1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481072 inlägg · 4078 ämnen

MoDo vs Vita Hästen 220219

« · 2294800 · » Till forumet


Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
Gavelo: Var han ett svin som förstörde dynamiken är det väl inte mycket att snacka om.
Sällan man hör om lag som går hela vägen som haft dålig stämning i gruppen.

Sen är det väl tydligt att Vigge inte är nån målskytt. Så att han får in nån till utöver Woods blir nog bra.

Svackor kommer u det en säsong och är det inte värre än såhär och att vi kan rycka upp oss ur den så är det väl ok. Men nog känns det som vi förlora vissa poäng på ren nonchalans.
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
KB65: jag kommer vara helt nöjd först när vi är tillbaka i SHL varje säsong i hockeyallsvenskan är ett misslyckande och på längre sikt är det inte hållbart ekonomiskt med tanke på arenan,ska vi fortsätta äga arenan så kan vi inte harva i hockeyallsvenskan år efter år.
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
Tarasov: Detta är ju en regel snarare än undandag. Spelarna glider runt raklånga och har knappt två händer på klubban.

När vi väl tar i är vi förkrossande överlägsna.
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
Supertrött: Det var Thornberg
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
Bad_Brett: Snart ska HV upp mot Almtuna, någon som tror dom kommer tappa poäng där😄😄😄
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
Clay.2:
Jag håller med
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
Tarasov: Dagens match är slarv, men alldeles oavsett gör vi en fantastisk säsong. Att ledande spelare är iskalla 1 mån innan slutspelet ser jag nästan som positivt, hade varit nojigare om det vore tvärtom.

Hoppas dock vi kan behålla andraplatsen, den kan bli värdefull.
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
AddMan: Var inte Rydmark, det var Thornberg.
Därav den jävulska visselorkestern i Kempis matchen därpå.
Thornberg var så skakis hela den matchen att det gick ringar på vattnet i Moälven.
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
Bad_Brett:
Fast matcher går i vågor, för egen del förväntar jag mig 3 perioder likt får andraperiod.
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
DrCox: Vi har ju iaf fått en en på förhand mycket bättre ersättare, men visst fan är det märkligt att släppa Modigs utan att ha en ersättare klar.
Vad tjänade vi på att släppa honom samma dag ist för att vänta tills en ersättare stått redo?!

Respass i kvarten känns mer och mer rimligt
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
Tarasov: Ingen är besviken över säsongen. Man är besviken över att vi gång på gång slarvar bort matcher genom att inte fokusera i 60 minuter. Oftast är problemet i början av matcherna, nu var det i slutet.

Kan vi inte lära oss att spela hockey i minst 60 minuter kommer vi åka ut direkt i kvarten.
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
Tarasov: Ert lag är otroligt ..hur än ni gör så vinner ni , inte alla lag dom gör det !
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
NORDA NORDIN! Nästa års lagkapten ;) Haha
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
DrCox: Du måste väl ändå vara hyfsat nöjd med tanke på att du trodde vi skulle kämpa för att ens spela slutspel i år.
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
Dundee:
Tycker inte det är så mkt att klaga på faktiskt, jag tror att vi fått väldigt mkt poäng för de pengar vi plöjt ner i spelartruppen.

