säsongskortsinnehavare räknas väl bland annat in i den siffran. Vet att många av just de stolarna stod tomma.
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
Tarasov: Sedan säkert 30 år så räknas antal sålda biljetter och inte antalet åskådare.
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
KB65:
Det stod knappt 6900 på Swehockey men kanske annat inräknat
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
Saleva: Nog tror jag att det var närmare 6000 än 5000. Övre etage var ju i princip fylld när man kollade runt. Samma med loger och restaurang också.
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
Smurfen:
Undrar vad den verkliga publiksiffran var igår. Halva ståplatsläktaren avstängd plus väldigt många tomma stolar. Skulle gissa på ca 5000.
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
Saleva: Å på fredag kvällar eller Lördags matcher så går dom 🍺🍺 sugna 5-7 minuter innan period slut till barerna också ! 🤪🤪
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
KB65:
Kul med mycket folk igår. Det blir lite.. annorlunda publik när det är gratismatch, folk kommer och går tio minuter in i perioderna med famnen full av popcorn och dricka. Hoppas några av dem kommer tillbaka när kostar pengar, de fick ju se en spännande match iaf.
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
puffe:
Jag hoppas att laget går och väntar, laddar inför slutspelet där de skärper till sig matcherna igenom, precis som de spelat de gånger i vinter när de presterat som bäst,
Till exempel som båda hemma matcherna mot HV då de spelade riktigt bra!

Om MoDo hittar formen till slutspelet är de vassa!

SHL 22/23 (y)
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
J F K:
HV skulle behöva 2-3 till på samma lista inför slutspelet
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
NuMo: alldeles oavsett mönsterpassning, jag beordrar dig att fasta från dag 1 i slutspelet. Punkt slut😄
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
KB65: Fast det hördes i min TV 100 mil bort när Letten presenterades :)
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
J F K: Ja, vi har ju den bäste tränaren tycker jag, men på något sätt hittar vi sätt att tappa matcher, liksom vi även hittar sätt att inte förlora matcher. Någonting behöver skruvas till, vi borde hitta en stabilitet för att undvika oavgjorda matcher. Man kan tro att vissa spelare har en övertro på egen kapacitet, men det har ju skett i så många matcher, så man hoppas inte så är fallet. Lite märkligt dock, och något vi bör justera snarast
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
J F K: Precis kommit hem från matchen och kollar på sändningen nu i bakgrunden. Vet att det har nämnts tidigare, men det är verkligen tråkigt hur mycket de tonar ner publikljudet i tv. På plats så exploderade verkligen hela hallen när Nikolajs presenterades och även när han fick måla. Framgår inte alls på samma sätt i sändningen. Ståplats höll igång bra också.
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
KRB: Ytterell som spelade med oss I slutet av förra säsongen. Hygglig offensiv rightback, men ingen jag saknar. Tror ändå HV tycker att det är jobbigt då just backsidan är tunnare än forwards.
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
HV tappade en back i kväll,
Långtidsskadad?
Betydydelse för deras lag?
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
puffe: Bra fråga och hade jag svaret kanske jag blivit tränare.
Jag tror att det finns en osäkerhet och en tanke på att inte förlora folk i mittzon när man bara ska spela av matchen. Man blir lite fegare och plötsligt tappar man pressen på motståndarna. Hela anledningen till att man leder kastar man bort.

Just den detaljen tycker jag att vi gjorde bättre i början av serien.
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
J F K: Känns ju bra då att vi håller uppe det mot topplag, för det är ju dom vi ska kriga mot snart. Men varför lär vi oss aldrig, som du skriver? Ledarskapsproblem?
attitydproblem i gruppen?
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
Bad_Brett: Det som stör mig mest med MoDo är alla de gånger man tänkt efter en match. Ja, men hoppas man lär sig något. Mycket är väldigt bra, men vi verkar tamefan aldrig riktigt lära oss.
Oavsett om vi försvarar oss eller försöker göra mål framåt så fungerar det bara när vi har ett hyggligt högt försvarsspel och åker skridskor.

Vi fortsätter forechecka, trots att alla förstår det menlösa med att två ensamma spelare ska kunna checka fast motståndarna när laget är 40 meter långt och tredje forwarden har oceaner av yta att täcka. Jag förstår inte varför backarna plötsligt tappat allt förtroende och börjar ta ett enormt säkerhetsavstånd, men ungefär då vet man att nu blir det skit.Vi får inte stopp på motståndarna utan de får fritt inträde. Vi hamnar helt fel med forwards långt ifrån och stillastående backar+center som är chanslösa då de inte har farten att stoppa motståndarna.

Men, varför lär vi oss aldrig? jag tror inte att det är så enkelt som att backarna rår för allt, för jag tror det blir någon kollektiv osäkerhetskänsla.
Och egentligen är det väl bara mot på papperet topplag som vi kan hålla modet uppe.

