1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528783 inlägg · 4121 ämnen

Operation mörkläggning!

Sv: Operation mörkläggning!
Poffa:

Nog för att ingen varit mig än (vad jag vet), men jag följde ditt exempel. Ganska kul att det står "du måste fylla i en adress", men det räcker med ett endaste tecken i adressraden för att det ska gå igenom. Bombsäker registrering... *skakar på huvudet*

knaskamilla:

Är du förvånad? Proventek producerade sidan.

När jag loggade in idag så bodde jag helt plötsligt i Kukälv. Men det är ju inget jag direkt bestrider heller...

Hawerchuk:

Undrar om Spud är en mogen människa? Eller om det är någon annan som roat sig?

Hawerchuk:

Spud roar sig alltså med att ändra informationen som man har lagt in. Moget... Borde man väl kanske meddela till de ansvariga, typ Martin eller Fredrik. Att maila det till Proventek är onödigt. De fattar det ändå inte.

Poffa:

Det här är ju det roliga:
"Ni är väl medvetna om att ni har har visat upp vissa medlemmars medlemsuppgifter offentligt eftersom ni bär ansvaret för detta? Vad ska ni göra åt det?
/spud"

Han verkar ju inte vara sen att utnyttja det, menar jag...

knaskamilla:

Tydligen inte. Kan ingen skriva det på modohockey.se? Jag har ju lovat att inte skriva där något mer.

Äh jag vet inte om vi ska peka ut vissa personer. Som jag fattade hade fler än bara Spud varit inloggade som jag.

Men det är ju urbotat dumt att ha kvar forumet online när sånt här händer. Kompetent my ass. Vad säger personuppgiftslagen om det här?

Poffa: Hmm, vilka har de egentligen anlitat för driften av sidan? Ett gäng tolvåringar?
Nu har jag loggat in och raderat min personliga information, så jag får hoppas att stormen snart blåst över.

Hawerchuk:

Jag ställde en fråga till Spud. En fråga kan väl inte räknas som utpekande eller direkt anklagelse?

Jag FÖRSTÅR inte hur de (Proventekfolket) tänker! Vilka puckon. (Okej, Per, jag vet...) Upptäcker man att folk kommer åt andras personuppgifter stänger man ner forumet totalt på direkten, utan att behöva bekräfta det med uppdragsgivaren först. Det skulle i alla fall jag göra. Nog fan måste de väl ha så mycket frihet?

knaskamilla:

Helt klart är att man lätt hade tagit en topp-position inom webdriftsgruppen på Proventek. Det är ju iofs ingen merit då jag med bestämdhet hävdar att samtliga profiler här i MODO:s GB mest troligt också gjort det.

Hawerchuk:

Läs själv (länken).

Spud är en rolig varelse. Han har inte tid att maila Proventek, men att sitta och kasta paj med Kamilla, det har han tid med.

Märkligt på min ära.

Poffa:

Ja, det är lustigt. Hur lång tid kan det ta att skicka ett mail?

knaskamilla: www.skitsnack.net ?

Strautmann:

Det låter inte som ngn rolig sida. Jag tror jag låter bli.

knaskamilla:

Just vad jag gjorde. Skickade mail alltså. Men mejl heter det väl? ;)

Hawerchuk:

Mejl? Låt oss få ha en normal stavning på saker och ting. Mail är enligt mig ett låneord och skall därför stavas som det gör på engelska.

Annars kommer vi bli ett nytt Frankrike som förbjuder användandet av låneord. Som ex kan vi ju nämna att man inte längre får kalla jeans för jeans utan skall kalla det någonting i stil med "blåbyxa".

Poffa: Eller nåt i stil med "blaklader"..

Hawerchuk:

Bra gjort! Men har du tolkat PUL än, då? (Jag iddes inte.) ;)

knaskamilla:

Japp, tolkade den till min fördel.

Hawerchuk:

Haha. Kan du inte ringa Proventek och tala om hur du tolkat den?

knaskamilla:

Äsch jag vill inte vara den som blir ansvarig för att ha stämt skiten ur klubben. Bumpis skulle slicka mina fötter.

Enligt herr driftspersonal som inte har något namn så ska MODO Hockey genast kontaktas angående en nedstängning. Problemet var tydligen att det blev något, jag citerar, "knas" med ID på cookies efter att dom var tvungen att backa hela sajten...

*high five*

...

Hawerchuk:

Äh, jag har löst problemet. Bara att radera din och Spuds användare, så borde det lösa sig! Verkar ju vara dem folk loggas in på... ;)

Hawerchuk:

Hahaha. Blev det knas? Jävla Kamilla, du skall alltid ställa till det.

