1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482232 inlägg · 4079 ämnen

Mora-MODO 10 jan

« · 486015 · » Till forumet


Sv: Mora-MODO 10 jan
Paddan: Zakke var bra, likaså Hedman som spelade sedan Enström utgått i 2:a med feber (enl Kent). Konstigt att Muir fick spela så mycket i egen zon trots att han inte är riktigt lyckad.
 
Hasse fick ett slagskott på insidan av vänster knä och hade ONT.
Svarten spelade hela perioden (inte konstant paddan) trots att Kent sa att han skulle prova men var skeptisk inför perioden.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Paddan: Får zacke stå mot Södertälje på torsdag tro hoppas det
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
NuMo: Någon som förresten vet när Aucoin kommer, OM han kommer, eller hur det blir? Macke har man ju ännu inte hört något beslut ifrån.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
NuMo: 40-28 i Morafavör i skottstatistiken. Låter som att Zakke återigen gjort en bra insats.
Fast representanten från Wibe tyckte tydligen att #20 Sedin var bättre.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Paddan: Vi kommer att behöva minst Twocoin.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Hälge: Så vår sargade backuppsättning blir alltså mer sargad. Då är det väl dags för Hedman att spela också, om han inte gjort det tidigare i matchen.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Dream Team: Ja, de gjorde något som alla ES-lag blev utsatta för gång på gång när de var blott arton år.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Paddan: Nu har Hasse ont. Skott på knä.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
NuMo: Vaddå? Gjorde Henrik Sedin mål från sarghörnet?
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Paddan: Hahaha! Äntligen ett ÄKTA Sedinmål.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
NuMo: Trodde att det var på gång med ett trendbrott, men webkommentatorerna hann ändra sig från "bra räddning" till det vanliga "jätteräddning av Bengt Höglund".
 
Hmm, betyder alltså att det snart är dags för CSI Sollefteå. Såna där dråpförsök i samband med hockey är inte att leka med.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
NuMo:
Storskägget. Osportsligt utseende.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Ett dråpförsök har begåtts.

3-3, äntligen får vi spela med fullt manskap. Vem tar nästa dumma utvisning tro.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Hälge: Jaså, Weinhandl har ansiktsskydd, det var en nyhet. P Öberg fick ju näsbenet avslaget på träning för någon/några veckor sedan och har burit galler sedan dess. Kan det vara en hämndattack mot Weinhandl tro? (Ja under förutsättning att det var Weinhandl som knäckte Öbergs näsben)
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Paddan: Förresten, varför har Weinhandl ansiktsskydd ? Har han någon skada ?
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Paddan: Jag har en blomfluga som åker framför teven lite då och då. Ytterst strande. Gör ha det en gång till så kommer det att ske ett mord.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Paddan:
Ta det med Stigsson, som rattar kuben ;0)
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Hälge: Det var ju glädjande nyheter.
Undrar förresten om de har lite problem med mediakuben i FMM Arena? Ett tag stod det tydligen 10-418 som matchresultat på mediakuben.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Paddan: Svartvadet tydligen med iaf.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Hälge: Hahaha, mitt eget efternamn brukar också skapa problem. Till och med när jag fyllt i det klart och tydligt på beställningsblanketter så kan de ändå inte stava rätt.
Måste bero på att det härstammar från Timråtrakten...
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Paddan: Sett till Svartens ev. skada känns mitt byte av Muir mot Hasse i poängjakten inte fullt så tragiskt.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Paddan: Ibland är det behändigt om de heter Svensson eller något annat enkelt.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Paddan: Tycker att vi hade några riktigt bra avslut men inget massivt tryck som i första. Med lite tur så hade vi gjort ett mål i den här peroioden också. Fast nu är 3-2 rättvist som helhet. Modos backar släpar för mycket när vi går till anfall, ibland undrar man om vi har några backar eftersom de aldrig kommer med i anfallet även fast forwards hållit sig i anfallszon bra länge. Kanske beror det på att vi sjunker så djupt i egen zon när de anfaller så att backarna inte vågar följa med. Men bra är det inte.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Hälge: Låter bra att Tjajkovski...eller var det Czerkawski...spelar bra. Men man ska ju tydligen svettas ordentligt i Masugnen, så det är väl bara att hoppas att de kämpar på ordentligt nu i sista perioden och inte backar tillbaka och sätter sig i knäet på han den där fd Pitemålvakten.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Hälge: Svartvadet och en Morare kolliderar (bentackling kanske) och Svarten dimper i isen. Såg INTE bra ut.
 
