1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531221 inlägg · 4122 ämnen

Morten Green klar för MODO.

Sv: Morten Green klar för MODO.
westerlind: Låg densitet?

scim:

Nej, det är nog inte så smart. Nu har jag iofs aldrig spelat vintergolf, men om jag skulle göra det så skulle jag nog inte använda en vit boll.

Borde inte berg väga lite mer än Skånes plattland, förresten?

scim: Ja, va ere med derå? Jag är stolt över det.

PS. Utdrag ur www.online.bonnier.se: densitet [latin densitas, täthet, av densus, tät]. 1. Fysikalisk term, förr täthet (masstäthet) eller specifik vikt, kvoten mellan massa och volym hos en kropp som består av ett homogent material. Den uttrycks i regel i g/cm3 eller kg/m3.

westerlind:

Så du har väldigt stor volym men väldigt liten vikt? Problem med gaser i magen? Vem vet, westerlind kanske är en riktig Zepperlinare.

scim: Hur ska vi kunna göra det. Det är nomader vi pratar om och boskapen har inte vargarna och becquerel (va sa ni nu då?) tagit död på än.

NuMountain: Tog du så lång tid på dej bara för att stava bäckeräll rätt? Jag är besviken.

scim: Zepperlin? Nä fan, jag har alltid hållit på Deep Purple. (Hoppas knas korrigerar dina mystiska stavningsfel...)

scim: Det krävde en enorm efterforskning innan jag listade ut hur jag skulle hitta rätt stavning.

westerlind:

Jag övervägde att sno ett r av scim, men så tänkte jag att han kanske menade Zepperlin. Kunde ju vara någon hårdrocksgrupp som jag inte hört talas om, eller sådär.

Annars tar jag gärna r:et!

knaskamilla:

Jag tänkte replikera men jag väljer att inte göra det, för jag ser just nu på det roligaste avsnittet av Leno någonsin.

NuMountain:

Jag är stolt över dig. Stavning i världsklass.

knaskamilla: Ja, det är inte alltid lätt att veta vad scirm menar, även om jag alltid har roligt när jag läser det...

scim: Risken är uppenbar att vi snart blir däckade av ett hockeyinlägg. Klarar vi omställningen?

NuMountain:

Hockeyinlägg, den här tiden på dygnet?

scim:

Vem är med i Lenos studio? Hur vet du att det är det roligaste avsnittet någonsin (vad vägs in i bedömningen, liksom)?

scim:

En del människor har ingen koll på vad som är lämpligt rent dygnsmässigt...

knaskamilla:

Att jag sett i princip alla? Att de firar 10 år detta avsnitt?

knaskamilla: Du är aningen besatt av vikt i kväll.

scim:

Du har alltså kommit fram till att det är det klart roligaste för att de firar tio år? Okej, då vet jag.

Undrade iofs lite mer om själva innehållet, men...jag förstår att du inte har tid att svara på frågan (med tanke på att du inte har tid att replikera på det där andra).

NuMountain:

Nej, det tror jag inte att jag är. Kanske att du lägger för stor vikt vid vad jag skriver.

knaskamilla: Vikt, visst har det något att göra med densitet?

Nej allihopa det här fungerar inte, jag har en föreläsning imorrn som jag inte tänker gå på! Nu ska jag stänga av datorn och lägga mig för att se slutet av Leno samt halva slutet på Excalibur (Om ni inte sett den, se den inte, Merlin är mycket bättre).

westerlind:

Så kan mycket väl vara fallet. Vikt är inte mitt största intresse. Inte densitet heller.

knaskamilla: Nej självklart, förlåt mitt tramsande. Det var ett inlägg utan minsta vikt.

westerlind:

Ja, verkligen! Vad hade det med Morten Green (eller hockey) att göra egentligen?

Nej, nu är det sovdags. Baske mig.

Kul att Morten ska lira imorgon. Då har vi helt plötsligt hälften av Danskarna på isen imorgon.... Carlsberg, Tuborg och Røde Pølser, nu krossar vi Masarna.

GOD NATT..!!!!

z

/ / Frisco

Frisco: Om inte annat så kan jag ta med mig Arla mjölken så krossar vi de där knäckehäxorna och gör bryta av resterna.

