1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527726 inlägg · 4121 ämnen

NuMountain glömde rubriken :/

Sv: NuMountain glömde rubriken :/
Inte matte i sin naturliga form, detta är tvärvetenskap så det sjunger om det.

När det gäller konsekventvinkelteorin så är ingenting i sin naturliga form, men samtidigt allting.

scim:

Med alkohol har jag alltid löst mattetalen. Tyvärr håller mina lärare inte riktigt med. Men matte blir i alla fall roligare med alkohol.

Tvärvetenskap? Nåja. Säg till när det börjar blandas in barnpsykologi, eller något sådant.

Kamilla:

Du kan givetvis applicera konsekventvinkelteorin på vilket område som helst.

Här kommer vi in på det svår egentligen. Allt snack om vinklar är för att teoretiskt kunna förstå innebörden. Sanningen är att det mer är avståndet mellan linjernas inbördes spetsar som är relevant. Den är också helt individuell både för person och händelsesituation. Det betyder att om två av varandra oberoende personer utför samma handling med likadan vinkel, så kan den ena hamna mer åt helvete än den andra, bara för att han har förmågan (vilket är dåligt) att gå mer till ytterligheter. Samma vinkel kan alltså ge olika avstånd i spetsarna. Det handlar om hur långt du är beredd att gå, eller hur långt det är möjligt att gå innan det är försent. (Här kommer den moraliska/psykiska kontra den fysiska aspekten i fråga. Dom har ju olika förutsättningar.) Dom flesta kan redan på tidigt stadium se att det hä är inte bra och försöka ta tillbaka, för att börja om igen. (Det är den vi kallar den moraliska) Ett avlossat skott däremot, går inte att ta tillbaka, man får ta konsekvensen av det mangjort. (Dett är den fysiska.) I fantasins värld går det bra att tänka sig långt ut i vinkellinjen, det är så man kommer till insikt.

NuMo:

Med andra ord så finns det ett stänk av linjär algebra med i det hela. Härligt, det hade jag MVG i.

Det här är ju ett intressant ämne och den har i högsta grad med hockey att göra, ändå... Jag röstar för att vi försöker dämpa den här debatten lite eftersom den börjar ta stor plats. Det skulle kunna tänkas att den skrämmer bort dom som inte förstår vidden av konsekventvinkelteorin. Däremot blir det skoj att följa vidare debattämnen för att se om ni blivit influerade av det här. Skulle inte förvåna mig om det blir ett vanligt inslag i diskussioner i framtiden. jaja, det var mitt förslag. debatten får naturligtvis fortsätta i tangentens riktning om ni vill det.

Jag hade MVG i alla bildkurser. Finns bild med i bilden? Det går bra med svenska, enkel matte, engelska eller drama också.

NuMo:

Håller med dig där. Vi skippar den här tråden och för över vårt kunnande i de nya trådarna som startas. Intressant, mycket intressant...:)

En tråd som kan behöva överleva. Vi har en ny generation skribenter som kan behöva lära sig lite filosofi.

NuMountain: Jaha, och hur ska man bete sig, när man inte vet om man har kommit in på ett sidospår eller ej? Vilken är herr NuM:s filosofi i det ämnet?
Nåväl, antar att vissa av elitserielagen maskar formen eller vad man nu ska tro med tanke på gårdagens resultat: HIFK-FBK 6-3, BIF-LIF 1-8, Mora-TIK 4-3, HV-LHC 6-3.

NuMountain: Enligt Wennerholm så är det bara en 5%-ig risk att GB får sparken den här säsongen. Babyface chans att sitta kvar bedöms till en på fem, bör väl i sådana fall betyda att jyrgårn har ny tränare efter 10 omgångar. Jas-klubbens tränare har enligt Wennerholm sämst odds att sitta kvar.

Paddan: Linköpings tränare blir den första som får gå tror jag.

« · 51585