Att vi aldrig lär oss...
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
NuMo: Årets inlägg!
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
Förra veckan beklagade jag mig för att jag jag råkade välta ett full glas vin över spisen. Glaset gick hundra skärvor, vinet letade sig ner mellan spisen och bänken. Glaset skiter jag väl i men vinet gick till spillo. Till på köpet tappade Modo en 4-1 ledning.

Jaha. Ikväll. Modo leder betryggande med 4-1. Jag som ägnat kvällen åt att göra crepes med champinonstuvning och räkstuvning till hela familjen fick äntligen chansen att äta dem. Lite lite japansk soja på en crepes skulle bara vara grädden på moset. Ett paket med paprika i tre olika färger var enda hindret i skafferiet. Men den jäkla plastkorven med paprika trasslade in sig i någon flaska och ut ur skafferiet rasade plötsligt en låda med flaskor, Krasch! En stor flaska kinesiks soja, en flaska cherryvinäger samt en flaska liquid smoke gick i tusen bitar på köksgolvet. Halva köket blev fyllt med starkluktande vätskor. Nu en timme senare har jag äntligen lyckats skura, sopa och rengjort alla sopar och svabbar. Det luktar ändå liquid smoke, vinäger och soja i köket.

Men. Det är en bra kväll. Den Japanska sojan klarade sig. Tapeterna i köket som också stänktes ner var i det enda rum jag inte tapetserat. Och det mest lätt-tapetserade.

MoDo vann!

Det är en bra kväll.
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
Confusius: Första var ändå nära att sätta två ikväll. Sam väljer som vanligt att passa sig in i mål tyvärr var Niko inte alls med och Woods i ribban på kontringen.

Det blir nog bra det här!
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
hk: I det stora hela ett rejält lyft från dom tidigare 5-7 matcherna. Om vi glömmer sista perioden så såg det riktigt stabilt ut. Alla femmor utom första lyfte sig ordentligt ikväll.
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
hk:
Svårt det där
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
Tarasov: Precis :)
Skål allesammans!
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
hk: Sorgligt att vi helt slutar spela i tredje. KIK är ju inte ens bra, men om våra backar sätter sig i knä på egen målvakt så de får ytor i mittzon bjuder vi på det.
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
Monno: Tycker framförallt att det är Woods som inte är på topp
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
hk:
Borde bli avstängda
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
Monno: matchtråd, vad är det för en terrorist som bumpar apropå under match.
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
Monno:
Tycker också det ser så ut men det verkar ta sig snabbt, sista perioden såg bättre ut
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
Snipan: Letten ser lite försiktig ut än. Behöver nog lite mer tid med jänkarna innan spelet sitter helt.
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
Monno: Västervik vinner mot HV borta!!
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
puffe: Woods och Vigge är riktigt bleka tycker jag...
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
Tigerhjärta: nu är ju matchen långt ifrån slut. MoDo vet man aldrig var man har, men värmer hjärtat att se Mannberg, Agaard o de andra le inne i båset.

Tror t.o.m Bernhardt the Stoneface ler inom sej, inget vi dödliga ser dock
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
Känns som Aagaard verkligen kämpar när han ska prata för att inte avslöja att han är från Danmark.:)
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
Markström:
Jäss! Passar på att slå ett slag för vår fina matchtråd 😀
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
Idbyn: Svårt att klaga på denna period. 4-0
Ingen skada skedd, men borde det inte ha dömts hög klubba när pucken låg ovanpå målburen?
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
Såja mannberg upp med Modo till shl nu!!!!!
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
Vår gamle Mannberg! Det där handledarna känner man igen, tyvärr alldeles för sällan! Killen har ett bra skott!
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
J F K: Det var extra kul och se MoDo idag ?
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
J F K: Kul och se O.P nu, nu spelar han som han gjorde Västervik. Har inte sett det spelet tidigare i MoDo!
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
hk: Kört, utspelade, orättvist, ut form:)
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
hk: Han är baskemig kylig i de där lägena. Kanske testa som straffskytt?
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
Gavelo: MAX POWERLINE
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
bollan123: Tänk om man kunde få Mannberg att våga gå mer på mål när han har pucken…
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
Tigerhjärta: Va fan ska ha dit med armen att göra? Det finns ingen riktig kraft så en femma vore helt fel.
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
Bra domslut av domarna. Dock är det en armbåge, onödig sådan, men inget hårt. Finns inte 2+10 kvar? Hade kunnat köpa en 2:a som lagstraff och en +10 pga den är onödig och lite vårdslös.
Kommentera

Sv: MoDo vs Kristianstad 220223
Heyerdal: Aldrig att det där ska vara en 5a dock onödigt oavsett att ta en utvisning där.
Kommentera

2297825 · »