1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527771 inlägg · 4121 ämnen

MoDo vs. SSK 13 jan

Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Paddan:

Men vadå, du får ju tänka på att det kanske inte är exakt samma publik på alla 5100-matcher. Tänk dig t.ex. vilken skillnad det skulle vara på 5100 LJ:ar och 5100 knasar.

Paddan: Du kan fråga Daniel då han upplevde nåt liknande igår. Han sa nåt om mer plats och lugnare iallafall. 

Det var nog mer folk än man trodde igår. Ialllafall på ståplats för 15min innan nedsläpp så var guljackor uppe och föste ihop folket. De gjorde ett bra jobb för man hade gött om plats sedan.

knaskamilla: Jepp, med 5100 LJ:ar skulle det bli en ökad försäljning av bland annat varmkorv. För att inte tala om all friskluft som publiken skulle få i pauserna.
5100 knasar skulle väl förmodligen köpa en Trocadero och dela på den...

knaskamilla: Inte så mycket på bredden som på höjden dock. Kanske vore nått för LJ att behöva stå bakom sig själv en gång och (inte) se.

Salle:

Från sittplats såg det då EXTREMT glest ut på stora stå. Särskilt uppe i det vänstra hörnet. Undrar varför guljackorna föste ihop folk?

knaskamilla:
Där sa du något, varför ska du betala lika mycket som såna där stora supportrar? Rättvisast vore om ni betalade per löpmeter. Eller också kan du få ha två personer på din plats - en som står under och en ovanpå stolen.

Paddan: Dom har bytt och därmed flytta korvbyttan från högra sidan till mitten, lite till vänster om korvgrillaren i kiosken bakom H-Höger. Den nya var för stor för att få plats i det gamla hålet. Förvirringen var total igår.

westerlind: Jag betalar minder än knas, det finns en viss trevlighetsreglering i biljettpriset i Kempis.

westerlind:

Du, det ska jag tala om för dig, att folket nedanför mig på H Höger måste ha växt på längden på sistone! Förr såg man i alla fall litegrann av vad som hände på isen direkt efter ett mål, igår såg jag ingenting som ens var i närheten av att likna en is eller vad som befann sig på isen. Säker LJ som smittat av sig.

Lumber Jack: Äh, inget kan nog vara mer förvirrande än kösystemet till kioskerna i Coop, där man hade ungefär 15 köer till de fyra kassorna.
Fast det är klart, med en skylt där det står någonting i stil med "Det är här ni ska stå när ni köper korv" så förstår jag att det kanske blev lite förvirring igår

Paddan:

Jag måste ha missat något vad gäller kösystemet i Kempis också. Igår skulle jag köpa en Trocca och en chokladboll, så jag ställde mig i en av de två köer som fanns vid kiosken. Helt plötsligt kom en gubbe och ställde sig mellan de två köerna och beställde, och strax efteråt kom en gubbe och ställde sig på andra sidan en av köerna och beställde. Hmm? Finns det VIP-kort till kioskerna?

Paddan: "Det som jag tycker är mest intressant är att 5100 personer ibland kan upplevas som väldigt trångt eller extremt luftigt. Eller är det som så att ortsbefolkningen växer okontrollerat på bredden i vissa matcher?"

Nja, rör sig okontrollerat i varje fall. Det är allmänt vedertaget att Ådalsbor har sämre balanssinne och visst är de mer frekventa besökare på vissa matcher?

Är det inte så att 5100 är fullt hus på lördagar, medan det är rymligt och bekvämt på veckomatcher?

westerlind: Nja, nog har jag för mig att 5100 är slutsålt på både vardagar som helger, men att det kanske oftare är fullt hus på lördagar beror väl på alla ryggsäckar, skulle jag tro.
Fast någon hade uppenbarligen glömt bort att tala om för Conny att det inte var lördag igår.

Det verkade som att han ej förberedd sig ett dugg, tänkt ut några vettiga drågor.
Han kanske fick skicka iväg sig själv för att vicka för någon annan.
Man kan klart säga att det var dålig reklam för ÖA, och nästan pinsamt för Salle.

Mitt inlägg handlade om ÖA:s webb intervjue före SSK matchen.
Det vettiga skulle vara frågor, så klart.

« · 488440