Annars är det en intressant förklaring. Har ID-nummren på cookiesarna helt plötsligt ändrats för att de backade bandet och la in en gammal backup? Skapas cookiesarna utifrån hur länge forumet varit igång istället för vad systemklockan har för värde? I så fall skall de skämmas så det bara sjunger om det.

Poffa:

MEN FÖRLÅT DÅ! Det var ju inte meningen... =(

knaskamilla:
En liten kommentar i all enkelhet
www.goog.dk/pic/my.php?id=112824

Paddan:

Hahaha. Undra hur många som skulle ta illa vid sig om man la ut länken på modohockey.se?

Jaha, så har de löst det då. Jag antar att om man inte följer Proventeks råd och raderar sina cookies så kommer folk att kunna fortsätta se andras personuppgifter. Eller?

knaskamilla:

Säkert. Undra hur många som kommer följa deras råd?

Poffa: Hahaha, tja säg det.
Kanske var tur att jag raderade mina personliga uppgifter ifall jag skulle få för mig att göra något sånt.

Ibland är det tur att det är ishockey-VM. Tack vare att det är match just nu så slapp jag göra en telefonintervju nu på en gång.

Paddan: Och alla andra som tidigare anklagat mig för att ha ändrat era uppgifter på modohockey.se. Vad grundar ni det på?

en sak är helt säker och det är att jag inte ändrat någons uppgifter.

Och det ska bli kul att i framtiden vistas här på sportsnack.net med er!

Vill även tacka kamilla för att hon uppmuntade mig till medlemskap i denna ljusa tillvaro!

Spud:

Jag svarar, fast jag inte är Paddan: det faktum att du verkade vara inloggad som både LJ och Hawerchuk, samt den mognadsgrad jag tycker att du visat upp hittills på åffisjella. Ungefär som jag skrev där, alltså.

Varsågod, för övrigt.

Spud: Den enda som jag skulle kunna anklaga för att ha ändrat mina uppgifter på modohockey.se är mig själv, så jag tror jag avstår den konversationen vid spegeln...

Paddan:

Äh, kom igen! Fegis! Du har ju ändå inget vettigare för dig... ;)

Paddan: Jag besvarade bara den översta för att komma till en skriv ruta.. Förlåt om du kännde dig så hemskt utpekad. Det är ungefär vad kännt mig efter att ha läst detta.

K: det var ju tur att ni hade på fötterna innan ni anklagade folk då. Så ni inte bara chansade och skapade en sanning som inte stämmde med resten..

Spud:

Man kan radera namnet överst också... Tadaa! (Dessutom frågade jag ju, eller hur? Ge reh!)

Spud: Jag gillar samtal med mig själv.

Jag ser sportsnack som en utmaning. Värre saker har jag lyckats skapa en fin stämning på än ett litet forum.

knaskamilla: Hahaha, iofs kan jag förena den konversationen med teve-tittande, så jag får väl göra det.

Spud: Det är lugnt, jag vet förhoppningsvis vad jag själv skrivit och i de fallen jag inte kommer ihåg det så brukar det alltid vara personer som är vänliga nog att upplysa mig om vad jag sagt och gjort ;)

Spud:

Ett tips i all vänlighet innan du rusar iväg och blir stämnnigsfull: Läs igenom reglerna här inne...

knaskamilla: Förlåt, jag är ju som sagt ny här och det tar ett tag innan jag kommer in i rutinerna..

Om du läser vad du/ni skriver på denna sida så är det inte en fråga utan det är en diktad sanning som ni ansåg passa er bild av mig bäst. Du kan inte mena att det som står här nere är frågor...

Spud:

Många frågor, få svar. Du får väl ta chansen att bevisa att du är vettig då, så slipper du misstänkas för sådant framöver. Lycka till!

Poffa: en regler var DU ska inte Skriva kommentarer som saknar intresse för övriga. det gjorde du nyss.

har du läst reglerna???

knaskamilla: Jag behöver inte bevisa nåt för nån, åtminstone inte här.

Jag ska bara njuta av att förmedla mina åsikter här på sportsnack!

Trivs redan

Spud:

Inlägget var ju av intresse för dig, eller hur?

Poffa: Nej jag kan reglerna redan så.. tyvärr inte för mig.

Spud:

SpS har funnit ganska länge. Innan SpS dök upp fanns HS. Några är vi som varit med redan från början. Du ska se att vi klarar av SpS utan att du lär oss hur det fungerar...

knaskamilla: Bra då slipper jag.

Ska bli kul att se hur länge.

Poffa:

Nu undrar jag hur stor chansen är att Proventekfolket svarar på min fråga på forumet? De har säkert inte ens tänkt på saken själva. Gah!(Undrar förresten vad Fredrik gjort idag. Har du fått svar på mailet?)

« · 392909 · »