Sen tycker jag fanskaran har en tendens att vara alltför kritisk. Vi gör en kanonsäsong och kan visserligen ryka i kvarten men det kan man oavsett. Men skulle säga att chansen är större att vi spelare final än att vi inte gör det. Tycker vi skulle värvat någon till men Henrik gjorde avvägningar och på goda grunder avstod han säkert.
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
Gavelo: Det har bara blivit sämre och sämre sedan man sålde Modigs Man sålde iväg den lilla chans till SHL man hade där sedan kan Gradin står och svamla om att det är bättre på lång sikt hur mycket han vill.
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
dempa:
en sån där crosschecking som Rydmark matade Pierre Hedin 3-4 ggr med i bakhuvudet?
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
Robin Ztorken L: Haha om svackan är djup och vi tar 2p per match får man ju ändå vara tacksam.. inte så länge sedan definitionen var lite annorlunda, host, förra säsongen, host. Men för den delen känns det e x t r e m t jävla surt att ge bort en poäng idag. Sjukt dåligt.
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
Heyerdal: Karlin måste ta fram hårtorksjäveln nu för vi kan inte hålla på att tappa poäng mot fullständigt värdelösa hockeylag, SPECIELLT inte när vi leder så komfortabelt som vi gör.
Sen har vi lång tid på oss i fem mot sex att sätta 5:an i öppen kasse, men vi går inte ens för det.
Varenda lag i norra Europa gör mål på Modo så fort vi tar ut målvakten, men när våra motståndare tar ut keepern så ställer vi upp i egen zon och fjantar runt ist för att försöka stänga matchen.
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
Silly: Fast i det läget hade aldrig Woods kunnat fä målet. Gör han mål vinner vi straffarna med 2-0 så Oscars mål räknas. Gör han inte mål, ja då får han såklart inte heller räkna det.
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
Padrone78: my bad, det var Nässen
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
Nordin är snart lika bra som MZA36 på straffar :)
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
jonsson: Hoppas slutspelet avgörs på straffläggning
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
Silly: han har välnett andra ass på mannbergs mål?
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
hk: 2 p får man tacka Oscar för!
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
Silly: Nej, Nordin hade fått det avgörande målet.
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
hk:

Jävligt onödiga poängtapp, surt
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
KRB:
Varför Svenningson och inte Woods,
Han hade kunnat behållt sviten? 🤔
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
hk: Nordda som vi säger i Ångermanland
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
MODOJohan: Fan Oscar alltså, helt otrolig.
Tex 10/10, tyvärr kan vi inte vinna på straffar i ett slutsple.
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
Tarasov: Ja vi ger ju bort våran tabellplacering med. Sedan så skulle vi behövt få in nån mer spelare för höja konkuransen inom laget. För som det är nu får ju alla spela hur dåliga dom en är pga det finns ej nån att byta ut. Det är många som dippat rejält på slutet som skulle behöva bänkas.
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
dempa:
MoDo var otroligt bra i två perioder,
De var inte dåliga i den 3:e heller men domaren och pucken studsade inte rätt
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
MODOJohan: De kan dra åt helvete. Man såg nonchalansen komma smygandes redan i slutet av andra. Är så trött på att de aldrig klarar av att spela fokuserat i 60 minuter.
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
MODOJohan:
Tex & O. Nordin bli matchvinnare igen 😁
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
Modo slarvar bort tre poäng genom att inte vilja gå för ett femte mål, men fan så usel den här jävla domarnivån är.
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
Tarasov: ojojoj, nu blir det grogg och spänning
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
vonDöbeln:
Jo känslan är densamma 😀
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
hk: förbannad jag blir! slog på matchen inför tredje, tänkte 1-4 kändes bra o man kunde ta sig en öl o slappna av, 30min senare känner man för o crosschecka nån i bakhuvet
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
J F K: Ja det trodde jag också, men domarna är ju på den nivån dom är..
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
hk: Så jävla svagt av MoDo att tappa 3 enkla poäng emot Vita Hästen. Blir orolig inför ett slutspel hur långt kommer det ens hålla?
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
Dundee:
Kanske tidigare 😀
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
J F K: Reprisen är ännu värre än jag trodde.
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
hk: Trodde vi skulle få med oss utvisningen för hakningen på Ingman.
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
J F K: Ja men släng dig igen jävla häst jävel.
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
Tyler Durden: Dessvärre kastar vi bort vår andraplats med dessa urusla prestationer som mot almtuna o hästen.
Vår svacka är tyvärr djup just nu🙈
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
Som vi uppträder förtillfälligt så blir det respass i kvarten.
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
Dundee: Som du säger ger vi bort matchen, men det är också därför försvarsspelet blir dåligt.
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
jonsson: perfekt med en förlängning inför AIK-matchen
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
Dundee: Bernhardt bör inte spela förlängningen. Han får skjuta hur hårt han vill. Dra åt… Vad han agerar dåligt och har pissig inställning.
Kommentera

Sv: MoDo vs Vita Hästen 220219
Jävla skitmodo som grusar min tipskupong! Sluta tappa 4-1 ledning
Kommentera

« · 2294800 · »