I övrigt så jobbar inte MoDo, så nu känner man igen dom, samtidigt som Mora börjar åka skridskor och smälla på.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Paddan: Ja, jag tittar på matchen...emellanåt. Mora har lyft spelet, tycker jag.

Tittar inte hela tiden, har ju ögonen på den här burken också. :-)

IckeSalo spelar bra.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Paddan: Modo vek ner sig lite samtidigt som Mora klev upp många snäpp
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Hälge: Så du sitter och tittar på matchen. Hur ser spelet ut? Antar att vi som vanligt vek ner oss totalt i andra perioden och knappt kom till avslut.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Paddan: Skada på Svartvadet. Såg inte bra ut.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Dream Team: Hahaha, äh jag tycker att det måste vara mest jobbigt för bisittaren i FMM Arena som jag antar har svalt mikrofonen.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
modorules: Ja, och man riktigt ser hur jobbigt det kändes...
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Paddan: åååååååååååååååååååååå nu blev det 2-3 åååååååååååå
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Salle: Äh, Hedman har ju jetlag, och det betyder ju att då måste man sitta på bänken under matchtid även om man varit riktigt bra under träningar. Visste du inte det? ;)

Den där Zasski i målet verkar ju ha spelat bra  i varje fall.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Paddan: Japp, så är det... MoDo spelar snabt och rörlig med backskott i PP trots att det var Sedinarna som var inne. Och i övrigt så kämoar dom och krigar över hela banan. Att receptet var så enkelt som att "låta" Foppa vila och Salo sköta båsdörren.
 
Vi får återuppfinna iden med att Foppa spelar med annat nummer och namnlöst på tröjan. Värt att prova åtminstone.
 
Konstigt att Hedman, trots Kents beröm om mycket speltid och stort spel i jvm, inte skulle bänka Murarn eller Enström. Nog för att dom målat och assat ikväll men bakåt så är dom inte bra.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Modoante: Under den fasansfullt långa tiden det tog från det att jag skulle skriva att MoDo utökade ledningen till 3-0, eller 0-3 om man ska vara korrekt, genom Tobbe Enström så hann visst Ladislav Nagy med att göra sitt första mål för Mora fram till 1-3.
 
Skotten 16-15 i Morafavör.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Paddan: jag som har varit så elak mot muraren
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
 
 
 
Ojojoj, den där Brään Möör, eller hur dom nu sa verkar ju vara en riktig poängmaskin. 1+1 hittills i matchen.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Modoante: modo gör 2-0 H Sedin
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Lumber Jack: modo tar ledningen 0-1 Muir ass wenis
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Lumber Jack: Var han inte est???
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
willysson: Har han skaffat finskt pass så är det nog grönt.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Frisco: Förstår din poäng och håller delvis med, givetvis är det inte bra för matchen ikväll att han inte är med....men på sikt kan det vara bra då de andra får kliva fram och lära sig spela utan honom i laget.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
knutarne: Jag tycker inte att det är bra att den bäste av dem alla inte är med. Tycker att det är underligt att någon utanför det cyklopiskt insnöade nordliga 2-8-Sundsvall kan tycka det.
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
knutarne: Är det dags för Junioren Crister Granström att att göra debut snart?
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Jag tror också att det kan vara bra att Foppa är borta ibland. För då måste andra kliva fram och alla måste vara på topp till slutspelet!
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
orion: Nej, Näslund är ju inte mycket att hänga i julgranen hahaha
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Poffa: Själv hoppas jag att Modin ska fälla in landningsstället och börja flyga...
Näslund...blir man rädd?
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
scim: Är det en sångkör på berget ovanför Mo & Domsjö som ska hålla konsert i kväll, kanske?
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Tellus:

Ska vi köra över oss själva?
Kommentera

Sv: Mora-MODO 10 jan
Banditen:

Ja, för oss kan det åtminstone gå utför.
Kommentera

« · 486015 · »