Frisco:

Hmm, känns det inte lite besvärligt att uppvigla folk mot ditt gamla hemland?

Frisco:

Vore ju verkligt onödigt att skapa en ny tråd...

Innebär det att ÖSK får sätta in ngn annan i poänggörarkedjan i framtiden (på fredag, t.ex.)?

Ska förresten bli kul att se Enström spela i elitserien. Det ser jag fram emot.

knaskamilla: Varför ska man göra nya trådar när det redan finns såna som passar? Får man extra statuspoäng av att göra nya förstår jag dig och dina tankegångar men jag bryr mig inte i sånt.
Det borde väl innebära att ÖSK inte får använda Green på fredag.

westerlind: Nej, det var det som var meningen. På dem bara, knäckebrödsgubbarna. Fast Leksand är en mycket vacker ort.

Modo hämtar hem Green
ÖRNSKÖLDSVIK. Modo hämtar hem den danske hockeyforwarden Morten Green från Rögle.
- Morten har spelat i ett allsvenskt topplag och har där fått mycket speltid både i boxplay och powerplay. Morten har visat upp sig från sin bästa sida. Han har väl förtjänat möjligheten att ansluta till vår trupp igen, säger Modos sportchef Bengt Hedin.
Green har under de 15 matcher han spelat för Rögle gjort 18 poäng (4 mål och 14 assist).
TT

[bild]home.swipnet.se/rindstig/bilder/da.jpg[/bild]

Frisco: Får Rögle någon bänkvärmare i retur eller plockar ni honom rakt av?

Rögles tränare efter senaste matchen: - Green var fantastiskt bra idag. Trots att han är en lirare spelar han med hjärtat på rätta stället. Han krigade till hundra procent för Rögle trots att han snart ska lämna.

Ikväll spelar Morten (förhoppningsvis) sin sista match för Rögle mot Hammarby på Johanneshovs Isstadion.

Frisco: Jag ser att han avslutade med två 2:or och två ass i förlustmatchen mot Hammarby (3-2).

Lumber Jack: Vi er røde, vi er hvide...............

Frisco: Vad faan, kommer du med TIK-propaganda helt plötsligt...

Paddan: Tallar utanför Kempehallen, röd och vit hockeydynamit, örnar. Hela Modo och Örnsköldsvik verkar vara ett enda stort TIK-propagandspridande område.

Frisco: Det känns väl alldeles underbart ?

Hälge: Den stöddiga lillebrodern upp som en sol och ner som en blandning av ägg, vetemjöl, mjölk och 1 krm salt behandlas av de flesta som luft här uppe eftersom ödmjukheten bland en del supportrar till det forna rutnätet bara blir till pinsamheter.

Frisco: Jaha.

Hälge: Dock har jag aldrig blandat in dig i smeten. Du är en trevlig prick.

Frisco: Okej, blev nästan lite orolig där.

Frisco: Äh, han är väl inte så himla trevlig, för han vinner ju bara på Xpert Eleven...

Paddan: Jo, men där har jag rätt att visa mitt riktiga jag.

Paddan:

Jag tycker han är trevlig. Han tar sig alltid tid att hälsa när man är i TIK-ladan, t.ex.

Hälge, Paddan: En gång cupmästare, alltid cupmästare.

Heja Wifsta!

Hälge: Hmm, då kanske det är så illa att jag var dålig förlorare...

Paddan: Ber att få hänvisa till Tage Danielssons Grallimmatik:

"§4. Inga slutsatser är förhastade. Jag mötte ärkebiskopen i Kungsträgården, inte visste jag att han var ligist. Jag såg Greta äta lunch med en främmande herre, så hennes man är tydligen impotent. Jag såg Harry äta lunch med en främmande herre, inte visste jag att han var på det viset. Jaså du har varit på Mallorca din jävla facist."

knaskamilla: Tack, man gör så gott man kan. Förresten, detsamma.

Frisco: Heja Wifsta ! ;-)

Paddan: Det är okej att vara en dålig förlorare. Lite iaf.

Frisco: Lite siffror från den gode danskens besök i Skåne. Antal producerade mål av Rögle 66 varav Mårten var delaktig i 20. Han höll sig aktiv.

« · 87937 · »