Mjo, men även om ishockey i första hand går ut på att vinna så är det ju också en underhållningsform. Lite trist blir det ju när spelarna aldrig för mer än de behöver för att gå till slutspel. Kanske är det läge att spetsa elitserien lite, till exempel genom att höja vinstpengarna för bra placeringar, samt ge någon typ utav bonus till lag som producerar mycket mål.
Bad_Brett: Tycker inte riktigt om den där nya positiva inställningen du pratar om. Det bådar inte gott. Var nu en redig kille och var lite mer surmulen. Ta en för laget och allt det där du vet. Det funkade förra säsongen. :)
Icing-Ove: Tyvärr verkar det som att utvisningsbåset vill ha något att säga till om vad gäller viktigaste spelare. Hasse och Hedin lyckas ordna till ett 5 mot 3 läge för Mora.
knaskamilla: Misconduct på båda, Susse verkar vara galen även denna säsong, nu tog han en fight igen. Bra inställning, trodde han han skulle glida runt i Modo efter NHL...
På något vis känns det här med 4-0 underlägen och försök att jaga ikapp väldigt bekant. På den tiden har jag för mig att motståndarna hette Västerås IK och serien var kvalserien.
qwertas: Tyckte det såg ut, på de bilder som visades på C+, att backarna var helt offside. Verkar, som jag sade förra matchen, knappt finnas någon kommunikation alls mellan backarna.
Var det inte Melinder som de använde sig av som backcoach i slutspelet?
Icing-Ove: "Skönt att mitt Brynäs vann i alla fall, alltid bra att ha flera favoritlag ;-)"
Lite oväntat att du blev först, men kul.
Har fått så många förfrågningar på bostad i Gävle att jag inte hinner med. Naturligtvis har jag lovat fullständig diskretion, men här är några från obygden som längtar till hockeyns huvudstad, självklart med namnen kamillofluorerade: P-ffa, P-ddan, Fr-sco, kn-sk-milla, sc-m, N-M-, Lumb-r J-ck, S-lle, M-ström, m fl, m fl...
Jag tycker inte att Timander, Jonsson, Hedin och Hållberg borde stå och falla med Melinder. Det är ganska uppenbart att spelarna latade sig hela första perioden och jag har hittills inte sett en skymt av det oerhörda sug som till exempel Salle kände.
Kul att se Wernblom flina igen, det har jag saknat.
Poffa: Kan bara instämma om försvarsspelet. Rent sagt uselt försvarsspel i 60 minuter, det som man kan glädjas åt lite är väll att äntligen gör vi mål i powerplay. Samt att Wernblom Warg Tolsa kommer betyda mycket för laget i år.
Modo totalt utklassade av Mora i tre perioder. Mora förtjänade att vinna, de ville det mer och spelade bättre.
Lahti ännu en gång ett skämt. Finns det INGEN återväxt i svensk domarkår? Jag såg mängder av interference, trippings och fasthållningar som var värre än det Modo åkte på i de två första perrarna.
Skandal av Krizan att vara en så dålig lagspelare att han inte vill stå om Modo inte har en stor chans att vinna. Zacke var för en gångs skull duktig i målet. Förutom det insläppta såg han bra ut.
Vann Warg ngn närkamp idag? Duktig dock när han inte hade en spelare i knät.
Nu till det positiva (!).
* Att Modo gör 5 mål på Djurgården trots att de spelar med huvet i arlset. * Att Modo är ett par mm ifrån att kvittera borta mot Mora trots att de blivit totalt utskåpade i 60 minuter. 3 mål trots den sämsta insatsen på väldigt länge är i sig ett sparkapital.
Bad_Brett: Den enda bra backen vi hade idag var lillskiten, och han fick inte många byten. Jag tycker iofs att Wargh skötte sig bra innan han blev ersatt av förtioettan.
Äh, bara 41 får spela och Jonasén toktacklar Fanny så är det värt resan ner till Ö-vik på lördag.
Bad_Brett: "MoDo kommer förmodligen ta en slutspelsplats och gå långt i år igen, men det är trist om spelarna ser helan resan dit som en transportsträcka."
westerlind: Det sägs annars att kulna vinterkvällar kan man se någon märklig figur, vi kan kalla personen westerlin_, vandra längs vattenbrynet vid Sanningssundet och gnyla MoooooDooooo och vifta med en väderbiten vimpel. Denna vimpel sägs tydligen ha haft färgerna svart, gul och röd en gång i tiden, men är nu mest kaffefläckad och full med spår av flitigt användande av Läkerol Special. Ibland kan man också höra honom längtansfullt utbrista: Tänk om jag ändå bodde i Bjästa!
Paddan: Efter två omgångar förra året hade vi 1 vinst och 1 förlust. 1 mål framåt och 3 i baken.
Nu i år har vi samma resultat men 8 mål framåt och 7 mål bakåt. Med detta kan man lätt urskilja att man efter ett SM-guld blir lat bakåt och tänker mer offensivt. :)
qwertas: Jo, det stämmer nog ganska bra med hur det har sett ut också. Man ligger alldeles för långt upp i banan med hela laget och blir ju då extremt känsliga för kontringar. Dessutom verkar Pierre Hedin göra en precis lika imponerande början på säsongen som han började förra säsongens spel i MoDo, och Per Hållberg gör sitt bästa för att verka precis lika kantig i sitt agerande som Hedin.
Jag säger som Lars Ekborg: "De hade skönhetstävling hemma i byn. Ingen vann."
En tävling med fyra frågor på lekisnivå och du vinner med 1-1 - på tidsskillnad! Otroligt. Det är så att man kan tro att vi har släkt från Övik. Hade inte mamma ringt och frågat om jag hade städat medan jag svarade, så hade jag vunnit överlägset.
...och hur f-n kan frågor om minigolf ingå i en tävling om SPORT? Skandal.
18.20 - 18.40 uppvärmning, från 19.00 60 minuters match. Nu kör vi 60 minuters uppvärmning och 20 minuter match. Helt klart ett coachproblem, Harald eller Freddan måste vända på tidsbegreppet.
westerlind: Det måste ligga en gravad hund här nånstans. Du spelar oavgjort men får 0 poän tack vare för lång betänketid. Frisco och Salle spelar också oavgjort men får 1 pinne var trots att Salle har kortare betänketid. Har jag missat nåt eller handlar det om ren mobbing mot det enda lag som tagit guld 4 decennier i sträck och nu är på väg mot det 5:e?
Samtidigt får jag skylla mig själv när jag ger mig in i en begåvningstest konstruerad av en modoit. Sanslöst ijenkligen: Som att Usama Bin Ladin gjorde frågorna till en tävling om snöbollar.
Felet jag gjorde var att tänka. Tanklöst av mig. Ska man tävla med modoiter måste man tänka som modoiter. "Inte alls", säger du då säkert.